Beantwoord

Mijn internet overzetten naar ander pand

  • 17 January 2022
  • 62 reacties
  • 1050 Bekeken

Reputatie 1

Sinds ik ben verhuisd heb ik internet van T-mobile aangevraagd, ik kon deze echter niet op mijn huisnummer (34c) aanvragen omdat de gemeente toen nog niet de huisnummers gesplitst had (van 36 naar 34a, 34b, 34c, 34d en ik had toen dus internet op het adres naast mij aangevraagd (36a). 

Inmiddels zit er ook in mijn pand een DSL punt voor internet (geen glasvezel) dus ik wilde weten hoe ik kan zorgen dat ik mijn modem in mijn pand in de meterkast kan aansluiten gezien dat punt vrij is, moet ik dan een heel nieuw abo nemen en mijn huidige internet annuleren?

Momenteel loop ik via een overstapservice omdat ik naar KPN over stap, maar het gezeik met glasvezel afronden duurt nu zo lang dat ik niet meer wil overstappen en wil dat T-mobile mijn internet verplaatst naar mijn pand.

icon

Beste antwoord door Boris 18 January 2022, 13:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

62 reacties

Reputatie 1

Goedenavond,

Ik heb helaas nog geen toegang tot het pand dus kan nog steeds niet bij mijn modem.

Gelukkig kon T-mobile een nieuwe modem opsturen nadat ik beloofde mijn oude modem terug te sturen zodra ik er bij kan, ik kreeg de modem vandaag binnen. 

Heb hem aangesloten en gelijk mijn router er op aangesloten en alles werkt perfect, ook mijn oude wifi/netwerk instellingen werken gewoon. 

Ondanks dat alles zo lang moest duren ben ik al en al tevreden over hoe het is afgelopen, T-mobile support heeft ook elke keer zonder moeite mijn prepaid sim tegoed opgewaardeerd en daarmee kon ik prima internetten en thuiswerken. 

Ook de monteur van Gideon heeft prima werk verricht, hij was duidelijk en nauwkeurig te werk gegaan en kon na een kleine 10 min alweer vertrekken. 

Ik wil de mensen van de Chat support en de mensen van de klantenservice bedanken voor hun duidelijke en goede hulp, door hen wist ik iig waar ik aan toe was. 

Ben blij dat ik eindelijk dit gedoe kan afsluiten en genieten van mijn internet.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mugen4u en @Doornekamp33, voor de duidelijkheid wil ik graag een nuance aanbrengen in de eerdere reacties: het is niet toegestaan om op een ander adres een aansluiting aan te vragen. De enige uitzondering hierop is wanneer jij eigenaar van dat pand/die woning bent en je bijvoorbeeld het pand onderverhuurt. Ook al is het technisch wel mogelijk, het is illegaal om in andermans woning, of in een leegstaand pand (indien jij geen eigenaar bent) een aansluiting te hebben die op jouw naam staat. Ik snap wel waarom de keuze destijds gemaakt is en begrijp ook de situatie eromheen, maar dat neemt niet weg dat het officieel niet mag - ik hoop dat jullie dit begrijpen. Het zou ook een ietwat raar verhaal worden wanneer iedereen klakkeloos op allerlei adressen aansluitingen kan nemen, ook al zou daar gewoon netjes voor betaald worden. 

Reputatie 1

oke bedankt, helder verhaal.

 

Als alles Woensdag goed komt dan ben ik tevreden en kunnen we na ruim 8 maanden dit chapter afsluiten.

Reputatie 1

Als ik een nieuw topic moet openen hoor ik het graag, dit heeft namelijk niks met KPN te maken.

Reputatie 7

Hi @mugen4u ,

Dank voor je bericht! Ik moet bekennen, dat ik je bericht met verbazing lees. Klopt het dat er nu een aansluiting is gerealiseerd op het adres van je buren? In dat geval wil ik je vragen om zo snel mogelijk een verhuizing van het abonnement aan te vragen via My T-Mobile Thuis: adresgegevens aanpassen. Ook dient de overstap te worden geannuleerd via de nieuwe provider, in dit geval KPN. Daarmee hebben we alles op een rijtje. Zit je daarnaast met een vraag, laat het vooral weten via het topic.

Reputatie 7
Badge +5

Iedereen heeft in dat geval een 👏 verdient en kan de 🇳🇱 uit. Het was immers iets anders als een standaard verplaatsing/verhuizing/aansluiting. 

🎂 op tafel, 🍮🍺 of iets anders erbij en genieten maar.

Reputatie 7
Badge +15

@mugen4u

Inderdaad heeft het niks met KPN de provider te maken maar wel met KPN Netwerk.

KPN Netwerk is de eigenaar van de DSL kabel, deze huurt T-Mobile om over te leveren. Bij beëindiging abonnement bij T-Mobile wordt ook de lijn afgesloten bij hen helaas.

