Beantwoord

LG TV kan niet downloaden uit LG content store via T-Mobile internet

  • 17 November 2020
  • 62 reacties
  • 25220 Bekeken


Toon eerste reactie

62 reacties

Hi allen,

Dankzij dit topic de oplossing gevonden. Ook een draytek modem dus. Het aanpassen van de DNS is de oplossing. Heb gelukkig niet lang hoeven te zoeken. Bij de foutmelding direct aan het googlen geslagen. Bedankt voor de workaround! Heel fijn T-mobile Community.

@Brian doen jullie nog steeds de modem omwisselen? Of is er inmiddels een andere oplossing voor dit probleem?

Reputatie 7

Hi @senza, weet je toevallig nog met welke collega je hebt gesproken over de verlenging? Onze collega's van sales kunnen helemaal geen modemwissel doen dus mijn collega had dit niet met je op deze manier af moeten spreken, excuses. Daarnaast laten we je uiteraard niet betalen voor het verwisselen van de modem. :wink: De nieuwe modem is inmiddels naar je onderweg, zodra je deze in huis hebt kan je de afspraak met onze monteur maken! Mocht je de naam van de collega weten met wie je hebt gesproken stuur mij dan even een privébericht, dan ga ik hierover met mijn collega in gesprek.  

@brian dankjewel voor de snelle reactie en actie. Ik heb inderdaad zelf gevraagd voor een modemwissel tijdens het gesprek over de verlenging. Modemwissel was mogelijk, maar dan zou ik geen extra korting op abo ontvangen.

Wat DNS betreft, maak ik nu gebruik van cloudflare's DNS resolver ....

Reputatie 7

@JeroenGroenouwe Die vertraging is interessant, als je dit in kaart kan brengen dan zou dat super zijn, dan speel ik dat door aan ons netwerk team. Dat er een hogere snelheid beschikbaar is klopt, wij nemen 100 Mbit/s af op het netwerk, dit is een bewuste keuze omdat we het voor iedereen betaalbaar willen houden en we de kosten voor het aanbieden van een hogere snelheid via het WBA netwerk op dit moment te hoog vinden. We zijn wel volop bezig om ons eigen Glasvezel netwerk uit te breiden, hierop bieden we wél de snelheid van 100 Mbit/s aan!

@senza Dit specifieke probleem lijken we gelukkig op te kunnen lossen door het wisselen van de Draytek voor een ander type modem. Overigens wordt de modem niet standaard gewisseld bij een verlenging dus excuses voor de onjuiste informatie hierover. Ik heb zojuist de modemwissel alsnog voor je aangevraagd en je ontvangt bericht van onze monteursdienst om hiervoor een afspraak te maken (er is ook installatie van een media convertor nodig, de monteur zorgt dat dit direct goed gebeurt).

Goedemorgen Jeroen,

Bedankt voor je reactie. Gelukkig ben ik vaardig op dat vlak en ken ik de workarounds. Maar dat zijn helaas geen oplossingen. T-Mobile heeft een dik probleem dat al een tijd speelt.

Reputatie 3

Dag allen,

Hier hetzelfde probleem. Geen verbinding mogelijk met de LG store. Bezit eveneens een Draytek Vigor. Problemen zijn begonnen na de laatste landelijk T-Mobile glasvezel storing In januari. Ook die storing was DNS gerelateerd.

Ik wacht inmiddels ook al weer een tijdje op de - bij verlenging contract- beloofde zyxel modem.

Sinds 2014 tevreden klant. Nooit enige problemen ervaren. De laatste tijd lijken die problemen zich echter op te stapelen. Te sterk belast door alle video vergaderende thuiswerkers ? :-)

​​​​​

Goeiemorgen @senza ,

Als je in het menu van t modem, bij Lan, de DNS servers aanpast naar 8.8.8.8 je n 4.4.4.4 zou je LG store weer moeten werken. 

Ergens in t begin van de post is een instructie.

Succes!

Jeroen

Dag allen,

Hier hetzelfde probleem. Geen verbinding mogelijk met de LG store. Bezit eveneens een Draytek Vigor. Problemen zijn begonnen na de laatste landelijk T-Mobile glasvezel storing In januari. Ook die storing was DNS gerelateerd.

Ik wacht inmiddels ook al weer een tijdje op de - bij verlenging contract- beloofde zyxel modem.

