Internet bevriest/hikt

  • 12 January 2024
  • 44 reacties
  • 310 Bekeken


Toon eerste reactie

44 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Houd me op de hoogte @Lago di Garda! Het retourlabel kun je vinden in Mijn Odido → Meer → Bestellingen → Klik op de bestelling; Wifipunt(en|) vervangen. Daar kun je het retourlabel downloaden. 

Reputatie 6
Badge +2

@Lago di Garda Dank je wel voor je begrip! Geen zorgen zoals Tommie aangeeft, de technische dienst is nu op de hoogte van wat er nodig is.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lago di Garda, ik heb besloten om je een T-56 op te sturen. Zou je als je het modem geïnstalleerd hebt na 24 uur de test opnieuw willen uitvoeren? Alvast bedankt! 

Reputatie 6
Badge +2

@Lago di Garda Dank je wel voor het delen van de testen. @Tommie van Odido is momenteel niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit aankomende week verder oppakt. Alvast bedankt voor je geduld! 

Ik weet niet wat een ONT is maar ik kijk ernaar uit. Dank tot dusver.

Hi Tommie, waar kan ik  het txt logbestand naar toesturen? Of is er iets anders dat ik nog kan doen om het hikken te voorkomen?

En bedankt voor de uitleg. Ik zal de doos met oude wifipunten zsm retourneren. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lago di Garda, bedankt voor je script.

Ik heb je netwerk onderzocht en het eerste wat mij opvalt is dat de wifipunten voor een verstoring zorgen. Dat is niet gek omdat je de verkeerde wifipunten hebt, namelijk de WAP. Deze werken niet goed met de T-54/56. Ik heb je daarom meteen de juiste wifipunten opgestuurd. Je ontvangt zodadelijk een e-mail hierover, daar staat ook in hoe je de huidige wifipunten kunt retourneren. Als je de nieuwe wifipunten getest hebt, kan je dan een terugkoppeling geven of dit het opgelost heeft of niet? Alvast bedankt! 

Hi Tommie, dank hiervoor. Wel bijzonder want deze Wifi punten kwamen in de Tele2 doos met de router.

NB ik heb mijn 2 extra wifi punten bekabeld, waarvan 1 doorgelust naar mijn werkplek, dat kan straks ook nog?

 

Uiteraard zal ik een zelfde meting doen en reageren.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Lago di Garda 

Goed dat je dit aankaart, ik help je graag bij het vinden van een werkende oplossing! Wil je het modem op de volgende wijze een herstart geven? 

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

Ik wil je vragen om daarna, voor de komende drie dagen, de datum en het tijdstip van de wegval te noteren. Geef je mij een seintje wanneer je zo ver bent? Dan ga ik gelijk gericht op zoek naar de juiste oplossing! 

ONT is dus het kastje in de meterkast dat fiber vertaald naar koper/UTP.

Vanmorgen met een collega gesproken en die zou een officiële melding sturen. Bevestiging per mail gekregen. 2 uur daarna de melding: Goed nieuws: je melding met referentienummer: 69656244 waar we eerder over gesproken hebben, is opgelost!

Wat is er gewijzigd/gedaan waardoor het nu goed zou zijn?

Alvast dank voor het uitleggen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lago di Garda, bedankt voor alle testen. Ik heb je op de lijst gezet voor de nieuwste firmware, ik ben benieuwd of dit een verschil maakt. Ik gok dat de firmware einde middag geupgraded zal worden. Tijdens het update zal het internet ongeveer drie minuten wegvallen. Als je dan in het modem kijkt moet je de B10 firmware zien staan. Zou je dan nog een pingtest willen runnen?

Scrfeenshot uit txt bestand gegeneerd door bovenstaand script.
 

 

Helpt dit?

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Lago di Garda Super dat het is gelukt en dat je de oude wifipunten gaat retourneren! Lukt het om het logbestand hier als screenshot te delen? Mocht dit niet lukken, dan kun je het bestand ook via Wetransfer sturen en het linkje hier met ons delen. 

 

The failed pings van gistermiddag.
29-2-2024 15:08 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:08 - pass - connection to odido.nl is up
29-2-2024 15:10 - pass - connection to odido.nl is up
29-2-2024 15:10 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:10 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:10 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:10 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:10 - pass - connection to odido.nl is up
29-2-2024 15:22 - pass - connection to odido.nl is up
29-2-2024 15:22 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:22 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:22 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:22 - pass - connection to odido.nl is up
29-2-2024 15:26 - pass - connection to odido.nl is up
29-2-2024 15:26 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:26 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:26 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:26 - pass - connection to odido.nl is up
29-2-2024 15:39 - pass - connection to odido.nl is up
29-2-2024 15:39 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:39 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:40 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:40 - pass - connection to odido.nl is up
29-2-2024 15:41 - pass - connection to odido.nl is up
29-2-2024 15:41 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:41 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:41 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:41 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 15:41 - pass - connection to odido.nl is up
29-2-2024 16:21 - pass - connection to odido.nl is up
29-2-2024 16:21 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 16:21 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 16:21 - fail - connection to odido.nl is down
29-2-2024 16:21 - pass - connection to odido.nl is up
 

Heeft het zin om dit langere tijd te draaien? Ik zie obv hiervan nog geen patroon.

In regel 4 en 5 van Tracert gebeuren ook rare dingen (of zie ik dat verkeerd?) (probeer mee te denken ;-)  )

Reageer