Beantwoord

LG TV kan niet downloaden uit LG content store via T-Mobile internet

  • 17 November 2020
  • 62 reacties
  • 25222 Bekeken


Toon eerste reactie

62 reacties

Reputatie 3

Bij mij was onderstaande een oplossing aangedragen door LG

Stap 1
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> IPv6 -> UIT

Stap 2
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> Onder in het menu naar “Bewerken” -> Vinkje uitzetten bij automatisch instellen -> DNS-server aanpassen naar 8.8.8.8 -> Klik op “Verbinden’

Stap 3
TV herstarten -> Content store openen -> Eventuele foutmelding weg klikken -> content store heropenen

Jelmer, in de router kun je bij Lan1 ook de IpV6 DNS servers instellen. Klik daarvoor bij lan, algemeen, op het IpV6 icoontje rechts in de rij van Lan1. Pas de DNS dan aan naar onderstaande.

For IPv4: 8.8.8.8 and/or 8.8.4.4.

For IPv6: 2001:4860:4860::8888 and/or 2001:4860:4860::8844

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Rolinx , super dat je de wifi weer aan de praat hebt gekregen. Nu de TV nog! Ik heb de TV Box uitgelezen, Zo te zien is er wel signaal. Kan je wel al in de TV Box en de zenders zien of blijft het ervoor hangen op ‘netwerk starten’? Zou je in dat geval ook de TV Box willen resetten? Mocht dit ook niet werken, wellicht dat er dan een registratiefout is op de TV Box. Mocht dit het geval zijn, dan kan de technische dienst dit voor jou herstellen. Ik ben benieuwd!

Hi Demi, dank voor reactie. De TV bleef hangen bij netwerk starten. Via klantenservice vrijdagmorgen contact gehad en zij hebben 45 min geprobeerd om dit probleem op te lossen zonder resultaat. Afgesproken was dat er diezelfde dag contact zou worden gelegd voor het maken van een afspraak zodat er een monteur zou langskomen. Na een hele dag wachten heb ik 's avonds weer met klantenservice gebeld en deze gaf aan dat een andere afdeling dit ticketnr geannuleerd heeft omdat zij vinden dat de oplossing erin ligt om de kabel vanuit de modem rechtsreeks na de tv te trekken en TV niet via WiFi versterker te laten lopen. Ik ben hier zeer boos om geworden omdat dit niet de oplossing is die ik wens en ook niet noodzakelijk is. Ik heb vervolgens een vriend van me een aantal uren gebeld en het probleem ligt aan de wifi versterker. Het netwerk hiervan wordt door geen enkel apparaat in huis gevonden. Alle telefoons, laptops, ipads lopen via netwerk modem en kunnen versterker niet zien. We weten nog niet hoe we dit moeten oplossen. Ik heb nu een kabel over de vloer van woonkamer lopen vanuit de meterkast naar de tv en alles (tv zenders, internet, goede youtube/netflix) werkt. Maar je begrijpt dat dit niet de permanente oplossing is. Dus als je nog tips hebt graag…

Ondertussen ben ik op zoek naar een elektricien die de kabel gaat trekken, zonde van het geld en niet tevreden over service t-mobile.

Dag allen,

Hier hetzelfde probleem. Geen verbinding mogelijk met de LG store. Bezit eveneens een Draytek Vigor. Problemen zijn begonnen na de laatste landelijk T-Mobile glasvezel storing In januari. Ook die storing was DNS gerelateerd.

Ik wacht inmiddels ook al weer een tijdje op de - bij verlenging contract- beloofde zyxel modem.

Sinds 2014 tevreden klant. Nooit enige problemen ervaren. De laatste tijd lijken die problemen zich echter op te stapelen. Te sterk belast door alle video vergaderende thuiswerkers ? :-)

​​​​​

Reputatie 3

Dag allen,

Hier hetzelfde probleem. Geen verbinding mogelijk met de LG store. Bezit eveneens een Draytek Vigor. Problemen zijn begonnen na de laatste landelijk T-Mobile glasvezel storing In januari. Ook die storing was DNS gerelateerd.

Ik wacht inmiddels ook al weer een tijdje op de - bij verlenging contract- beloofde zyxel modem.

Sinds 2014 tevreden klant. Nooit enige problemen ervaren. De laatste tijd lijken die problemen zich echter op te stapelen. Te sterk belast door alle video vergaderende thuiswerkers ? :-)

​​​​​

Goeiemorgen @senza ,

Als je in het menu van t modem, bij Lan, de DNS servers aanpast naar 8.8.8.8 je n 4.4.4.4 zou je LG store weer moeten werken. 

Ergens in t begin van de post is een instructie.

Succes!

Jeroen

Goedemorgen Jeroen,

Bedankt voor je reactie. Gelukkig ben ik vaardig op dat vlak en ken ik de workarounds. Maar dat zijn helaas geen oplossingen. T-Mobile heeft een dik probleem dat al een tijd speelt.