Sinds 2014 tevreden klant. Nooit enige problemen ervaren. De laatste tijd lijken die problemen zich echter op te stapelen. Te sterk belast door alle video vergaderende thuiswerkers ? :-)

​​​​​

Reputatie 3

Hi @JeroenGroenouwe Super, goed nieuws dat het verholpen lijkt te zijn! Wat betreft je Wifi zou je eventueel je eigen router nog wel achter de modem aan kunnen sluiten en deze instellen als Acces Point en de Wifi op de modem uitschakelen als je dit liever hebt. Het klopt dat de settings wat beperkt zijn, de meeste settings zitten achter admin acces helaas. :cry:

Hoi @Brian ,

Nou geholpen, ik heb mijn DNS maar weer op 8.8.8.8 gezet. De afgelopen week enorm veel last van Trage verbindingen met Teams, Zoom maar ook met de Apps als Netflix en Disney. Laden duurde enorm lang. nadat ik de DNS had omgezet is deze voorbij. Wanneer ik jullie DNS gebruik is de Latency traag en is de download en upload de 1e 3 a 4 seconden niet sneller dan 20Mbit. daarnaa schiet hij wel omhoog. Zodra ik die van Google gebruik zit ik direct tussen de 95 en 100Mbit. 

lijkt er dus toch op dat er vertraging op de lijn zit naar buiten. Nu was er vorig jaar veel ophef dat jullie de DNS servers verplaatst hebben naar Duitsland waardoor dit fenomeen er in 1 keer was. 

Ik laat hem nu lekker op Google staan dan werkt het tenminste goed. 

 

Wat ik overigens ook zie is dat deze router Full Duples 1000MBit contact heeft met jullie (kpn) apparatuur. Dat bevreemd mij, gezien ik maar 100Mbit maximaal kan afnemen! Er is dus wel 1000Mbit mogelijk, maar volgends de Site en volgens jullie klantenservice niet.

zodra ik overstap naar KPN, NetRebel, Online.NL,  is 1000Mbit in 1x wel mogelijk. Het ligt dan toch aan de lease contracten die jullie hebben met GlasFiber (KPN)  en volgens mij niet aan de apparatuur.

Graag zou ik hier wel meer van willen weten omdat ik graag ZSM over wil naar deze 1000Mbit.
 

Reputatie 7

@marcel.krikke @reply2gmittal @x187 Ik ben benieuwd of de modemwissel ook bij jullie heeft geholpen. Laat het zeker nog even weten, zo ja dan kunnen we dit ook gaan doen bij de mogelijke andere klanten die dit issue ervaren.  

Reputatie 7

Hi @JeroenGroenouwe Super, goed nieuws dat het verholpen lijkt te zijn! Wat betreft je Wifi zou je eventueel je eigen router nog wel achter de modem aan kunnen sluiten en deze instellen als Acces Point en de Wifi op de modem uitschakelen als je dit liever hebt. Het klopt dat de settings wat beperkt zijn, de meeste settings zitten achter admin acces helaas. :cry:

Reputatie 3

@JeroenGroenouwe Yes klopt helemaal. :slight_smile: Ik ben benieuw naar het resultaat!

@Bram058 Ai, goed dat je er achter bent gekomen dat poort 2 defect is. Dit staat vermoed ik los van de problemen met de LG store maar is een toevallige vervelende bijkomstigheid.

Wat betreft het ontvangen van de zenders,aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.
Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel
In dit topic lees je meer!

Goeieavond @Brian ,

De Zyxel Modem heb ik vandaag mogen ontvangen en hem geïnstalleerd. Alsnog moest ik even bellen met de klantenservice want het modem zag wel de buitenwereld maar weigerde verbinding te maken. Uiteindelijk bleken de dipswitches op het kastje wat de Glasvezel omzet naar UTP verkeerd te staan. Uit de doos stond 1 en 6 aan, maar die dame aan de telefoon gaf aan dat 3 en 4 het ook zou kunnen zijn. Dit omgezet en toen had ik binnen 10 seconden verbinding.

Op dit moment heb ik mijn eigen WiFi Router uitgeschakeld en doe ik alles via de Zyxel. De snelheid valt me overigens op 5GHz wel tegen. maar 866Mbps. dat betekend helaas maar 2 of 1 band die tegelijkertijd gebruikt kan worden en daarmee kan dus de 1734Mbps echt niet ga halen helaas. maar de helft dus. dat is wel erg jammer!

Daardoor verwacht ik dat ik echt wel weer terugstap naar mijn eigen router die trekt wel de 1734 vol. 

De instellingen in de Zyxel zijn voor veel ‘novice’ gebruikers beter te overzien dan in het oude modem. Maar ook hier voor de wat meer ontwikkelde IT’er valt t wel een beetje tegen. Ach en dat is ook wel weer te overzien. 
 

De LG-Store doet het vooralsnog prima. In de aankomende dagen gaan we wel zien waar ik en mijn kinderen mee gaan komen (Xbox, gsm, nintendo Switch). 

In ieder geval bedankt voor nu!

