Beantwoord

LG TV kan niet downloaden uit LG content store via T-Mobile internet

  • 17 November 2020
  • 62 reacties
  • 25220 Bekeken


Toon eerste reactie

62 reacties

Reputatie 2

@JeroenGroenouwe bedankt voor de tip! Bij ons werkt alles nu ook weer. Ik had die tip al eerder langs zien komen en toen geprobeerd, maar waaschijnlijk heb ik toen iets fout gedaan. Nu werkt het. 

Reputatie 3

Net ook even in een andere topic gekeken .... En ik heb de oplossing gevonden.

Ga naar de instellingen van je tv,

Dan naar bekabeld of wifi,

Klik op bewerken,

Pas de DNS server aan naar 8.8.8.8 (Google)

Opslaan.

 

Ik kreeg direct een melding van m'n tv met een welkom boodschap van de LG Store.

Deze geopend en ja hoor ik kan alles weer downloaden en updaten!

Daarnaast is het ook weer super snel! Via de Dreytec en via dezelfde verbinding!

 

@Jason: ergens in jullie DNS gaat het niet goed! Dit is toch echt jullie probleem als T-Mobile.

 

[Moderator edit] Het omruilen van het modem (Draytek) is de permanente oplossing voor dit issue. Neem hiervoor contact op met ons: contact klantenservice.] 

Reputatie 3

Hmmm vaag.. sinds inderdaad een dag of 6 hier ook geen verbinding met de LG Store.

Ik lees deze topic en kijk in m'n router.. en jawel .. ook te jaar 2000!

 

Hmmm zo dus bellen met de helpdesk

NTP time server bij T-Mobile wellicht niet goed.. maar die instellingen zitten voor ons achter vergrendeling. Daarvoor moet je in het admin menu inloggen. 

 

Reputatie 2

Hallo @Jason , dank voor je reactie. Zie ook mijn vorige post in reactie op TechRacing93. k vroeg me af of een harde fabrieksreset van het modem zou helpen, maar T-Mobile adviseert dat niet te doen. Ik wacht eerst de reactie van de technische dienst even af.

Reputatie 2

@TechRacing93 Heb contact gehad met T-Mobile, zij kunnen de tijd en datum niet op afstand aanpassen, maar ik kan het zelf ook niet als ik inlog op het modem. Die menu-optie verschijnt niet. Heb de DrayTek handleiding er ook al op nageslagen, maar dat biedt geen uitkomst. Beetje vreemd probleem. Ik word later nog teruggebeld door de techniche dienst van T-Mobile. Even afwachten dus.    

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @marcel.krikke, welkom op de Community! Top dat jij het ook in het Draytek topic meldt, zo kunnen we alle cases verzamelen en bundelen.

We wachten nog op een oplossing vanuit de specialisten, sorry voor het ongemak! Zodra de tijd en datum issue hersteld is, zal je weer alle content op normale wijze moeten kunnen downloaden via de TV.

Reputatie 2

Wat een top tip! Tijd en datum staan inderdaad niet goed (januari 2000). Ik ga contact opnemen met T-Mobile. Thanks. Nu maar hopen dat het daarna opgelost is. 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Gezien je gebruik maakt van het Draytek modem, kan je eens kijken of de tijd daar goed staat. 

Anders zou het wel eens hierdoor kunnen komen: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/hoe-kan-ik-de-tijd-veranderen-op-draytek-vigor-2132f-modem-326538

Reputatie 2

Die datum/tijd foutmelding kreeg ik op een gegeven moment ook. Tijd en datum handmatig aanpassen kon niet, die instelling kon ik niet selecteren op de TV. Ik heb de locatie van de TV toen gewijzigd naar België (ik probeerde maar wat) en toen kon ik de datum en tijd wel veranderen. Juiste datum en tijd ingesteld en locatie terug gezet naar NL. Toen was dat probleem opgelost, maar server van LG nog steeds niet bereikbaar, dus probleem van downloaden apps nog niet opgelost.

Ik ben inmiddels ook gebeld door de helpdesk van LG (daar had ik het probleem ook gemeld) en die vertelden me dat er inderdaad een heel specifiek probleem is tussen het internet van T-Mobile en de LG servers, waarvan de oorzaak inderdaad bij T-Mobile ligt. 

 

     

Reputatie 4

Hoogstwaarschijnlijk komt dat omdat de datum / tijd van de TV niet langer synchroniseert met de server van T-Mobile.

Ik heb dit probleem in een apart forumbericht aan de orde gesteld.

Kun je eens gebruik maken van de Youtube app van je TV? Ik wilde dit gisteren doen en kreeg de melding dat datum en tijd van de TV niet actueel was. Die bleek ergens in 2018 te staan, terwijl mijn TV ingesteld is om de datum / tijdsynchronisatie automatisch te laten plaatsvinden met de server van T-Moble.. Dit lukt kennelijk niet meer. Alsnog handmatig die instelling aanpassen LUKT OOK NIET. Een gehele reset van mijn LG OLED 55C8 bracht OOK geen soelaas.De

Dit probleem wordt steeds vaker gemeld bij de Helpdesk van LG. Het probleem ligt echter bij T-Mobile

Reputatie 2

We hebben de TV afgelopen zomer gekocht. Toen werkte alles prima. Ik heb de TV toen wel op automatische updates voor firmware ingesteld, dus wellicht is er inmiddels een update geweest. Ik kan wel zien welke versie er nu op staat, maar kan niet de geschiedenis inzien en weet ook niet meer welke versie erop stond toen we de TV kochten. Dat zou dus veranderd kunnen zijn. 

Ik krijg in de content store geen specifieke foutmelding. De apps downloaden gewoon niet. Bij (her)installie van de TV kreeg ik bij het downloaden van de gebruikersovereenkomsten wel een melding dat die niet gedownload konden worden omdat de server (van LG?) nu niet bereikbaar was.

Ik heb gisteravond nog wat zitten speuren in andere topics op dit forum en kwam een probleem tegen van iemand die problemen had met connectie naar IPTV. Daar bleek dat T-Mobile specifieke IP ranges blokkeert. Zou dat hier ook aan de hand kunnen zijn? 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @marcel.krikke 

Je zegt "sinds kort"

Werkte alles daarvoor naar behoren en is er sindsdien iets gewijzigd?

Krijg je een melding als het niet lukt?

Reageer