Beantwoord

internet is zeer traag

  • 23 November 2021
  • 99 reacties
  • 2811 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

99 reacties

Reputatie 1

@Ruben0s  Normaal zijn deze problemen toch wel snel op te lossen, ik bedoel hoeft toch geen maanden over heen te gaan voordat het besef een keer binnenkomt, en niet steeds dezelfde antwoorden te krijgen. Ik heb een stabiele internet nodig, en niet dit, en het gaat me vooral om de upload ivm server.

@Lisa een uur te laat maar toch zijn ze nog gekomen.

Binnenshuis zijn er geen rare dingen gevonden, was dik prima. Dus is de modem maar uitgewisseld en is er een nieuwe kabel tussen glasvezel kast en ONT gezet.

Even leek het iets stabieler. Net weer getest en het zwabbert weer alle kanten op.

 

Wanneer wordt het nu gefixt?

@Boris Je richt dat aan @Bert Pionier , maar bedoel je wellicht mij?

Gisteravond nieuwe tests gedaan, maar het zwabbert nog steeds alle kanten op.

Reputatie 7

Hi @Jahuul,

Klopt helemaal, ik denk graag met je mee. Ik zie je bericht dan ook graag tegemoet! 

Reputatie 1

Na dat ik alles geregeld had met T-Mobile over een nota, en ik denk nu is het klaar, krijg ik weer een herinnering om een bedrag van €321,04 te betalen. Ik weet niet hoe jullie te werk gaan maar mij is beloofd dat het goed kwam. Waarom zo knullig allemaal. Zorg ook a.u.b. dat de klantenservice beter bereikbaar is

vr gr Bert (topicstarter)

Reputatie 7

Hi @Jahuul, goed om te weten! Houd jij me op de hoogte? Ik wacht ook in spanning af! 🤞

@Lisa het lijkt me verstandig dat je het onderzoek, en niet alleen voor Bert maar in het geheel van de regio zuid-oost drenthe door laat gaan. Want het is gewoon bagger.

En als ik steeds weer reacties van moderatoren zoals die van jou blijf lezen (zoals onzin testen uitvoeren thuis, meerdere keren apparatuur vervangen), inplaats van een daadwerkelijke oplossing dan is het niet gek om te denken dat ik ook ga zoeken naar een oplossing bij een ander bedrijf. 

De problemen lijken hier de wereld uit geholpen te zijn.
Helaas was er een kabelbreuk voor nodig die de regio hier (oostelijk Gelderland) helemaal plat gooide qua glasvezel. Nadat 300 meter glasvezel vernieuwd is en de verbindingen weer tot stand kwamen, krijg ik nu de juiste snelheden op de glasvezel en is hij ook een stuk stabieler.

Jammer dat hier niet eerder op getest is, lijkt me dat je tegenwoordig zulke dingen toch op kunt sporen voordat het gebeurt. Maar goed, voor nu eind goed al goed.

Reputatie 7

Hi @NIELSR, super goed dat jij ook in dit topic aan de bel trekt! Weet dat ik jou hier ook heel graag bij wil helpen. Ik ben gelijk in jouw profiel gaan kijken en zie dat jij vandaag de resultaten per mail hebt doorgezet, helemaal top. Zojuist heb ik dit dan ook doorgezet voor nader onderzoek, want ik wil graag dat ook jij van een goede snelheid gaat genieten. Ik houd je hier op de hoogte van het onderzoek! 😊

@Boris al een update?

@Lisa een dag verder, probleem niet opgelost en geen reactie op mijn e-mails. En het verslechtert alleen maar. Opeens komt mijn upload weer niet boven de 40Mbps bij een 1 Gb verbinding.

Echt triest.

Reputatie 1

Het gaat goed nu om bijna 12 uur nacht. nu een upload van boven de 700 en dat op speedtest.nl. Dat gaat de goeie kant op haha op speedtest.net; een paar keer gedaan maar komt nog niet aan de 2 mb   ra ra hoe kan dat en nu de vierde keer boven de 900 heel vreemd allemaal en weer 1 mb pfffffff

@Lisa @Boris het is stil….. erg stil

Een update zou ik toch wel zeer gepast vinden op dit moment.

Het zwabbert hier namelijk nog alle kanten op, maar de rekening staat al klaar.

Echt bar en boos, verstoken van informatie, een ‘slechte’ oplevering maar de rekening wordt alvast wel gepresenteerd.

Reputatie 1

En t-mobile stuurt nu al de kerstman. Op de mediaconverter en op de modem de bekende rode ledjes.

Of is er nu storing? 

Al weer paar keer gereset, geen resultaat.

Wel de eerste rekening gehad haha.

