Beantwoord

internet valt steeds weg

  • 29 September 2023
  • 56 reacties
  • 2228 Bekeken

Wij zijn 7 sept overgestapt van Kpn naar glasvezel van Odido. De monteur had netjes de aansluiting geregeld en alles werkte snel. Na een kwartier viel de internet verbinding weg.  Daarvoor contact gezocht met de servicedeskmedewerker, zij hebben een monteur langs gestuurd om de modem te vervangen. Het probleem zou opgelost zijn.  De monteur ging weg en het internet viel weer uit. Weer contact gezocht en een andere monteur gestuurd. De man heeft het glasvezel unit vernieuwd en na het in werking gezet te hebben viel de internet na 5 minuten weer uit. Gelukkig was de monteur nog aanwezig. De monteur gaf aan dat er iemand van het glasvezel net langs moest komen om het van buitenaf te herstellen.

De monteur heeft het doorgegeven en het zou opgelost worden.  Na veel telefoontjes gepleegd te hebben, talloze beloftes. Nu 29 sept nog steeds niet opgelost. 
 

Hoe kunnen wij odido bewegen om het probleem serieus aan te pakken en het zo snel mogelijk op te lossen?

icon

Beste antwoord door Gijs Derksen 7 November 2023, 19:15

Bekijk origineel

56 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Ferry04, welkom op de Odido Community! 🙋‍♂️

Op 27 september heeft onze technische dienst geconstateerd dat jouw verbinding online was. Dat zie ik ook terug in de lijnmeting. Jammer genoeg zie ik nu dat er wederom geen verbinding is; ik vermoed ergens een kabel- of apparaatfout. Kun je mij vertellen welke lampjes er branden op het modem én op de converter (apparaatje dat het modem met de vezel verbindt)?

Hoi Jason, 

Als wij de modem een korte reset, doen aan en uit, dan krijgen wij weer een korte tijd internet. Dus na een poosje, kan 5 min zijn of een uur valt het internet weer weg. Dit betekend dat wanneer jullie op het moment meten nadat de modem gereset is, wij weer online zijn. Helaas weer van korte duur.
 

op de modem branden alle lampjes groen.

na uitval van het internet, wordt het internet lampje rood. Dit meestal na een kwartiertje wanneer internet weggevallen is. 

op de converter van Huawei 

knippert het lan lampje  groen

los lampje gedoofd

pon lampje groen.

Wat ik vreemd vind is dat na een reset de modem gewoon opstart en ik weer internet heb.

de monteurs die langs zijn geweest hebben zowel de converter en modem verwisseld. 
 

ik hoop dat jullie nu doorpakken zodat wij van dit probleem af zijn.

alvast bedankt voor jouw reactie!

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Ferry04, heel erg bedankt voor de informatie! Ik heb zojuist een meting gedaan en ik zie dat je al een tijdje Internet ontvangt, klopt dit? Groetjes, Ishana

Hoi Ishana,

Internet valt steeds weg😩 zoals ik in mijn vorig bericht aangaf richting Jason!

Hoi Jason, 

Als wij de modem een korte reset, doen aan en uit, dan krijgen wij weer een korte tijd internet. Dus na een poosje, kan 5 min zijn of een uur valt het internet weer weg. Dit betekend dat wanneer jullie op het moment meten nadat de modem gereset is, wij weer online zijn. Helaas weer van korte duur.
 

op de modem branden alle lampjes groen.

na uitval van het internet, wordt het internet lampje rood. Dit meestal na een kwartiertje wanneer internet weggevallen is. 

op de converter van Huawei 

knippert het lan lampje  groen

los lampje gedoofd

pon lampje groen.

Wat ik vreemd vind is dat na een reset de modem gewoon opstart en ik weer internet heb.

de monteurs die langs zijn geweest hebben zowel de converter en modem verwisseld. 
 

ik hoop dat jullie nu doorpakken zodat wij van dit probleem af zijn.

alvast bedankt voor jouw reactie!

hoi Ishana, 

Hopelijk kunnen jullie met bovenstaande bericht meer.  Misschien geeft een schrijvende meting meer inzicht.

het kan zijn dat wij tijdens de meting net de modem gereset hebben. Als je nu meet zal je zien dat er geen signaal doorgegeven wordt.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ferry04, ik heb het een en ander voor je uitgezocht. Het blijkt een groter issue te zijn dan verwacht. In jouw regio zijn er namelijk een aantal issue’s met de splitters in de wijkcentrale, dit zorgt voor de interruptie in je netwerk. We zijn druk bezig om dit op te lossen, excuses voor het ongemak!

