Beantwoord

Graag weer een volledige MTR / Traceroute / Sniffing / DPI



Toon eerste reactie

110 reacties

Reputatie 3

bump

Gezien aldus de klantenservice het antwoord hier vandaan moet komen.

Kom maar op met dat goede antwoord.

Reputatie 7

Hi @Marty_J @Mdevries Goede vragen die jullie daar stellen. Ik hoop daar volgende week een concreet antwoord op te hebben middels één van onze netwerk engineers en dan kom ik daar op terug (inclusief eerdere mogelijke vragen die al gesteld zijn).

Reputatie 3

@Brian wellicht goed dat die netwerk engineer weet dat hij te maken heeft met o.a. netwerk engineers die werken bij andere isp’s.

Reputatie 1

Zozo ik krijg ineens meer dan 1 hop te zien weer:

 

>tracert nu.nl

Tracing route to nu.nl [13.224.228.82]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.16.0.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-192-187-31.ftth.glasoperator.nl [31.187.192.1]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    14 ms    34 ms    14 ms  ae23-xcr1.ltw.cw.net [195.2.31.13]
  6     8 ms     9 ms     8 ms  195.89.101.53
  7    14 ms    15 ms    14 ms  ae23-xcr1.ltw.cw.net [195.2.31.13]
  8    14 ms    14 ms    17 ms  99.83.70.82
  9     *        *        *     Request timed out.
 10    14 ms    14 ms    14 ms  150.222.65.99
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16    15 ms    14 ms    14 ms  server-13-224-228-82.lhr61.r.cloudfront.net [13.224.228.82]

is al een iets ouder topic, maar aangezien ik er naar verwezen ben door een t-mobile medewerker en ik nu idd issues heb met de verbinding..

Ik krijg ook de indruk dat het juist de bedoeling om het topic in vergetelheid te brengen. Gevalletje doofpot, anyone?

 

bump

Gezien aldus de klantenservice het antwoord hier vandaan moet komen.

Kom maar op met dat goede antwoord.

Die zal er vast niet zijn, iedereen wijst naar één richting en dat zijn de stagiaires van de netwerkafdeling. Het beloofd antwoord met daarbij een (uitgebreide) uitleg laat al meer dan een maand op zich wachten.

 

Hi @Marty_J @Mdevries Goede vragen die jullie daar stellen. Ik hoop daar volgende week een concreet antwoord op te hebben middels één van onze netwerk engineers en dan kom ik daar op terug (inclusief eerdere mogelijke vragen die al gesteld zijn).

Het is en blijft gewoonweg jammer dat het in feite dezelfde vragen zijn die al weken geleden meermaals zijn neergelegd voor zover ik mij kan herinneren. 

 

@Brian wellicht goed dat die netwerk engineer weet dat hij te maken heeft met o.a. netwerk engineers die werken bij andere isp’s.

Voor zover ik heb begrepen, MOET een internetprovider transparant zijn en dus dergelijke zaken vermelden. Het is daarbij niet eens relevant of er andere netwerk engineers rondlopen als T-Mobile klant. Er zijn zat consumenten hier die enige technische kennis hebben en een artikel van de ACM naar boven kunnen toveren en de conclusie kunnen trekken dat dit alleen al indruist tegen netneutraliteit.

En dan hebben we het nog niet gehad over de schijnveiligheid en enorme frustraties die men creëert.

 

Reputatie 7
Badge +5

@mdanielsnl

Per ongelijk een route buiten t-mobile aangemaakt? Hot spot via de buren of telefoon?

Mijn tracert naar nsa.gov is nog steeds maar 1 hop.

Reputatie 3

@Brian iets wijzer geworden?

ik blijf na mijn werk (onder kantoortijd geen tijd) hangen in een chatbot en verder geen mailadres bij de contact opties.

 

“Zelf gisteren maar een e-mail gestuurd naar T-Mobile nadat een klantenservice me”

 

iets om te delen ?

 

Wat ik al aangaf, staat hier onderin

Met de trage upload gaat het al net zo: af en toe een monteur sturen, zeggen dat er een onderzoek loopt en intussen gebeurd er weinig (lees HELEMAAL NIETS!!!)  kluitje rietje  kastje muur  steeds hetzelfde verhaaltje afspelen en de klant bekijkt het maar.  We worden steeds meer bedonderd door TM.

 

In en in triest hoe TM momenteel met zijn klanten omgaat,

Kan het niet anders meer zeggen. We worden bedonderd en belazerd.

Reputatie 3

@Boris 

euhm

kan jij uitzoeken waarom ik geen antwoord krijg / geen route heb naar dat ip.

