Beantwoord

Graag weer een volledige MTR / Traceroute / Sniffing / DPI



Toon eerste reactie

110 reacties

Als ik die https://ec2-reachability.amazonaws.com/ uitvoer word bij mij alles rood,geen enkele groene connectie.

Gisteren verschillende malen getest,op verschillende tijden.

Samen met mijn Uploadprobleem wat nu al een dikke 7 Mnd duurt en de 3 hops Tracert is dit toch een serieus probleem op hun netwerk.

De laatste weken heb ik in het weekend en s,nachts wel de volle upload,dus ze hebben wel weer iets aangepast.

 

Postcode 5645

Reputatie 7
Badge +14

Als ik die https://ec2-reachability.amazonaws.com/ uitvoer word bij mij alles rood,geen enkele groene connectie.

 

Deze pagina geeft ook via een 4G mobiel netwerk alles op rood. Dus dat lijkt me niet echt een goede test.

Als ik die https://ec2-reachability.amazonaws.com/ uitvoer word bij mij alles rood,geen enkele groene connectie.

 

Deze pagina geeft ook via een 4G mobiel netwerk alles op rood. Dus dat lijkt me niet echt een goede test.


En dat is bij mij dus niet het geval,met 4G is bij mij alles groen.

Reputatie 7

Hallo heren @Mdevries @mdanielsnl @DirkTe  ,

Ik heb zojuist vernomen dat het onderzoek wat is uitgezet bij onze IT specialisten is gesloten. De terugkoppeling die ik heb ontvangen hierover, is dat de trace routes aankomen en dat er daardoor geen problemen zijn aan de routering. 

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is wat duidelijkheid geeft en wil daarom kijken hoe we het best het probleem kunnen aankaarten. Ik wil jullie daarom vragen om na te gaan hoe de problemen met de trace hops zich manifesteren. Hoe ervaar je het probleem en hoe zie je dit terug? Op die manier kunnen we het concreter maken voor onze specialisten en werken naar een oplossing voor jullie. Ik hoor het graag! 

 

ik blijf na mijn werk (onder kantoortijd geen tijd) hangen in een chatbot en verder geen mailadres bij de contact opties.

 

“Zelf gisteren maar een e-mail gestuurd naar T-Mobile nadat een klantenservice me”

 

iets om te delen ?

 

 

Reputatie 4

Ik probeer al 2 dagen in te loggen op de game servers van Battlefield zonder success.

Als jullie deze onzin niet hadden had ik kunnen zien wat het mogelijke probleem is maar nu wil ik restitutie want dit slaat echt NERGENS op. Anderen kunnen de game wel gewoon in dus leg ik het probleem/de schuld bij T-Mobile omdat ik immers niet kan troubleshooten.
Het ruikt behoorlijk naar hoe het voelde met Dtag….

Maar ook dat is niet te bewijzen/ontkrachten omdat we geen tracert meer hebben dus graag mijn geld terug. Ik kan al 6 maanden niet fatsoenlijk uploaden naar een remote nas en kan ook niet meer fatsoenlijk gamen en word behoorlijk pissed van lakse houding van T-Mobile.

Reputatie 1

Zag zojuist dat een van mijn favoriete apps al 5 minuten stabiel werkte. Vond ik vreemd, dus weer even testen.

 

Zojuist een constatering gedaan. Mijn EC2 test gaat tot op heden 100% goed ineens en wat blijkt, een traceroute laat ook weer de normale complete route zien…! Of hij 100% compleet is weet ik niet, maar ik kan in ieder geval ams-ix zien.

 

TV zapt tot op heden ook weer normaal. Ben geen echte TV kijker, maar als ik het doe moet het goed werken. Heb even getest en nog geen uitval gehad.

 

E.e.a. lijkt dus ook met elkaar te maken te hebben.

Ik hoop dat dit zo blijft inclusief complete traceroute, dan kan je mij tot een tevreden klant rekenen want dan kan ik mijn werk normaal uitvoeren. Als dit weer wordt teruggedraaid dan moet ik een andere weg in slaan.

