Beantwoord

LG TV kan niet downloaden uit LG content store via T-Mobile internet

  • 17 November 2020
  • 62 reacties
  • 25222 Bekeken


Toon eerste reactie

62 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Thomac

Helaas is er geen duidelijk antwoord te verwachten.

T-mobilie ligt, nogal zwak uitgedrukt, te klooien met het netwerk. DNS servers, VPN netwerken die niet willen verbinden, Uploadsnelheden die niet gehaald worden.

Dit alles omgeven met een behoorlijke mist van uit Tmobile zelf. Geen directe antwoorden of erom heen draaiend op vragen. Zelfs niet reagerend waar een moderator eerst zelf een vraag stelt en er dan niet meer op reageert.

In jouw specifieke geval is, zo te lezen, niet aan te duiden of het probleem intern of extern ligt.

De Draytek is inmiddels een klassieke modem met een End Of Live status. De TP-link M5 mesh is een moderne wifi oplossing en als dat met een UTP kabel op de Draytek aangesloten is zou het goed moeten werken.

Hoe werken de andere wifi apparaten? Al is daar geen directe vergelijking mee aan te duiden.

Als eerste zou Tmobile middels een moderator als @Jason@Brian of @Lisa kunnen proberen de modem te wisselen naar een Zyxel die van een modernere generatie is. Betreft het een glasvezel of DSL aansluiting?

Wacht even hun reactie af.

p.s. Mijn buiten LG TV staat door de slechte weersomstandigheden nog op zolder dus kan nog geen testen uit voeren.

Reputatie 4

@Brian Dinsdag 26 januari a.s. komt Guidion de Draytek omwisselen voor de Zyxel. Ik verwacht dat de Zyxel nog voor het komende weekend zal worden afgeleverd.

Een door mij ingehuurde IT-technicus heeft onomstotelijk kunnen vaststellen dat Lan poort 2 van de Draytek DEFECT is.

Hoe we dit hebben kunnen vaststellen? Wel: de Cat6a kabel tussen Amino Aria 610x  en Poort4 van de Draytek werd eerst aangesloten op Poort1 van de Draytek. Diagnose: VOOTREFFELIJK in alle opzichten. Vervolgens werd de Cat6a kabel aangesloten op Poort 2 van de Draytek. En toen bleken de diagnose resultaten ronduit slecht door een defect op die Poort 2 van de Draytek.

We kunnen helaas poort 3 & 4 van de Draytek niet diagnosticeren omdat het geen normale Lan poorten zijn. Misschien is 1 of beide van die poorten OOK wel defect. Who knows.

Tot nog toe verder alleen maar problemen:

  1. Kan meestal alleen met een factory reset van de TV-Box alle TV-zenders bekijken. Vaak ook alleen maar NPO 1 t/m 3.
  2. Met grote regelmaat (tegenwoordig) problemen om Youtube video's te bekijken. Het duurt dan veel te lang of geheel niet om de video-data op te halen.
  3. Excessieve audio-volume verschillen tussen de TV-zenders, Variërend tussen oorverdovend hard tot fluisterend zacht. Hoogst onprettig om te zappen. Kwam voor december 2020 NIET voor,
  4. Heel soms ook sync problemen tussen beeld en geluid.

Ik denk overigens OOK nog steeds dat de laatste firmware van de Amino Aria 610x buggy is sinds de laatste update in week 51 2020.

Op verzoek ben ik bereid de diagnostische resultaten van poort 1 en 2 als PDF of JPEG in een PM naar je toe te zenden.

Al met al kost het mij al veel te lang ontzettend veel tijd en ergernis EN kosten om een vinger er achter te krijgen wat er allemaal loos is. Ik denk dat meerdere technische kwesties van de kant van T-Mobile deze ellende veroorzaken.

 

Reputatie 7

Hi @Pinar1, top dat jij gelijk aan de bel trekt en meteen al wordt geholpen door @yalerta! 🎈

Soms is een open DNS ook dé oplossing en die optie wil ik dan ook graag aan jou meegeven. Dit doe jij door de DNS server in te stellen op 208.67. 222.222. Laat jij het weten of dit voor jou heeft gewerkt? Fingers crossed! 

@brian dankjewel voor de snelle reactie en actie. Ik heb inderdaad zelf gevraagd voor een modemwissel tijdens het gesprek over de verlenging. Modemwissel was mogelijk, maar dan zou ik geen extra korting op abo ontvangen.

Wat DNS betreft, maak ik nu gebruik van cloudflare's DNS resolver ....

