Beantwoord

Mijn internet overzetten naar ander pand

  • 17 January 2022
  • 62 reacties
  • 1049 Bekeken

Reputatie 1

Sinds ik ben verhuisd heb ik internet van T-mobile aangevraagd, ik kon deze echter niet op mijn huisnummer (34c) aanvragen omdat de gemeente toen nog niet de huisnummers gesplitst had (van 36 naar 34a, 34b, 34c, 34d en ik had toen dus internet op het adres naast mij aangevraagd (36a). 

Inmiddels zit er ook in mijn pand een DSL punt voor internet (geen glasvezel) dus ik wilde weten hoe ik kan zorgen dat ik mijn modem in mijn pand in de meterkast kan aansluiten gezien dat punt vrij is, moet ik dan een heel nieuw abo nemen en mijn huidige internet annuleren?

Momenteel loop ik via een overstapservice omdat ik naar KPN over stap, maar het gezeik met glasvezel afronden duurt nu zo lang dat ik niet meer wil overstappen en wil dat T-mobile mijn internet verplaatst naar mijn pand.

icon

Beste antwoord door Boris 18 January 2022, 13:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

62 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Iedereen heeft in dat geval een 👏 verdient en kan de 🇳🇱 uit. Het was immers iets anders als een standaard verplaatsing/verhuizing/aansluiting. 

🎂 op tafel, 🍮🍺 of iets anders erbij en genieten maar.

Reputatie 7

Hi @mugen4u, ik word helemaal blij van jouw update! Super om te lezen dat alles nu perfect bij jou werkt en dat jij (eindelijk) zonder problemen van jouw abonnement kan genieten. Dankjewel voor deze terugkoppeling. Heel fijn om te lezen dat jij ondanks de lange duur zo tevreden bent over de service. Ontzettend graag gedaan namens iedereen die jou zo goed heeft geholpen en weet dat wij hier te allen tijde voor je klaar zitten! 💪

Reputatie 1

Goedenavond,

Ik heb helaas nog geen toegang tot het pand dus kan nog steeds niet bij mijn modem.

Gelukkig kon T-mobile een nieuwe modem opsturen nadat ik beloofde mijn oude modem terug te sturen zodra ik er bij kan, ik kreeg de modem vandaag binnen. 

Heb hem aangesloten en gelijk mijn router er op aangesloten en alles werkt perfect, ook mijn oude wifi/netwerk instellingen werken gewoon. 

Ondanks dat alles zo lang moest duren ben ik al en al tevreden over hoe het is afgelopen, T-mobile support heeft ook elke keer zonder moeite mijn prepaid sim tegoed opgewaardeerd en daarmee kon ik prima internetten en thuiswerken. 

Ook de monteur van Gideon heeft prima werk verricht, hij was duidelijk en nauwkeurig te werk gegaan en kon na een kleine 10 min alweer vertrekken. 

Ik wil de mensen van de Chat support en de mensen van de klantenservice bedanken voor hun duidelijke en goede hulp, door hen wist ik iig waar ik aan toe was. 

Ben blij dat ik eindelijk dit gedoe kan afsluiten en genieten van mijn internet.

Reputatie 7

Hi @mugen4u ,

Thanks voor de updates en super dat onze chat collega je al verder op weg heeft kunnen helpen. Dat doet ons deugd! Laat je het weten wanneer het nieuwe modem bij je is bezorgd? We zijn graag op de hoogte. 

Reputatie 1

Dat klinkt goed. Het Zyxell modem is nodig om de dienst te starten. Daarna kun je een eigen modem aansluiten. Maar als de lijn is opgeleverd met de ONT is de verwachting dat de rest “spontaan”gaat werken zodra je het te verhuizen modem kan oppakken uit die andere ruimte.

