Beantwoord

Port forwarding Zyxel T50 met glasvezel wil echt niet werken



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

40 reacties

Reputatie 3

Gebruik je de smartphone als hotspot of als VPN Client?

Wat voor VPN is het? IPSec? PPTP?

Reputatie 1

Hallo,

 

ik loop ook tegen deze problemen aan. En de status is wisselend.

Een jaar geleden overgestapt naar T-Mobile, (opnieuw) alles ingeregeld om van buitenaf met VPN mijn netwerk in te kunnen, maar dat lukte niet met mijn mobiele telefoon. Wel vanuit een thuisnetwerk ergens anders. Hier heb ik over geklaagd, maar er gebeurde niets. drie maanden terug bleek het ineens te werken, maar sinds een paar weken werkt het nu totaal niet meer. Als ik een trace route probeer blijf ik steken in 80.249.211.184.

Daarna is men het spoor bijster.

Dit IP is van:

inetnum:        80.249.208.0 - 80.249.211.255netname:        NL-AMSIX-PEERINGLAN1

Blijkbaar staan er tabellen niet goed ingeregeld. Zo juist gebeld met 0800 0092, maar die hebben hier geen verstand van en sturen (weer) naar dit forum.

De provider lost het dus niet op.

 

Vreemde gang van zaken.

Moet mijn abonnement maar eens heroverwegen.

 

Groet.

 

 

Reputatie 3

Hebben die apparaten wel de gateway naar de Zyxel staan? Anders gaat het niet werken.

nb: Ik heb ook zo'n Zyxel en port forwarding werkt hier goed.

Reputatie 7

Hey @ericmb,

Thank you for your input! I hope that your solution will help a lot of users that are facing the same problem! :smile:

hi, 

I found it easier to setup DMZ vs getting port forwarding to work. Setup DMZ under NAT in Networking. Just setup a very basic Linux VM with 1 user, a good password and add the IP of that VM to DMZ, job done. 

 

Hope this helps, 

Eric

Reputatie 2

Zojuist een factory reset gedaan. Dat bood geen oplossing.

Ik begin dit nu wel enorm irritant te vinden. Wie zou mij kunnen helpen om in contact te komen met iemand van T-Mobile die mij eventueel wel kan helpen. Ik zou er zelfs voor willen betalen aangezien die open poorten voor mij een must zijn…

Ik zit er ook aan te denken om de zyxel gewoon helemaal te skippen en voor een mikrotik routertje o.i.d. te gaan.

Reputatie 2

@Marcel MCi 

Jazeker, ik heb bijvoorbeeld deze forums bijna helemaal doorgelopen:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwading-zyxel-modem-lijkt-niet-te-werken-317809 > Hier had de TS de regels niet op actief staan. Uiteindelijk ziet mijn configuratie er bijna hetzelfde uit. In tegenstelling tot de wan interface, aangezien dat veranderd is naar ETH_internet bij een firmware update begreep ik.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-zyxel-werkt-niet-317838 > Hier loopt Kevino123 tegen het zelfde probleem als ik. Echter word het topic gekaapt door iemand anders en zie ik geen oplossing voor het probleem.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/vmg8825-t50-laten-connecten-met-mijn-raspberry-pi-van-buitenaf-317358 > IP Verkeerd ingevuld. Dat heb ik juist staan.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/zyxel-vmg8825-t50-port-forwarding-323512 > Zelfde probleem maar loopt dood

 

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ga maar nog eens een factory reset proberen dan.

Reputatie 7
Badge +2

Heb je gezocht op "port forwarding" in deze community? Er zijn vele posts over soortgelijke problemen. Wellicht kan je daar nog tips uit halen.

Mvg. Marcel

Reputatie 2

Zojuist met de klantenservice gebeld. Ik ben onwijs goed te woord gestaan door Patrick. Echter kon hij mij helaas niet ondersteunen met dit onderwerp en verwees me door naar het forum.

Ondanks alle snelle top reacties wil het nog steeds niet werken. Dus als iemand eventueel weet wat er aan de hand kan zijn zou ik dat graag horen. Zijn er eventueel pagina’s waar ik een screenshot van kan maken om te helpen?

Reputatie 2

@fluxsystem 

Zoals je kan zien in m’n eerste post heb ik meerdere poorten geforward en ik test steeds met een paar poorten.  Zoals 8123, welke voor mijn home assistant server is. Of 5001 voor m’n synology nas.

Allemaal bereikbaar via m’n interne netwerk, maar niet van buitenaf. 

btw, als je met een gemiddelde browser naar een adres zonder een poort in te typen gaat begint hij altijd met poort 80. Maar zelfs dat werkt niet.

Ik heb btw het port nr van m’n router veranderd naar 81 zodat hij niet in de weg kan zitten.

 

Ik ga denk ik maar proberen contact op te nemen met de klantenservice want ik kan niks bedenken wat er aan mijn kant fout gaat...

Reputatie 5

Hallo @Yoram001 

Heb je echter al geprobeerd om te verbinden door je ip:poort in je adresbalk in te typen?
Vaak is alleen je externe ip adres niet voldoende.

Reputatie 2

Ja direct via mijn externe ip adres. Dat adres heb ik van mijnip.nl

 

Niet via een dns. Heb het record van m’n domein aangepast, maar dat duurt minimaal 24 voordat de dns cache van de provider is vernieuwd. Dus ik test echt alleen via het externe ip.

 

ook als ik dat externe ip intik op m’n telefoon met wifi uit (dus via 4g)kan ik geen van m’n servers bereiken.

Reputatie 7
Badge +5

@Yoram001 

Zomaar wat vraagjes.

Je probeert te verbinden via het nieuwe externe T-mobile thuis IP adres ?

Of loopt de verbinding via een DNS service en is die nog niet aangepast?

 

Reputatie 2

Thanks voor je snelle reactie! Ik test dit vanaf m’n eigen verbinding én 4g via m’n telefoon. Beide geen resultaat.

Reputatie 4

En je test dit vanaf je eigen internetverbinding?

Of via 4G of echt vanaf een andere lokatie?