Beantwoord

internet is zeer traag

  • 23 November 2021
  • 99 reacties
  • 2811 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

99 reacties

Reputatie 1

@Lisa gaan we weer van voren af aan. Sorry ik heb deze dingen wel 1000 keer door genomen. Maar als de mediaconverter LOS  rood knippert en ik heb de modem uit, dan heeft het toch niks met het modem te maken?   Inmiddels alles weer aangesloten, heb alleen 1 pc  aangesloten via utp dus. Ik heb hier diverse keren met  meerdere pc s en laptop en met meerdere ook nieuwe kabels geprobeerd. Het wil gewoon niet,

Hier in zuid oost Drenthe zal het wel een probleem blijven.  Ik zelf stap weer over naar een ander provider, omdat hier bij t-mobile nog lang niet alles voor elkaar is, misschien over een tijdje weer proberen, maar voorals nog is het nu gewoon bagger,  Ik wil best mee blijven testen en meedenken zolang overstap nog niet is afgerond. Ik heb gewoon een stabiele internetverbinding nodig ivm een server wat hier draait, en nu al een week offline moet zijn. Het probleem. denk ik. zit volgens mij in de wijkkast…….

Reputatie 4

@Bert Pionier klopt. Bovenstaande gaat niets toevoegen als de voorkant al niet goed is. De ONT is niet juist online. Dan kun je de rest ook vergeten. Dit stukje (tot aan de meterkast) moet eerst opgelost worden en kun jij niets mee.

Reputatie 1

Weet je ik heb net contact gehad met nieuwe provider, die sturen me een noodpakket toe zodat ik snel weer online kom. Ik bedoel maar hoe ga je als klantenservice met je klanten om en niet nodeloos iedere keer weer hetzelfe riedeltje te moeten doen, net of het altijd bij de klant ligt. Sorry maar hier in moet t-mobile toch eens volwassener worden.

 

@Bert Pionier op zich zijn de snelheden leuk, maar ze zijn niet stabiel. Er zit 300mbps verschil tussen.

Maar zag dat Guidion weer een afspraak wil maken, weet niet waarvoor……

Wellicht dat @Lisa daar opheldering over kan geven

Reputatie 1

Volgens mij is dit niet normaal toch? 

 

Reputatie 1

@Jahuul  Ja ik heb het gezien dat het bij jou ook bij lange na niet stabiel is. Ik zit hier met een download tussen de 100 en 300 en een upload tussen de 1 en 5 mb. Ik weet niet meer hoe ik er mee aan moet, Ze zijn moeilijk bereikbaar en hier zijn ook alleen maar standaard antwoorden. Inmiddels bijna 3 weken verder en nog niks opgeschoten. In de app van T-mobile staan zelfs geen producten in die ik afneem :)  

@Lisa Wanneer komt de echte oplossing ?

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Gisteren aangesloten op glasvezel. Installateur was vrij snel weer verdwenen.

Mijn internet snelheden zijn ‘all over the place’ maar komen niet hoger dan zo'n 800Mbps, terwijl ik 1 Gbit afgesloten heb. Gisteren merkte ik ook dat de kwaliteit van TV ook belabberd was. Leek wel of ik 30 jaar terug in de tijd ben gegaan (zeer korrelig beeld).

Modem gereset, mediaconverter gereset, maar de internetsnelheden blijven onstabiel en halen bij lange na niet wat het zou moeten zijn!

@Lisa de heren van KPN Infra zijn net vertrokken. Ze hebben een portmove uitgevoerd maar het probleem is niet opgelost. De snelheden zwabberen nog alle kanten op. Volgens KPN Infra hebben ze alles aan hun kant uitgesloten, zeker met de portmove (die niet noodzakelijk geweest zou zijn maar ze voor de zekerheid toch hebben gedaan) en zou ik volgens KPN Infra met gemak 900+ Mbit/s moeten kunnen halen.

Waar ze bij stonden hebben we de speedtests uitgevoerd en het zwabbert nog alle kanten op. Download kwam niet eens boven de 40Mbit/s uit.

Voordat je het suggereert:

  • verschillende UTP kabels geprobeerd
  • Alle tests zijn rechtstreeks met een UTP kabel op de Zyxel T50 modem/router gedaan

We zijn een week verder (sinds installatie) en ik krijg niet waarvoor ik betaal. Ik verwacht op korte termijn een werkende oplossing.

Reputatie 7

Hoi @Jahuul ,

Enorm bedankt voor het aanleveren van de gegevens! Ik heb direct jouw gegevens en situatie uitgelegd aan onze technische specialisten en zijn we een onderzoek begonnen met betrekking tot de lage snelheid op de technologie die bij jou binnenkomt. We hopen uit dit onderzoek de oplossing te krijgen.