Reputatie 1

Als ik die https://ec2-reachability.amazonaws.com/ uitvoer word bij mij alles rood,geen enkele groene connectie.

 

Deze pagina geeft ook via een 4G mobiel netwerk alles op rood. Dus dat lijkt me niet echt een goede test.


En dat is bij mij dus niet het geval,met 4G is bij mij alles groen.

bijzondere is als je diezelfde website op HTTP benaderd dat alles groen is.. ga je naar HTTPS is alles rood.

Reputatie 1

Tot nu toe blijft het nog steeds goed:

tracert 8.8.8.8

Tracing route to dns.google [8.8.8.8]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.16.0.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-192-187-31.ftth.glasoperator.nl [31.187.192.1]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     7 ms     7 ms    14 ms  108.170.241.193
  6     6 ms     6 ms     6 ms  72.14.197.78
  7     7 ms     6 ms     6 ms  108.170.241.193
  8     7 ms     7 ms     7 ms  172.253.66.185
  9     6 ms     6 ms     6 ms  dns.google [8.8.8.8]

Trace complete.

Hier klapte gisteren plots tussen 15:45-16:00 uur ineens in graphs aantal hops omhoog van 2 naar het aantal wat het oorspronkelijk behoorde te zijn. 

Enkele targets verwijderd, meest bekende laten staan.
​​​​​

Nu gewoon hopen dat T-Mobile dit zo laat en in het vervolg eerst eens communiceert naar klanten wat het voor ogen heeft aangezien er nu maanden overheen gegaan zijn en het voor sommige mensen tot de nodige frustraties heeft geleid.

Dat gezegd hebbende ben ik natuurlijk nog steeds nieuwsgierig naar het statement dat men had met het verbergen van de hops, maar ook nu met het herstel naar de oude situatie 

Als ik die https://ec2-reachability.amazonaws.com/ uitvoer word bij mij alles rood,geen enkele groene connectie.

 

Deze pagina geeft ook via een 4G mobiel netwerk alles op rood. Dus dat lijkt me niet echt een goede test.


En dat is bij mij dus niet het geval,met 4G is bij mij alles groen.

bijzondere is als je diezelfde website op HTTP benaderd dat alles groen is.. ga je naar HTTPS is alles rood.


Net ff HTTPS uitgezet in Firefox en opnieuw geprobeerd,maar nog steeds alles rood,dus die vlieger gaat bij mij niet op.

Reputatie 1

Toch nog vreemde resultaten voor een traceroute naar nu.nl ……

 

tracert nu.nl

Tracing route to nu.nl [13.224.66.25]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.16.0.1
  2     3 ms     2 ms     2 ms  1-192-187-31.ftth.glasoperator.nl [31.187.192.1]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    16 ms    16 ms    17 ms  adm-b1-link.ip.twelve99.net [62.115.154.136]
  6     9 ms     9 ms     8 ms  195.89.101.53
  7    16 ms    17 ms    16 ms  adm-b1-link.ip.twelve99.net [62.115.154.136]
  8    16 ms    16 ms    15 ms  adm-bb4-link.ip.twelve99.net [62.115.137.64]
  9    15 ms    16 ms    15 ms  ldn-bb4-link.ip.twelve99.net [62.115.113.239]
 10    16 ms     *       18 ms  ldn-b2-link.ip.twelve99.net [62.115.120.239]
 11    17 ms    20 ms    16 ms  a100-ic328653-ldn-b2.ip.twelve99-cust.net [80.239.195.89]
 12    16 ms    16 ms    15 ms  52.95.61.176
 13    16 ms    15 ms    15 ms  52.95.61.43
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16     *        *        *     Request timed out.
 17     *        *        *     Request timed out.
 18     *        *        *     Request timed out.
 19     *        *        *     Request timed out.
 20    26 ms    26 ms    27 ms  150.222.241.214
 21     *        *        *     Request timed out.
 22     *        *        *     Request timed out.
 23     *        *        *     Request timed out.
 24     *        *        *     Request timed out.
 25     *        *        *     Request timed out.
 26     *        *        *     Request timed out.
 27    28 ms    26 ms    25 ms  52.93.6.166
 28    36 ms    25 ms    25 ms  52.93.101.133
 29     *        *        *     Request timed out.
 30     *        *        *     Request timed out.