 

Bij mij was onderstaande een oplossing aangedragen door LG

Stap 1
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> IPv6 -> UIT

Stap 2
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> Onder in het menu naar “Bewerken” -> Vinkje uitzetten bij automatisch instellen -> DNS-server aanpassen naar 8.8.8.8 -> Klik op “Verbinden’

Stap 3
TV herstarten -> Content store openen -> Eventuele foutmelding weg klikken -> content store heropenen

Jelmer, in de router kun je bij Lan1 ook de IpV6 DNS servers instellen. Klik daarvoor bij lan, algemeen, op het IpV6 icoontje rechts in de rij van Lan1. Pas de DNS dan aan naar onderstaande.

For IPv4: 8.8.8.8 and/or 8.8.4.4.

For IPv6: 2001:4860:4860::8888 and/or 2001:4860:4860::8844

 

Ik heb dit een aantal keren geprobeerd maar het lukt nog steeds niet. Weet iemand waar het aan ligt?? Thanks! 

Reputatie 7

@JeroenGroenouwe Yes klopt helemaal. :slight_smile: Ik ben benieuw naar het resultaat!

@Bram058 Ai, goed dat je er achter bent gekomen dat poort 2 defect is. Dit staat vermoed ik los van de problemen met de LG store maar is een toevallige vervelende bijkomstigheid.

Wat betreft het ontvangen van de zenders,aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.
Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel
In dit topic lees je meer!

Reputatie 4

@Brian Dinsdag 26 januari a.s. komt Guidion de Draytek omwisselen voor de Zyxel. Ik verwacht dat de Zyxel nog voor het komende weekend zal worden afgeleverd.

Een door mij ingehuurde IT-technicus heeft onomstotelijk kunnen vaststellen dat Lan poort 2 van de Draytek DEFECT is.

Hoe we dit hebben kunnen vaststellen? Wel: de Cat6a kabel tussen Amino Aria 610x  en Poort4 van de Draytek werd eerst aangesloten op Poort1 van de Draytek. Diagnose: VOOTREFFELIJK in alle opzichten. Vervolgens werd de Cat6a kabel aangesloten op Poort 2 van de Draytek. En toen bleken de diagnose resultaten ronduit slecht door een defect op die Poort 2 van de Draytek.

We kunnen helaas poort 3 & 4 van de Draytek niet diagnosticeren omdat het geen normale Lan poorten zijn. Misschien is 1 of beide van die poorten OOK wel defect. Who knows.

Tot nog toe verder alleen maar problemen:

  1. Kan meestal alleen met een factory reset van de TV-Box alle TV-zenders bekijken. Vaak ook alleen maar NPO 1 t/m 3.
  2. Met grote regelmaat (tegenwoordig) problemen om Youtube video's te bekijken. Het duurt dan veel te lang of geheel niet om de video-data op te halen.
  3. Excessieve audio-volume verschillen tussen de TV-zenders, Variërend tussen oorverdovend hard tot fluisterend zacht. Hoogst onprettig om te zappen. Kwam voor december 2020 NIET voor,
  4. Heel soms ook sync problemen tussen beeld en geluid.

Ik denk overigens OOK nog steeds dat de laatste firmware van de Amino Aria 610x buggy is sinds de laatste update in week 51 2020.

Op verzoek ben ik bereid de diagnostische resultaten van poort 1 en 2 als PDF of JPEG in een PM naar je toe te zenden.

Al met al kost het mij al veel te lang ontzettend veel tijd en ergernis EN kosten om een vinger er achter te krijgen wat er allemaal loos is. Ik denk dat meerdere technische kwesties van de kant van T-Mobile deze ellende veroorzaken.

 

Reputatie 3

Hi all, we willen graag testen of het omwisselen van de Draytek modem naar de Zyxel modem een mogelijke oplossing is.

@Youridgn @marcel.krikke @JeroenGroenouwe @reply2gmittal @x187 Onze monteursdienst Guidion neemt contact met jullie op om een afspraak in te plannen voor het omwisselen van de modem.

@Bram058 Ik zie dat er bij jou al een modemwissel gepland staat, ik hoor graag of dit ook heeft geholpen om het probleem in dit topic te verhelpen!

 

Edit: @Youridgn Bij nader inzien ze ik dat de modem ook eerder bij jou al omgewisseld is, heeft dit geholpen met het kunnen gebruiken van de LG store?

Hoi @Brian ,

Vandaar dat ik net een sms kreeg hahaha. Prima dat ik hiermee ga testen. De LG app doet het soms wel en niet via jullie DNS. Ook ervaar ik dat de app store op m'n Samsung S9 hapert bij het downloaden van apps via jullie primary en secundaire DNS. Als ik die aanpas naar doe van Google gaat het direct. 

