Beantwoord

Nieuwe aansluiting 1gbit down 500mbit up, upload lijkt capped te zijn

  • 2 November 2023
  • 66 reacties
  • 1006 Bekeken

Dit probleem is exact hetzelfde als in de volgende topics:

 

 

 

De download is op snelheid, echter blijft de upload snelheid ver achter steken. Zowel op het door jullie meegeleverde modem als op mijn eigen modem, beide hetzelfde resultaat.

 

Lijkt er dus op dat de ONT opnieuw moet worden geregistreerd, kan iemand daarbij helpen?

Op dit moment heb ik mijn eigen modem weer aangesloten omdat anders mijn hele netwerk plat ligt, ik ga er vanuit/hoop dat de ONT registratie ook dan gewoon kan plaatsvinden.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 3 November 2023, 11:26

Bekijk origineel

66 reacties

@Tommie van Odido dank Tommie, ik heb hem herstart. Maar overdag heb ik ook geen problemen. De problemen vinden plaatst na 8-9 uur in de avond. Zou dan een lijnmeting gedaan kunnen worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Kharium, dat zou kunnen alleen moet je dan onze klantenservice bellen. Op de Community is 's avonds niemand aan het werk. 

@Tommie van Odido Is het al veilig om de ONT opnieuw te registreren? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @eric.vanderaar, dat is het zeker. Ik heb je ONT meteen opnieuw geregistreerd. Als het goed is start hij vanzelf opnieuw op en moet je direct verschil merken. Kan je mij een terugkoppeling geven of het gewerkt heeft? 

Hoi @Tommie van Odido, alles werkt zoals het hoort met de goede snelheden. Bedankt! 

@Tommie van Odido  Hoi Tommy, ik heb nog steeds veel last van die spikes...zou je bij mij ook de ONT opnieuw kunnen registreren?

Reputatie 3

Hoi ik heb ook veel last van lage uploud zou jullie mijn ont ook opnieuw willen registreren aub

Reputatie 6
Badge +2

@jphhoeks Super dat alles weer naar behoren werkt! 

@fatcat3435 Ik heb het ONT voor je geregistreerd. Ik weet zeker dat de verbinding nu weer goed moet werken! Mocht je dit niet gelijk merken, geef het modem dan een herstart. 

Hi, hier hetzelfde probleem. @Jason van Odido @Tommie van Odido 

Kunnen jullie de ONT opnieuw registreren?

 

Reputatie 7
Badge +16

@gjwassink Ik maak het meteen in orde. Geef het maximaal een halfuur de tijd zodat het modem weer kan intrainen op de lijn en connectie maakt met de ONT - in sommige gevallen is een stroomloze reboot nog nodig en dan zou je rond het maximum moeten binnenhalen op de upload.

@gjwassink Ik maak het meteen in orde. Geef het maximaal een halfuur de tijd zodat het modem weer kan intrainen op de lijn en connectie maakt met de ONT - in sommige gevallen is een stroomloze reboot nog nodig en dan zou je rond het maximum moeten binnenhalen op de upload.

Dank je! Upload snelheid is weer in orde. Reboot was niet nodig.

Reputatie 7
Badge +4

Super, dat is mooi nieuws @gjwassink! Je verbinding ziet er ook erg goed uit en ik verwacht dat je van de goede snelheid kan blijven genieten. Ik wens je nog heel veel plezier met het Internet toe! 😃

@Tommie van Odido  @Jason van Odido  Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook de gelukkige bezitter van Odido internet.
Ik heb de 2Gbps variant en zie dat ik ook als download netjes 2Gbps krijg, Echter mijn upload is eveneens gehalveerd tot 1Gbps.

Dit lijkt dus op exact hetzelfde probleem. Ik gebruik mijn eigen Router maar met de Zyxel heb ik ook hetzelfde probleem.

Zouden jullie eens kunnen kijken of dit ook het geval is bij mijn aansluiting en dit ook met een her registratie op te lossen is ?
Bij voorbaat mijn dank.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Danny24 Goed dat je hierover aan de bel trekt! Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Wil je het modem een herstart geven? Ik weet zeker dat je nu de juiste snelheid moet halen! 

@Danny24 Goed dat je hierover aan de bel trekt! Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Wil je het modem een herstart geven? Ik weet zeker dat je nu de juiste snelheid moet halen! 

Hallo Teresa,
Merkte dat je er mee bezig was want mijn internet viel even weg.

Ik heb een speedtest gedaan maar helaas is de upload snelheid nog niet gelijk aan de download.
 

Ook na nogmaals herstarten router en ONT geen verschil.

Kan ik aan deze kant nog iets doen ?

Hoor graag,

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Danny24, het kan tot 48 uur duren voordat de re-registratie het gewenste effect biedt. Ik zie aan onze kant dat het in orde zou moeten zijn. Kun je het modem nog eens rebooten, alsjeblieft?

Reageer