Glasvezel DHCP probleem op Internet VLAN 300


Gisteren heb mijn UDMpro herstart voor een firmware upgrade. Zins dien krijgt mijn router geen op van Tmobile meer. Als de modem van Tmobile plaats bij deze op rood staan. Heeft Tmobile vlan 300 nu aangepast ? Ik heb een melding gemaakt bij tmobile maar ze gaan past over 5 dag dit in behandeling nemen. Weet iemand of Vlan 300 active is of moet mijn apparatuur aanpassen naar een andere vlan voor internet op eigen apparatuur ?? 


This topic has been closed for comments

49 reacties

Op mijn USG. Ik had de Zyxel alweer aan de kant gezet.

Helaas was dat van korte duur. Ik heb precies één DHCP lease gehad (IP adres geredigeerd):

admin@ubnt:~$ show dhcp client leases
interface : eth0.300
ip address : 82.174.***.*** [Active]
subnet mask: 255.255.252.0
router : 82.174.248.1
name server: 37.143.84.228 62.58.48.20
dhcp server: 82.174.248.1
lease time : 3600
last update: Sun Jun 5 23:14:00 CEST 2022
expiry : Mon Jun 06 00:13:57 CEST 2022
reason : BOUND

Daarna terug naar het oude probleem, geen DHCP lease. Ik heb inmiddels het Zyxel modem weer aangesloten. Ook daar een rood lampje bij de wereldbol.

Ik heb TMT gebeld voor een update, blijkbaar speelt deze probleem zins 30 mei af. Klanten in Den Haag hebben er last van. Momenteel hebben 34 a 35 klanten er last volgens deze heer. Wat wel jammer is ik belde vrijdag op maar dit werd mij niet verteld. 

Welk nummer kan ik bellen? Ik dacht dat de klantenservice vandaag dicht was (vanwege Tweede Pinksterdag), maar als ik het nu al kan melden bij T-Mobile zou dat mooi zijn.

Reputatie 2

Welk nummer kan ik bellen? Ik dacht dat de klantenservice vandaag dicht was (vanwege Tweede Pinksterdag), maar als ik het nu al kan melden bij T-Mobile zou dat mooi zijn.

0800-0092, maar ze lezen hier ook mee.

Je kan inderdaad  op (0800) 0092 bellen. 

Dank, heb het probleem inmiddels ook telefonisch doorgegeven. Aan de reactie van de medewerker te horen leken er meer klanten met dit probleem inderdaad.

Ik heb het vrijdag ook telefonisch doorgegeven, ook in zit in Den Haag met glasvezel. Momenteel is het volgende 2x gebeurt bij mijn testen:

  1. Sluit UDM aan op Huawai ONT, geen internet
  2. Sluit Zyxel aan op ONT, geen internet (krijg geen publiek IP, rode wereldbol)
  3. Laat Zyxel ~6+ uur aan de verbinding hangen, ontvangt weer IP en heb internet op Zyxel
  4. Sluit UDM aan op ONT i.p.v. Zyxel, geen internet
  5. Sluit Zyxel wel terug aan op ONT i.p.v. UDM, geen internet en rode wereldbol
  6. Herhaal vanaf stap 3

Ik zou je niet kunnen vertellen wat dit betekend, alleen dat ik ook blijkbaar problemen heb met het verkrijgen van een DHCP lease.

Ik ben net weer contact gehad met TMT. Ze hebben voor een dhcp renew uitgevoerd en ik nu wel weer verbinding. Tot hoe lang dit werkt weet ik niet maar ik heb nu wel verbinding.. Je kan ze bellen en vragen of zit ook voor jullie kan doen. In Jip en Janneke taal. Ze moeten de modem herstarten. 
Ik heb nu verbinding achter de UDM. 


Ik heb nu verbinding achter de UDM. 

Bedoel je direct met je UDM aan de ONT? Of met het Zyxel modem ertussen?