 

Het lijkt me sterk dat naar nu.nl meer dan 30 hops is.

Reputatie 1

Als ik die https://ec2-reachability.amazonaws.com/ uitvoer word bij mij alles rood,geen enkele groene connectie.

 

Deze pagina geeft ook via een 4G mobiel netwerk alles op rood. Dus dat lijkt me niet echt een goede test.


En dat is bij mij dus niet het geval,met 4G is bij mij alles groen.

bijzondere is als je diezelfde website op HTTP benaderd dat alles groen is.. ga je naar HTTPS is alles rood.


Net ff HTTPS uitgezet in Firefox en opnieuw geprobeerd,maar nog steeds alles rood,dus die vlieger gaat bij mij niet op.

 

Dat is raar.. Ik heb het nog even geprobeerd vanaf een andere internet verbinding en daar heb ik hetzelfde, HTTPS werkt niet en HTTP werkt wel.

 

 

Hmmm nu geprobeerd met Edge en daar werkt het wel met HTTP,alles groen.

Firefox blijft HTTPS geven wat ik ook probeer.

Reputatie 3

Ik heb het idee dat er nog steeds met de TTL's wordt geklooid. Ik heb problemen vanaf Windows machines richting oa. Google Drive en Youtube (blijkt ook uit testen via https://cloudharmony.com/speedtest-for-google). Als ik vervolgens mijn verkeer via een 4G hotspot of via een VPN (Surfshark, geconfigueerd in mijn Gateway) laat verlopen zijn de issues direct verholpen. Vanaf een Mac (andere TTL's) heb ik veel minder problemen.

Reputatie 7
Badge +5

Vandaag een tracert naar nsa.gov

4 hops in totaal.

1.   vertrek uit mijn eigen netwerk
2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.178.1
3     2 ms     3 ms     2 ms  1-32-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.32.1]
4     8 ms     8 ms     8 ms  a72-246-175-75.deploy.static.akamaitechnologies.com [72.246.175.75]

Trace complete.

Er staat hier een 30 cm globe langs mijn scherm en zelfs daarop is het vanuit de speldeprik die nederland is een behoorlijk lange kabel om direct ergens in de USA uit te komen.

Nee Tmobile doet niet aan traffic shaping, althans dat kunnen ze zich niet herinneren. Waar heb ik dat afgelopen week meer gehoord?  

Reputatie 7
Badge +14

8ms is toch heel netjes voor een ping naar de USA?

Vandaag een tracert naar nsa.gov

4 hops in totaal.

1.   vertrek uit mijn eigen netwerk
2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.178.1
3     2 ms     3 ms     2 ms  1-32-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.32.1]
4     8 ms     8 ms     8 ms  a72-246-175-75.deploy.static.akamaitechnologies.com [72.246.175.75]

Trace complete.

Er staat hier een 30 cm globe langs mijn scherm en zelfs daarop is het vanuit de speldeprik die nederland is een behoorlijk lange kabel om direct ergens in de USA uit te komen.

Nee Tmobile doet niet aan traffic shaping, althans dat kunnen ze zich niet herinneren. Waar heb ik dat afgelopen week meer gehoord?  

 

Ach, T-Mobile Nederland zal vast trots zijn dat het de enige provider wereldwijd is die directe verbinding heeft met alles en iedereen :joy:  Beetje misleidend is het natuurlijk wel.

Ondanks dat het niet echt ongelofelijk zin heeft, is het wellicht wel raadzaam dat iedereen dit zo goed en uitgebreid mogelijk kenbaar maakt aan de ACM. Al is het maar om op termijn een onderzoek los gepeuterd te krijgen. Gezien het verleden en heden van T-Mobile kan het tenslotte nog wel eens goed zijn dat ook omtrent dit soort zaken gewoon keiharde regels opgesteld gaan worden!