Reputatie 4

Hoogstwaarschijnlijk komt dat omdat de datum / tijd van de TV niet langer synchroniseert met de server van T-Mobile.

Ik heb dit probleem in een apart forumbericht aan de orde gesteld.

Kun je eens gebruik maken van de Youtube app van je TV? Ik wilde dit gisteren doen en kreeg de melding dat datum en tijd van de TV niet actueel was. Die bleek ergens in 2018 te staan, terwijl mijn TV ingesteld is om de datum / tijdsynchronisatie automatisch te laten plaatsvinden met de server van T-Moble.. Dit lukt kennelijk niet meer. Alsnog handmatig die instelling aanpassen LUKT OOK NIET. Een gehele reset van mijn LG OLED 55C8 bracht OOK geen soelaas.De

Dit probleem wordt steeds vaker gemeld bij de Helpdesk van LG. Het probleem ligt echter bij T-Mobile

Reputatie 3

Misschien is dit niet het juiste topic om hierover te beginnen maar ik zie hier op het forum regelmatig dat er aangeraden wordt om een Google/Cloudflare of zoals @Lisa aangeeft een OpenDNS server gebruiken. Alhoewel dit vaak het probleem kan oplossen kleven hier toch ook wel wat nadelen aan in het kader van privacy en security. Dit wordt er echter nooit bij verteld. Bij deze dan ook even een linkje naar een podcast van Bert Huber, de bedenker van PowerDNS, over precies dit euvel.

 

 

Reputatie 2

Die datum/tijd foutmelding kreeg ik op een gegeven moment ook. Tijd en datum handmatig aanpassen kon niet, die instelling kon ik niet selecteren op de TV. Ik heb de locatie van de TV toen gewijzigd naar België (ik probeerde maar wat) en toen kon ik de datum en tijd wel veranderen. Juiste datum en tijd ingesteld en locatie terug gezet naar NL. Toen was dat probleem opgelost, maar server van LG nog steeds niet bereikbaar, dus probleem van downloaden apps nog niet opgelost.

Ik ben inmiddels ook gebeld door de helpdesk van LG (daar had ik het probleem ook gemeld) en die vertelden me dat er inderdaad een heel specifiek probleem is tussen het internet van T-Mobile en de LG servers, waarvan de oorzaak inderdaad bij T-Mobile ligt. 

 

     

Reputatie 7

Ik plaats 't hier ook maar even. Er is een update in het ‘grote jaar 2000’ topic: Hoe verander ik de tijd/datum op de Draytek.

Reputatie 1

Kon weer geen mijn lg content opstarten, toch raar. Weer op 8.8.8.8 gezet en hij deed het weer de lg content. Ik denk zet de lg weer op automatisch internet dus dns server weer op die van t-mobile. Lg content opgestart, starte meteen ( ik denk tv heeft die onthouden) want daarna een app proberen te downloaden, dus niet. ik weer de DNS veranderd en de app werd meteen gedownload.

 

Iemand die hier mee bekend is en oplossing hiervoor???

Reputatie 7
Badge +5

Iemand die hier mee bekend is en oplossing hiervoor???

Wat is er op tegen om de DNS server op 8.8.8.8 of 8.8.4.4. of 1.1.1.1 te gebruiken?

Er zijn geen voordelen om je tv zijn ipadres voor de LG content store via de Tmobile DNS service te laten lopen. Het is niet sneller, langzamer, duurder of goedkoper. Aangezien Tmobile met zijn netwerk nogal eens ligt te rommelen, groeistuipen?, is die externe instelling beter.
Of zet het eens op opendns met 208.67.222.222 of 208.67.220.220

Hi Yalerta, dank voor de snelle response. Alle andere apparaten op de tplink m5 werken top.
Ik heb ‘n glasvezelverbinding met draytek vigor 2132FVn. @Jason @Brian @Lisa mocht een nieuw modem mijn probleem kunnen oplossen dan wil ik daar graag gebruik van maken!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Thomac, mijn oprechte excuses: ondanks het feit dat je meerdere moderators getagd hebt, is jouw bericht tussen wal en schip beland. Daar is geen smoes voor te verzinnen, maar soms worden topics per ongeluk gearchiveerd terwijl er gewoon netjes om een reactie gevraagd is. Dat is zeer onfortuinlijk en hebben we inmiddels goed in de smiezen. Sorry voor het ongemak en de veel te late reactie! 