Oke bedankt. Gezien ik helaas niet weet wanneer ik bij mijn oude modem kan komen heb ik t-mobile verzocht alvast een nieuwe te sturen, ze gaven aan dit te doen dus daar moet ik nu even vanuit gaan. De chat support gaf net tevens ook aan dat het verzoek er staat om de modem op te sturen.

Al en al ben ik steeds dichterbij en verwacht ik dat de finish (eindstreep) in zicht is! 

Reputatie 7
Badge +14

Dat klinkt goed. Het Zyxell modem is nodig om de dienst te starten. Daarna kun je een eigen modem aansluiten. Maar als de lijn is opgeleverd met de ONT is de verwachting dat de rest “spontaan”gaat werken zodra je het te verhuizen modem kan oppakken uit die andere ruimte.

Reputatie 1

Nou, dat kan op zich geen kwaad, de oude DSL lijn werkt toch al niet meer. 

De Zyxell wordt voor DSL als modem/router en bij glasvezel aansluitingen als router gebruikt.

Ik kan mijn vorige berichten niet meer bijwerken dus moet helaas weer een nieuw bericht plaatsen.

Gideon is langs geweest en heeft de boel aangesloten, maar zonder Modem kon hij helaas niet verder. 

 

T-mobile heeft aangegeven dat ik mijn oude modem van mijn vorige adres moest gebruiken alleen daar kan ik tot op heden niet bij komen, t-mobile gaf daarom aan dat ze een nieuwe modem gingen opsturen en ik moet de oude terug sturen zodra ik daar uiteindelijk bij kan komen en dan moet het goed komen (of dat zo is weet ik echt niet). 

 

Ik hoop van harte dat ik de modem voor het weekend krijg want ben er nu toch onderhand wel een beetje klaar mee, dit keer is het miss wel ook een beetje mijn schuld gezien ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn oude modem, ik heb helaas geen andere modem liggen (alleen een tp link archer 6 1200ac router), neem aan dat ik die niet kan aansluiten tot mijn modem er is?

 

ps, gideon monteur heeft wel prima werk geleverd.

Reputatie 1

Ik kan niet bij het grote pand komen vandaag 😑 dus kan niet bij de modem. 

Hoe kom ik nou zsm aan een modem? en kan ik elke type modem aansluiten of moet dat perse via t-mobile gefixt worden?

 

Waarom staat er in de t-mobile link dat ze 2x een modem gingen opsturen en in de doos geen modem zit? door deze verwarring heb ik geen rekening gehouden met het verplaatsen van de oude DSL modem.

Reputatie 1

Nou, dat kan op zich geen kwaad, de oude DSL lijn werkt toch al niet meer. 

De Zyxell wordt voor DSL als modem/router en bij glasvezel aansluitingen als router gebruikt.

 

Ah oke maar ik kan hem niet als Modem gebruiken? dacht dat ik een modem nodig had.

 

Edit: heb t-mobile gebeld en ik moet de oude modem die ik al die tijd gebruikte ook deze keer gebruiken, de bestelling via t-mobile gaf echter aan dat ze een modem gingen opsturen.

Ik heb geen toegang tot dat pand op dit moment dus moet de huureigenaar gaan bellen.

Reputatie 7
Badge +14

Nou, dat kan op zich geen kwaad, de oude DSL lijn werkt toch al niet meer. 

De Zyxell wordt voor DSL als modem/router en bij glasvezel aansluitingen als router gebruikt.

Reputatie 1

@mugen4u, Nu de vraag, je had toch nog geen glasvezel aansluiting in huis, gaat het erg spannend worden wat ze gaan doen.😱😱

Die Gideon monteur zou toch langs komen om mijn glasvezel af te ronden? Maar gezien ik geen modem er bij had dacht ik dat ik mijn oude modem er op kon aansluiten, dat is niet zo? 

Come on straks kan de monteur alsnog niks omdat ik geen modem heb :S 

hoe kom ik aan zo'n modem? kan ik die desnoods met spoed ergens ophalen ofz? 

