Beantwoord

internet is zeer traag

  • 23 November 2021
  • 99 reacties
  • 2811 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

99 reacties

Reputatie 7

Hi @Jahuul ,

Thanks voor je bericht, ook hier in dit topic! We hadden natuurlijk al contact via de privéberichten, maar het is fijn om ook hier te lezen dat de problemen verholpen lijken te zijn. Je feedback neem ik ook graag met ons mee, zodat we dit in de toekomst sneller kunnen oppakken. Voor nu wens ik je veel plezier met de juiste internetsnelheid en mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar, zowel in dit topic als in de privéberichten. 

@Lisa e-mail is verstuurd naar de klantenservice. Ik kan ze je niet per DM sturen?

Reputatie 7

Hi @Jahuul, ik kan je toch sneller verblijden met een update dan ik dacht! Eerst kwam er uit het onderzoek dat jouw snelheid voldoet aan de minimale snelheid. Toen heb ik een collega van de technische dienst laten weten dat ik graag zou willen dat er toch dieper op in wordt gezoomd, omdat ik wil dat jij meer uit je abonnement kan halen. Zojuist heb ik dan ook te horen gekregen dat mijn collega na mijn verzoek, de netwerkbeheerder heeft aangestuurd. Ik zie dat jij ook al een e-mail hebt ontvangen dat jij binnenkort anoniem gebeld kan worden, zodat er een afspraak kan worden ingepland. Ik hoop dat er snel een gaatje vrij is in hun agenda en dat er iets moois uit dit onderzoek naar voren komt. Hopelijk heb ik je hier blij mee kunnen maken! 😁

Reputatie 1

@Bert Pionier ik heb hetzelfde, de snelheden zwabberen alle kanten op. Het is gewoon niet stabiel. We praten niet over 10Mbps verschil, maar honderden.

Volgens de website zou in alle metingen de snelheid boven de 75% moeten zitten. Daar kom ik niet eens bij in de buurt. 

Ik vind het ook erg te betreuren dat het zo lang duurt voordat je antwoord krijgt/geholpen wordt. De klantenservice tot zover verdient wat mij betreft een dikke onvoldoende!

@Jahuul Ik heb gevraagd aan t-mobile hoeveel tijd ik heb om het abonnement op te zeggen, en daar staat dus 14 dagen voor. Ik heb dus een overstap geregeld naar een ander bedrijf.  Ook al had ik veel vertrouwen in t-mobile dat het snel wordt opgelost, maar na dat ik deze community heb gelezen en via andere site's dat deze problemen niet een maand speelt, maar al  vele maanden. Ik denk dat voorlopig ook deze problemen niet worden opgelost, dus ik kies eerst maar weer voor een vertrouwd en stabiele verbinding. Dan maar iets meer betalen….

Reputatie 1

@Lisa Ik hoop in ieder geval dat je met de voucher voor nu een hotspot hebt kunnen maken. Laat het zeker weten als jij nog een extra code nodig hebt, want die stuur ik graag jouw kant op.  Wat bedoel je hier mee? ik bedoel wat moet ik met een extra code doen?

 

Reputatie 1

Het gaat steeds beter.

Ik zit nu bijna op de helft, dus bijna 500 mb. Alleen bij lange verbindingen klapt het weer naar beneden. De ping is van 15 naar 13 gegaan.  Dus T-Mobile nog even extra gas er op en het komt in orde. Voor mij te laat helaas…..

Reputatie 1

Hi Lisa,

 

Vannacht was er helemaal geen internet.

Nu is de download snelheid keurig boven de 900 inmiddels. 