Gelukkig hebben mijn collega's van de Klantenservice wel gereageerd en meteen dé oplossing geboden. We gaan ons uiterste best doen om dit soort technische mankementen te voorkomen en ik ben blij dat je de oplossing gedeeld hebt, bedankt daarvoor. 

Indien we je toch nog ergens anders mee kunnen helpen, beloof ik je dat jouw vraag dit keer zo snel mogelijk opgepakt wordt!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @marcel.krikke, welkom op de Community! Top dat jij het ook in het Draytek topic meldt, zo kunnen we alle cases verzamelen en bundelen.

We wachten nog op een oplossing vanuit de specialisten, sorry voor het ongemak! Zodra de tijd en datum issue hersteld is, zal je weer alle content op normale wijze moeten kunnen downloaden via de TV.

Reputatie 2

@TechRacing93 Heb contact gehad met T-Mobile, zij kunnen de tijd en datum niet op afstand aanpassen, maar ik kan het zelf ook niet als ik inlog op het modem. Die menu-optie verschijnt niet. Heb de DrayTek handleiding er ook al op nageslagen, maar dat biedt geen uitkomst. Beetje vreemd probleem. Ik word later nog teruggebeld door de techniche dienst van T-Mobile. Even afwachten dus.    

Reputatie 2

Hallo @Jason , dank voor je reactie. Zie ook mijn vorige post in reactie op TechRacing93. k vroeg me af of een harde fabrieksreset van het modem zou helpen, maar T-Mobile adviseert dat niet te doen. Ik wacht eerst de reactie van de technische dienst even af.

Reputatie 1

Dus. Ipv 8.8.8.8 die andere cijfers invullen van opendns?

Reputatie 7

Hi @Youridgn,

 

Dit issue loop inderdaad nog. Een tijdelijke oplossing is het instellen van de Google DNS. Ik zal hier een update plaatsen zodra ik meer weet over de combinatie LG store en T-Mobile DNS. 

Ik heb. Sinds gisteren ook het probleem. Het begon met de foutmelding 201 over de tijdserver. 

Uiteindelijk terug naar fabrieksinstellingen, toen kon de gebruikers voorwaarden niet geladen worden en kon ik dus niks meer installeren.

 

Toen dit forum gevonden, heb nu de DNS naar 8.8.4.4 gezet zoals hierboven beschreven en nu werkt het weer.

Maar het spreekt voor zich dat dit niet de oplossing moet zijn T-Mobile. Ik heb ook de draytek modem.

Reputatie 7
Badge +5

@john60 

Ja. dat klopt. Een dns service is niet veel meer als een computer met tabellen waar in de ene kolom de “internetnaam” staat van iets en in de andere kolom staat het (fysieke) IP adres.

De “Internetnaam” kan dan hetzelfde blijven als het (fysieke) IP adres wijzigt. B.v. zoals als bij een bedrijf met een verhuizing naar een groter pand.

Beste Forum, Ten aanzien van het hier gemelde probleem met LG content store, ik had het zelfde met mijn LG Oled55B9PLA TV maar na veranderen van het DNS server adres in 8.8.8.8 (Google) werkte het weer. Inmiddels heeft T-mobilethis dit bij hun systeem opgelost want als je nu de standaard DNS 192.168.1.1 wordt ingesteld werkt de LG content store weer gewoon.

Had ook een probleem met de tijd setting van het Vigor2132F modem, na reset geeft deze 1-1-2000 met tijd beginnend bij 00:00. Dit zou vandaag op afstand door t-mobilethuis worden gecorrigeerd.

Reputatie 1

@john60

Ja. dat klopt. Een dns service is niet veel meer als een computer met tabellen waar in de ene kolom de “internetnaam” staat van iets en in de andere kolom staat het (fysieke) IP adres.

De “Internetnaam” kan dan hetzelfde blijven als het (fysieke) IP adres wijzigt. B.v. zoals als bij een bedrijf met een verhuizing naar een groter pand.


thy

Reputatie 7

Hi @senza, weet je toevallig nog met welke collega je hebt gesproken over de verlenging? Onze collega's van sales kunnen helemaal geen modemwissel doen dus mijn collega had dit niet met je op deze manier af moeten spreken, excuses. Daarnaast laten we je uiteraard niet betalen voor het verwisselen van de modem. :wink: De nieuwe modem is inmiddels naar je onderweg, zodra je deze in huis hebt kan je de afspraak met onze monteur maken! Mocht je de naam van de collega weten met wie je hebt gesproken stuur mij dan even een privébericht, dan ga ik hierover met mijn collega in gesprek.  