EDIT:

Ik zie wel staan dat ik mijn modem zelf moet verhuizen:
 

Besteldatum: 25-1-2022
Product(en):
  • Internet abonnement
  • 2 Modems (ZyXel T-50)
Zelf verhuizen:
  • Modem (ZyXel T-50)

 

Dus moet mijn oude modem uit het andere pand halen lijkt mij?

@mugen4u , Nu de vraag, je had toch nog geen glasvezel aansluiting in huis, gaat het erg spannend worden wat ze gaan doen.😱😱

Reputatie 1

Nee, dat is alleen de media convertor. Was dat het enigste in die grote doos? Bij mij zat daar ook het modem/router in.

Nee dat is het enige wat in de doos zit….

Reputatie 7
Badge +14

Nee, dat is alleen de media convertor. Was dat het enigste in die grote doos? Bij mij zat daar ook het modem/router in.

Reputatie 1

Goedenavond,

 

Ik had de t-mobile thuis doos  waar de modem in zit klaar gelegd en wilde hem alvast bij de meterkast plaatsen. Heb dus de doos geopend maar hoort hier niet ook de modem bij te zitten of is dat witte huawei kastje voldoende?

 

https://ibb.co/McVk32M
https://ibb.co/pPM0F7f

Reputatie 7

Hi @mugen4u ,

Fijn om te horen! Laat je weten hoe het is gegaan? We zijn erg benieuwd! 

Reputatie 1

Morgen is het dan eindelijk zo ver. Ik heb voor de zekerheid een vrije dag genomen van werk om thuis te zijn, kan het niet meer veroorloven dat het mis gaat ^^ 

Modem etc liggen klaar, netwerkkabels zijn doorgetrokken etc etc.

Reputatie 1

oke bedankt, helder verhaal.

 

Als alles Woensdag goed komt dan ben ik tevreden en kunnen we na ruim 8 maanden dit chapter afsluiten.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @mugen4u et all, er is inderdaad afgesloten op het oude adres omdat het oude aansluitadres officieel niet meer bestaat - hoe frustrerend ook, is dat op zich niet onlogisch. Ik begrijp de consternatie over het niet melden van een aanstaande afsluiting, maar ben het daar niet volledig mee eens, sorry. Er is op 28 oktober 2021 per e-mail en sms melding gemaakt door T-Mobile dat er voor een andere aanbieder gekozen is; dat zal dan betrekking hebben op de nieuwe bewoners in het vorige of gesplitste pand (de bewoner op A, B of D wellicht). Een provider kan niet op afstand zien dat de gemeente voornemens is om de huisnummers en extensies te wijzigen, dat hoort aan de provider doorgegeven te worden en dient dan via de klant zelf opgepakt te worden met de desbetreffende partij.

Waar ik me dan weer wel over verbaas, is de gang van zaken omtrent de verhuizing: ik zie dat er op 21 februari gepatcht is in de centrale, maar zie geen enkele aansturing staan voor de installatieafspraak met Guidion. Daarom heb ik meteen gebeld met netbeheer én met Guidion en verzekerd gekregen dat op 2 maart dan toch echt de installatie voltooid kan worden - dan zal alles aangesloten worden zodat jij verbinding hebt op het verhuisde aansluitadres.

Ondanks de bovengenoemde (begrijpelijke) twijfels, heb ik er oprecht alles aan gedaan om het in goede banen te geleiden. We zijn inderdaad nogal sidetracked geweest met betrekking tot het al dan niet aansluiten op een adres, dat is een kwestie van misinterpretatie en miscommunicatie wellicht, laat voorop gesteld zijn dat er altijd gezocht en gekeken wordt naar dé juiste oplossing en dat er enkel nuances plaatsvinden wanneer we dat nodig achten. 

 

 

 

Reputatie 1

 

@mugen4ugeeft al aan dat hij in het hele verhaal geheel ter goeder trouw heeft en had gehandeld. De  aansluitgegevens zijn na opsplitsing van het pand gewijzigd in separate huisadressen.

