Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)


Reputatie 1

Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?

Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.

icon

Beste antwoord door Boris 2 August 2022, 10:46

Bekijk origineel

228 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, maar je hebt tot 31 maart 2024. Om een aanpassing te maken. Dus 8 maanden om een email aan te passen. 

Reputatie 1

@Tommie  @tyson 

Het relaas… vanmorgen zou iemand van Guidion langs konen, kwam dus niet. Guidion gebeld weten van niets kijken het na en bellen terug , nee dus, teruggebeld nee het was niet iemand van Guidion, moest provider maar bellen. T-mobilethuis gebeld, nee staat niets in, geen actie, maar backoffice kan afspraak gemaakt hebben met KPN, dus moet ik KPN maar bellen, nummer gekregen en gebeld, nee bij hun is geen storing en ze weten van niets. Onderhand wel een paar uur aan de lijnen gehangen maar niets opgeschoten niemand weet ergens van🙈🤬Gelukkig stond nummer van monteur die mij maandag gebeld had nog in mijn telefoon. Sorry helemaal vergeten, maar hij was in de buurt, zou langs de patch kast rijden kabel vervangen en dan bij mij. Geen verbetering (slechter zelfs) modem weer vervangen, andere kastjes weer vervangen… nog slechter, dus nee het moet ondergronds zitten of ergens anders, maar KPN is al eens langs geweest en lijn was goed toch??? Ja nee moet daar toch ergens zitten, geloof er niets van… dus nu maar weer wachten op een volgende zet… al met al weer een dag niks en ja het zit niet bij mij thuis…wat we meer dan een jaar geleden ook al wisten… en dus nu????

ik wordt er heel erg moe van…

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @florisVries, ik heb dit direct doorgezet naar de technische afdeling! Ik vind namelijk geen communicatie tussen onze technische dienst en KPN. Dit was wel nodig volgens de laatste monteur van Guidion. Zij zullen dan ook zo snel mogelijk contact met je opnemen! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

@Ishana 

bedankt voor jouw berichtje. Mooi dat je dit hebt doorgezet. Als je mijn bescheiden mening vetaagt ligt het ook niet aan de lijn. KON heeft deze al eens doorgemeten maar niets gevonden. Ik weet niet hoe er gepatched wordt, maar ik heb het idee dat ik bij t-mobilethuis op een te drukke lijn zit, kan dat?

 

groet

Floris

@Ishana

bedankt voor jouw berichtje. Mooi dat je dit hebt doorgezet. Als je mijn bescheiden mening vetaagt ligt het ook niet aan de lijn. KON heeft deze al eens doorgemeten maar niets gevonden. Ik weet niet hoe er gepatched wordt, maar ik heb het idee dat ik bij t-mobilethuis op een te drukke lijn zit, kan dat?

 

groet

Floris

Hallo,

Sinds maart ook een abbo bij T-Mobile en precies hetzelfde probleem: halve download snelheid van upload snelheid. Wordt er bij het streamen (HBO/Netflix/Amazon Prime) gewoon uitgeknikkerd en gamen wordt continu onderbroken: “connection lost”. Alle “tips” van T-Mobile al 100 x nagelopen en gecheckt.

 

Deze thread helemaal gelezen en ik wordt er wat moedeloos van. Nee hè……

 

Is het niet mogelijk om op basis van het in gebreke blijven van het naleven van het contract om dit helemaal te ontbinden? 

Heb echt geen zin om hier 11 maanden mee bezig te zijn.

Reputatie 1

Ja als ze niet leveren wat ze hebben aangeboden kun je onder het contract uit.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Covadek, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van je verbinding en dat deze optimaal is. Zou je een eigen topic hierover kunnen aanmaken? Dan help ik je daar verder! Alvast bedankt. 

Hallo @Tommie, we zijn alweer drie weken verder. Heb je een update voor ons? Bovendien mag het topic terug naar ONBEANTWOORD aangezien het probleem nog niet is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +8

@tyson ik heb het direct voor je nagevraagd bij onze technische dienst, want het ticket was afgesloten en KPN had geconstateerd dat snelheid inderdaad niet klopt. Je maakt gebruik van een eigen modem en we zien een missing vlan terug in de lijnmeting. Zou je kunnen controleren of de vlans goed ingesteld staan? Internet vlan 100 en 300 of 640 voor tv? We zien geen mac op vlan 100 staan.

Voor verdere info en ondersteuning kan dit alleen wanneer ons Zyxel modem is aangesloten. Zou je deze weer willen aansluiten? Dan kunnen we hier gelijk verder induiken. Merci alvast!

@tyson ik heb het direct voor je nagevraagd bij onze technische dienst, want het ticket was afgesloten en KPN had geconstateerd dat snelheid inderdaad niet klopt. Je maakt gebruik van een eigen modem en we zien een missing vlan terug in de lijnmeting. Zou je kunnen controleren of de vlans goed ingesteld staan? Internet vlan 100 en 300 of 640 voor tv? We zien geen mac op vlan 100 staan.

Voor verdere info en ondersteuning kan dit alleen wanneer ons Zyxel modem is aangesloten. Zou je deze weer willen aansluiten? Dan kunnen we hier gelijk verder induiken. Merci alvast!