@Bert Pionier 

Ik heb vernomen dat je inmiddels de handdoek in de ring hebt gegooid, maar wilde toch nog even zeggen dat we bij jou in de regio hard bezig zijn de voorkomende problemen te verhelpen. Via dit topic houden we jullie op de hoogte: 

 

Reputatie 1

@lisa Ik hoop het ook. Maar nu krijg ik bericht dat het tot 21 december klant ben, en een berichtje er achter aan dat ik apparatuur moet terug sturen haha, gaat wel wat mis he zo met de communicatie. Maar even morgen afwachten. Monteur is er al om 8 uur dus.En Lisa die vouchers die jij me stuurt daar heb ik niks aan, want ik heb geen mobiel abonnement van t-mobile

Reputatie 4

In welke regio zitten jullie eigenlijk? Of is dat compleet ergens anders?

 

Ah ik zie dat @Bert Pionier in de regio van meer ellende zit, is al eerder gelinked in dit topic...

Reputatie 1

@J33Bee zuid oost Drenthe Gemeente Emmen

@Bert Pionier, @J33Bee ,

Dat beloofd niet veel goeds voor Oost-Gelderland :expressionless:

Wel goed dat jullie een oplossing hebben al is dat bij een andere provider.

Ik hoop wel dat het bij mij snel opgelost wordt anders moet ik ook naar een andere provider gaan omkijken.

@Lisa hoe staan de onderzoeken ervoor?

Reputatie 1

Hoi @Jahuul ,

Enorm bedankt voor het aanleveren van de gegevens! Ik heb direct jouw gegevens en situatie uitgelegd aan onze technische specialisten en zijn we een onderzoek begonnen met betrekking tot de lage snelheid op de technologie die bij jou binnenkomt. We hopen uit dit onderzoek de oplossing te krijgen.

@Bert Pionier

Ik heb vernomen dat je inmiddels de handdoek in de ring hebt gegooid, maar wilde toch nog even zeggen dat we bij jou in de regio hard bezig zijn de voorkomende problemen te verhelpen. Via dit topic houden we jullie op de hoogte: 

 

Ja inderdaad Boris, ik heb de handdoek geworpen. Ik had gehoopt dat ik direct beter internet gekregen had, maar helaas lijkt dat bij lange na niet mogelijk gezien de reacties en wat ik lees in andere topics. Dit probleem is er niet vanaf vandaag maar al heel veel langer. Ik vindt dan ook dat jullie met het adverteren er wel mogen zeggen dat het in bepaalde districten nog lang niet mogelijk op 1gb internet te halen.

Verder vindt ik nadat ik meer dan een week helemaal geen internet te hebben gehad en de rest van de dagen dat ik nog bij lange na nog geen 10 mb had i.p.v. 1000 mb dat ik meer compensatie mag hebben dan wat me is voorgesteld en wat ik nu betalen moet is 37,81 i.p.v. 40€  Volgens mij moet ik volledig worden gecompenseerd Boris.  Ik hoef toch niet zoveel te betalen voor niet geleverde of gedeeltelijk niet geleverde diensten?  Ik ga volgend jaar eens even weer kijken hoe het er voor staat bij t-mobile om weer terug te keren.

vr gr Bert

Reputatie 1

Hoi @Jahuul ,

Enorm bedankt voor het aanleveren van de gegevens! Ik heb direct jouw gegevens en situatie uitgelegd aan onze technische specialisten en zijn we een onderzoek begonnen met betrekking tot de lage snelheid op de technologie die bij jou binnenkomt. We hopen uit dit onderzoek de oplossing te krijgen.

@Bert Pionier

Ik heb vernomen dat je inmiddels de handdoek in de ring hebt gegooid, maar wilde toch nog even zeggen dat we bij jou in de regio hard bezig zijn de voorkomende problemen te verhelpen. Via dit topic houden we jullie op de hoogte: 

 

Ja inderdaad Boris, ik heb de handdoek geworpen. Ik had gehoopt dat ik direct beter internet gekregen had, maar helaas lijkt dat bij lange na niet mogelijk gezien de reacties en wat ik lees in andere topics. Dit probleem is er niet vanaf vandaag maar al heel veel langer. Ik vindt dan ook dat jullie met het adverteren er wel mogen zeggen dat het in bepaalde districten nog lang niet mogelijk op 1gb internet te halen.

Verder vindt ik nadat ik meer dan een week helemaal geen internet te hebben gehad en de rest van de dagen dat ik nog bij lange na nog geen 10 mb had i.p.v. 1000 mb dat ik meer compensatie mag hebben dan wat me is voorgesteld en wat ik nu betalen moet is 37,81 i.p.v. 40€  Volgens mij moet ik volledig worden gecompenseerd Boris.  Ik hoef toch niet zoveel te betalen voor niet geleverde of gedeeltelijk niet geleverde diensten?  Ik ga volgend jaar eens even weer kijken hoe het er voor staat bij t-mobile om weer terug te keren.

vr gr Bert

Oh en nu staat er ook nog 105 € eenmalige kosten bij hahaha   Dit gaan jullie toch echt niet menen he

 

Reputatie 1

@Bert Pionier ‘grappig’ dat het met een andere aanbieder wel in 1 keer lukt en met T-Mobile niet. 

Ik ben nog steeds in afwachting.