 

Ik denk persoonlijk dat het daar zelfs compleet de mist in gegaan is, gemeente heeft de boel (splitsing) goedgekeurd. Kadastraal is het wellicht goed ingediend en doorgevoerd.

Er zijn volgens mij twee vormen van splitsing;

Een splitsing alwaar iedere woning/appartement over geheel eigen aansluitingen beschikt. Niet alleen voor gas, elektriciteit, water maar ook coax, KPN (koper/glas) etc. Of, de boel is gemeenschappelijk en de totale kosten worden gespreid over de appartementen/bewoners.

Ik krijg een beetje de indruk dat hier misschien iets niet helemaal lekker in is gegaan. Dit lijkt al te zijn begonnen met de splitsing waarbij de boel van 36{x} niet is gewijzigd naar 34{x} met als gevolg een afsluiting. Dat hele {x} is misschien niet eens het hele probleem.

 

Note; Dit hele gebeuren herken ik overigens niet van hoe ik het eerder heb zien gebeuren bij een splitsing ten tijden dat een familielid haar koopwoning splitste. Men (organisaties) wisten niet hoe snel ze extra meters, aansluitingen etc. moesten realiseren. Bij DSL werd een extra aderpaar uit de straat of kruipruimte getrokken en later toen glasvezel uitgerold werd, kwamen netjes twee mantels de gevel in.  Vandaar dus mijn vermoeden dat er mogelijk iets niet goed is gegaan.

Die hele splitsing zoals jij het uit een zet heeft er helemaal niks mee te maken, er is voordat de splitsing is uitgevoerd een abbo afgesloten op Nr36, dit nummer bestaat nog gewoon, ik lees een winkel, dus 34 A,B,C,D zullen dan of er boven of vast aan naast zitten, en TS heeft de aansluiting die er toen was en nu nog is gewoon gebruikt ook al is hij “verhuisd” naar een ander nummer, en dit met toestemming van de eigenaar en de huurder van NR 36, er is dus helemaal niks fout aan deze aansluiting, alleen wil TS die aansluiting nu vrij maken en zijn eigen aansluiting gaan gebruiken.

En jammer genoeg nog steeds geen antwoord van @Boris of @Ginny of @Jason waarom de verbinding op nr 36 zo abrupt is afgesloten, buiten vage opmerkingen dat dit niet zo had gemogen en zelfs strafbaar zou zijn,loze woorden omdat er geen enkel bewijs op tafel is gekomen dat het daadwerkelijk niet mag volgens de T-Mobile voorwaarden.

Geen antwoord op die vraag zegt mij al genoeg, @Ginny heeft voor haar beurt gesproken, en 1 van de 3 heeft de verbinding onterecht laten afsluiten, en geen van hun wil de schuld op zich nemen en hun fout erkennen, dit is erg tekenend voor T-Mobile die dit erg vaak afschuiven op een ander, zo jammer.

Dat ik ben afgesloten zonder melding is vervelend maar lijkt mij naar nu blijkt een menselijke fout te zijn geweest, ik vind het alleen een zeer kwalijke zaak dat t-mobile geen enkele moeite doet om mij z.s.m. aan te sluiten.  Zo'n onbeperkt internet code is wel leuk en aardig maar ik kan alleen basic internet gebruiken, Teams vergaderingen werken waardeloos.

ik houd mijn hart vast want iets zegt mij dat het 2 Maart weer mis zal gaan, prove me wrong t-mobile…..

 

@mugen4ugeeft al aan dat hij in het hele verhaal geheel ter goeder trouw heeft en had gehandeld. De  aansluitgegevens zijn na opsplitsing van het pand gewijzigd in separate huisadressen.

