Beantwoord

Glasvezel, vrijwel geen internet in de avond



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

60 reacties

Reputatie 7

Hi @Keizer6699, helemaal helder - dankjewel! Ik heb gelijk twee nieuwe codes jouw kant op gestuurd in een privébericht. Ik kom er zo snel mogelijk bij jou op terug. 

Reputatie 7

Hi @Keizer6699, hartstikke goed dat je in dit topic van je laat horen! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen om jou hierbij te helpen. Excuses dat je geen stabiele verbinding ervaart, want dat is zeker niet de bedoeling. Ik kan je laten weten dat mijn collega's nog druk bezig zijn om te onderzoeken wat de problemen bij jou veroorzaken. Jouw verbinding wordt momenteel gemonitord om dit uit te pluizen. Omdat ik graag wil dat je weet waar je aan toe bent, heb ik één van mijn collega's van de technische dienst gevraagd of hij een status update met mij kan delen. Ook heb ik nog eens opgegooid of wij niet het beste de netwerkbeheerder jouw kant op kunnen sturen. Zodra hij mij hiervan op de hoogte heeft gesteld, dan speel ik die update naar jou door. Weet dat ik er alles aan wil doen om dit te fixen! 😊

Hi @Nora1960, ik had echt gehoopt dat je inmiddels geheel probleemvrij zou zijn! Ook bij jou ben ik mee gaan kijken via de achterkant en ik wil je vragen of jij vandaag aan het einde van de dag kan laten weten of je de afgelopen dagen drie dagen telkens wegval hebt ervaren? Als ik in jouw verbinding kijkt, lijkt het sinds 17-08 weer goed te zijn gegaan. Klopt dat? Ik hoor het graag, zodat ik verder aan de slag kan. Echt heel erg bedankt voor jouw geduld van de afgelopen tijd! ❤

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Zelf 

Bedankt voor jouw melding! Het viel mij op dat er een aantal klanten traag bekabeld Internet hebben in de avonduren voor een specifieke netwerkbeheerder waar wij mee samenwerken en dit geldt ook voor jouw verbinding. Hiervoor heb ik inmiddels dit topic opgericht: 11-11-2022 Mogelijk 's avonds traag bekabeld Internet.

Ik houd je daar op de hoogte en ik hoop je snel meer te kunnen vertellen!

Reputatie 7

Hi @Nora1960, dankjewel voor de aanvulling! Ik wilde graag de opzegging handmatig voor je in orde maken, maar ik zie dat er inderdaad al een aanvraag is gedaan bij een andere provider. Hierdoor is het abonnement bij ons bevroren en kan ik niet iets wijzigen. Er wordt nu door het systeem dan ook een afkoopsom aangemaakt, maar geen zorgen. Deze ga ik uiteraard vergoeden, omdat je kosteloos mag opzeggen. Op deze manier zorg ik dat het rechtgetrokken wordt. Super dat je de traceroutes nog hebt gestuurd en goed om te weten dat je ook hebt getest met het Zyxel modem. Dit was nog de laatste vraag van mijn collega, dus dit is helemaal check nu - merci. Zojuist heb ik je ook van twee nieuwe codes voorzien in een privébericht. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt! 😊

Hallo @TechRacing93 , hierbij 2 screenshots van enkele traceroutes terwijl wij weer een enorm trage internet verbinding hebben. Het valt mij op dat de hapering steeds optreedt bij 172.16.100.14 en jointtransit.hosting2go.nl.

217.170.9.204 (jointtransit) en 172.16.100.14 zijn IP-Adressen van Hosting2Go zelf daarop heeft T-Mobile geen invloed. Hosting2Go zelf zal hoogst waarschijnlijk niets doen aan de loss op 185.135.240.15 aangezien de betreffende router filtering toepast zoals je ziet in deze afbeelding;

 

Ik heb 37 data pakketjes verzonden en ontvangen en alle 37 data pakketjes komen ook bij hosting2go.nl (185.135.240.15) aan. Ook al is er een loss van 12% dan nog komen alle pakketjes aan.

Treed de vertraging alleen op bij Hosting2go of kom je het ook elders tegen? Heb je wat meer voorbeeldjes?

Goedemorgen, bedankt voor je reactie. Ik heb maar gewoon gedaan wat T-mobile mij opgegeven had. Maar hierbij 2 voorbeelden van andere traces. Zelfs op dit vroege tijdstip is het internet soms snel, soms bijzonder traag.

 

 

@TechRacing93 Hierbij nog 2 traces van vanavond waarop ik weer vrijwel geen internet heb (dit keer met mijn Xiaomi router ertussen, maar dat heeft geen negatieve invloed):

 

Hi @Nora1960, heel erg bedankt nog dat je dit hier deelt! Ik wil vragen naar de expertise van @TechRacing93 en @Gerrit078: hebben jullie op basis hiervan nog tips/adviezen? 💪

@Lisa , ik heb net weer contact gehad met de klantenservice. Het bleek dat een ticket voor de technische dienst dat vorige week woensdag was aangemaakt n.a.v. een telefoontje van mij, is afgesloten, zonder dat ik daarover ben geïnformeerd. Ondertussen blijkt er vanochtend weer een nieuw ticket aangemaakt te zijn, waarom weet ik niet.