Maar de upload is het probleem.  Net voor een uurtje geleden ging de upload ineens boven de 100. Dus ik enthousiast bezig met mijn andere pc's en allemaal met verschillende kabels en op verschillende poorten op de modem aangesloten. Momenteel ligt de upload zo rond de 20 mb. Dus nog lang niet goed Want het gaat mij puur om de upload i.v.m. met mijn eigen netwerk en server. Alles is hier dus diverse keren getest en heb het weer zo aangesloten zoals ik altijd ook had bij kpn, Daar was de upload wel 1000 of meer. Het zal wel zo zijn dat er nu meerdere gebruikers tegelijk zijn op jullie netwerk die op 1 punt zijn aangesloten (monteur had iets over sharing en veel anders dan bij kpn) dan is het in feite net als bij ziggo afhankelijk van hoeveel er op een wijkkast zijn aangesloten. Maar daarom hoeft er toch niet zo’n groot verschil in te zitten?  Ik ga een screenshot maken van dit moment en probeer die zo hier te sturen. Ik doe dat via speedtest.nl en via speedtest.net

 

Reputatie 1

 

@Lisa 

@Boris 

 

Sorry dat ik het zeggen moet, ik probeer steeds de klantenservice te bereiken over mijn rekening. Niemand kan me te woord staan want het is veel te druk. Ook niet via chat. En hier wordt ook maar sporadisch gereageerd.  40€ zou ik moeten betalen voor 1 maand. Ik ben bijna niet online geweest de afgelopen maand. Is er mij een compensatie goedgekeurd van €10,36. Dat maakt voor mij dus 29,64 en geen €37,81  Ik wil helemaal niet lullig doen maar waarom zit hier nu weer een verschil in?  Ik krijg dus nergens antwoord op mijn vragen. En omdat ik gewoon geen goede service heb gehad, want heb echt geen goed internet gehad, vindt ik dat er meer aan mij tegemoet moet komen. En ik wil weten waarom er verschil in zit in de toegekende compensatie.  Voor het oplossen van het internetprobleem maakt voor mij niet meer uit, morgen ben ik terug bij KPN.  Daar mogen jullie nog wel een voorbeeld aan nemen wat betreft klantenservice en levering van diensten.

vr gr van een bijna ex klant

 

@Lisa ik zal je wederom screenshot sturen nadat ik het e.e.a. heb omgebouwd hier.

De monteur van Guideon heeft zich er mooi van afgemaakt met zijn suggesties van een powerline adapters, die werken voor geen meter. Zelf ga ik de modem nu op een andere plek hebben, waar het volgens diezelfde monteur niet kon (wat BS is).

Overigens, de metingen die ik heb verricht waren zonder powerline adapters.

Geloof dat de installatiemonteur haast had en zo snel mogelijk weer wegwilde. Kan niet zeggen dat het modem op echt professionele wijze is opgehangen. Maar goed dat pas ik dan zelf wel aan.

@Boris al een update?

@Bert Pionier dat is flink balen. Niet echt klantvriendelijk allemaa.

Overigens is internet nu algehele malaise…..

Maandag komt Guidion langs om zelf even te testen met een laptop en een lan-kabel om te kijken of het niet daaraan ligt. Ook nemen ze een nieuw Zyxel modem mee….. Ik ben benieuwd.

Wellicht dat de firmware beter is, ik zie namelijk dat het hoofdstukje “ouderlijk toezicht” van de Zyxel modem niet werkt zoals het moet….. Maar dat is een heel ander verhaal.

Reputatie 1

@Lisa De monteur is geweest, ik ben inmiddels weer online.  Alleen de download ligt ver beneden de 500, wat 1000 moet wezen, en de upload  haalt bij lange na niet de 10 mb. Dus dat probleem is ook nog steeds niet opgelost. Het waren wat simpele dingetjes in de glasvezelmodem dat net geen verbinden maakte (millimeterwerk had de monteur over) !  Wat is nu de eerlijke oorzaak waarom bij lange na de snelheid niet kan worden gehaald?  en zo'n groot verschil tussen up en download. Het lijkt wel of het via het oude koperendraad gaat haha

Ik wacht weer af op een antwoord en oplossing

vr gr Bert

Reputatie 1

Het is of de duivel er mee speelt, maar er zou nu tussen 2 en 5 een monteur komen…… Maar ze belden net dat hij het niet red, niet eerder dan volgende week dus.  Weet je ik ben er dood ziek van dit gedoe. Niks wordt er geregeld, ja een voucher waar ik totaal niks aan heb. Heb liever dat er vandaag nog een 4g modem wordt bezorgt zodat ik online kan.  De monteur komt nu dinsdagmorgen, dat is veel te laat en moet ik weer een halve dag vrij nemen net zoals vandaag.  Sorry ik vindt dit alles maar zeer kinderlijk

 

Sorry! Door drukte kan ik je op dit moment niet doorverbinden grrrr  

stuur me a.u.b. een  retourdoos. 