 

Ik denk persoonlijk dat het daar zelfs compleet de mist in gegaan is, gemeente heeft de boel (splitsing) goedgekeurd. Kadastraal is het wellicht goed ingediend en doorgevoerd.

Er zijn volgens mij twee vormen van splitsing;

Een splitsing alwaar iedere woning/appartement over geheel eigen aansluitingen beschikt. Niet alleen voor gas, elektriciteit, water maar ook coax, KPN (koper/glas) etc. Of, de boel is gemeenschappelijk en de totale kosten worden gespreid over de appartementen/bewoners.

Ik krijg een beetje de indruk dat hier misschien iets niet helemaal lekker in is gegaan. Dit lijkt al te zijn begonnen met de splitsing waarbij de boel van 36{x} niet is gewijzigd naar 34{x} met als gevolg een afsluiting. Dat hele {x} is misschien niet eens het hele probleem.

 

Note; Dit hele gebeuren herken ik overigens niet van hoe ik het eerder heb zien gebeuren bij een splitsing ten tijden dat een familielid haar koopwoning splitste. Men (organisaties) wisten niet hoe snel ze extra meters, aansluitingen etc. moesten realiseren. Bij DSL werd een extra aderpaar uit de straat of kruipruimte getrokken en later toen glasvezel uitgerold werd, kwamen netjes twee mantels de gevel in.  Vandaar dus mijn vermoeden dat er mogelijk iets niet goed is gegaan.

Die hele splitsing zoals jij het uit een zet heeft er helemaal niks mee te maken, er is voordat de splitsing is uitgevoerd een abbo afgesloten op Nr36, dit nummer bestaat nog gewoon, ik lees een winkel, dus 34 A,B,C,D zullen dan of er boven of vast aan naast zitten, en TS heeft de aansluiting die er toen was en nu nog is gewoon gebruikt ook al is hij “verhuisd” naar een ander nummer, en dit met toestemming van de eigenaar en de huurder van NR 36, er is dus helemaal niks fout aan deze aansluiting, alleen wil TS die aansluiting nu vrij maken en zijn eigen aansluiting gaan gebruiken.

En jammer genoeg nog steeds geen antwoord van @Boris of @Ginny of @Jason waarom de verbinding op nr 36 zo abrupt is afgesloten, buiten vage opmerkingen dat dit niet zo had gemogen en zelfs strafbaar zou zijn,loze woorden omdat er geen enkel bewijs op tafel is gekomen dat het daadwerkelijk niet mag volgens de T-Mobile voorwaarden.

Geen antwoord op die vraag zegt mij al genoeg, @Ginny heeft voor haar beurt gesproken, en 1 van de 3 heeft de verbinding onterecht laten afsluiten, en geen van hun wil de schuld op zich nemen en hun fout erkennen, dit is erg tekenend voor T-Mobile die dit erg vaak afschuiven op een ander, zo jammer.

Reputatie 1

Mijn sim kaart is zo te zien verlopen (dacht morgen pas), maar mijn internet word pas over ruim een week aangesloten.

Kan iemand van t-mobile mij weer zo'n code sturen voor unlimited internet zodat ik iig iets heb?

Reputatie 1

 

@mugen4ugeeft al aan dat hij in het hele verhaal geheel ter goeder trouw heeft en had gehandeld. De  aansluitgegevens zijn na opsplitsing van het pand gewijzigd in separate huisadressen.

 

Ik denk persoonlijk dat het daar zelfs compleet de mist in gegaan is, gemeente heeft de boel (splitsing) goedgekeurd. Kadastraal is het wellicht goed ingediend en doorgevoerd.

Er zijn volgens mij twee vormen van splitsing;

Een splitsing alwaar iedere woning/appartement over geheel eigen aansluitingen beschikt. Niet alleen voor gas, elektriciteit, water maar ook coax, KPN (koper/glas) etc. Of, de boel is gemeenschappelijk en de totale kosten worden gespreid over de appartementen/bewoners.