Forum, correctie op mijn eerdere bericht, de LG content store werkt toch nog NIET met de standaard DNS setting, wel met 8.8.8.8, sorry voor de verwarring.

Reputatie 3

@JeroenGroenouwe Yes klopt helemaal. :slight_smile: Ik ben benieuw naar het resultaat!

@Bram058 Ai, goed dat je er achter bent gekomen dat poort 2 defect is. Dit staat vermoed ik los van de problemen met de LG store maar is een toevallige vervelende bijkomstigheid.

Wat betreft het ontvangen van de zenders,aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.
Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel
In dit topic lees je meer!

Goeieavond @Brian ,

De Zyxel Modem heb ik vandaag mogen ontvangen en hem geïnstalleerd. Alsnog moest ik even bellen met de klantenservice want het modem zag wel de buitenwereld maar weigerde verbinding te maken. Uiteindelijk bleken de dipswitches op het kastje wat de Glasvezel omzet naar UTP verkeerd te staan. Uit de doos stond 1 en 6 aan, maar die dame aan de telefoon gaf aan dat 3 en 4 het ook zou kunnen zijn. Dit omgezet en toen had ik binnen 10 seconden verbinding.

Op dit moment heb ik mijn eigen WiFi Router uitgeschakeld en doe ik alles via de Zyxel. De snelheid valt me overigens op 5GHz wel tegen. maar 866Mbps. dat betekend helaas maar 2 of 1 band die tegelijkertijd gebruikt kan worden en daarmee kan dus de 1734Mbps echt niet ga halen helaas. maar de helft dus. dat is wel erg jammer!

Daardoor verwacht ik dat ik echt wel weer terugstap naar mijn eigen router die trekt wel de 1734 vol. 

De instellingen in de Zyxel zijn voor veel ‘novice’ gebruikers beter te overzien dan in het oude modem. Maar ook hier voor de wat meer ontwikkelde IT’er valt t wel een beetje tegen. Ach en dat is ook wel weer te overzien. 
 

De LG-Store doet het vooralsnog prima. In de aankomende dagen gaan we wel zien waar ik en mijn kinderen mee gaan komen (Xbox, gsm, nintendo Switch). 

In ieder geval bedankt voor nu!

 

Reputatie 7
Badge +5

@Marty_J

Korte samenvatting over het bijna 40 minuten durende filmpje.

Al die grote DNS providers houden 24 uur bij wat jij allemaal op jouw IP adres aan het doen bent. (vaak  door Amerikaanse wetten waar de overheid vrijheid predikt maar graag controle houdt op diezelfde vrijheden)

Via de DNS van je provider mag je hopen dat die jouw internet aanvragen niet analyseren om te kijken wat voor persoon jij bent. Indien jouw aanvraag zich niet in de tabellen van de DNS server van diezelfde provider bevind gaat deze daarna pas bij de grote DNS servers vragen of het daar wel bekend is en verdwijnt de aanvraag in een nog groter aantal aanvragen waardoor herleiden naar jouw eigen IP adres moeilijker is.

Helaas is er een oud spreekwoord dat zegt “Gemak dient de mens” En dat is het probleem, Fijn dat Bert Huber bezorgd is om onze privacy, maar als de DNS server van b.v. T-mobile slecht presteert willen de mensen toch graag dat hun verzoeken om het juiste IP adres van hun computer, TV, telefoon snel afgehandeld worden.

De oplossing blijkt dan vaak een directe aanvraag bij die “grote” DNS servers die dat IP adres wel weten te vertellen. En dat is dan het gemak nummer 1. Daarbij hebben Cloudflare en Google ook het voordeel dat ze eenvoudig te onthouden IP adressen hebben zoals 1.1.1.1 en 8.8.8.8, Dat is gemak nummer 2.

Maar moeten wij ons als gemiddelde gebruiker zorgen maken, hoogst waarschijnlijk met een e-mailadres bij Google, Microsoft of ander-zinds en misschien daaraan gekoppeld een Cloud (internet) opslag wat die synchronisatie van mijn foto's van telefoon en pc/tablet zo makkelijk maakt?

Dus over het hier op dit forum regelmatig gegeven advies m.b.t. de “makkelijke” DNS servers, voor wat mijn mening daarover waard is (just my 2 cents)
Laten de “overheden” dit maar oplossen en (proberen) te reguleren. Als ik een app op mijn LG TV wil installeren zal het me op dit moment worst wezen dat ze in de USA kunnen zien dat ik een (blote) filmpjes app installeer op mijn uit Zuid Korea afkomstige Lucky Goldstar toestel.

Reageer