Dit terwijl de mailserver op dat ip wel bereikbaar is.

Hierbij de MTR daar naar toe.

                                            My traceroute  [v0.94]
MacBook-Pro.local (172.17.102.1) -> 210.61.48.82                                      2021-02-26T13:34:43+0100
Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit
                                                                      Packets               Pings
 Host                                                               Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. AS???    172.17.102.254 (172.17.102.254)                         0.0%    28    4.9   1.9   0.9   4.9   1.0
 2. AS50266  1-16-144-85.ftth.glasoperator.nl (85.144.16.1)          0.0%    28    4.2   3.6   2.2   7.6   1.3
 3. (waiting for reply)

btw de vriendelijke mensen van xs4all slopen niet het overzicht.

 

                                              My traceroute  [v0.86]
xs4all01.ring.nlnog.net (0.0.0.0)                                                        Fri Feb 26 12:37:06 2021
Resolver error: Received reply from unknown source: ::r of fields   quit
                                                                         Packets               Pings
 Host                                                                  Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. AS3265  122.irb.xrc.d12.xs4all.net (82.94.249.161)                  0.0%   156    2.0   4.3   0.3  72.8  11.1
 2. AS3265  0.ae11.xr4.1d12.xs4all.net (194.109.5.77)                   0.0%   156    0.4   1.2   0.3  39.7   4.3
 3. AS3265  0.et-7-1-0.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.5.5)                 0.0%   156    0.7   1.1   0.5  20.3   2.2
 4. AS286   asd-s8-rou-1041.NL.as286.net (134.222.94.216)               0.0%   156    1.2   1.4   0.9  11.9   1.1
 5. AS286   ae16-100-cr6-ams1.ipv4.gtt.net (194.122.122.102)            0.0%   156    3.4   5.0   2.3  65.0   6.9
 6. AS3257  ae7.cr4-ams1.ip4.gtt.net (213.200.117.170)                  0.0%   156    2.7   4.3   2.3  28.9   4.4
 7. AS1239  sl-crs4-ams-be2.sprintlink.net (213.206.131.109)            0.0%   155    4.6   4.0   1.9  23.7   1.9
 8. AS1239  sl-crs3-ams-te0-6-2-0.sprintlink.net (217.149.32.64)        0.0%   155    6.4   5.1   3.0  26.8   2.0
 9. AS1239  sl-crs3-lon-be3.sprintlink.net (213.206.129.15)             0.0%   155    9.5  10.9   7.4  17.7   2.3
10. AS1239  sl-crs1-nyc-be7.sprintlink.net (144.232.9.113)              0.0%   155   75.2  79.1  74.9  83.4   2.6
11. AS1239  sl-crs2-nyc-be25.sprintlink.net (144.232.4.85)              0.0%   155   79.1  78.0  76.1  80.0   0.9
12. AS1239  sl-crs2-rly-be11.sprintlink.net (144.232.25.231)            0.0%   155   87.6  85.9  81.9  92.3   2.1
13. AS1239  sl-crs2-dc-be2.sprintlink.net (144.232.14.7)                0.0%   155   84.1  83.8  80.3  90.7   2.1
14. AS1239  sl-crs2-ffx-be8.sprintlink.net (144.232.13.195)             0.0%   155   99.2  96.6  92.6 102.5   2.0
15. AS1239  sl-crs2-atl-be3.sprintlink.net (144.232.13.14)              0.0%   155   98.7  97.8  93.8 104.6   2.4
16. AS1239  sl-crs2-fw-be8.sprintlink.net (144.232.22.229)              0.0%   155  115.4 114.7 112.7 121.6   1.2
17. AS1239  sl-crs2-ria-be2.sprintlink.net (144.232.13.83)              0.0%   155  147.3 145.1 141.1 149.2   2.0
18. AS1239  sl-mst31-la-be8.sprintlink.net (144.232.22.91)              0.0%   155  149.6 146.9 142.4 150.4   2.0
19. AS1239  144.232.154.206                                             0.0%   155  142.7 143.3 142.4 185.3   3.7
20. AS9680  pcpd-4001.hinet.net (202.39.91.42)                          0.0%   155  291.1 291.2 290.8 296.1   0.7
21. AS???   220-128-6-38.HINET-IP.hinet.net (220.128.6.38)              0.0%   155  290.4 290.3 290.2 294.9   0.4
22. AS???   pcpd-3212.hinet.net (220.128.7.46)                          0.0%   155  283.3 283.2 283.1 287.6   0.4
23. AS???   tpe4-3302.hinet.net (220.128.13.121)                        0.0%   155  276.9 277.2 276.7 283.8   1.0
24. AS3462  h73.s229.ts.hinet.net (168.95.229.73)                       0.0%   155  277.0 276.9 276.7 279.7   0.3
25. AS3462  mamhq.morrisonexpress.com (210.61.48.82)                    0.0%   155  277.5 277.5 277.1 279.8   0.3

 

Op welke manier kan jij ons nu helpen nu je geen complete traceroutes meer heb?