Reputatie 7
Badge +16

Kan ik me goed voorstellen @Rolinx, maar mocht je er toch gebruik van willen maken, let me know. Dan zorg ik ervoor dat dit geregeld wordt!

Reputatie 7

@marcel.krikke @reply2gmittal @x187 Ik ben benieuwd of de modemwissel ook bij jullie heeft geholpen. Laat het zeker nog even weten, zo ja dan kunnen we dit ook gaan doen bij de mogelijke andere klanten die dit issue ervaren.  

Reputatie 3

Hi @JeroenGroenouwe Super, goed nieuws dat het verholpen lijkt te zijn! Wat betreft je Wifi zou je eventueel je eigen router nog wel achter de modem aan kunnen sluiten en deze instellen als Acces Point en de Wifi op de modem uitschakelen als je dit liever hebt. Het klopt dat de settings wat beperkt zijn, de meeste settings zitten achter admin acces helaas. :cry:

Hoi @Brian ,

Nou geholpen, ik heb mijn DNS maar weer op 8.8.8.8 gezet. De afgelopen week enorm veel last van Trage verbindingen met Teams, Zoom maar ook met de Apps als Netflix en Disney. Laden duurde enorm lang. nadat ik de DNS had omgezet is deze voorbij. Wanneer ik jullie DNS gebruik is de Latency traag en is de download en upload de 1e 3 a 4 seconden niet sneller dan 20Mbit. daarnaa schiet hij wel omhoog. Zodra ik die van Google gebruik zit ik direct tussen de 95 en 100Mbit. 

lijkt er dus toch op dat er vertraging op de lijn zit naar buiten. Nu was er vorig jaar veel ophef dat jullie de DNS servers verplaatst hebben naar Duitsland waardoor dit fenomeen er in 1 keer was. 

Ik laat hem nu lekker op Google staan dan werkt het tenminste goed. 

 

Wat ik overigens ook zie is dat deze router Full Duples 1000MBit contact heeft met jullie (kpn) apparatuur. Dat bevreemd mij, gezien ik maar 100Mbit maximaal kan afnemen! Er is dus wel 1000Mbit mogelijk, maar volgends de Site en volgens jullie klantenservice niet.

zodra ik overstap naar KPN, NetRebel, Online.NL,  is 1000Mbit in 1x wel mogelijk. Het ligt dan toch aan de lease contracten die jullie hebben met GlasFiber (KPN)  en volgens mij niet aan de apparatuur.

Graag zou ik hier wel meer van willen weten omdat ik graag ZSM over wil naar deze 1000Mbit.
 

Reputatie 7

Hi @JeroenGroenouwe Super, goed nieuws dat het verholpen lijkt te zijn! Wat betreft je Wifi zou je eventueel je eigen router nog wel achter de modem aan kunnen sluiten en deze instellen als Acces Point en de Wifi op de modem uitschakelen als je dit liever hebt. Het klopt dat de settings wat beperkt zijn, de meeste settings zitten achter admin acces helaas. :cry:

Reputatie 5

Hi 

sinds ‘n paar dagen in het bezit van ‘n LG TV en ik heb de zelfde problemen gehad al eerder omschreven, geen content downloaden etc. DNS server ingesteld op 8.8.8.8 en het begon allemaal te werken. (Later ook ip6 uitgeschakeld, daardoor lijkt het issue wat minder voor te komen maar dat is op basis van ‘n dag gebruik met deze instelling)


Maar helaas blijft het niet werken. Het komt regelmatig voor dat bijv. YouTube of de NPO app niet verder komen dan het opstart logo. Als ik dan de WiFi verbinding van de TV uit en aan zet werkt alles weer direct maar tijdelijk. Als het werkt, werkt ‘t goed en snel maar het is gewoon wachten op ‘t volgende issue...

Heb een draytec Vigo 2132 modem en ik gebruik tplink m5 mesh voor de WiFi dat feilloos werk met alle andere WiFi gebruikers in huis.

Wie kan me helpen?

 

Slecht internet kan bij tmobile zitten, bv het doorverwijzen via het zogenoemde DNS werkt niet goed (dit kun je meestal handmatig aanpassen in je tv, tablet of zelfs op het modem. Een alternatief voor het vaak genoemde alternatief Google DNS (8.8.8.8) is OpenDNS (208.67.222.222)).

Maar wellicht is de WiFi gewoon niet optimaal ingesteld op je eigen modem (router). 
In dat geval kan het aanpassen van bepaalde instellingen op je modem, zoals het te gebruiken kanaal (zet maar handmatig op 9 bv) een oplossing zijn.

Reputatie 7

@JeroenGroenouwe Yes klopt helemaal. :slight_smile: Ik ben benieuw naar het resultaat!

@Bram058 Ai, goed dat je er achter bent gekomen dat poort 2 defect is. Dit staat vermoed ik los van de problemen met de LG store maar is een toevallige vervelende bijkomstigheid.

Wat betreft het ontvangen van de zenders,aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.
Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel
In dit topic lees je meer!

Reageer