Ik heb er nu geen vertrouwen meer in dat T-mobile de problemen (die nu al 12 weken duren) kan oplossen en dat er lukraak maar wat gedaan wordt. Ik wil daarom kosteloos van mijn abonnement af, zodat ik kan overstappen naar een ander provider. Dat was mij vorige week woensdag al telefonisch toegezegd door één van jouw collegas, maar ik wilde toen nog even het antwoord op het toen aangemaakte ticket afwachten.

Ik blijf nu niet langer wachten; dit is zo geen doen meer. Zouden jullie voor mij willen regelen dat ik mijn abonnement kosteloos kan beëindigen?

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Zelf,

Zoals te lezen is in de update in het gelinkte topic achten wij de kans zeer klein dat dit een algemeen probleem kan zijn omdat iedereen op aparte servers zit. 

Na uitgebreid uitpluizen van je verbinding willen wij je daarom aanraden om een fabrieks reset op het modem uit te voeren: Factory reset modem (fabrieksreset).

De verbinding zou zich hiermee moeten herpakken en herstellen. Trekt gerust aan de bel als het probleem zich toch blijft aanhouden, hoe dan ook wil ik ervoor zorgen dat je weer als van ouds van je verbinding kan genieten!

Reputatie 7

Hi @Nora1960, dankjewel voor deze terugkoppeling! Ik had echt gehoopt dat dit anders was gelopen. Mijn collega van de technische dienst heeft mij nog één laatste vraag meegegeven die ik graag aan je wil stellen. Ben je echt met het modem van T-Mobile verbonden als je test of met jouw eigen router? Ik hoor het graag. 

Omdat het probleem al enige tijd aanhoudt, wil ik hierin graag coulant naar jou zijn en je inderdaad de optie geven om kosteloos het abonnement op te zeggen. Het liefste had ik gerekend op een andere afloop. Kun je laten weten per wanneer je dit zou willen? Dan gaan we dat in orde maken voor je. Nogmaals excuses voor het ongemak en heel erg bedankt voor jouw engelengeduld. Weet dat we jou in de toekomst weer met open armen ontvangen. 

 

Hi @Keizer6699, heel erg bedankt voor jouw aanvulling! Deze ochtend ben ik meteen weer aan gaan kloppen bij mijn collega van de technische dienst en ik voorzie je hier graag van een update. KPN wordt niet aangestuurd, omdat ze het ticket niet zullen accepteren. Dit komt omdat er geen problemen in de lijn te zien zijn. Omdat je aangeeft nog steeds problemen te ervaren en wij heel graag willen dat deze verdwijnen, wil ik het volgende aan je vragen. Kan je de tijdstippen van de wegval noteren en aan ons doorgeven? Ook heeft mijn collega gevraagd of je gelijk wilt bellen of via deze weg contact op kunt nemen als je problemen ervaart, voordat je een reboot uitvoert. Door niet gelijk een reboot uit te voeren en ons eerst op de hoogte te brengen, hebben mijn collega’s van de technische dienst namelijk een lijnmeting van de situatie ervoor en erna. Kun jij hiermee uit de voeten? Ik wil er echt voor zorgen dat wij jouw verbinding mega stabiel kunnen krijgen. 

Hi @Nora1960, dankjewel dat je deze extra informatie hebt doorgegeven! Ik ben gelijk weer jouw verbinding gaan bekijken en in de verbinding is de afgelopen dagen geen wegval geconstateerd. Omdat het nu als wegval werd benaderd en dat niet terug te zien is, wil ik het graag via een andere weg inslaan. Je geeft al aan dat je zelf ook enkele speedtests hebt uitgevoerd, super goed. Zou je dit eens op de onderstaande manier kunnen doen?

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren.
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is).
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn.
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster.
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dan ga ik het vervolgens doorzetten naar mijn collega’s en kunnen zij dit tot op de bodem uitzoeken. Merci! 

@Lisa 

Ik heb geprobeerd wat van de gevraagde informatie te produceren. Het was sowieso een lastige klus, aangezien ik gisteravond en sinds vanmiddag vrijwel geen internet heb. Ik kon enkele speedtest metingen doen, maar in de meeste gevallen kreeg ik de melding dat er geen verbinding was.

De metingen heb ik gedaan rond 14:50u. Direct daarna had ik nog een kwartier tijd, maar lukte het mij een kwartier lang niet om uberhaupt op dit forum te komen en in te loggen.

Hoe kan ik de screenshots opsturen? Toch niet in deze reactie?

Ik verwacht dat dit probleem snel opgelost wordt, want het lijkt alleen maar erger te worden en het is geen werken zo.

Reputatie 7

Hi @Keizer6699, merci voor jouw begripvolle reactie! Je kan zelf deze datum bij mij doorgeven. Normaliter rekenen wij een maand opzegtermijn, maar hierin kan ik een uitzondering voor jou maken. Laat het dus gerust weten wat voor jou een prettige datum is, dan maak ik dat voor je in orde.