Beantwoord

ip configuratie mislukt

  • 7 December 2019
  • 52 reacties
  • 4671 Bekeken


Toon eerste reactie

52 reacties

Reputatie 3

@Jason 

Het werkte dus tot gisteravond. 

Nu krijgen weer alle apparaten geen IP adres.

Ik wil van deze constructie af. Geen oud draytek modem met daaraan een acces point geknoopt, maar een degelijk nieuw modem.

 

Reputatie 3

Hoeveelheid apparaten: diverse, maar met alle testen die ik hierboven beschrijf gaat het om 2 apparaten, mijn smartphone en tablet(krijgen wel IP adres van andere apparaten maar dus niet van de repeater)  

De bekabelde verbinding tussen mijn laptop en de repeater wordt na een aantal minuten verbroken. Na een fabrieksreset van de repeater wordt de verbinding weer hersteld. Mijn modem heeft in de connectie geen enkele bemoeienis.

 

Reputatie 3

@Hidden.nld Haha, nou echt geduld hebben we niet nodig. Kom net thuis....en wederom geen WIFI verbinding.

Ook niet via PS4 die via een netwerkkabel aan het draytek modem hangt.

 

Ik kan wel op het instabiele  en  trage WIFI van het draytek modem op internet.

 

 

 

 

Reputatie 3

Zie hier de resultaten via wifi snelheid van draytek....mijn device is als enige ingelogd en zit 2 meter van de router...top toch?🤯

 

 

Reputatie 3

Hoi @Piotr ,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad heb ik een nieuwe repeater ontvangen en deze werkt prima! Bedankt.

Vraag 1: ik heb de Zyxel wap6807 ontvangen. Dit is een dualband repeater alleen zie ik in de lijst met netwerken maar 1 Zyxel netwerk. Bij al mijn vorige dualband modems etcetera zag ik altijd 2 netwerken. Bijvoorbeeld de Fritzwlan 2.4G  en de Fritzwlan 5.0G. Hoe weet ik zeker dat ik op het 5 GHz netwerk van de Zyxel wap6807 zit?

Vraag 2: kan ik de repeater ook zelf configureren? Het IP-adres dat in de bijgevoegde gebruiksaanwijzing staat " geeft geen thuis" . En kan dan ook niet zien of beide frequenties "aan staan" ?

 

Thanks voor de reactie.

Reputatie 7

Hi @jeroenwijnen, dank voor de screenshots! Ik denk graag met je mee voor een oplossing. Uitgaande van de screenshots denk ik eigenlijk niet dat hier de “Draytek bug” speelt. Wat daarbij gebeurt is dat hij op een gegeven moment “vol” loopt en dan helemaal geen IP-adressen meer uitdeelt waardoor je apparaten geen verbinding meer kunnen maken.

In de screenshots lijkt er eerder sprake van een IP-conflict zoals bij de iPhone in het screenshot. Dit kan gebeuren wanneer meerdere apparaten proberen IP-adressen uit te delen (bijvoorbeeld de modem en een eigen router die hier op aangesloten zit) waardoor ze met elkaar in conflict komen. Daarnaast zie ik dat de Devolo ook geen geldig IP-adres toegewezen krijgt, deze heeft dus geen Wifi verbinding waardoor ook apparaten die hiermee verbonden zijn geen verbinding hebben.

Ik heb zelf geen ervaring met de Devolo maar volgens mij moet dit wel op te lossen zijn. Hoe heb je deze aangesloten op de modem? Als dit bekabeld is (dus als Acces Point) dan krijgt de Devolo een IP-adres vanuit de modem, dit gaat normaal gesproken automatisch maar dit zou je eventueel ook handmatig kunnen doen door de poorten te forwarden. Je kan dan het beste de Wifi op de modem uitzetten zodat de overige apparaten alleen een IP-adres vanuit de Devolo toegewezen krijgen.

Heb je de Devolo aangesloten als versterker (via Wifi)? Zorg dan dat de Wifi naam op de modem en de Devolo hetzelfde zijn zodat de overige apparaten dit zien als één netwerk. Ze blijven dan met dit netwerk verbonden en schakelen over tussen modem en devolo's afhankelijk van welke het beste signaal geeft (wifi roaming).

Kan je hier mee uit de voeten? :slight_smile: Laat zeker nog even weten of het gelukt is!

Reputatie 2

@BrianBedankt voor je reactie en dat je mij verder wilt helpen!

V.w.b het vol lopen. Ik denk dat dit toch gebeurd, want ik heb vorige week vrijdag de Draytek een factory reset moeten geven, omdat geen enkel device meer een ip adres kreeg toegewezen (via Draytek en Devolo)…

Het IP conflict is maar 1 keer voor gekomen. Ik check regelmatig de DHCP tabel en het is verder nooit gebeurd. Maar ik heb de screenshot gemaakt en gedeeld omdat ik dacht dat het wellicht zou helpen bij het onderzoeken van het probleem. Het IP conflict is denk ik een eenmalig incident geweest. Ik heb maar 1 apparaat (de Draytek) die adressen uitdeeld. De Devolo kan/doet dit niet en verder heb ik alleen PC’s en telefoons aangesloten (via WiFi). De Devolo had in de screenshot geen adres, omdat ik net de Draytek opnieuw had opgestart (in het desbetreffende screenshot). Nu heeft deze wel een adres, zie nieuw screenshot.

