Beantwoord

Langzame download snelheid + Media Converter

  • 18 February 2022
  • 59 reacties
  • 1014 Bekeken

Reputatie 2

Het is lang geleden, maar het is weer zo ver. 140 a 300mbit download snelheid. Met een 1000mbit aansluiting. 

Uiteraard veel geprobeerd mbt klantenservice. Bericht is verstuurd naar backoffice.

Toch heb ik een vraag mbt de mediaconverter. Op de foto kan je de stand zien. Ik lees hier op de forum dat het beter is om 3&4 op ON te zetten? Iemand advies? 

Mijn internet is gewoon niet stabiel. 7 vd 10 x is mijn upload 1000. Maar de andere keren 500 a 600. 

Speedtest is uitgevoerd op mijn snelle game pc, cat 6 kabel rechtstreeks aangesloten.

Wifi op mijn mobiel 2.4 ghz verbinding is 35mbit.

 

wifi

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 February 2022, 10:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

59 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors 

Wees in ieder geval voorzichtig met het glasvezel, zorg dat er geen vuil op de connector komt.

 

Inmiddels paar weken verder en tot op heden ervaar ik nog steeds het zelfde probleem mbt snelheid.

Kpn monteur is voor de 2de keer langs geweest, en die kan wel verklaren waarom ik internet problemen heb. De MC is van slechte kwaliteit en de modem eveneens. 

Hij gaf aan als ik een MC van KPN zou hebben dat ik dan weer de snelheid haal die ik behoor te hebben. 

 

Als een KPN Monteur mij zoiets zou mededelen, zou mijn vraag direct zijn waarom 99,9% van de andere klanten met een zelfde MC, totaal geen problemen ervaren en dit issue wel bij mij zou spelen.

Typisch een gevalletje; wij van WC-Eend adviseren WC-Eend.

 

Wauw 70 euro? Die andere ( verkeerde ) is 16 euro. :)  heb je nog een alternatief qua prijs? Aangezien T-mobile mij ook niet tegemoet komt.

Je kunt de specificaties van de module ook in Google loslaten een wat vergelijken, zojuist eens gekeken in de Tweakers pricewatch en daar is de goedkoopste module verkrijgbaar vanaf € 34,95 (zelfde merk/type). Er zijn ook andere merken en typen verkrijgbaar (met verschillende prijzen - ook goedkoper).

Reputatie 2

Besteld via tweakers ( verkoper )  

Dit omdat ik niet weet of dit mijn probleem gaat verhelpen. En evt spullen retour kan sturen.

Reputatie 2

Hoi @Boris 

Inmiddels paar weken verder en tot op heden ervaar ik nog steeds het zelfde probleem mbt snelheid.

Kpn monteur is voor de 2de keer langs geweest, en die kan wel verklaren waarom ik internet problemen heb. De MC is van slechte kwaliteit en de modem eveneens. 

Hij gaf aan als ik een MC van KPN zou hebben dat ik dan weer de snelheid haal die ik behoor te hebben. 

 

Inmiddels probeer ik zelf ook dingen om te achterhalen waar het probleem nu ligt.

Ik heb de Ubiquiti U Fiber Nano G - Glasvezel mediaconverter besteld, om het via die manier te proberen. Maar ik krijg internet dan niet werkend. Er blijft een rood lampje branden op de Ubiquiti. Hier een link: https://azerty.nl/product/ubiquiti/3189659/u-fiber-nano-g-glasvezel-mediaconverter-gige-gpon

 

Is er iemand hier op dit forum die mij meer kan vertellen hoe de Nano-G werkt? Kan het überhaupt werken? 

Dus de MC van tmobile ertussen uit en de modem. Enkel de Nano-G.

Ik zit met handen in mijn haar.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maikzors 

Dit lijkt mij een GPON mediaconverter dus zal dan niet werken.

Kijk eens naar deze mediaconverter :

TP-Link MC220L - Gigabit Media Converter

Reputatie 2

Hallo @Maikzors 

Dit lijkt mij een GPON mediaconverter dus zal dan niet werken.

Kijk eens naar deze mediaconverter :

TP-Link MC220L - Gigabit Media Converter

Hoi @Waqqas 

Bedankt voor de tip. Gelijk besteld!

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors

Lekker goedkoop 😜.

Hij zal wel werken maar mocht je de volledige snelheid hiermee niet halen dan kan hij altijd nog terug.

Reputatie 2

@Maikzors

Lekker goedkoop 😜.

Hij zal wel werken maar mocht je de volledige snelheid hiermee niet halen dan kan hij altijd nog terug.

Ja precies. Ik ben benieuwd. Ik haal nu 350mb's download en up.

Reputatie 2

@Waqqas een kennis van mij zegt het volgende op jouw reactie mbt MC(tplink). Ik moet een SFP module hebben? Anders werkt de Tp-link MC220L niet? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maikzors 

Er is inderdaad geen SFP module inbegrepen bij de mediaconverter, deze kan je zelf aanschaffen bij Fs.com bijvoorbeeld.

Edit hier zit wel een LC connector op dus dan moet je waarschijnlijk een SC/PC naar LC/PC patch maken.

Reputatie 2

@Waqqas 

 

Dit is voor mij allemaal te technisch. Ik krijg het volgende week binnen allemaal. Dus ben überhaupt benieuwd of ik het werkend krijg.

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors 

Eerlijk gezegd kan je de order voor de TP-LINK beter nu al annuleren als dat kan, die SFP is wel nodig dus beter kan je T-Mobile dit zelf laten oplossen.

Reputatie 7

Hi @Maikzors ,

Goed dat je aan de bel trekt! Fijn om te zien dat je al contact hebt gehad met onze telefonische collega's. Ik wil graag het onderzoek van onze technische dienst afwachten en zien of we via die weg de juiste oplossing kunnen vinden. Momenteel staat het onderzoek nog open, maar doen we er alles aan om je zo snel mogelijk van een update te kunnen voorzien. We houden je op de hoogte! 