Betreft bij mij een WBA verbinding , 7007 Doetinchem.

Als ik kijk zie ik nog steeds 3 hops.

Is het inmiddels bij je opgelost Lars?

Zojuist een terugkoppeling gekregen vanuit de ACM (Consuwijzer), helaas hebben we niets meer van @Brian mogen vernemen na zijn laatste update (4 maanden terug) maar hopelijk is het probleem voor jou inmiddels ook verholpen ?!

 

 

ik blijf na mijn werk (onder kantoortijd geen tijd) hangen in een chatbot en verder geen mailadres bij de contact opties.

 

“Zelf gisteren maar een e-mail gestuurd naar T-Mobile nadat een klantenservice me”

 

iets om te delen ?

 

Wat ik al aangaf, staat hier onderin

Top bedankt. had ik even gemist kennelijk. heb ze gemaild. ik ben benieuwd wat het antwoord is op het manipuleren van die routes.

 

Reputatie 3

@yalerta

Dat lijkt me toch niet. De tweede hop is daar van glasoperator. Mijn traceroute is trouwens ook nog steeds vern**kt maar als ik positief denk zou bovenstaande kunnen inhouden dat ze e.a. gefaseerd aan het terugdraaien zijn.

Reputatie 1

@Brian Dan wordt dit dus de reden dat ik het abonnementga opzeggen. 

Reputatie 4

Zozo ik krijg ineens meer dan 1 hop te zien weer:

 

>tracert nu.nl

Tracing route to nu.nl [13.224.228.82]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.16.0.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-192-187-31.ftth.glasoperator.nl [31.187.192.1]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    14 ms    34 ms    14 ms  ae23-xcr1.ltw.cw.net [195.2.31.13]
  6     8 ms     9 ms     8 ms  195.89.101.53
  7    14 ms    15 ms    14 ms  ae23-xcr1.ltw.cw.net [195.2.31.13]
  8    14 ms    14 ms    17 ms  99.83.70.82
  9     *        *        *     Request timed out.
 10    14 ms    14 ms    14 ms  150.222.65.99
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16    15 ms    14 ms    14 ms  server-13-224-228-82.lhr61.r.cloudfront.net [13.224.228.82]



Nou hier is er nog altijd niets veranderd. 

 

C:\Windows\System32>tracert 13.224.228.82

Tracing route to server-13-224-228-82.lhr61.r.cloudfront.net [13.224.228.82]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.224.1]
  3     8 ms     8 ms     8 ms  server-13-224-228-82.lhr61.r.cloudfront.net [13.224.228.82]

Trace complete.

Reputatie 7
Badge +3

@Mdevries 

Net even een Traceroute via een 3de partij gedaan naar 81,21.136.3 met hier het resultaat, wat i.d.d. een bevestiging geeft dat er in de routing iets is ‘weggelaten/weggevallen’.

Had het geloof ik al ergens benoemd, maar het lijkt erop dat men MPLS heeft ingevoerd, waardoor de tussenliggende hops ‘wegvallen’. Hierdoor zie je aleen de eerst hop en de laaste.

Hieronder een link met alle details hierover (let op leerzaam!)

Traceroutes in MPLS Networks: TTL Propagation & ICMP Tunneling

Tracing route to nu.nl [13.224.128.84]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.178.1]
  2     1 ms     1 ms     1 ms  1-16-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.16.1]
  3    14 ms    14 ms    13 ms  server-13-224-128-84.lhr3.r.cloudfront.net [13.224.128.84]

Bij mij ook niks veranderd

Reputatie 3

Ik zie hier ook ineens een gefilterde traceroute.

 

Tracing route to google.nl [142.250.179.195]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     3 ms     3 ms     3 ms  1-48-20-31.ftth.glasoperator.nl [31.20.48.1]
  3     4 ms     3 ms     3 ms  ams15s42-in-f3.1e100.net [142.250.179.195]

Trace complete.

Reputatie 3

Nee bij mij is er geen verandering.