De Devolo is bekabeld aangesloten, dus: Glasvezel => Draytek => Devolo op LAN poort Draytek => via stroomnet 2x Devolo WiFi adapters.

WiFi van Draytek uitzetten is geen optie voor mij, want dan heb ik op de begane grond geen WiFi. De Devolo’s staan op de 1e en 2e verdieping. Ik heb de SSID van Draytek een andere naam gegeven als de Devolo WiFi adapters.

Ter info: Ik gebruik het Devolo Magic 2 WiFi systeeem. Deze heeft geen DHCP server en krijgt alle info qua adressen uit de Draytek. Als er dus op een telefoon of PC de melding komt dat hij geen IP adres krijgt toegewezen, dan lijkt het mij dat dit probleem in de Draytek zit…

Mijn voorstel is eigenlijk om een test te doen met jullie samen. Dus dat een monteur de Zyxel mee neemt, aansluit en test of alle devices dan wel zonder problemen werken. Mocht dit niet helpen, dan mag wat mij betreft de Draytek terug.

Wat mij overigens ook stoort is dat de Draytek alleen op 2.4Ghz werkt, en met alle buren die ook op 2,4Ghz zitten heb ik daardoor een zeer lage snelheid (± 20Mbits direct naast de Draytek). De Devolo (werkt op 5Ghz) is meerdere malen sneller (60/90 Mbits). Ik heb een abonnenment van 100/100Mbits. Via de Draytek haal ik dit niet. Ook bekabeld op de Draytek krijg ik max. 70/70Mbits.

Zie hier onder een screenshot van zojuist. Je ziet de 3 Devolo devices netjes een IP adres krijgen (Meterkast, Verdieping 1 & Verdieping 2)

Nogmaals dank dat je mij wilt helpen. Ik hoop dat dit opgelost kan worden, want met het Devolo systeem heb ik nu een perfecte dekking op de 1e en 2e verdieping (zolang devices een IP adres krijgen toegewezen).

Overigens is het meest voorkomende probleem dat PC’s en telefoons geen IP adres krijgen toegewezen. En daarbij valt het op dat de allernieuwste devices (zoals eenSamsung Galaxy S10) eigenlijk niet of nauwlijks problemen heeft. Maar bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S8 bijna continu problemen heeft...

[screenshot verwijderd op verzoek van poster]

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @M. Sommers! Goed dat je het aankaart, gelukkig heeft mijn collega van de klantenservice de expert ingeschakeld. Die is vanmorgen langs geweest als het goed is, heeft de modem swap zijn vruchten afgeworpen? Ik hoor het graag van je. :relaxed:

Reputatie 3

@Brian @TMobile ,

Helaas geen reactie. Ik ga een klacht indienen via klachtenkompas. Dit was de vorige keer ook de enige manier om mijn klacht opgelost te krijgen. Spijtig dat het zo moet!

 

 

Reputatie 3

Hoi @Brian of @Piotr ,

Inmiddels weer even geleden maar m'n probleem is weer terug. Eigenlijk 3e keer terug.

Na een week stopte de Zyxel wap6807 er ook mee ( IP adres niet vrijgegeven). 

Klant en service gebeld, monteur langs gestuurd, de Zyxel wap6807 weer van de muur. De FRITZ weer terug, wonderbaarlijk werkte deze weer...tot nu.

Weer gedonder met vrijgegeven IP adres.

Ik wil geen repeaters meer maar een structurele oplossing.

Groet

Reputatie 2

Beste @M. Sommers  en @Brian Hoe is bovenstaande afgelopen? Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb ook een Draytek 2132Fvn. Daarop aangesloten een powerline Devolo systeem. Via de Devolo Wifi krijgen een aantal telefoons geen IP adres toegewezen. Ik heb al van alles geprobeerd, factory reset, herinstallatie Devolo, SSID’s gewijzigd, etc etc. Vreemde is wel dat een aantal telefoons wel een IP adres krijgen en een aantal helaas niet…

Ik vermoed dat het ook te maken heeft met de Draytek….

Reputatie 3

Hoi @jeroenwijnen @Brian

Gisteren nieuwe router ontvangen.

Leuk detail,   router werd geplaatst door de monteur die al 2x eerder bij mij langs was geweest. Ik kende zijn koffie voorkeur nog😁😁.

Tot nu, heb ik geen klachten meer gehad.

Of de klachten bij jou @jeroenwijnen dezelfde zijn als bij mij, daar lijkt het wel op. Maar inderdaad wel vreemd dat niet alle telefoons dit probleem hebben.

Bij mij gaf de test met bekabelde verbinding de doorslag. Bij IP klachten kon ik ook geen bedrade verbinding maken met internet.

Voor nu lijkt de klacht weg.

 

@Brian en @Hidden.nld 

Dank voor jullie hulp en verdieping in mijn probleem. Hier kan de telefonische klantenservice nog wat van leren!!