Ik had net verbinding via de Zyxel. Als ik de USG terugplaats wederom geen DHCP lease.

direct met je UDM aan de ONT

DHCP lease kan je via TMT laten uitvoeren. Ze zullen een restart van de verbinding doen van afstand. 

Ik heb zojuist mijn UDM er gewoon aan laten hangen voor een paar uurtjes en ik heb nu weer internet. Up&down zit weer op de 900 mb/s. Het lijkt er dus op dat het voor mij gefixt is.

Met de Zyxel krijg ik na een paar uur wachten uiteindelijk een lease en een verbinding (wereldbol wordt groen). Nu de Zyxel weer weggehaald en de USG er weer aangehangen. Ik hoop dat ik na een paar uur wachten dan ook een lease krijg.

 

Het feit dat het een paar uur duurt lijkt mij nog niet acceptabel overigens. Morgen nog maar even bellen met TMT.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ralph_hendriks, het lijkt erop dat jouw verbinding slachtoffer geworden is van de verbindingsproblemen die we momenteel in Den Haag ervaren: Is er een storing bij T-Mobile Thuis op Internet, TV of vaste Telefonie? | T-Mobile Community.

We zijn naarstig op zoek naar de bron en proberen dit zo snel mogelijk op te lossen. In sommige gevallen zien we dat het al sinds 4 of 5 juni loopt. Daarvoor zoeken we nog een alternatief. De meeste aansluitingen zien we voorzichtig weer online komen.

Houd bovenstaand topic alsjeblieft in de gaten. Bedankt voor je geduld en sorry voor het ongemak!

@rlachman1985 en @anoniem34365432 Fijn dat het bij jullie wel al hersteld is en dank voor het doorgeven van de update!

Dag Jason, 

Wat als ik mijn modem herstart. Blijf mijn verbinding houden? Of gaat het fout ? 

Reputatie 7

Hoi @rlachman1985

Geen zorgen - na een korte onderbreking van de stroomvoorziening, zal het modem en de verbinding weer helemaal vanzelf opstarten. We gaan er niet vanuit dat dit fout zal gaan. Hoe je de powerflip het beste kan doen, beschrijven we in onze Wiki: 

 

Wij zijn ook woonachtig in Den Haag en hebben hetzelfde verhaal als hierboven. Wij zitten nu een week zonder IP en dus zonder internet op de glasvezellijn.

 

Afgelopen donderdag en vrijdag met klantenservice gebeld. Wat vervolgens pas op zaterdag op een werkende verbinding op de Zyxel leidde. Ompluggen naar de eigen router en weer geen IP. Terug naar de Zyxel maakt niet uit….

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JSW 

Zou je de Zyxel-T50 eens voor een aantal uur aangesloten willen laten? Dat blijkt te helpen bij andere users.

En op de mediaconverter branden de juiste lichtjes dus die geeft aan dat er een internetverbinding is?

Op de mediaconverter branden de juiste lampjes. De Zyxel komt direct online op het management vlan100, maar niet vlan300. De Zyxel hangt er nu een paar uur eraan en hij is nu eindelijk online gekomen.

Laat hem nu nog twee uur even eraan hangen en prik dan mijn eigen router erin en zien wat er dan gebeurt…

 

Reputatie 7
Badge +15

@JSW 

Dan moet je denk ik weer een aantal uur wachten na het aansluiten van je eigen router.

@JSW

Dan moet je denk ik weer een aantal uur wachten na het aansluiten van je eigen router.

Mogelijk op te lossen d.m.v. een MAC clone, maar of en hoe dit kan verschil weer per device.

Good morning,

Was this problem finally solved? I also live in The Hague and I suffered from it a month ago but then left on holidays and never dealt with it. Right now I still have my Zyxel connected, will it be working again if I put back my own Asus router?

Reputatie 7
Badge +15

Hello @Gomos 

Can you try and keep the T-Mobile router connected for a few hours? If you get working internet after a few hours then you could try the same with your own router.