Beantwoord

Mijn internet overzetten naar ander pand

  • 17 January 2022
  • 62 reacties
  • 1048 Bekeken

Reputatie 1

Sinds ik ben verhuisd heb ik internet van T-mobile aangevraagd, ik kon deze echter niet op mijn huisnummer (34c) aanvragen omdat de gemeente toen nog niet de huisnummers gesplitst had (van 36 naar 34a, 34b, 34c, 34d en ik had toen dus internet op het adres naast mij aangevraagd (36a). 

Inmiddels zit er ook in mijn pand een DSL punt voor internet (geen glasvezel) dus ik wilde weten hoe ik kan zorgen dat ik mijn modem in mijn pand in de meterkast kan aansluiten gezien dat punt vrij is, moet ik dan een heel nieuw abo nemen en mijn huidige internet annuleren?

Momenteel loop ik via een overstapservice omdat ik naar KPN over stap, maar het gezeik met glasvezel afronden duurt nu zo lang dat ik niet meer wil overstappen en wil dat T-mobile mijn internet verplaatst naar mijn pand.

icon

Beste antwoord door Boris 18 January 2022, 13:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

62 reacties

Reputatie 7

Hi @mugen4u ,

Dank voor je bericht! Ik moet bekennen, dat ik je bericht met verbazing lees. Klopt het dat er nu een aansluiting is gerealiseerd op het adres van je buren? In dat geval wil ik je vragen om zo snel mogelijk een verhuizing van het abonnement aan te vragen via My T-Mobile Thuis: adresgegevens aanpassen. Ook dient de overstap te worden geannuleerd via de nieuwe provider, in dit geval KPN. Daarmee hebben we alles op een rijtje. Zit je daarnaast met een vraag, laat het vooral weten via het topic.

Reputatie 1

Goedendag,

 

Sorry voor late reactie, verhuizing is aangevraagd maar ik ben plots sinds vandaag afgesloten van mijn DSL verbinding. Jullie BackOffice heeft een fout gemaakt gezien Guidion pas 2 maart langs komt dus ik had helemaal niet afgesloten mogen worden.
 

volgens jullie support kan ik geen usb stick met internet krijgen en moet ik hopen dat ik zo snel mogelijk weer op DSL word aangesloten, maar hoe lang duurt zoiets?  

 

Reputatie 7
Badge +15

@mugen4u

Dat is vervelend, heb je van de klantenservice gehoord dat je bent afgesloten? Als KPN je verbinding ook heeft afgesloten dan kan de verbinding helaas niet opnieuw geactiveerd worden.

Je kan wel een voucher voor 7 dagen unlimited krijgen die je kan gebruiken als hotspot bijvoorbeeld. Indien je geen mobiele abonnement hebt dan kan je ook een prepaid simkaart gebruiken.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @mugen4u 

Als het een nieuwe DSL levering is, dan is 2 maart een realistische datum. In de tussentijd kan klantenservice/moderator je van een vouchercode voorzien waarmee het mogelijk is om van je telefoon een unlimited data wifi hotspot te maken. Dat kan met een Tele2 of T-mobile (prepaid) simkaart.

Reputatie 1

KPN had ik volledig geannuleerd dus die hebben er nu niks mee te maken, Guidion zou langs komen om te zorgen dat de verhuizing in orde komt maar die staan gepland op 2 Maart (stond eerst gepland voor vandaag maar dit was verzet door Guidion), schijnbaar is dit niet aan t-mobile doorgegeven.

 

Ik ga er wel vanuit dat jullie backoffice mijn DSL verbinding weer aan kunnen zetten maar hoe lang duurt zoiets?

 

Aanvulling: in een eerder bericht van jullie (zie hierboven) werd aangeraden om een verhuizing aan te vragen omdat mijn modem op nr 36 staat ipv mijn appartement 34c, ik hoor dus helemaal niet afgesloten te worden en kan hier letterlijk en figuurlijk niks aan doen.

ik heb vodafone als mobiel

Reputatie 7
Badge +15

@mugen4u 

T-Mobile huurt de lijn van KPN om te leveren, ik bedoelde indien zij de lijn hebben afgesloten dan kan T-Mobile de lijn helaas niet meer heractiveren.