8ms is toch heel netjes voor een ping naar de USA?

Het is alleen niet naar de USA, Akamaitechnologies is een CDN/Cloud provider. Een cloud provider is nou niet echt een goed voorbeeld om te nemen. Neem dan bijvoorbeeld Colocrossing, alwaar T-Mobile doet laten over komen dat ze met hen een directe verbinding hebben (zie hun Traceroute) maar dit voor zover mij bekend totaal niet het geval is.

Ergens zou je dit dus eigenlijk best onder een stukje misleiding mogen gooien. Hopen dat potentiële klanten bij een T-Mobile Thuis klant zien hoe direct de verbinding is naar diverse targets, en ze vervolgens blij maken met een dooie mus.

Reputatie 1

Mijn traceroute (via WIFI):

root@OPNsense:~ # traceroute nu.nl
traceroute: Warning: nu.nl has multiple addresses; using 99.84.15.125
traceroute to nu.nl (99.84.15.125), 64 hops max, 40 byte packets
 1  1-228-21-31.ftth.glasoperator.nl (31.21.228.1)  2.831 ms  2.962 ms  2.889 ms
 2  10.10.10.170 (10.10.10.170)  4.323 ms  4.461 ms  4.402 ms
 3  195.89.101.53 (195.89.101.53)  3.921 ms  3.970 ms  4.004 ms
 4  195.89.101.53 (195.89.101.53)  3.955 ms  3.812 ms  3.796 ms
 5  ae23-xcr1.ltw.cw.net (195.2.31.13)  11.148 ms  8.629 ms  8.618 ms
 6  52.95.216.40 (52.95.216.40)  11.069 ms
    99.83.70.84 (99.83.70.84)  8.726 ms  8.632 ms
 7  * * *
 8  54.239.101.159 (54.239.101.159)  11.708 ms
    150.222.65.29 (150.222.65.29)  17.763 ms *
 9  * 52.94.34.25 (52.94.34.25)  10.016 ms *
10  * * 52.95.61.40 (52.95.61.40)  10.490 ms
11  * 52.95.61.235 (52.95.61.235)  9.811 ms
    52.95.61.223 (52.95.61.223)  9.623 ms
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  150.222.65.38 (150.222.65.38)  10.221 ms * *
16  * 52.95.61.42 (52.95.61.42)  10.462 ms
    52.95.61.54 (52.95.61.54)  10.404 ms
17  server-99-84-15-125.lhr62.r.cloudfront.net (99.84.15.125)  9.650 ms  9.681 ms
    52.95.61.233 (52.95.61.233)  9.693 ms
root@OPNsense:~ #

 

Reputatie 1

@Boris Hierbij wat meer informatie vanuit mij.

 

Vooralsnog krijg ik elke 6-15 pakketten een timeout naar de meeste ip adressen.

 

Aparte TTL

Pinging google.com [142.250.179.142] with 32 bytes of data:
Reply from 142.250.179.142: bytes=32 time=7ms TTL=119
Reply from 142.250.179.142: bytes=32 time=7ms TTL=119
Reply from 142.250.179.142: bytes=32 time=7ms TTL=119
Reply from 142.250.179.142: bytes=32 time=8ms TTL=119

 

Pinging 81.21.136.3 with 32 bytes of data:
Reply from 81.21.136.3: bytes=32 time=10ms TTL=57
Reply from 81.21.136.3: bytes=32 time=10ms TTL=57
Reply from 81.21.136.3: bytes=32 time=10ms TTL=57
Reply from 81.21.136.3: bytes=32 time=10ms TTL=57

Traceroutes

Tracing route to google.com [172.217.168.238]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.16.0.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-192-187-31.ftth.glasoperator.nl [31.187.192.1]
  3     6 ms     7 ms    11 ms  ams15s40-in-f14.1e100.net [172.217.168.238]

