Beantwoord

Langzame download snelheid + Media Converter

  • 18 February 2022
  • 59 reacties
  • 1015 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

59 reacties

Reputatie 2

@Waqqas 

 

Dit is voor mij allemaal te technisch. Ik krijg het volgende week binnen allemaal. Dus ben überhaupt benieuwd of ik het werkend krijg.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maikzors 

Er is inderdaad geen SFP module inbegrepen bij de mediaconverter, deze kan je zelf aanschaffen bij Fs.com bijvoorbeeld.

Edit hier zit wel een LC connector op dus dan moet je waarschijnlijk een SC/PC naar LC/PC patch maken.

Reputatie 2

@Waqqas een kennis van mij zegt het volgende op jouw reactie mbt MC(tplink). Ik moet een SFP module hebben? Anders werkt de Tp-link MC220L niet? 

Reputatie 2

@Maikzors

Lekker goedkoop 😜.

Hij zal wel werken maar mocht je de volledige snelheid hiermee niet halen dan kan hij altijd nog terug.

Ja precies. Ik ben benieuwd. Ik haal nu 350mb's download en up.

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors

Lekker goedkoop 😜.

Hij zal wel werken maar mocht je de volledige snelheid hiermee niet halen dan kan hij altijd nog terug.

Reputatie 2

Hallo @Maikzors 

Dit lijkt mij een GPON mediaconverter dus zal dan niet werken.

Kijk eens naar deze mediaconverter :

TP-Link MC220L - Gigabit Media Converter

Hoi @Waqqas 

Bedankt voor de tip. Gelijk besteld!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maikzors 

Dit lijkt mij een GPON mediaconverter dus zal dan niet werken.

Kijk eens naar deze mediaconverter :

TP-Link MC220L - Gigabit Media Converter

Reputatie 2

Hoi @Boris 

Inmiddels paar weken verder en tot op heden ervaar ik nog steeds het zelfde probleem mbt snelheid.

Kpn monteur is voor de 2de keer langs geweest, en die kan wel verklaren waarom ik internet problemen heb. De MC is van slechte kwaliteit en de modem eveneens. 

Hij gaf aan als ik een MC van KPN zou hebben dat ik dan weer de snelheid haal die ik behoor te hebben. 

 

Inmiddels probeer ik zelf ook dingen om te achterhalen waar het probleem nu ligt.

Ik heb de Ubiquiti U Fiber Nano G - Glasvezel mediaconverter besteld, om het via die manier te proberen. Maar ik krijg internet dan niet werkend. Er blijft een rood lampje branden op de Ubiquiti. Hier een link: https://azerty.nl/product/ubiquiti/3189659/u-fiber-nano-g-glasvezel-mediaconverter-gige-gpon

 

Is er iemand hier op dit forum die mij meer kan vertellen hoe de Nano-G werkt? Kan het überhaupt werken? 

Dus de MC van tmobile ertussen uit en de modem. Enkel de Nano-G.

Ik zit met handen in mijn haar.

Reputatie 7

Hi @Maikzors ,

Thanks voor je bericht! Ik heb direct de aansturing doorgezet. Dit leek nog niet te zijn gebeurd door de monteur. Ik heb daarom direct onze technische dienst aangestuurd om dit op te lossen en gevraagd om dit met de hoogste prioriteit op te pakken. Ik vermoed dat dit zo snel mogelijk zal worden opgepakt. Mocht er een update mogelijk zijn, laten we het uiteraard weten in dit topic. We houden contact! 

Reputatie 2

Hoi @Boris 

 

Vanuit Guidion is er contact geweest met Reggefiber om mijn aansluiting ( poort ) te veranderen in de centrale. Per wanneer hoor ik hier meer over?  

Reputatie 2

Hi @Maikzors ,

Ik zie dat het pakketje inmiddels is aangekomen. De technische dienst heeft het zodanig ingezet, dat er geen monteur nodig is om deze aan te sluiten. Wel zie ik dat er inmiddels telefonisch contact is geweest met de vraag of deze alsnog kan worden aangestuurd. Het is nog even wachten op de terugkoppeling hiervan. Laat je ons weten als het nieuwe modem helemaal is aangesloten? We horen het graag van je.

Hoi @Boris 

 

Pakketje heb ik nog niet. Is onderweg. Een modem aansluiten is geen probleem voor mij. Maar gezien mijn problemen die ik heb mbt mijn internet snelheid lijkt het wel raadzaam om samen met een monteur alles vanaf het begin op te bouwen en in te stellen. Daarom ga ik NIET zelf de modem aansluiten. 