Reputatie 1

het abo bij KPN is nooit geactiveerd omdat ik het te lang vond duren, heb gewoon bij jullie internet gehad. lijn is afgesloten door t-mobile zelf, dit werd tevens bevestigd door support.

 

De overstapservice van tmoble naar kpn is ook geannuleerd, ik heb nooit internet gehad van KPN omdat dit allemaal niet meer door ging.

De support gaf aan dat de BO (backoffice?) mijn verbinding z.s.m. gaat herstellen, maar hoe lang duurt zoiets? Is niet de eerste keer dat ik van dit soort problemen heb bij t-mobile. 

Reputatie 1

Als ik een nieuw topic moet openen hoor ik het graag, dit heeft namelijk niks met KPN te maken.

Reputatie 7
Badge +15

@mugen4u

Inderdaad heeft het niks met KPN de provider te maken maar wel met KPN Netwerk.

KPN Netwerk is de eigenaar van de DSL kabel, deze huurt T-Mobile om over te leveren. Bij beëindiging abonnement bij T-Mobile wordt ook de lijn afgesloten bij hen helaas.

Reputatie 1

oke maar wat moet ik nu doen dan? snap sowieso niet waarom ik ben afgesloten! heb alleen de overstapservice naar kpn geannuleerd en daarna een verhuizing via t-mobile aangevraagd zoals werd verzocht in jullie eerste bericht in dit topic en gelijk een beter abo gekozen, en dan word ik ineens volledig afgesloten? :S  

In dat geval wil ik je vragen om zo snel mogelijk een verhuizing van het abonnement aan te vragen via My T-Mobile Thuis: adresgegevens aanpassen. Ook dient de overstap te worden geannuleerd via de nieuwe provider, in dit geval KPN. Daarmee hebben we alles op een rijtje.

 

Dit heb ik dus gedaan en zit nu zonder internet.

Reputatie 1

update:

 

Ik heb met KPN gebeld maar die geven aan dat ze niks hebben gedaan en dat ze mij niet in het systeem zien, ze hebben ook geen DSL verbinding van mij stop gezet. 

 

KPN kan mij daarom niet verder helpen en zeggen dat ik toch echt bij t-mobile moet zijn.

Reputatie 7
Badge +14

Het weer bij de buren activeren van een nieuwe verbinding als de oude is beeindigt duurt net zo lang als het starten van de nieuwe verbinding binnen jouw appartement. Gaan we er wel vanuit dat je in de postcode checker van T-Mobile nu wel 34 C kon invullen. Anders wordt de lijn weer bij de buren afgeleverd.

Als je in een T-mobile winkel een prepaid kaart gaat kopen kan de klantenservice/moderator je een vouchercode geven en heb je unlimited data via een wifi hotspot tot die tijd.

Reputatie 1

nee ik heb eerst een adreswijziging laten doen, daarna verhuizing aangevraagd omdat mijn modem aansluiting dus in mijn appartement/pand moet komen en guidion zou dus 2 maart langs komen om de aansluiting in mijn pand te fixen dus waarom ik ineens ben afgesloten is mij een raadsel en niemand van t-mobile weet wat er de reden van is.

Ja ik kon in de postcode checker 34c invullen.

Ik zal een unlimited data sim kaart gebruiken zodat ik iig internet heb alleen is dit tot die monteur van guidion komt of tot de backoffice mijn internet weer heeft geactiveerd?

Reputatie 7
Badge +14

De vouchers zijn 7 dagen geldig na activatie maar een moderator kan je zo aan nog zo'n voucher helpen. Laat het hen weten als je een T-Mobile simkaart hebt kunnen regelen.