Reputatie 1

Dit probleem heb ik ook in Nijmegen sinds gisteren middag. @Brian 

Reputatie 3

Ik zie hier ook ineens een gefilterde traceroute.

Misschien even erbij vermelden of je op ODF, WBA (G)PON, glasvezel of DSL zit en welke woonplaats (?)…

Als ik hier kijk, 3315 (Dordrecht) via T-Mobile 1Gbit (ODF), zie ik een nette traceroute.

Start: Fri Jul 30 17:17:21 2021
HOST: LookingGlass Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. AS??? gateway.unifi.usg3p.fiberspeed 0.0% 10 0.4 0.4 0.4 0.4 0.0
2. AS50266 X-XX-178-143.ftth.glasoperator.nl 0.0% 10 2.7 2.8 2.7 3.1 0.0
3. AS??? 106-80-10-10.in-addr.local 0.0% 10 3.4 3.5 3.3 3.6 0.0
4. AS??? 145-80-10-10.in-addr.local 0.0% 10 3.1 3.1 3.0 3.2 0.0
5. AS15169 72.14.197.78 0.0% 10 2.8 3.1 2.8 4.3 0.0
6. AS15169 108.170.241.161 0.0% 10 4.1 4.2 3.9 4.3 0.0
7. AS15169 142.251.48.181 0.0% 10 3.0 3.1 3.0 3.2 0.0
8. AS15169 ams15s42-in-f3.1e100.net 0.0% 10 4.9 4.9 4.9 5.0 0.0

Met die (aanvullende) informatie kan er wellicht beter worden gezocht waar het probleem zich precies afspeelt.


Betreft bij mij een WBA verbinding , 7007 Doetinchem.

Als ik kijk zie ik nog steeds 3 hops.

Reputatie 1

Ik weet niet hoe het juridisch zit, maar ik heb nu een weekje T-Mobile 1Gbit maar liefste zou ik morgen weer terug bij de KPN zitten. Als ICT professional is het vreselijk irritant om niet eens een normale traceroute te kunnen uitvoeren, dat als eerste, maar los daarvan moet het internet gewoon goed werken en dat doet het niet. Sowieso de redenen om de traceroute te maskeren raken kant noch wal.

Ik heb allerlei vage problemen die ik bij KPN niet had. Deze worden ook bevestigd door een simpele test op http://ec2-reachability.amazonaws.com/ . Die faalt elke keer wel op een aantal willekeurige hosts in de EU. Deze connectieproblemen uiten zich op allerlei vervelende manieren tijdens normaal gebruik van het internet. Als ik deze test vanaf de lijn op mijn werk uitvoer is deze telkens 100% succesvol. Via T-Mobile is is simpelweg onmogelijk om een goede test uit te voeren, al probeer je het 1000x, telkens valt er wel een connectie weg en het lijkt altijd binnen de EU te zijn.

 

Zomaar wat voorbeelden:

  • Websites openen niet, je staat te wachten. Je refreshed en ineens laad hij weer wél.
  • Spelletjes van de kinderen die online gaan en voorheen perfect werkten, lopen nu regelmatig vast en moeten herstart worden. Als zij spelletjes spelen moet ik vrijwel de hele tijd in de buurt blijven om ze te assisteren als de boel weer onderuit gaat.
  • Speedtest is 3 van de 4 keer niet uit te voeren, dan krijg je een connection error, probeer je het een aantal keer, dan loopt hij wel door, met gigabit snelheden.
  • TV kijken is een drama geworden. Dit doen we via NLZIET. Dit ging voorheen prima, maar nu als je naar een andere zenden zapt, krijg je zwart beeld en gaat hij ‘laden’. Als je dan doorzapt en weer terug dan krijg je weer beeld, zolang dat loopt heb je beeld, maar owee als je gaat zappen.
  • De hele internetervaring is gewoon ronduit slecht geworden. Ik ben eigenlijk alleen maar bezig de hele tijd te troubleshooten waarom dingen niet werken zoals ze moeten werken. Op mijn mobiel heb ik nu standaard het internet naar 4G van de KPN maar aangezet, want dan werkt alles tenminste normaal. Helaas is mijn bundel niet toereikend om dit 24/7 te doen.

Ik wil het liefste weer terug naar de KPN want als ik hier een jaar aan vast zit wordt ik gillend gek, Wat gaat T-Mobile hier aan doen? Ik heb hier te maken met een ondeugdelijk produkt. Als ik zo op Tweakers kijk, zijn er veel meer mensen met precies dezelfde problemen, dus het is zeker geen geïsoleerd geval.