Beste Tommy, 

Dank voor jouw bericht, als ik het goed begrijp is het nu bekend wat het issue is, lijkt mij dan ook geen probleem om de splinters van inferieure kwaliteit te vervangen..

Zoals je kan opmaken aan de telefoongesprekken en bovenstaande communicatie via het communty kanaal wachten wij inmiddels een maand op een goede internet verbinding.

ons geduld is inmiddels gezakt tot de bodem van een diepe put!

ken jij mij een datum geven wanneer deze uitwisseling gaat plaatsvinden?
 

alvast bedankt voor jouw antwoord!

Dit is gewoon extreem slecht, ik heb ook ieder avond laat van internet verbinding uitval, gewoon niet meer leuk dit . Kan beter bij me oude adsl verbinding blijven. Ze moeten gewoon bij al de wijk centra de goedkope aparatuy vervangen want zo te lezen heeft een groot gedeelte van gebruikers lastvan

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ferry04, op dit moment is er nog geen datum bekend. Ze zijn druk aan het onderzoeken wat nu de oorzaak is. Excuses voor het ongemak.

Hoi Tommy, Dank voor jouw antwoord, in jouw vorige topic gaf je aan dat er slechte splitter in de wijkcentrale zou zitten. Waar is verder onderzoek voor nodig dan?
 

Ik werk merendeels thuis en zit op een betrouwbare internet te wachten. 

wie kan ik benaderen om dit verder te bespreken?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ferry04, ik heb aangegeven dat er een aantal issue's zijn met de splitters. Wat voor issue's dit zijn weet ik zelf ook niet. Het lijkt erop dat ze niet goed geconfigureerd staan. Ons netwerk-team en de onderaannemer zijn dit nu aan het onderzoeken om de juiste verbinding door te geven. Je kan het vergelijken met een speld in een hooiberg zoeken en daarom duurt het wat langer. Maar geen zorgen, ze zijn er erg druk mee bezig om alle klanten zo snel mogelijk weer online te krijgen! 

BesteTommy,

sinds vandaag hebben wij helemaal geen internet meer.  Het lijkt mij nu voor jullie team heel makkelijk storing zoeken.

 

hopelijk heb je aan bovenstaande informatie wat om het storingsteam aan te sturen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ferry04, we zijn nog druk bezig met het onderzoeken en opsporen van het issue. Hopelijk is het snel opgelost.

Beste,

het probleem is nog steeds niet verholpen. Daarom heb ik Odido een laatste kans geboden tot 14 Oktober om het probleem op te lossen. Ik heb vandaag een brief de deur uitgedaan naar uw service mail adres. 

Beste,

Kan iemand mij vertellen of het probleem dat wij ervaren vordert?
 

Het probleem is dat het internet om de zoveel minuten uitvalt.  Na een reset van de router komt het internet weer terug.

Ik kan mij niet voorstellen dat wij de enige zijn die dit probleem hebben.

zijn er nog meer leden van deze community die deze problemen ervaren?
Mogelijk hebben jullie ideeen hoe het op te lossen.

alvast bedankt voor het antwoord!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ferry04, het onderzoek is nog steeds in volle gang. Het lijkt waarschijnlijk iets te zijn met de Zyxel modems. Het onderzoek is nu in volle gang samen met Zyxel. Hopeljk hebben we in de loop van de week meer duidelijkheid hierover. Excuses voor het ongemak!

Hoi Tommy,

 

vandaag monteur van glasvezelnet langs geweest, hij bevestigde mijn vermoedens. 
Het moet aan het glasvezel modem liggen.  


Dit:

omdat het signaal binnenkomst er geen rood lampje op de glasvezel unit verschijnt.na een korte reset van het modem direct internet terug komt.

