Beantwoord

internet valt steeds weg

  • 29 September 2023
  • 56 reacties
  • 2288 Bekeken


Toon eerste reactie

56 reacties

Reputatie 1

Beste, 

vanaf 7 Sept last van wegvallen internet, diverse monteurs van guidion, kpn langs geweest die naar odido wijzen.

meerdere keren aan de telefoon gehangen, met community gecommuniceerd. Dit alles helpt niet.

maandag 16 okt weer maar eens gebeld, de servicedeskmedewerker zou een kpn monteur inschakelen. Deze zou een sms bericht binnen 3 dagen sturen maar zoals verwacht geen reactie. Nu krijgen wij net bericht dat er een guidion monteur langs gestuurd wordt. Kan er niet samen met Kpn opgetrokken worden, scheelt weer naar elkaar wijzen😁

wat kan een guidion monteur nog doen aan het probleem? 
hebben jullie al zicht op waar het probleem zit?
 

alvast bedankt voor jullie reactie.

vriendelijke groet,

Ferry

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ferry04, op dit moment kan ik niet zien wat de monteur precies komt doen. Hopelijk kan hij dit nu voor je gaan oplossen! Kan je ons op de hoogte houden van dit proces? 

Reputatie 1

Ik hoop het ook Ferry, maar ik vrees ervoor. 

Paar dagen terug werd ik teruggebeld door klantenservice/ backoffice Odido met de mededeling dat er een storing is in de regio waar ik woon. Dit was (bij hun) een bekende storing en zou aan gewerkt worden. 

Echter als ik google op Odido storingen, in mijn Odido kijk en hier in de community rond zoek, dan is er geen storing bekend in mijn regio. Dit rijmt niet met elkaar. 

Ook ik ben erg benieuwd waar het probleem zit, en hoe snel dit is opgelost. Daarnaast hoop ik op flinke compensatie en tegemoetkomingen voor alle ongemak die dit veroorzaakt want dit is echt geen doen zo. Echt heel slecht hoe Odido ons als nieuwe klanten zo laat zitten zonder echt duidelijkheid te geven wat het probleem is en wat er exact aan gedaan gaat worden. Ook het vinger gewijs naar elkaar komt niet echt professioneel over, zonder dat Odido zelf echt verantwoordelijk pakt. Voel mij als klant niet echt serieus genomen. 

 

Mocht dit nog lang doorgaan zo denk ik dat ik weer terug ga naar de KPN. Hoe jammer dan ook. 

Reputatie 1

Beste Gijs, Tommy,

 

Hierbij mijn terugkoppeling over het bezoek van de monteur van guidion op 23 okt.
De monteur heeft een ander type modem geplaatst “ de zyxel T52” en warempel wij hebben ongestoord internet. 
wat ik jammer vind is dat ik al verschillende malen geopperd heb om een ander modem te plaatsen. 
 

conclusie:

vanaf 7 sept continu uitval van internet en televisie;

Vele male aan de telefoon gehangen, altijd vriendelijk het probleem uitgelegd;

diverse keren verkeerd doorverwezen;

meerdere keren een monteur van het glasvezel bedrijf of guidion binnen gehad;

naar elkaar wijzend waar het aan zou kunnen liggen;

1 modem omgewisseld voor eenzelfde type, glasvezelkastje verwisseld;

regelmatig met de community het probleem besproken;

na vele dagen later 23 oktober en analyses aan de kant van odido, is er iemand slim om een ouder model modem te proberen. Wat bij ons goed uitgepakt heeft.

 

Een ieder bedankt voor het meedenken en antwoorden van mijn vragen en hopelijk kan odido wat met het commentaar wat ik geleverd heb.

 

met vriendelijke groet,

 

Ferry

 

Reputatie 1

Hi Ferry, 

 

Dank voor de feedback. Dit trucje kan ik ook wel eens proberen. 

@Tommie van Odido, kan jij voor mij regelen dat ik zsm hetzelfde type model zyxel T52 krijg thuis gestuurd? 

 

Alvast bedankt. 

 

@Ferry04 wat ik nog steeds een raar verhaal vind is dat het internet dus niet werk met het "nieuwste" model modem van Odido. Wat ik me dan afvraag is, heb je met het oude model niet last van performance issues? Of anders gezegd; wat heeft Odido ertoe doen beslissen een nieuw modem te ontwikkelen? 

 

Overigens heb ik ook al een x geprobeerd het hele zooitje om te ruilen voor nieuw apparatuur. Alleen konden ze mij daar fysiek in een Odido winkel niet mee helpen. 

 

Groetjes! 

Reputatie 1

Hoi Gijs, 

sorry het is een T54 modem.

Reputatie 1

Hoi Gijs,

 

het kan natuurlijk een foutief geproduceerde modem zijn.
Mijn buren hebben zo’n nieuw type modem en nergens last van.

 

hopelijk hebben jullie hiermee ook succes!
 

groetjes

Reputatie 1

Hi @Ferry04 

 

Welk modem had je hiervoor, als ik vragen mag? 

Heb namelijk een sterk onderbuik gevoel dat ik al de T54 heb staan :( 

Reputatie 1

De T56 

Reputatie 1

Hi @Ferry04 dank voor alle info en updates. Ik ga hier morgen direct mee aan de gang!