 

Reputatie 7

Hi @M. Sommers, top, laat zeker nog even weten hoe het is gegaan! 

Reputatie 3

Hoi,

 

Doe ik zeker! Apparatuur is binnen en afspraak staat voor aanstaande dinsdag.

 

Thanks!!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @m.sommers,

 

Mijn oprechte excuses voor hoe je behandeld bent door mijn collega’s. Dat kan niet de bedoeling zijn en mag nooit gebeuren! Ik heb voor jou een extra inspectie aangevraagd op afstand bij mijn collega-expert. De uitkomst hiervan plaats ik binnen nu en 5 werkdagen in een privéberichtje aan jou. 

Reputatie 2

@Brian@JasonDe monteur is langs geweest en heeft bevestigd dat de Draytek inderdaad niet goed werkt. Naast het vaak niet toewijzen van IP adressen is ook de conclusie dat de WiFi snelheid zeer laag is. Ook omwisseling voor een ander Draytek modem heeft niet geholpen.

Tevens heb ik een probleem met de WiFi snelheid. Ik heb een 100Mbits abonnement en naast het modem meet ik rond de 20Mbits (up & down). Beide problemen zijn genoteerd door de monteur en hij heeft aangegeven dat vervanging voor Zyxel de beste oplossing is. Helaas had hij geen Zyxel bij zich en mag hij zonder opdracht van T-Mobile ook geen vervanging doen. Hopelijk hoor ik snel wat van T-Mobile… Het probleem is er nu al ruim 1 week.

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @M. Sommers 

Je heb last van het Draytek deathlock syndroom.

Ik ben bang dat het modem vervangen moet worden door een Zyxel T50.

Reputatie 3

Hoi, dat het zo heet wist ik niet maar vervangen door een andere versie leek mij december vorig jaar al de enige optie.

Helaas denken de mensen die ik tot op heden van t mobile gesproken heb daar heel anders over.

 

Bedankt voor je hulp.

Reputatie 7

Hi @M. Sommers, normaal gesproken zou de Wifi versterker de problemen met de Wifi verbinding verhelpen, het deadlock issue waar @Hidden.nld het over heeft is weer een ander probleem. Maar helemaal met je eens, op deze manier blijf je bezig dus we gaan de modem voor je omwisselen. :slight_smile: Je ontvangt hier hopelijk vandaag nog bericht over van mijn collega’s!

Reputatie 3

Hoi @Jason , 

Bedankt voor je hulp.

Waar het om gaat is dat monteurs aangeven dat het oude draytek modem vervangen de beste optie is en dit ook meerdere malen in de service-ticket hebben vermeld.

Ik weet niet zeker of het uitlezen van mijn router het juiste inzicht verschaft. Het probleem zit hem in het acces point icm de router

Nu werkt t weer, maar gisternacht zag ik weer dat we geen WIFI hadden.

 

Vraag: @Jason ik zag ook dat de firmware van mijn router niet meer geüpdatet is sinds 2017.

Deze oude firmware geeft me geen veilig gevoel.

Er is een veel nieuwere versie, kan deze update gepusht worden?

 

Reputatie 2

@Brian Ik lees dat de problemen bij @M. Sommers zijn opgelost. Heel fijn!

Ik dacht dat niet alle telefoons bij mij een probleem hadden, maar nu heb ik zojuist hetzelfde probleem ook op een 3e telefoon gehad (kan geen IP adres verkrijgen & verificatie fout).

Lijkt erop dat ik hetzelfde probleem heb als @M. Sommers. Is er een mogelijkheid dat mijn modem vervangen kan worden? Nu heb ik met grote regelmaat geen WiFi…

Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @M. Sommers 

 

Als ik het goed begrijp:

Je heb een Draytek modem

Je heb een fritzrepeater (bekabeld geprobeerd)

je heb een Zyxel Repeater (bekabeld geprobeerd)

De wifi van de draytek werkt wel maar is instabiel.

Als de Repeater niet werkt en je zet het modem even uit en aan kan je dan wel weer op internet ?

Zou je op dat moment eens kunnen testen of de bekabelde verbinding werkt met een laptop of computer ?

Soms komt het voor dat andere apparaten het netwerk verstoren. ik heb geen glazenbol dus kan het niet zien, zou je eens kunnen uit schrijven of tekenen hoe je netwerk er uit ziet ? gebruik je bijvoorbeeld switches of Powerline adapters en IPTV of iets dergelijks 

Reputatie 3

Hoi @Brian 

 

Inmiddels contact met een van je collega's. Zij nemen helaas de stelling in dat de router niet vervangen hoeft te worden.

 

Ik heb verwezen naar de conclusie die  hier getrokken wordt en hou de hoop dat het uiteindelijk goed gaat komen.

 

 

Reputatie 7

Hey @M. Sommers,

Excuses voor het late antwoord, wij zijn er gewild deze periode! Nu zie ik gelukkig dat je van mijn collega een vervangende repeater hebt ontvangen. Kun je mij aangeven of alles weer naar behoren werkt? We helpen je graag!

Reputatie 3

Is er een medewerker van T-Mobile die kan reageren?

Reageer