 

Want wat als dit niet helpt? Hebben jullie al een plan B ?  

Reputatie 7

Hi @Maikzors ,

Ik zie dat het pakketje inmiddels is aangekomen. De technische dienst heeft het zodanig ingezet, dat er geen monteur nodig is om deze aan te sluiten. Wel zie ik dat er inmiddels telefonisch contact is geweest met de vraag of deze alsnog kan worden aangestuurd. Het is nog even wachten op de terugkoppeling hiervan. Laat je ons weten als het nieuwe modem helemaal is aangesloten? We horen het graag van je.

Reputatie 2

Hi @Maikzors ,

Thanks voor je snelle terugkoppeling! Ik begrijp dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische klantenservice en dat er een ruil van het modem in gang is gezet. Het nieuwe modem komt zo snel mogelijk naar jou toe. Ik heb goede hoop dat dit het probleem doet oplossen. Wil je ons laten weten hoe deze bevalt? We horen het graag.

Graag een monteur erbij aub. Gezien de problematiek hier @Boris 

Reputatie 7

Hi @Maikzors ,

Thanks voor je snelle terugkoppeling! Ik begrijp dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische klantenservice en dat er een ruil van het modem in gang is gezet. Het nieuwe modem komt zo snel mogelijk naar jou toe. Ik heb goede hoop dat dit het probleem doet oplossen. Wil je ons laten weten hoe deze bevalt? We horen het graag.

Reputatie 2

Hoi @Maikzors ,

Thanks voor je update! Ook ik zie de terugkoppeling van de monteur terug in ons systeem. Hij heeft het probleem direct doorgezet naar onze technische dienst, welke gaat kijken of een aansturing van de netwerkbeheerder nodig is, of dat het probleem op afstand kan worden opgelost. Houd daarbij goed de telefoon in de gaten. Mocht het nodig zijn om de netwerkbeheerder aan te sturen, zal deze contact met je opnemen. Hulp is in ieder geval onderweg! 

Hoi @Boris 

Vandaag is een KPN monteur geweest. Probleem is tot op heden nog steeds niet gevonden, En de demping RX is 9.0. Met de NT van KPN zelf 8.7 RX. Wat dus nog steeds aan de hoge kant is. Maar wel binnen de Marge wordt door de Backoffice gezegd.

Omdat Backoffice gezegd heeft tegen de monteur het valt binnen de Marge, is de monteur natuurlijk weg gegaan. 

Zojuist eens geprobeerd om voor de eerste keer een speedtest te doen via jullie site. Echter werkt dat dus niet. Kunnen jullie hier iets mee? Ik heb 2 Browsers geprobeerd. Edge, en Chrome.

Het enige wat nog niet vervangen is sinds ik hier 2 jaar woon, en dus al 2 jaar problemen heb, is de Modem.

 

Ik ben nu wel echt radeloos...

 

Hoi @Maikzors ,

Thanks voor je update! Ook ik zie de terugkoppeling van de monteur terug in ons systeem. Hij heeft het probleem direct doorgezet naar onze technische dienst, welke gaat kijken of een aansturing van de netwerkbeheerder nodig is, of dat het probleem op afstand kan worden opgelost. Houd daarbij goed de telefoon in de gaten. Mocht het nodig zijn om de netwerkbeheerder aan te sturen, zal deze contact met je opnemen. Hulp is in ieder geval onderweg! 

Hoi @Boris 

Vandaag is een KPN monteur geweest. Probleem is tot op heden nog steeds niet gevonden, En de demping RX is 9.0. Met de NT van KPN zelf 8.7 RX. Wat dus nog steeds aan de hoge kant is. Maar wel binnen de Marge wordt door de Backoffice gezegd.

Omdat Backoffice gezegd heeft tegen de monteur het valt binnen de Marge, is de monteur natuurlijk weg gegaan. 

Zojuist eens geprobeerd om voor de eerste keer een speedtest te doen via jullie site. Echter werkt dat dus niet. Kunnen jullie hier iets mee? Ik heb 2 Browsers geprobeerd. Edge, en Chrome.

Het enige wat nog niet vervangen is sinds ik hier 2 jaar woon, en dus al 2 jaar problemen heb, is de Modem.

 

Ik ben nu wel echt radeloos…kan opnieuw een Tmobile monteur langskomen incl Modem?

 

 

 

Weet niet welke norm T-Mobile hanteert op hun eigen apparatuur, maar norm op KPNs AON netwerk is -6 tot -9. Dat is zelfs nog strakker dan noodzakelijk, tussen -5 en -10 is nog steeds in orde. Verwacht dus niet dat daar het probleem in zit.

