Haal snelheid bij lange na niet T-56

  • 8 October 2023
  • 80 reacties
  • 1250 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 49 reacties

Hallo Communiy,

Ben een “nieuwe” klant althans omdat ik ging verhuizen moest ik een nieuw abonnement nemen, zogezegd zo gedaan.  Was al jaren klant bij T-Mobile hiervoor.
 

Heb nu een internet only (thuis) Glasvezel 1Gb/s abonnement. Eerst kreeg ik bij installatie door Guideon de T-50 maar ik heb op eigen verzoek deze een weekje later omgeruild voor een T-56 (Ivm WIFI 6). Nu ben ik mijn netwerk aan het installeren en kom ik erachter dat ik rechtstreeks vanuit de modem bedroevend lage snelheden meet. Sterker nog bedraad zijn zowel de up als downloadsnelheden nog een stuk lager dan wanneer ik op WiFi snelheidstesten uitvoer. Soms valt de snelheid zelfs helemaal weg en is er ook geen wifi, half uurtje testen uitvoeren 2 keer voorgekomen.
 

En ja ik meet met goede kwaliteit kabels (vol koper Cat6a) en ja heb met meerdere kabels getest etc etc. Ook valt op dat telkens de Uploadsnelheid zowat elke meting een keer hoger is dan de downloadsnelheid, al met al is het gemiddelde zo’n 120mbps down en zo’n 350mbps up.

Wie heeft hierin de oplossing of is de T-56 gewoon een slechte modem?

Al met al gewoon echt ontevreden, dat je niet exact 1000/1000 haalt kan ik nog inkomen maar zoveel lager is onacceptabel.

Wie kan mij hierbij helpen @Odido ?

Groet,

 

Sven-Odido 6 maanden geleden

@DCLWD

Met WiFi 6 zul je 700-900 Mbps via de WiFi halen maar zo te zien heb je geen WiFi 6, er zou dan een 6 bij het WiFi icoon moeten staan.

Dat is alleen voor Andriod, iOS laat het niet zien ;) 

Bovenstaande zojuist getest over WiFi via mijn IPhone…Nog steeds maar de helft maar al een stuk meer dan bekabeld uit het modem, hier klopt sws iets niet.

Kan je eens proberen je wifi punt uit te zetten, de 2.4G uit te zetten op je modem en dan nog eens testen. Zo te zien heb je ook een Wifi punt die niet samen werkt met het T56 modem. Deze zal ik direct vervangen voor het juiste type. 

Bekijk origineel

80 reacties

Reputatie 1

Hoi @DCLWD, dit maak ik graag voor je in orde! Ik zie dat de wifipunten wel verwerkt zijn, maar het modem niet. Had je dit in één pakket gedaan? Groetjes, Ishana

Super ! Dank hiervoor, alles zat inderdaad in 1 pakketje..

Reputatie 1

Hoi @DCLWD, dit maak ik graag voor je in orde! Ik zie dat de wifipunten wel verwerkt zijn, maar het modem niet. Had je dit in één pakket gedaan? Groetjes, Ishana

Super ! Dank hiervoor, alles zat inderdaad in 1 pakketje..

Kan iemand dit zsm voor mij oppakken ? Of is dit een verkapt verdienmodel van Odido ? Ik heb ALLES in 1 pakket retour gestuurd. 
 

alvast bedankt !
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DCLWD, goed dat je aan de bel trekt. Ik heb het modem handmatig voor je afgemeld. Je kunt deze e-mail als niet-verzonden beschouwen. Fijne middag verder! 

Reputatie 1

Hi @DCLWD, goed dat je aan de bel trekt. Ik heb het modem handmatig voor je afgemeld. Je kunt deze e-mail als niet-verzonden beschouwen. Fijne middag verder! 

Zojuist de bevestigingsmail ontvangen, ik wil graag de Community en hun Moderators nogmaals bedanken voor de snelle service 👍

Reputatie 7
Badge +9

Geen dank @DCLWD, we staan voor je klaar! 😊 

Reageer