Ik krijg een beetje de indruk dat hier misschien iets niet helemaal lekker in is gegaan. Dit lijkt al te zijn begonnen met de splitsing waarbij de boel van 36{x} niet is gewijzigd naar 34{x} met als gevolg een afsluiting. Dat hele {x} is misschien niet eens het hele probleem.

 

Note; Dit hele gebeuren herken ik overigens niet van hoe ik het eerder heb zien gebeuren bij een splitsing ten tijden dat een familielid haar koopwoning splitste. Men (organisaties) wisten niet hoe snel ze extra meters, aansluitingen etc. moesten realiseren. Bij DSL werd een extra aderpaar uit de straat of kruipruimte getrokken en later toen glasvezel uitgerold werd, kwamen netjes twee mantels de gevel in.  Vandaar dus mijn vermoeden dat er mogelijk iets niet goed is gegaan.


Ik deel mijn aansluiting met 34D maar dit werd toen wel aangegeven door mijn huurbaas (heb ik geen probleem mee), 34a en 34b hebben een eigen aansluiting in dit pand en die zijn dus bezet.

Maar toen ik het ging aanvragen was de glasvezelkabel voor mij nog niet doorgetrokken dus sloten ze me in het grote pand aan op die DSL aansluiting (gezien we toen allemaal nog nr 36 waren). 

Ik heb ook niks verkeerd gedaan en herken mij totaal niet in het hele beschuldiging verhaal, baal er ook enorm van hoe het allemaal loopt maar oke kan er niks aan doen.

 

@mugen4ugeeft al aan dat hij in het hele verhaal geheel ter goeder trouw heeft en had gehandeld. De  aansluitgegevens zijn na opsplitsing van het pand gewijzigd in separate huisadressen.

 

Ik denk persoonlijk dat het daar zelfs compleet de mist in gegaan is, gemeente heeft de boel (splitsing) goedgekeurd. Kadastraal is het wellicht goed ingediend en doorgevoerd.

Er zijn volgens mij twee vormen van splitsing;

Een splitsing alwaar iedere woning/appartement over geheel eigen aansluitingen beschikt. Niet alleen voor gas, elektriciteit, water maar ook coax, KPN (koper/glas) etc. Of, de boel is gemeenschappelijk en de totale kosten worden gespreid over de appartementen/bewoners.

Ik krijg een beetje de indruk dat hier misschien iets niet helemaal lekker in is gegaan. Dit lijkt al te zijn begonnen met de splitsing waarbij de boel van 36{x} niet is gewijzigd naar 34{x} met als gevolg een afsluiting. Dat hele {x} is misschien niet eens het hele probleem.

 

Note; Dit hele gebeuren herken ik overigens niet van hoe ik het eerder heb zien gebeuren bij een splitsing ten tijden dat een familielid haar koopwoning splitste. Men (organisaties) wisten niet hoe snel ze extra meters, aansluitingen etc. moesten realiseren. Bij DSL werd een extra aderpaar uit de straat of kruipruimte getrokken en later toen glasvezel uitgerold werd, kwamen netjes twee mantels de gevel in.  Vandaar dus mijn vermoeden dat er mogelijk iets niet goed is gegaan.

@yalerta , Spitst zich niet op het kopje “bedrog” maar ook op het kopje “verbinding gestopt/afgesloten” en op beide krijg je geen antwoord.

Voor bedrog is de wet simpel, hoef je geen advocaat of rechtsdeskundige zijn, bedrog is met opzet, is hier geen sprake van.

En ja, nu weet niemand meer hoe dit eigenlijk hoort te gaan, enige die het goed aanpakte was @Boris , Gewoon verhuizen en klaar, maar er moest zonodig effe olie op het vuur gegooid worden door er een soort fraude geval van te maken, ook nog eens de wet er bij te slepen en @mugen4u Aan het spreekwoordelijke kruis te hangen terwijl hij ter goeder trouw handelde.