 

Hi @Demi,

Bedankt voor je reactie en we zijn lig al een stuk verder als KPN iets heeft geconstateerd wat niet klopt 😁. Ik maak uiteraard gebruik van een AmpliFi Alien. UPNP staat aan en de VLAN ID is 300. Clone MAC address staat uit. Ik kan je opnieuw de screenshots van de settings sturen mits gewenst. Ik heb geen tv abonnement maar alleen glasvezel internet. De vriendelijke Guidion expert heeft meerdere keren zowel de snelheid van het Zyxel modem en de Amplify gemeten (onder verschillende omstandigheden) met als resultaat dezelfde waardes tijdens zijn 4+ bezoeken.

Als het jullie helpt qua analyse zet ik de Zyxel natuurlijk weer terug. Laat maar weten of dit nodig is. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +8

@tyson Super bedankt voor de terugkoppeling! Yes, graag de Zyxel aansluiten zodat mijn collega’s dit verder ook kunnen onderzoeken. Geef je mij een seintje als het gelukt is met aansluiten? Bedankt!

@tyson Super bedankt voor de terugkoppeling! Yes, graag de Zyxel aansluiten zodat mijn collega’s dit verder ook kunnen onderzoeken. Geef je mij een seintje als het gelukt is met aansluiten? Bedankt!

@Demi Zyxel is ‘up&running’ again. Ik zou zeggen gooi alle tests open. Ben benieuwd naar de uitkomst! Is het mogelijk dat er de afgelopen dagen al wat tests zijn uitgevoerd en instellingen veranderd? Ik zie dagelijks ‘peaks’ in de download snelheid. Soms van 250 Mbps naar 700 Mbps..! Keeping na 1,5 jaar mijn fingers crossed. 😁

Ooh we zitten nu ineens in het Odido forum..Wat heeft dit voor consequenties voor de lopende zaken? 

Reputatie 1

@tyson weer opnieuw beginnen zeker? 

Reputatie 1

@tyson  odido=tele2=t-mobilethuis??

@florisVries 🙈

Reputatie 1

En ik heb een sim van tele2, een sim van t-mobile en een netwerk van t-mobilethuis, hoe valt dat nu dan in elkaar?🙈🥳

En ik zie in de nieuwe app omgeving dat mijn thuis abo van 40,- naar 50,- p/m is gegaan. Hoop toch van harte dat het een bug is. Het hoort maar niet op..

Reputatie 1

In navolging van KPN?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries & @tyson, om antwoord te geven op jullie vragen:

 

Ooh we zitten nu ineens in het Odido forum..Wat heeft dit voor consequenties voor de lopende zaken? 

 

Opnieuw beginnen gaan we zeker niet doen! Alle lopende zaken blijven uiteraard doorlopen. T-Mobile NL en Tele2 zijn nu samengevoegd. Tele2 Thuis blijft nog wel bestaan.

 

En ik heb een sim van tele2, een sim van t-mobile en een netwerk van t-mobilethuis, hoe valt dat nu dan in elkaar?🙈🥳

 

Dit betekend dat je nu twee mobiele abonnementen hebt van Odido en Odido Internet + TV.

@tyson Super bedankt voor de terugkoppeling! Yes, graag de Zyxel aansluiten zodat mijn collega’s dit verder ook kunnen onderzoeken. Geef je mij een seintje als het gelukt is met aansluiten? Bedankt!

@Demi Zyxel is ‘up&running’ again. Ik zou zeggen gooi alle tests open. Ben benieuwd naar de uitkomst! Is het mogelijk dat er de afgelopen dagen al wat tests zijn uitgevoerd en instellingen veranderd? Ik zie dagelijks ‘peaks’ in de download snelheid. Soms van 250 Mbps naar 700 Mbps..! Keeping na 1,5 jaar mijn fingers crossed. 😁

@Demi van Odido hoe zijn de tests gegaan? Hier is de download snelheid helaas weer constant bij 250mbps 😬

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @tyson, ik wil dit graag verder onderzoeken! Wil je de screenshots van de testen delen? Alvast bedankt voor je moeite! 😊 Groetjes, Ishana

Hoi @tyson, ik wil dit graag verder onderzoeken! Wil je de screenshots van de testen delen? Alvast bedankt voor je moeite! 😊 Groetjes, Ishana

Hoi @Ishana van Odido , kijk svp naar de tientallen eerder geposte screenshots. Van mijn kant is er niets veranderd. Ik ben juist benieuwd wat jullie tests opgeleverd hebben. Hier ging het toch om?? Alvast bedankt voor je antwoord. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson,  ik heb zojuist intern gevraagd wat we nog kunnen doen. Hopelijk kunnen we dit voor jou oplossen. Er lijkt ondergronds iets niet goed te gaan gaf de monteur van Guidion aan. Zodra ik antwoord terug heb zal ik dit laten weten!

Reputatie 7
Badge +9

@tyson ik heb zojuist antwoord gekregen. We gaan het nog een keer escaleren naar KPN NetwerkNL. Dit is wel het laatste wat we kunnen doen. Als het daarna niet opgelost is ben ik bang dat het ons niet gaat lukken.

Reageer