 

Tracing route to signet01.ring.nlnog.net [81.21.136.3]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.16.0.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-192-187-31.ftth.glasoperator.nl [31.187.192.1]
  3    14 ms    11 ms    10 ms  signet01.ring.nlnog.net [81.21.136.3]

 

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Reputatie 4

Misschien willen ze daarom geen tracerts…  maar idd dit slaat nergens op.  kan allen bedenken dat de door route niet goed gaat en je daarom terug gestuurd word maar dat lijkt me wel vreemd.  hoe weet hij immers dat hij niet weer dezelfde route moet proberen.  hier moet een verklaring voor zijn maar het is buiten het t-mobile netwerk dus of dit de schuld van t-mobile is…

mijn resultaat btw:

 

C:\Windows\System32>tracert 37.97.254.1

Tracing route to www.transip.nl [37.97.254.1]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.224.1]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.10.170
  4     5 ms     4 ms     5 ms  m6.e1.ams0.transip.net [80.249.208.244]
  5     5 ms     3 ms     3 ms  m6.e1.ams0.transip.net [80.249.208.244]
  6     4 ms     3 ms     3 ms  e1-a0.r1.ams0.transip.net [157.97.168.8]
  7    18 ms    64 ms    22 ms  r1.s1.t2.ams0.transip.net [37.97.252.129]
  8    25 ms    21 ms    26 ms  s1.l4.t2.ams0.transip.net [37.97.252.7]
  9     3 ms     3 ms     3 ms  www.transip.nl [37.97.254.1]

Trace complete.

 

Bij mij mist die hele stap er tussenuit maar is wel een dubbele hop te zien bij 4>5.


en dit is een tracert via Ziggo :

 

 

C:\Windows\System32>tracert 37.97.254.1

Tracing route to www.transip.nl [37.97.254.1]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.178.1
  2    11 ms    13 ms    10 ms  i24001.upc-i.chello.nl [62.195.24.1]
  3     8 ms    12 ms    22 ms  212.142.52.117
  4    11 ms    22 ms    20 ms  asd-rc0001-cr101-be108-2.core.as33915.net [213.51.7.74]
  5    13 ms    17 ms    17 ms  nl-ams04a-ri3-ae50-0.core.as9143.net [213.51.64.66]
  6    11 ms    13 ms    12 ms  br0.nikhef.nl.fusixnetworks.net [37.139.139.240]
  7    15 ms    11 ms    23 ms  cr0.nikhef.nl.fusixnetworks.net [37.139.139.232]
  8    11 ms    21 ms    14 ms  fusix-xe0-0-2.e1.ams0.transip.net [37.139.140.231]
  9    12 ms    11 ms    11 ms  e1-a0.r1.ams0.transip.net [157.97.168.8]
10    25 ms    32 ms    32 ms  r1.s1.t2.ams0.transip.net [37.97.252.129]
11    29 ms    43 ms    28 ms  s1.l3.t2.ams0.transip.net [37.97.252.5]
12    13 ms    13 ms    12 ms  www.transip.nl [37.97.254.1]
 

 

Geen idee wie dus eigenaar is van die 2 hops maar via een andere route heb je het niet.

Reputatie 2

sluit me hier graag bij aan

Ik zie hier ook ineens een gefilterde traceroute.

Misschien even erbij vermelden of je op ODF, WBA (G)PON, glasvezel of DSL zit en welke woonplaats (?)…

Als ik hier kijk, 3315 (Dordrecht) via T-Mobile 1Gbit (ODF), zie ik een nette traceroute.