Reputatie 1

oke maar wat moet ik nu doen dan? snap sowieso niet waarom ik ben afgesloten! heb alleen de overstapservice naar kpn geannuleerd en daarna een verhuizing via t-mobile aangevraagd zoals werd verzocht in jullie eerste bericht in dit topic en gelijk een beter abo gekozen, en dan word ik ineens volledig afgesloten? :S  

In dat geval wil ik je vragen om zo snel mogelijk een verhuizing van het abonnement aan te vragen via My T-Mobile Thuis: adresgegevens aanpassen. Ook dient de overstap te worden geannuleerd via de nieuwe provider, in dit geval KPN. Daarmee hebben we alles op een rijtje.

 

Dit heb ik dus gedaan en zit nu zonder internet.

Reputatie 1

update:

 

Ik heb met KPN gebeld maar die geven aan dat ze niks hebben gedaan en dat ze mij niet in het systeem zien, ze hebben ook geen DSL verbinding van mij stop gezet. 

 

KPN kan mij daarom niet verder helpen en zeggen dat ik toch echt bij t-mobile moet zijn.

Reputatie 7
Badge +14

Het weer bij de buren activeren van een nieuwe verbinding als de oude is beeindigt duurt net zo lang als het starten van de nieuwe verbinding binnen jouw appartement. Gaan we er wel vanuit dat je in de postcode checker van T-Mobile nu wel 34 C kon invullen. Anders wordt de lijn weer bij de buren afgeleverd.

Als je in een T-mobile winkel een prepaid kaart gaat kopen kan de klantenservice/moderator je een vouchercode geven en heb je unlimited data via een wifi hotspot tot die tijd.

Reputatie 1

nee ik heb eerst een adreswijziging laten doen, daarna verhuizing aangevraagd omdat mijn modem aansluiting dus in mijn appartement/pand moet komen en guidion zou dus 2 maart langs komen om de aansluiting in mijn pand te fixen dus waarom ik ineens ben afgesloten is mij een raadsel en niemand van t-mobile weet wat er de reden van is.

Ja ik kon in de postcode checker 34c invullen.

Ik zal een unlimited data sim kaart gebruiken zodat ik iig internet heb alleen is dit tot die monteur van guidion komt of tot de backoffice mijn internet weer heeft geactiveerd?

Reputatie 1

Morgen is het dan eindelijk zo ver. Ik heb voor de zekerheid een vrije dag genomen van werk om thuis te zijn, kan het niet meer veroorloven dat het mis gaat ^^ 

Modem etc liggen klaar, netwerkkabels zijn doorgetrokken etc etc.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mugen4u, er is op 16 februari een nieuwe lijnaanvraag ingelegd op het juiste huisnummer (met toevoeging), we wachten nu op de plandatum vanuit de netbeheerder - dat zal niet heel lang meer duren. Een beetje zwak wellicht, maar een exacte tijdsindicatie heb ik niet voor je, ik kan er wel zoveel mogelijk vaart achter zetten zodat we hopelijk in de loop van volgende week een beter beeld hebben van de oplevering.

Mochten we elkaar niet meer spreken vandaag: een goed weekend toegewenst en pas alsjeblieft op voor de storm buiten, ze waait enorm hard!

Reputatie 7
Badge +14

De vouchers zijn 7 dagen geldig na activatie maar een moderator kan je zo aan nog zo'n voucher helpen. Laat het hen weten als je een T-Mobile simkaart hebt kunnen regelen.

Het is trouwens wel apart dat voor een DSL verbinding ze een monteur sturen. De aansluiting naar 34C wordt niet in het pand maar in de KPN centrale gerealiseerd. Kun je eens kijken wat er gebeurd als je het modem al op jouw eigen ISRA punt aansluit?

Reputatie 7

Hi @mugen4u ,

Fijn om te horen! Laat je weten hoe het is gegaan? We zijn erg benieuwd! 

Reputatie 1

Hoi @mugen4u, er is op 16 februari een nieuwe lijnaanvraag ingelegd op het juiste huisnummer (met toevoeging), we wachten nu op de plandatum vanuit de netbeheerder - dat zal niet heel lang meer duren. Een beetje zwak wellicht, maar een exacte tijdsindicatie heb ik niet voor je, ik kan er wel zoveel mogelijk vaart achter zetten zodat we hopelijk in de loop van volgende week een beter beeld hebben van de oplevering.

Mochten we elkaar niet meer spreken vandaag: een goed weekend toegewenst en pas alsjeblieft op voor de storm buiten, ze waait enorm hard!

oke bedankt. Ik probeer nu al 8 maanden mijn internet in mijn pand te krijgen, en met kpn is het mislukt en besloot ik bij jullie te blijven. Daarom baal ik dat ik plots ben afgesloten, maar hoop echt van harte dat de monteur het 2 maart in orde zal maken, tot die tijd wil ik wel graag gebruik maken van de sim kaart waar ik mee op het internet kan. 

ps, de storm heb ik enorm onderschat haha.