Reputatie 7
Badge +5

@yalerta

Dat lijkt me toch niet. De tweede hop is daar van glasoperator. Mijn traceroute is trouwens ook nog steeds vern**kt maar als ik positief denk zou bovenstaande kunnen inhouden dat ze e.a. gefaseerd aan het terugdraaien zijn.


Och, iets met mieren en s….

Uiteraard is er een sprongetje in het ftth.glasoperator netwerk. Maar daarna rechtstreeks verbonden met het Nationaal Security Agency (in de USA)

Maar (fingers crossed) ik hoop echt dat het een teken is dat ze die zogenaamde veiligheids instelling aan het terug draaien zijn en er eerstdaags weer normaal een route beoordeeld kan worden.
Laatst aangemeld op een server in een ander netwerk en daar Tracert moeten gebruiken.
Het vreemdste is dat in andere topicdraadje @Brian aan een gebruiker vraagt in opdracht van de netwerk experts een Tracert uit te voeren.

/samenzweerders modus aan

En dat allemaal omdat Tmobile wil maskeren (maar niet wil toegeven) dat ze waarschijnlijk de goedkope route via DTAG weer (gaan) instellen.

/samenzweerders modus uit

is al een iets ouder topic, maar aangezien ik er naar verwezen ben door een t-mobile medewerker en ik nu idd issues heb met de verbinding..

Dat verhaal dat opgehangen wordt over het verbergen van routers is naar mijn mening gewoon onzin. De argumenten die aangevoerd worden voor ‘beveiliging’ klopt geen barst van want het verbergt alleen de traceroutes vanuit de router thuis. Als je vanuit een datacenter vanaf een unix server dat richting dat modem doet zijn er zat truukjes om er achter te komen hoe eea in elkaar zit.

Dus dat lijkt zoals eerder opgemerkt inderdaad meer op security door obscurity maar dat het werkelijk iets beveiligd: niet echt.

Dat men aanhaalt dat het niet weergeven van die hops een industrie standaard is, is gewoon ronduit flauwekul. Geen enkele fatsoenlijke netwerk beheerder zal dat op deze manier doen omdat dan het achterhalen van de oorzaak en/of locatie van een probleem vrijwel onmogelijk wordt. Het heeft er dan alle schijn van dat men door die actie zichzelf de vrijheid schept om ongezien allerlei rare zaken (zoals routeren via goedkopere verbindingen of zoals voorheen via DTAG) uit te halen zonder dat de klant dit door zal hebben of kan zien.

Eea lijkt op de uitgebreide obfuscatie waar de regering ook niet vies van is tegenwoordig: lekker je gang gaan, vooral niets vastleggen of mededelen, volhouden dat er niets vreemds is gebeurd tot het keiharde tegendeel wordt bewezen, wat dan flink wordt tegengewerkt door (in dit geval) ondermeer die traceroutes niet meer mogelijk te maken. Ondertussen wordt dan bij elke storing een slappe smoes gegeven van: de lijn is ok, dus het ligt aan jou router of thuis netwerk, wat in dit geval absolute onzin is, tot die conclusie kwam de door t-mobile gestuurde monteur ook..

 

@Brian iets wijzer geworden?

Zelf gisteren maar een e-mail gestuurd naar T-Mobile nadat een klantenservice medewerkster mij erop attendeerde dat dit een stuk beter zou zijn.

Ergens ook te begrijpen, de community is tenslotte voor en door klanten dus echt hulp of ondersteuning van een T-Mobile medewerker hoef je niet te verwachten.

Mijn e-mail bestond uit een grafiek alwaar te zien was wat het aantal hops betrof naar diverse targets en dat deze in Januari compleet instortte. Daaropvolgend ook een aantal traceroutes toegevoegd… deze traceroutes betroffen zowel van mijn T-Mobile Thuis verbinding naar diverse servers. Maar ook vanaf die servers naar mijn T-Mobile Thuis verbinding.

Zo heb ik bijvoorbeeld een traceroute gedaan vanaf mijn aansluiting naar 23.94.101.88 en met behulp van de Looking Glass van diezelfde server naar mijn thuis verbinding. Zelfde kun je overigens ook doen als je ergens een server hebt natuurlijk, mtr naar die server en mtr vanaf die server naar jezelf.

 

Vandaag al teruggebeld (nog geen 24 uur later) 

 

De mail heb ik trouwens gestuurd naar het klantenservice e-mail adres die sommigen inmiddels wel kennen of kunnen vinden in de Algemene Voorwaarden. (E-mail adres vermeld ik niet in dit topic om spam e.a. ellende te voorkomen).

Reageer