Jouw collega zou iemand van guidion vandaag langs laten komen. Kan jij checken of dit goed weggezet is ( vertrouwen is sterk gedaald)

 

alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ferry04, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik zie hier zelf niks over terug. Dit kan komen omdat dit intern door onze Technische Dienst behandeld wordt. Zij hebben namelijk direct contact met de onderaannemers. Ze zijn hier erg druk mee bezig om het zo snel mogelijk op te lossen! 

Vandaag een monteur langs geweest van guidion. Helaas kon hij niet Veel voor ons betekenen. Hij heeft de modem gereset en aangegeven dat het probleem aan software bij odido ligt.

7 sept overgegaan van kpn naar odido glasvezel. 
om de zoveel tijd valt het internet en tv weg. Na een reset komt internet en tv weer terug.

13 sept monteur langs geweest van guidion, modem omgewisseld.

probleem niet verholpen.

19 sept monteur guidion glasvezel kastje nagekeken

9 okt glasvezel buiten en binnen gecontroleerd door Monteur ODF.

monteur geeft aan dat bij apparatuur modem odido ligt.

12 okt monteur guidion heeft alleen een reset modem gegeven. Hij gaf aan dat het een bekend probleem is, in deze regio sinds overgaan van tele2 naar odido.  tal van klachten en dat het in de software van odido moet liggen.

 

mijn vragen zijn:

worden storingen geanalyseerd;

is de technische dienst op de hoogte van regionale storingen (zelfde meldingen);

heeft technische dienst überhaupt wel genoeg kennis om deze problemen op te lossen;

heeft de servicemedewerker wel genoeg kennis om de klacht naar het juiste loket te sturen;

Wat kunnen wij verder nog ondernemen om een goed internet te krijgen, zonder gelijk weer een overstap te maken;

hoe krijgen wij het vertrouwen van een leverancier terug?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ferry04, ik had gehoopt je wat meer informatie te kunnen geven over het euvel.

Op dit moment wachten we nog steeds op het onderzoek van Zyxel. Het is ontzettend lastig om de pleister op de juiste plek te plakken op dit moment. Het onderzoek is nog in volle gang, meer dan dat kan ik er niet over kwijt. Ik hoop echt dat het snel opgelost wordt!

Reputatie 1

Hi Odido, 

 

Ik ben ook, sinds deze week nieuw klant en ervaar exact dezelfde problematiek als hier boven beschreven. Graag advies hoe dit zsm op te lossen. 

 

Mvg Gijs 

Hoi Gijs,

hopelijk heb jij meer succes. Het lukt odido tot op heden niet om het probleem op te lossen. Wil graag van jou weten als het bij jou wel lukt en welke oplossing succes had!
 

Reputatie 1

Hi Ferry, 

Ik hoop het ook, maar vrees ervoor. Slechte zaak dat als je als nieuwe provider op de markt komt, je de boel zo slecht onder controle hebt. 

 

Hi Odido, 

 

Ik hoop dat jullie het probleem zsm kunnen oplossen. Zelf ben ik vrij gelimiteerd in de dingen die ik kan doen namelijk. Hierbij zijn we echt afhankelijk van jullie. 

Ik hoor graag wanneer er een oplossing is. 

 

Wat is de huidige status van het onderzoeken van het probleem? En bij hoeveel meer klanten speelt dit? 

 

De guidion monteur zei van de week namelijk dat hij deze klacht (sinds het ontstaan van odido) zon 15x per week hoort bij nieuwe klanten en dat zij hier verder niks mee kunnen. Guidion monteur gaf het modem een reset en ging na 5 mins weer weg. 

 

Probleem nog steeds niet opgelost. Wat zijn de vervolgstappen? 

 

Gr. Gijs 

Ha Gijs,

volgens mij wonen wij in hetzelfde probleem gebied, de monteur zei namelijk precies hetzelfde😩

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gijs Derksen, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Geen zorgen, jij hoeft zelf niks te doen. Maar onze technische dienst is hier hard mee bezig. Zodra er meer informatie bekend is, zul je het van ons horen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reageer