 

Gijs 

 

 

Reputatie 1

@Tommie van Odido of andere collega van Odido, 

Zouden jullie mij kunnen helpen om mij zsm een vervangend modem toe te kunnen sturen (model Zyxel T54). Grote kans dat dit ook mij van de problemen afhelpt. 
Ik heb vandaag 2x een half uur met de klantenservice aan de lijn gehangen maar ik weet niet of hier nu schot in zit.. 


Ik hoor het graag, 

Gijs

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gijs Derksen, ik heb je een T-54 opgestuurd. Je ontvangt hier spoedig een bericht over. Als het modem verzonden is, kun je de zending volgen in Mijn Odido! 

Reputatie 1

Super fijn @Tommie van Odido !! Ging het bij de klantenservice ook maar zo makkelijk ;). 

Ik wacht het bericht even af :) 

Beste,

Mijn vriendin en ik hebben allebij een Odido mobiel abbonement en dit is helemaal prima, nu zijn wij 12 okt overgestapt van thuis tv en internet en toen begon de ellende, sindsdien hebben we nog geen volledige dag internet en tv gehad zonder storingen.

We hebben hier hetzelfde probleem, meerdere keren per dag valt het internet weg en na een restart werkt het weer, soms een uur soms 5 minuten en soms een halve dag. We hebben meerdere keren contact gehad met de klantenservice en worden hier niet veel wijzer uit. We hebben een t56 staan en deze is al een keer vervangen voor een nieuwe t56, helaas mocht het niet baten en hebben wij nog steeds problemen.

Vorige week hebben we nogmaals contact gehad met de klantenservice en die zouden ons een email sturen om een afspraak te maken met een monteur en die zou hier wat metingen uit komen voeren, deze mail hebben wij overigens nog steeds niet gehad! Nu lees ik hier de nodige reacties en ben ik dus bang dat ook de monteur niets gaat kunnen verhelpen/constateren. Mijn vriendin werkt thuis en heeft stabiel internet nodig voor haar werkomgeving waar ze moet inloggen, bij het wegvallen van het internet is ze vaak het laatste stukje van haar werk kwijt en dit is erg frustrerend. Wat kan hier aan gedaan worden?

Kunnen wij ook ouder modem proberen die mogelijk wel werkt? Anders zie ik bijna geen andere optie meer dan terug te gaan naar de kpn waar we jaren lang geen problemen hebben gehad. Ik wil het eigenlijk niet hardop zeggen maar ik heb spijt dat ik voor een paar euro minder per maand ben overgestapt naar Odido. 

Reputatie 1

Hey @Tommie van Odido 

Ik heb woensdag een mail ontvangen met o.a. onderstaande text. Dit is top

Je nieuwe apparatuur is onderweg! Je kan je bestelling volgen in de Odido App of op Mijn Odido. We sturen je ook een e-mail met de track en trace code.

 

echter is het alleen zo dat ik nog geen track en trace heb, en de mijn Odido zegt: 

Er zijn op dit moment geen lopende bestellingen, aanpassingen of opzeggingen.

 

Kan jij nog eens meekijken of alles goed gaat? 

 

Thnx Gijs 

Reputatie 1

Hier valt echt nog wat te verbeteren voor Odido.

je zou zeggen voor 12:00 besteld dezelfde dag nog in huis. Maak er een spoed levering van!
 

mogelijk is Odido in zijn geheel overgegaan naar de T56 modem en is het moeilijker om aan een T54 te komen.

hopelijk voor jullie dat het snel is opgelost.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gijs Derksen, de verzendorder moet nog worden verwerkt. Zodra hij verzonden is krijg je een Track & Trace code. 

Reputatie 1

Okay @Tommie van Odido dan is dat in ieder geval een geruststelling. Heb je een idee wanneer jullie hem verwachten te verzenden?

Dank alvast! 

Reputatie 7
Badge +9

@Gijs Derksen ik hoop vandaag nog. Ik kan jammer genoeg niet meer zien dan dit.

Reputatie 1

We blijven afwachten :) 

Thanks voor de info @Tommie van Odido 

Reputatie 1

Hi @Tommie van Odido 

Helaas nog niks ontvangen, en ook geen zicht op wanneer het modem bij mij is. 

Mijn unlimited internet voucher voor mobiel raken ook op. Kan je mij alvast een nieuwe code toesturen zodat ik online kan blijven via hotspot wanneer ik vanuit huis werk? 

 

Thnx Gijs 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gijs Derksen, geen zorgen! Je pakket is gelukkig al in behandeling bij DHL. Ik zal meteen een nieuwe code versturen. Super bedankt voor je geduld! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Hi @Tommie van Odido 

 

Heb het nieuwe modem ontvangen.. dat ding even goed, maar mn internet ligt er nu wéér uit. Het oude trucje modem resetten gaat ook niet meer op. 

Kan jij zien wat er aan de hand is. 

@Ferry04 jij nog in de lucht? 

Reputatie 1

Hoi Gijs, 

wat ik van mijn buurman begrepen heb is dat het internet vannacht rond 2:00 verdwenen was. Heel Beverwijk Heemskerk.

Nu heb ik weer volop internet!

Dus hieruit begrijp ik dat het vervangen van bij jou ook een succes was.

waarschijnlijk bliksem inslag 

groet Ferry

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Gijs Derksen ,

Volgens dit topic:

Zijn de problemen opgelost, eventueel alles even van de stroom en opnieuw opstarten, daarna zou het weer moeten werken.

Reageer