Reputatie 2

@Maikzors

Eerlijk gezegd kan je de order voor de TP-LINK beter nu al annuleren als dat kan, die SFP is wel nodig dus beter kan je T-Mobile dit zelf laten oplossen.

Sfp heb ik ook besteld. 

 

T-mobile heeft geen oplossing meer voor mij. Moet dus zelf opzoek gaan naar de oorzaak. Of de MC of modem van slechte kwaliteit  ( zegt KPN zelf overigens )

Reputatie 2

Hi @Maikzors ,

Goed dat je aan de bel trekt! Fijn om te zien dat je al contact hebt gehad met onze telefonische collega's. Ik wil graag het onderzoek van onze technische dienst afwachten en zien of we via die weg de juiste oplossing kunnen vinden. Momenteel staat het onderzoek nog open, maar doen we er alles aan om je zo snel mogelijk van een update te kunnen voorzien. We houden je op de hoogte! 

Hoo Boris. 

 

Max 2 dagen toch staat ervoor?  Terugkoppeling van backoffice?

Reputatie 2

@Maikzors

Op marktplaats heb je hem voor 30 euro 😉

Zoek naar Draytek SFP.

@Waqqas 

Goedemiddag! Vandaag alles aangesloten. Nieuwe TP link zie foto's. Die is aangesloten op aansluiting van het witte kpn kastje. En 1 kabel van Tp-link mc naar een switch zodat 1 utp kabel naar boven gaat. 

Modem ertussenuit van T-mobile. Maar internet werkt. Niet.

 

3 lampjes branden op de MC van tp-link. 

Zwarte utp kabel gaat dus naar de 1 gb switch.

Ik heb ook geprobeerd MET modem. Maar werkt ook niet.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors

Bij een AON mediaconverter hoort een blauwe connector. Met de verkeerde connector ontstaat er een airgap wat signaal verlies veroorzaakt.

Verder dacht ik eigenlijk ook al dat het denk ik niet ging helpen, terugsturen en wachten op T-Mobile is mijn advies.

Je hebt een patchkabel nodig met aan de ene kant een groene connector voor in het FTU en aan de andere kant een blauwe connector, deze kabel kan T-Mobile je sturen.

Reputatie 2
Tja… Helaas wachten tot KPN belt :( Monteur heeft niks geconstateerd wat afwijkt.

 

Reputatie 2

Het is me uiteindelijk gelukt allemaal om alles enigzins werkend te krijgen. Echter nog steeds met 348mb download snelheid. 

Met de TP-link als mc en Deco M4 in Draadloos-router modus zelfde verhaal. Geen verbetering dus.

Ik heb een kabel liggen van groen naar Blauwe connector. Heb ik nodig voor de Zyxel en MC van T-Mobile. Maar dat zal t verschil niet gaan maken denk ik. Groene connector past in de mc(Tplink) 

Voor nu heb ik een mail gestuurd naar klantenservice. Bal ligt bij hun nu. 

 

I did my best :)

 

Reputatie 2

@Boris Wil je ook nog even reageren?

Reputatie 7

Hoi @Maikzors ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik ben enigszins verbaasd door de terugkoppeling van de KPN monteur. Bij een PtP-verbinding merken wij over het algemeen geen tot weinig problemen met de Media Converter. Je zal bijna gaan denken dat het een verhaal is van ‘wij van WC-eend’! 😉

Ik zie dat er na onze aansturing ook een monteur van Guidion is langs geweest. Deze monteur heeft ook al een getest met een andere MC, maar met hetzelfde resultaat. De terugkoppeling met betrekking tot de MC vanuit de monteur van Reggefiber (KPN), geeft bij ons niet aan dat een andere MC het probleem doet oplossen. 

Graag leg ik de situatie nogmaals voor bij onze technische dienst om te kijken, juist omdat deze signalen niet bij ons bekend zijn. Ik houd je graag via deze weg op de hoogte, mocht je ook met een vraag zitten. 

Reputatie 7
Badge +3

@Maikzors

SC APC vs SC UPC: What Refers to APC and UPC?

Generally speaking, SC APC connector and SC UPC connector are distinct from each other based on fiber end face. SC APC connector is polished with an 8-degree angle, while SC UPC connector is polished with no angle, which causes difference in light reflection.

 

SC -UPC

 

SC-APC

Ze passen i.d.d. allebeide in een SC SFP, maar toch is er wel degelijk verschil in aansluiting van de fiber optics op elkaar.

Maar dat had @Waqqas  ook al even opgemerkt.

Kijk dus goed of met welke SC connector je SFP overweg kan, want dat het past .. wil niet zeggen dat het correct werkt.

BTW: De Draytek SFP 1310nm-TX/1550nm-RX die in het verleden werd geleverd bij de Draytek, maakt gebruik van een SC-UPC

Reputatie 2

Hoi @Pieter_B 

Morgen eens juist aansluiten met de Tp-link die al in het retour doos zit :)  maar ben bang dat het probleem niet gaat oplossen. 

Op dit moment wel juist aangesloten met de MC van Tmobile.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maikzors 

Op WBA heb je 3 en 4 aan staan, op ODF (wat jij denk ik hebt) hoort 1 en 6 aan te staan.

Kan je eens een bekabelde test doen rechtstreeks op de modem met de Ookla speedtest app en minimaal en CAT5E kabel? Doe ook eens een test in veilige modus.

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors 

Ga je een beetje voorzichtig om met het glasvezel dus dat er geen stof op de connectoren van de patchkabel komt? Dat zou misschien ook een factor kunnen zijn