Reputatie 1

 

@Bert Pionier ergerlijk inderdaad.

En ik krijg net een mailtje dat mijn case gesloten is vanuit de klantenservice. Hoe dan?

Nog steeds dezelfde problemen…. grrrr

Reputatie 1

ik heb de hele week al geen internet. Ik moest al zo lang wachten op een monteur en neem ik vrij en komen ze nog niet, nu pas dinsdag. 

Reputatie 7

Hi @Bert Pionier, excuus voor de vouchers! In het systeem dacht ik te zien dat jij een mobiel abonnement bij ons had, maar ik zie nu dat dit niet zo is. Erg fijn om te lezen dat jij inmiddels weer online bent. Ik heb de uitkomst van het onderzoek in de gaten gehouden en ik zie dat mijn collega's van de technische dienst druk aan de slag zijn gegaan om jou weer zo snel mogelijk online te krijgen. Omdat jij offline was, is het onderzoek voltooid en is er aangegeven dat jij weer online bent. Ik heb dan ook gelijk aangegeven dat het issue van de lage uploadsnelheid nog steeds speelt. Dus mijn collega van de technische dienst gaat hier verder induiken. Zojuist heb ik in ieder geval de vergoeding voor je in orde gemaakt van de dagen dag je offline was. Je kunt dit terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik ga echt mijn best doen om jou zo snel mogelijk van een reactie te voorzien op het lage uploadissue, want ik baal er echt van dat jij deze resultaten behaalt. Zodra ik een terugkoppeling hoor van mijn collega, laat ik dat aan je weten!

Hi @Jahuul, heel erg bedankt voor de moeite! Super fijn dat de resultaten beter zijn geworden. Ik zie dat mijn collega het onderzoek heeft afgerond en dat Guidion inderdaad is aangestuurd. Top om te lezen dat ze maandag al langskomen. Ze zijn aangestuurd aan de hand van het issue dat ik voor jou heb ingediend. Super dat jij inmiddels al hebt doorgekregen wat ze maandag komen doen, anders gaf ik dit nog aan je door. Ik hoor heel graag van je wat de uitkomst is van het bezoek. Daarnaast had ik ook het liefste gelezen dat jij erg positief was over onze service. Weet in ieder geval dat ik tot het uiterste ga en dus heel erg hoop dat jij tevreden bent na het monteursbezoek van komende maandag. Je mag mij altijd aan de (virtuele) mouw trekken als jij tot die tijd nog andere vragen hebt en uiteraard ook na het bezoek! 

 

Reputatie 1

@Lisa 

Upload zit tussen de 0 en 6 mb hier, download heel soms net boven de 200. dat noem ik niet laag, maar veel te laag. Ik kan nu ook ineens inloggen in thuismy.t-mobile en wat zie ik tot mijn verbazing dat ik per 6 december heb opgezegd ??? Dat was voor 21 november en dat was binnen het termijn. Niet dat ik hier straks last van krijg dat jullie zeggen dat ik een jaar abonnement heb hahaha. Tja misschien dat ik over een jaar nog eens weer probeer en dan hopelijk beter internet kan krijgen bij T-Mobile, maar ik heb echt stabiel internet nodig. De vergoeding zal ik niet verder op ingaan alleen  is duimpje naar beneden hoor na alles wat tot nu toe is geleverd? En Lisa, ik weet dat jij je best doet en dat wordt ook zeer gewaardeerd, maar ik schiet er niet zoveel mee op he, dat ligt niet aan jou dus