Start: Fri Jul 30 17:17:21 2021
HOST: LookingGlass Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. AS??? gateway.unifi.usg3p.fiberspeed 0.0% 10 0.4 0.4 0.4 0.4 0.0
2. AS50266 X-XX-178-143.ftth.glasoperator.nl 0.0% 10 2.7 2.8 2.7 3.1 0.0
3. AS??? 106-80-10-10.in-addr.local 0.0% 10 3.4 3.5 3.3 3.6 0.0
4. AS??? 145-80-10-10.in-addr.local 0.0% 10 3.1 3.1 3.0 3.2 0.0
5. AS15169 72.14.197.78 0.0% 10 2.8 3.1 2.8 4.3 0.0
6. AS15169 108.170.241.161 0.0% 10 4.1 4.2 3.9 4.3 0.0
7. AS15169 142.251.48.181 0.0% 10 3.0 3.1 3.0 3.2 0.0
8. AS15169 ams15s42-in-f3.1e100.net 0.0% 10 4.9 4.9 4.9 5.0 0.0

Met die (aanvullende) informatie kan er wellicht beter worden gezocht waar het probleem zich precies afspeelt.

Reputatie 7
Badge +3

@Gerrit078

Wil mij eigenlijk zover mogelijk weg houden van deze discussie, maar er is denk ik meer nodig dan een handvol netwerkbeheerder (prive of beroepsmatig) om de ACM in beweging te krijgen.

Als reden zou je kunnen zien, je hebt een perfect werkend internet .. en daar stopt meestal alle onderzoek van de ACM.

Dat je als netwerkbeheerder (prive of beroepsmatig) op een ‘huis tuin en keuken’ aansluiting graag een ‘deep dive’ neemt in de route (ook al zijn er geen connectie issues), dat is aan jou.

Denk dat 99% van alle klanten van TMT dit topic al snel overslaan, zeker als ze geen issues ondervinden met het opbouwen van hun verbindingen.

Ik weet dat je als netwerkbeheerder (prive of beroepsmatig) een punt hebt, maar alles werkt gewoon.

Iemand gooide al het woord ‘Netneutraliteit’ in het topic, maar dit heeft vooral betrekking op het beperken van toegang tot bepaalde websites … maar die zijn gewoon bereikbaar, ook al zien wij de route er naar toe niet.

Dit kan een topic worden tussen 3 of 4 netwerkbeheerders (prive of beroepsmatig), maar elk ander die er naar kijkt zal zeggen .. “mijn gevraagde webpagina krijg ik gewoon, wat is het probleem?”

Dus of we binnenkort bij Radar o.i.d. een 30 minuten topic zullen zien over dat we de route niet kunnen volgen??? .. ik heb grote twijfels. Radar’s vraag zal ook zijn .. “Werkt het niet of werkt het slecht om een internetsite waar ook ter wereld te bereiken?”

Goed mijn 2 cent voor nu even .. geef iedereen weinig tot geen hoop in deze, want alles werkt.

Reputatie 2

(..)

 Wat gaat T-Mobile hier aan doen? Ik heb hier namelijk te maken met een ondeugdelijk product. Als ik zo op Tweakers en jullie forum kijk, zijn er veel meer mensen met precies dezelfde problemen, dus het is zeker geen geïsoleerd geval.

Ik wil ook graag horen wat T-Mobile vind van deze hele zaak, want op de community worden mensen niet wijzer van de kleine beetjes halve informtie, waarmee iedereen met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Als T-Mobile mij niet schriftelijk kan bevestigen dat er inderdaad problemen zijn en dat deze binnen een redelijke periode opgelost worden (inclusief de belachelijke trace-blokkade) dan wil ik met jullie in gesprek over het ontbinden van het contract.

(..)

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten, ook ik merk wat strubbelingetjes na ongeveer 3 tot 4 weken t-mobile 1000/1000 glas te hebben komende vanaf tweak in kpn wba gebied. (tweak was bepertk tot 100/100 de laatste 2 jaar, kpn gaat op dit adres enkel tot 1000/500)

 

Ik woon in een zgn. nieuw T Mobile Thuis PON regio, waarbij t mobile geen eigen glas heeft, maar op het bestaande  AON/P2P kpn netwerk nl netwerk inhaakt met hun eigen apparatuur in de PoP’s waarbij t mobile klanten op wijkniveau overgaan naar (x)pon alvorens op de core van tmobile te komen.

 

Reageer