Het is trouwens wel apart dat voor een DSL verbinding ze een monteur sturen. De aansluiting naar 34C wordt niet in het pand maar in de KPN centrale gerealiseerd. Kun je eens kijken wat er gebeurd als je het modem al op jouw eigen ISRA punt aansluit?

Reputatie 1

nee dat kan niet, ik had al die tijd gewoon DSL via huisnummer 36! dat is een leegstaand pand naast mijn pand, op mijn huisnummer zat toen niks maar nu inmiddels glasvezel die van buiten naar binnen is door getrokken. Sinds ik glasvezel heb in mijn pand (34c) kon ik via jullie ook upgraden naar een snellere verbinding door gebruik te maken van die glasvezel, t-mobile raadde ook aan om mijn informatie te wijzigen door een verhuizing aan te vragen gezien ik nu internet mogelijkheden heb in mijn pand en dat heb ik gedaan maar dan moest er wel een monteur langs komen en kreeg ik een ander type modem.

Ik denk daarom ook dat Guidion langs komt om die glasvezel verbinding af te ronden, dat verklaard echter nog steeds niet waarom ik plots ben afgesloten. 

Maar er komt wel iemand langs om dit te fixen toch? en niet dat ik over 1 of 2 weken hoor dat ik toch echt ben afgesloten en ik alles opnieuw moet aanvragen. 

 

 

Aanvulling: ik snap nu wat je bedoeld met DSL in mijn pand, maar die aansluiting zit beneden in de centrale meterkast en die aansluiting was al die tijd door de buurman in dit pand gebruikt die op 34B zit. De 2e aansluiting (glasvezel die nog niet is afgerond) zit daar nog en daarom moet er dus iemand langs komen.

Reputatie 1

hier 2 foto's van de situatie in de meterkast van dit pand (hier zit nr 34b, 34c en 34d.

https://ibb.co/MCNXzpZ
https://ibb.co/dJWDrts

Zoals je ziet hangt de glasvezel daar maar is deze nog niet afgemaakt gezien ik de modem nergens op kan aansluiten, de andere aansluiting die je ziet werd al die tijd door de buurman op 34b gebruikt, deze aansluiting is inmiddels vrij).

Voorheen zat daar dus maar 1 aansluiting (DSL) die werd gebruikt dus ik kon alleen maar internet afsluiten op nr 36 (pand naast mij waar ik normaal gesproken niet in kan), maar als ik mijn modem op die DSL aansluiting kan aansluiten dan is dat ook prima want ik hoef niet perse glasvezel (dat was echter de enige optie).

Reputatie 7
Badge +4

@mugen4u technisch gezien bestaat een verhuizing niet. Het is een combinatie van een opheffing en een nieuwe levering en staan eigenlijk los van elkaar.

Je kan er dus van uit gaan dat de monteur van Guidion je gewoon gaat aansluiten.

Reputatie 1

Goedemorgen,

Maar zit ik dan tot 2 Maart zonder internet? zo'n prepaid sim is wel leuk en aardig maar ik zou graag gewoon weer aangesloten willen worden. Ook betwijfel ik dat ik kan inloggen op ons bedrijfsnetwerk met een hotspot.

Reputatie 6

Hoi @mugen4u, laat ik voorop stellen dat het afsluiten van een abonnement op een ander adres dan jouw woonadres niet is toegestaan. Ik zie dat je een poos een abonnement op een ander huisnummer hebt gehad, maar dit is absoluut niet de bedoeling. Dit is nu aan het licht gekomen vanwege jouw aanvraag voor een glasvezelverbinding. Het opnieuw activeren van een verbinding op een adres dat niet van jou is, is dan ook niet mogelijk en je zult dan inderdaad moeten wachten tot de monteur langs komt om de glasvezelapparatuur te installeren. Ik zie dat je gisteren een vouchercode hebt ontvangen zodat je middels een hotspot online kunt blijven. Tot op heden heb ik nog geen feedback terug gekregen dat het niet mogelijk was om een VPN of ander bedrijfsnetwerk te verbinden middels een hotspot, ik heb er dan ook vertrouwen in dat het bij jou goed gaat komen! 