Misschien helpt de Zyxel ook daarvoor. 

Dinsdag 2 februari komt de monteur. Daarna testen en kom ik met mijn antwoord.

Groet Jeroen

Reputatie 7

Hi all, we willen graag testen of het omwisselen van de Draytek modem naar de Zyxel modem een mogelijke oplossing is.

@Youridgn @marcel.krikke @JeroenGroenouwe @reply2gmittal @x187 Onze monteursdienst Guidion neemt contact met jullie op om een afspraak in te plannen voor het omwisselen van de modem.

@Bram058 Ik zie dat er bij jou al een modemwissel gepland staat, ik hoor graag of dit ook heeft geholpen om het probleem in dit topic te verhelpen!

 

Edit: @Youridgn Bij nader inzien ze ik dat de modem ook eerder bij jou al omgewisseld is, heeft dit geholpen met het kunnen gebruiken van de LG store?

Reputatie 7

Hoi @Agepagelage

 

Ik vermoed dat het bij jou een heel ander issue is, aangezien jij gebruikmaakt van een ander modem. 

 

Kun je eerst het Wifi-stappenplan doorlopen: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen/geen-internet.

 

Helpt dat niet? Kun je dan de volgende vragen beantwoorden?

 

  1. Kun je wel met andere apparaten verbinden met de Wifi?
  2. Werkt het bekabelde internet nog wel? 
  3. Welke lampjes branden er op het Zyxel modem?

Hier ook een probleem met Tmobile internet in combinatie met een lg tv. Ik kan helemaal geen verbinding meer maken met wifi.

Reputatie 3

Bij mij was onderstaande een oplossing aangedragen door LG

Stap 1
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> IPv6 -> UIT

Stap 2
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> Onder in het menu naar “Bewerken” -> Vinkje uitzetten bij automatisch instellen -> DNS-server aanpassen naar 8.8.8.8 -> Klik op “Verbinden’

Stap 3
TV herstarten -> Content store openen -> Eventuele foutmelding weg klikken -> content store heropenen

Jelmer, in de router kun je bij Lan1 ook de IpV6 DNS servers instellen. Klik daarvoor bij lan, algemeen, op het IpV6 icoontje rechts in de rij van Lan1. Pas de DNS dan aan naar onderstaande.

For IPv4: 8.8.8.8 and/or 8.8.4.4.

For IPv6: 2001:4860:4860::8888 and/or 2001:4860:4860::8844

 

Forum, correctie op mijn eerdere bericht, de LG content store werkt toch nog NIET met de standaard DNS setting, wel met 8.8.8.8, sorry voor de verwarring.

Beste Forum, Ten aanzien van het hier gemelde probleem met LG content store, ik had het zelfde met mijn LG Oled55B9PLA TV maar na veranderen van het DNS server adres in 8.8.8.8 (Google) werkte het weer. Inmiddels heeft T-mobilethis dit bij hun systeem opgelost want als je nu de standaard DNS 192.168.1.1 wordt ingesteld werkt de LG content store weer gewoon.

Had ook een probleem met de tijd setting van het Vigor2132F modem, na reset geeft deze 1-1-2000 met tijd beginnend bij 00:00. Dit zou vandaag op afstand door t-mobilethuis worden gecorrigeerd.

Bij mij was onderstaande een oplossing aangedragen door LG

Stap 1
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> IPv6 -> UIT

Stap 2
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> Onder in het menu naar “Bewerken” -> Vinkje uitzetten bij automatisch instellen -> DNS-server aanpassen naar 8.8.8.8 -> Klik op “Verbinden’

Stap 3
TV herstarten -> Content store openen -> Eventuele foutmelding weg klikken -> content store heropenen

Reputatie 7

Hi @Youridgn,

 

Dit issue loop inderdaad nog. Een tijdelijke oplossing is het instellen van de Google DNS. Ik zal hier een update plaatsen zodra ik meer weet over de combinatie LG store en T-Mobile DNS. 

Ik heb. Sinds gisteren ook het probleem. Het begon met de foutmelding 201 over de tijdserver. 

Uiteindelijk terug naar fabrieksinstellingen, toen kon de gebruikers voorwaarden niet geladen worden en kon ik dus niks meer installeren.

 

Toen dit forum gevonden, heb nu de DNS naar 8.8.4.4 gezet zoals hierboven beschreven en nu werkt het weer.

Maar het spreekt voor zich dat dit niet de oplossing moet zijn T-Mobile. Ik heb ook de draytek modem.

Reputatie 7

Ik plaats 't hier ook maar even. Er is een update in het ‘grote jaar 2000’ topic: Hoe verander ik de tijd/datum op de Draytek.

Reageer