Jammer dat het op deze manier nog niet is opgelost Jahuul Hoop voor je dat het goed komt. Ik maak me voorlopig geen zorgen meer. Ik heb nu weer stabiel up en down 1 gb 

@Bert Pionier  mooi te horen dat het bij jou nu stabile is.

@Boris is erg rustig. Al een week niets gehoord. Inmiddels wel een survey gekregen, slechte rapportcijfers. 

Echt super slecht dat je men je laat hangen.

Reputatie 7

Hi @Jahuul ,

Ik had je graag al een update kunnen geven, maar momenteel staat het onderzoek nog steeds uit bij ons netwerk team. We doen er echt alles aan om jouw snelheid zo goed mogelijk te krijgen en wel zo snel mogelijk, maar momenteel heb ik behalve deze update, nog geen nieuws. We zijn je écht niet vergeten, want we zitten kort op de bal en zijn vrijwel dagelijks in de weer met onze technische diensten hierover. Ik hoop dan ook dat ik snel meer duidelijk voor je heb. 

@Boris  En al een update?

Reputatie 7

Hi @Bert Pionier, goed dat je aangeeft dat jij al meerdere keren deze stappen hebt uitgevoerd! Ik heb dan ook gelijk aan het huidige onderzoek toegevoegd dat jij momenteel helemaal zonder internet zit, zodat jij niet weer van voor af aan begint. Ik heb hiervoor ook meteen een collega van de technische dienst aan zijn mouw getrokken om zeker te weten welk issue er bij jou speelt. Zoals ik vanochtend heb aangegeven, staat dit los van de wijkkast en speelt er een ander issue bij jou. Anders had namelijk het PON lampje rood geknipperd in plaats van het LOS lampje. Ik hoop in ieder geval dat je met de voucher voor nu een hotspot hebt kunnen maken. Laat het zeker weten als jij nog een extra code nodig hebt, want die stuur ik graag jouw kant op. Ik hoop dat de technische dienst dit zo snel mogelijk voor jou kan oplossen. Ontzettend jammer om te lezen dat jij gaat overstappen, maar ik hoop dat jij tot de overstap nog van een goede verbinding bij ons kunt genieten. Ik ga hier mijn uiterste best voor doen! 

Hi @Jahuul, ik heb gelijk even gekeken of er toevallig al een update is uitgerold! Jammer genoeg kan ik nog geen update aan je meegeven. Zoals ik gisteren aangaf kan het ook een paar dagen duren voordat dit succesvol is afgerond. Je bent de eerste die het hoort als er wat uit komt, beloofd! 

Reputatie 1

@Lisa @Boris het is stil….. erg stil

Een update zou ik toch wel zeer gepast vinden op dit moment.

Het zwabbert hier namelijk nog alle kanten op, maar de rekening staat al klaar.

Echt bar en boos, verstoken van informatie, een ‘slechte’ oplevering maar de rekening wordt alvast wel gepresenteerd.

ik denk  kerstreces 

Reputatie 7

Hi @Bert Pionier, super goed dat jij hiervoor aan de bel trekt! Fijn om te lezen dat @Waqqas jou ook al verder op weg heeft geprobeerd te helpen. Ik help je hier graag bij, want ik wil dat jij zoveel mogelijk uit jouw abonnement kan halen. Zojuist heb ik je verbinding onder de loep genomen en deze ziet er aan onze kant prima uit. Klopt het dat jij inmiddels ook weer online bent? Zo niet, dan hoor ik dat graag want dan stuur ik graag een Unlimited Data voucher jouw kant op. Op deze manier kan je een hotspot maken van je telefoon om zo toch gebruik te maken van onbeperkt internet. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel alvast, dan ga ik er graag voor je achteraan! 🎈

Hi @Jahuul, merci voor het delen van jouw verhaal! Ik ben meteen een kijkje gaan nemen achter de schermen en zie dat jij ook al via de e-mail contact hebt gezocht met ons. Ik help je graag via deze weg verder, zodat jij het snelste wordt geholpen. Ik heb dit aangegeven in ons systeem, zodat de communicatie niet door elkaar gaat lopen. Super dat jij al enkele screenshots van speedtests hebt doorgestuurd. Echter zou ik aan je willen vragen of jij dit op de bovenstaande manier naar mij kan doorzetten. Alleen op deze manier kan de technische dienst namelijk een onderzoek starten. Ik ga hier graag voor je achteraan! 💪

Reputatie 1

@Boris  En al een update?

Nog steeds niet voor elkaar?  

Zo jammer dit, weer zo'n bedrijf die alleen voor de winst is

Reputatie 1

Nu breekt me de klomp, krijg ik nu een rekening van 

€ 321,04 voor het afkopen van 11.5 maand.

Ik heb nog duidelijk gevraagd en een duidelijk antwoord gekregen, mag ik kostenloos binnen 14 dagen opzeggen?  Ja meneer dat mag U.  Blijkbaar niet.

Sorry maar alweer een dikke minpunt voor jullie.

Los dit even op? Anders kun je mij niet terug verwachten als klant volgend jaar

vr gr Bert

 

@Lisa ik zal ze per e-mail sturen naar de klantenservice?