Reputatie 1

Hoi @mugen4u, laat ik voorop stellen dat het afsluiten van een abonnement op een ander adres dan jouw woonadres niet is toegestaan. Ik zie dat je een poos een abonnement op een ander huisnummer hebt gehad, maar dit is absoluut niet de bedoeling. Dit is nu aan het licht gekomen vanwege jouw aanvraag voor een glasvezelverbinding. Het opnieuw activeren van een verbinding op een adres dat niet van jou is, is dan ook niet mogelijk en je zult dan inderdaad moeten wachten tot de monteur langs komt om de glasvezelapparatuur te installeren.

Ben ik daarom ineens afgesloten? Had het namelijk fijn gevonden als dit werd gecommuniceerd.  Toen ik hier kwam wonen was het nog nr 36 maar dit is later door de gemeente opgesplitst in 34a, b, c en d. 

Ik heb de sim kaart binnen en geactiveerd dus ik kan in ieder geval vooruit, ik hoop wel dat de monteur alles in orde kan maken.

Reputatie 7
Badge +5

Een heel stuk met een opgeheven vingertje ….

Misschien eerst onderzoek doen? Valse beschuldigingen vind niemand prettig.

...  Toen ik hier kwam wonen was het nog nr 36 maar dit is later door de gemeente opgesplitst in 34a, b, c en d.

:thinking:

Reputatie 1

Een heel stuk met een opgeheven vingertje ….

Misschien eerst onderzoek doen? Valse beschuldigingen vind niemand prettig.

...  Toen ik hier kwam wonen was het nog nr 36 maar dit is later door de gemeente opgesplitst in 34a, b, c en d.

:thinking:

 

Snap ook niet waar haar reactie ineens vandaan komt want heb in mijn ogen niks verkeerd gedaan, krijg ook het idee dat ik onterecht ben afgesloten en ze de vinger naar mij wijzen.

Reputatie 7
Badge +14

Ik hoop werkelijk dat 2 maart alles goed komt, maar de laatste foto die je stuurde liet 1 x een glasvezel kastje zien. Als er nu 3 appartementen van gemaakt zijn zouden er ook 3 x glasvezel aansluiting in het pand moeten zijn. Als dat niet zo is, dan wordt het een probleem als de buren ook een glasvezel aansluiting gaan aanvragen en de lijn waarop jij dan bent aangesloten weer “kapen”.

Reputatie 1

Ik hoop werkelijk dat 2 maart alles goed komt, maar de laatste foto die je stuurde liet 1 x een glasvezel kastje zien. Als er nu 3 appartementen van gemaakt zijn zouden er ook 3 x glasvezel aansluiting in het pand moeten zijn. Als dat niet zo is, dan wordt het een probleem als de buren ook een glasvezel aansluiting gaan aanvragen en de lijn waarop jij dan bent aangesloten weer “kapen”.

die glasvezel aansluiting staat op mijn huisnummer (34c) geregistreerd en de oudere DSL die je ziet op 34b, dus als 34b glasvezel wil gaan ze  niet die van mij pakken lijkt me. 34D heeft internet via mij en 34a heeft ook een eigen DSL aansluiting dus dat moet wel goed komen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mugen4u, er is op 16 februari een nieuwe lijnaanvraag ingelegd op het juiste huisnummer (met toevoeging), we wachten nu op de plandatum vanuit de netbeheerder - dat zal niet heel lang meer duren. Een beetje zwak wellicht, maar een exacte tijdsindicatie heb ik niet voor je, ik kan er wel zoveel mogelijk vaart achter zetten zodat we hopelijk in de loop van volgende week een beter beeld hebben van de oplevering.

Mochten we elkaar niet meer spreken vandaag: een goed weekend toegewenst en pas alsjeblieft op voor de storm buiten, ze waait enorm hard!