Reputatie 1

nee dat kan niet, ik had al die tijd gewoon DSL via huisnummer 36! dat is een leegstaand pand naast mijn pand, op mijn huisnummer zat toen niks maar nu inmiddels glasvezel die van buiten naar binnen is door getrokken. Sinds ik glasvezel heb in mijn pand (34c) kon ik via jullie ook upgraden naar een snellere verbinding door gebruik te maken van die glasvezel, t-mobile raadde ook aan om mijn informatie te wijzigen door een verhuizing aan te vragen gezien ik nu internet mogelijkheden heb in mijn pand en dat heb ik gedaan maar dan moest er wel een monteur langs komen en kreeg ik een ander type modem.

Ik denk daarom ook dat Guidion langs komt om die glasvezel verbinding af te ronden, dat verklaard echter nog steeds niet waarom ik plots ben afgesloten. 

Maar er komt wel iemand langs om dit te fixen toch? en niet dat ik over 1 of 2 weken hoor dat ik toch echt ben afgesloten en ik alles opnieuw moet aanvragen. 

 

 

Aanvulling: ik snap nu wat je bedoeld met DSL in mijn pand, maar die aansluiting zit beneden in de centrale meterkast en die aansluiting was al die tijd door de buurman in dit pand gebruikt die op 34B zit. De 2e aansluiting (glasvezel die nog niet is afgerond) zit daar nog en daarom moet er dus iemand langs komen.

@mugen4u Dat afsluiten heeft alles met T-Mobile te maken als ik jou berichten goed lees.

Op de dag dat de diensten uitgingen had je eigenlijk een afspraak met Guidion staan om de diensten "te verhuizen” daar is volgens mij gewoon je omzetting niet geannuleerd en naar 2 maart verplaatst.

Gaat vaker fout, en TM is er goed in om er omheen te draaien, want het ligt natuurlijk nooit aan hun, ze weten het donders goed hoe het werkelijk zit.

En wat betreft de opmerking van @Ginny , ben ik blij dat ik geen T-Mobile thuis klant ben geworden op het adres van mijn moeder, ik betaal netjes haar rekening en ben gewoon abonnee houder, ik zou dus bij T-Mobile zomaar afgesloten kunnen worden, lijkt mij geheel niet de bedoeling.

Reputatie 1

hier 2 foto's van de situatie in de meterkast van dit pand (hier zit nr 34b, 34c en 34d.

https://ibb.co/MCNXzpZ
https://ibb.co/dJWDrts

Zoals je ziet hangt de glasvezel daar maar is deze nog niet afgemaakt gezien ik de modem nergens op kan aansluiten, de andere aansluiting die je ziet werd al die tijd door de buurman op 34b gebruikt, deze aansluiting is inmiddels vrij).

Voorheen zat daar dus maar 1 aansluiting (DSL) die werd gebruikt dus ik kon alleen maar internet afsluiten op nr 36 (pand naast mij waar ik normaal gesproken niet in kan), maar als ik mijn modem op die DSL aansluiting kan aansluiten dan is dat ook prima want ik hoef niet perse glasvezel (dat was echter de enige optie).

Reputatie 7
Badge +4

@mugen4u technisch gezien bestaat een verhuizing niet. Het is een combinatie van een opheffing en een nieuwe levering en staan eigenlijk los van elkaar.

Je kan er dus van uit gaan dat de monteur van Guidion je gewoon gaat aansluiten.

Reputatie 1

Goedenavond,

 

Ik had de t-mobile thuis doos  waar de modem in zit klaar gelegd en wilde hem alvast bij de meterkast plaatsen. Heb dus de doos geopend maar hoort hier niet ook de modem bij te zitten of is dat witte huawei kastje voldoende?

 

https://ibb.co/McVk32M
https://ibb.co/pPM0F7f

Reputatie 7
Badge +14

Nee, dat is alleen de media convertor. Was dat het enigste in die grote doos? Bij mij zat daar ook het modem/router in.

Reputatie 1

Goedemorgen,

Maar zit ik dan tot 2 Maart zonder internet? zo'n prepaid sim is wel leuk en aardig maar ik zou graag gewoon weer aangesloten willen worden. Ook betwijfel ik dat ik kan inloggen op ons bedrijfsnetwerk met een hotspot.

Reputatie 1

Nee, dat is alleen de media convertor. Was dat het enigste in die grote doos? Bij mij zat daar ook het modem/router in.

Nee dat is het enige wat in de doos zit….

@Jason , Laat even de pasage in de voorwaarden zien waar dit staat dat je bij TM geen abonnement op een ander adres mag afsluiten dan waar je woont, ga uit van toestemming van de eigenaar/beheerder van het betreffende adres.