Reputatie 2

Hoi @Maikzors ,

Thanks voor je update! Ook ik zie de terugkoppeling van de monteur terug in ons systeem. Hij heeft het probleem direct doorgezet naar onze technische dienst, welke gaat kijken of een aansturing van de netwerkbeheerder nodig is, of dat het probleem op afstand kan worden opgelost. Houd daarbij goed de telefoon in de gaten. Mocht het nodig zijn om de netwerkbeheerder aan te sturen, zal deze contact met je opnemen. Hulp is in ieder geval onderweg! 

Hoi @Boris 

Vandaag is een KPN monteur geweest. Probleem is tot op heden nog steeds niet gevonden, En de demping RX is 9.0. Met de NT van KPN zelf 8.7 RX. Wat dus nog steeds aan de hoge kant is. Maar wel binnen de Marge wordt door de Backoffice gezegd.

Omdat Backoffice gezegd heeft tegen de monteur het valt binnen de Marge, is de monteur natuurlijk weg gegaan. 

Zojuist eens geprobeerd om voor de eerste keer een speedtest te doen via jullie site. Echter werkt dat dus niet. Kunnen jullie hier iets mee? Ik heb 2 Browsers geprobeerd. Edge, en Chrome.

Het enige wat nog niet vervangen is sinds ik hier 2 jaar woon, en dus al 2 jaar problemen heb, is de Modem.

 

Ik ben nu wel echt radeloos...

 

Reputatie 7

Hoi @Maikzors ,

Thanks voor je update! Ook ik zie de terugkoppeling van de monteur terug in ons systeem. Hij heeft het probleem direct doorgezet naar onze technische dienst, welke gaat kijken of een aansturing van de netwerkbeheerder nodig is, of dat het probleem op afstand kan worden opgelost. Houd daarbij goed de telefoon in de gaten. Mocht het nodig zijn om de netwerkbeheerder aan te sturen, zal deze contact met je opnemen. Hulp is in ieder geval onderweg! 

Reputatie 2
Tja… Helaas wachten tot KPN belt :( Monteur heeft niks geconstateerd wat afwijkt.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Maikzors, onze techneuten hebben Guidion aangestuurd om langs te laten komen omdat het niet op afstand oplosbaar is. Geen zorgen! De monteur brengt altijd vervangende apparatuur mee om, indien noodzakelijk, het modem en de patchkabel om te ruilen. Heb jij al een afspraak kunnen inplannen? 

Reputatie 2

Hoi @Maikzors,

Normaliter vind er inderdaad ongeveer twee werkdagen na het openen van het onderzoek een terugkoppeling plaats, alleen kan dit tot vijf werkdagen duren. Omdat wij heel graag een permanente oplossing voor je vinden zijn wij druk bezig om alle opties te verkennen. Ik hoop en verwacht dat wij je vanmiddag dé adequate oplossing kunnen presenteren!

Hoi @Cal Vandaag nog een test gedaan. Drama nog steeds. Ik wil wel graag nu een oplossing. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Maikzors,

Normaliter vind er inderdaad ongeveer twee werkdagen na het openen van het onderzoek een terugkoppeling plaats, alleen kan dit tot vijf werkdagen duren. Omdat wij heel graag een permanente oplossing voor je vinden zijn wij druk bezig om alle opties te verkennen. Ik hoop en verwacht dat wij je vanmiddag dé adequate oplossing kunnen presenteren!

Reputatie 2

Hi @Maikzors ,

Goed dat je aan de bel trekt! Fijn om te zien dat je al contact hebt gehad met onze telefonische collega's. Ik wil graag het onderzoek van onze technische dienst afwachten en zien of we via die weg de juiste oplossing kunnen vinden. Momenteel staat het onderzoek nog open, maar doen we er alles aan om je zo snel mogelijk van een update te kunnen voorzien. We houden je op de hoogte! 

Hoo Boris. 

 

Max 2 dagen toch staat ervoor?  Terugkoppeling van backoffice?

Reputatie 7

Hi @Maikzors ,

Goed dat je aan de bel trekt! Fijn om te zien dat je al contact hebt gehad met onze telefonische collega's. Ik wil graag het onderzoek van onze technische dienst afwachten en zien of we via die weg de juiste oplossing kunnen vinden. Momenteel staat het onderzoek nog open, maar doen we er alles aan om je zo snel mogelijk van een update te kunnen voorzien. We houden je op de hoogte! 

Reputatie 2

Ik heb alles gedaan wat binnen mijn macht ligt om de 'storing'  te verhelpen. Niks werkt.