 

update, de modem is volledig van stroom,  ledje op de mediaconverter is nog steeds rood.  Koude reset gegeven, maar niks helpt

 

 

Reputatie 1

sorry ik kan helaas geen foto maken. Momenteel helemaal geen internet, Op de modem brand ook een rood lampje. En waarom denken jullie dat er een verkeerde kabel is aangesloten? Het installatiepakket komt toch bij jullie vandaan?  Ik neem aan dat jullie toch geen verkeerde kabels of iets dergelijks opsturen? Zou een beetje dom zijn natuurlijk, tenzij jullie bewust de mensen misleiden, maar dat laatste geloof ik niet. Ik zit nu via mijn laatste data van mijn mobiel te antwoorden, dus ik hoop dat er nu toch snel een klein beetje internet weer komt ?  Toen ik die mevrouw van de klantenservice aan de telefoon heb gehad en die had de lijn door gemeten, had ik ineens een veel hogere snelheid (bijna 100). Hoe kan dat? Vanmorgen was het weer 20 plus upload  Ik heb de modem gereset en ook de mediaconverter, maar lampje van internet blijft rood. 

Reputatie 7

Hi @Jahuul, heel goed dat je dit aangeeft! Ik had heel erg gehoopt dat de netwerkbeheerder jouw snelheid omhoog kon halen. Zojuist heb ik een nieuw verzoek ingediend voor de technische dienst, waarbij ik heb aangegeven dat jij nog steeds niet de beloofde snelheid haalt. Ik hoop echt dat mijn collega's van de technische dienst een andere oplossing in petto hebben, zodat we er samen voor zorgen dat jouw snelheid omhoog gaat. Zou jij ter aanvulling nog enkele screenshots van speedtests met ons kunnen delen, zodat mijn collega's van de technische dienst kunnen inzien dat de gewenste snelheid nog steeds niet wordt behaald? Merci voor deze terugkoppeling! 

Hi @Bert Pionier, ik baal ervan om dit te lezen en had gehoopt dat de afspraak niet was opgeschoven! Zojuist heb ik gelijk weer een nieuwe code in een privébericht gestuurd naar je, zodat je nog van onbeperkt internet kunt genieten totdat de netwerkbeheerder is geweest. Ik ga heel erg duimen dat jij morgen in dit topic kan delen dat jij weer online bent! 

@Lisa de situatie verslechterd alleen maar….

Zodra ik weer thuis ben zal ik weer een paar metingen doen.

Echt allerbelabberst, niet wat je van 1Gbit glasvezel mag verwachten.

Reputatie 4

@Bert Pionier welk LEDje brand rood op de ONT (mediaconverter)?

 

 

 

Reputatie 1

@J33Bee LOS knippert rood

Reputatie 4

@Bert Pionier dat zou dan in table 2, nr 6 of 7 zijn afhankelijk hoe snel LOS knippert. Als dit al gewerkt heeft (los van snelheid issues) dan lijkt me nu “layer 1” niet oké; zit je glas kabeltje er goed in? Zo ja, dan zou ik oa de andere kant van de lijn (dus de OLT in de PoP) verdenken op onjuistheden. Dat laatste kun je zelf sowieso niet oplossen. 

Reputatie 1

alles zit goed aangesloten, is door monteur gebeurd iig,  Ik ga nu even alles voor een half uur uitzetten, kijken of het wat opbrengt. In ieder geval ben ik door mijn mobiele data heen

Reputatie 7

Hi @Bert Pionier, wat ontzettend balen dat jij momenteel offline bent! Super dat @J33Bee jou ook al te hulp is geschoten. Graag help ik je hierbij om jou zo snel mogelijk weer online te krijgen. Een rood knipperend LOS lampje houdt in dat er geen licht is en dit is een losstaand issue. Zou je het volgende aan mij kunnen doorgeven? 

  • Maak jij enkel en alleen gebruik van het T-Mobile Thuis modem of heb jij ook een eigen router in gebruik?
  • Schakel de Wifi uit op het modem via een knopje aan de achter-/zijkant. 
    Sluit één computer/laptop aan met een UTP kabel. 
    Controleer of de jij nu op internet komt via de browser. Kan je doorgeven of dit lukt?
  • Het handige aan het Zyxel modem is dat alle LAN-poorten geschikt zijn voor internet. Zou je eens een ander LAN-poort willen proberen?
  • Heb jij ook meerdere webbrowsers geprobeerd?
  • Heb jij een extra internetkabel in huis liggen die jij kunt testen? Zo weten we zeker of de boosdoener niet de internetkabel zelf is.

Als jij hiermee aan de slag kan gaan, dan zou dat super zijn! Zojuist heb ik je alvast een Unlimited Data voucher code gestuurd via een privébericht. Op deze manier kun jij een hotspot maken van jouw mobiele telefoon en zo toch gebruik maken van onbeperkt internet. Ik wil dit zo snel mogelijk voor je fixen! 💪

Reputatie 7

Wat fijn om te lezen dat morgen de afspraak met de monteur staat ingepland @Bert Pionier! Dankjewel voor deze terugkoppeling. Laat jij het weten zodra jij weer online bent? Dan ga ik aan de slag met de vergoeding! 

Tja, ik blijf maar screenshots posten als bewijs voor als ik mijn geld terug wil. Ook krijg ik geen antwoord op een support ticket (en niet de 1e).

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Bert Pionier 

Op de Huawei ONT knippert het PON lampje nu of is het LOS lampje rood?

Wat betreft de kabel, als je eens rondkijkt op dit forum zie je wel eens wat topics waar het verkeerde glasvezelkabeltje werd geleverd vandaar dat ik het vroeg ter controle. Dit wordt niet bewust gedaan maar kan wel eens gebeuren.