 

Reputatie 7

Hi allemaal,

Een korte update vanaf onze kant. Momenteel is het onderzoek nog steeds gaande. Omdat we merken dat dit probleem bij ook andere klanten voorkomt, heb ik de gegevens van onder andere @Jahuul doorgespeeld aan onze technische specialisten. Om ervoor te zorgen dat dit issue zo goed mogelijk wordt onderzocht zijn zij dagelijks in de weer met onze IT medewerkers om de onderste steen boven te krijgen en daarmee de snelheidsissues op te lossen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor je te doen. Mocht ik daarover een update binnen hebben, dan zijn jullie de eerste die het horen. We houden jullie op de hoogte.

@Lisa dank voor de update, ik zag de e-mail voorbij komen. Inmiddels ook gebeld door de netwerkbeheerder en die komen morgen langs.

Mag ik vragen wat de redenen zijn om een externe partij in te schakelen? Wat gaan ze doen? Wat hebben de techneuten gezien/geconstateerd (of niet)?

@Bert Pionier ‘grappig’ dat het met een andere aanbieder wel in 1 keer lukt en met T-Mobile niet. 

Ik ben nog steeds in afwachting.

@Lisa Hierbij een paar screenshots, het is beter geworden, maar zoal je ziet zwabbert het nog stees tussen de 532mbps en de 936mbps. Het is gewoon niet stabiel. Het is gemeten met meerdere servers.

Alles is gemeten direct bekabeld aan het Zyxel modem.

Reputatie 7

Hi @Jahuul, super dat jij gelijk de screenshots naar de klantenservice hebt gestuurd! Ik heb een kijkje genomen achter de schermen en jouw mail is helemaal goed doorgekomen. Zojuist heb ik de foto's doorgezet naar de technische dienst, zodat er een onderzoek gestart kan worden. Jij behaalt namelijk niet de juiste snelheid, dus hier gaan mijn collega's van de technische dienst verder in duiken. Ik houd dit onderzoek graag voor je in de gaten en laat het aan je weten zodra hier een terugkoppeling op is gekomen. Weet dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd je op de hoogte en hoop je binnenkort te kunnen verblijden met goed nieuws. Ik ga er namelijk alles aan doen dat jij de beloofde snelheid gaat halen! 😊

Hi @Bert Pionier, dankjewel voor het aankaarten en voor het meesturen van een screenshot! Ik ben blij om te lezen dat jij inmiddels weer online bent, al laat de uploadsnelheid zeker wat te wensen over. Ook voor jou heb ik gelijk een verzoek ingediend bij onze technische dienst om hier verder naar te kijken. Wat jammer om te lezen dat jij gaat overstappen, maar ik respecteer jouw keuze uiteraard. Er is inderdaad heel erg duidelijk te zien hoe laag de uploadsnelheid bij jou is in vergelijking met de downloadsnelheid. Dit is uiteraard niet de bedoeling en dient zo snel mogelijk te worden verholpen. Het onderzoek houd ik nauwlettend voor je in de gaten en de terugkoppeling die hieruit komt, deel ik hier met je. Laat het gerust weten of jij wilt dat ik het onderzoek nog wel open laat staan totdat jij bent overgestapt. Want ik wil er alles aan doen om dit te verhelpen! 💪

@Lisa tussen 12 en 14 zouden ze langskomen. Het is nu 14:30 en nog geen monteur, bel nu maar Guidion om te vragen of ze nog komen.

Echt T-Mobile, fix your sh*t en your customer service.

Als ik op deze community lees, is het één en al drama en dan is mijn probleem nog wel de minste van alles (zie hierboven).

Je kan niet verwachten dat er een installateur (met installatiegarantie) langs komt om de boel te installeren en vervolgens ben je 3 weken of langer bezig met resetten van modems e.d. Dat kan écht niet meer in deze tijd!

Echt een dikke onvoldoende….

En in de tussentijd hang ik nog steeds in de wacht bij Guidion. *zucht*