Beantwoord

Problemen met sommige website, laden erg traag



Toon eerste reactie

66 reacties

Reputatie 2

Helaas,... hier is het probleem nog niet opgelost.

Nu heb ik " gelukkig" ook een onbeperkt internet abo op mijn telefoon van tmobile maar dat lijkt me nu niet echt de bedoeling...

Reputatie 2

Ik zie dat er iets in de routing bij T-Mobile is aangepast als ik traceroute gebruik (route is anders dan gisteren) en ik merk vandaag geen vertraging. Ook de websites 1ratio.nl, www.landelijkregisterkinderopvang.nl, faegames.com en placementoffice.otysapp.com leveren geen vertraging op.

Ik was te snel blij.

Vandaag is het weer enorm traag. En ik denk dat ik een patroon zie in de tracert. Iets waar T-Mobile techneuten misschien wat aan hebben:

Het is enorm traag als mijn traceroute er zo uit ziet (vandaag en eergisteren):

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.1.1] 
2 12 ms 13 ms 13 ms 1-120-209-87.ftth.glasoperator.nl [87.209.120.1]
3 15 ms 14 ms 15 ms 10.10.12.41

Het is snel als mijn tracert er zo uit ziet (gisteren):

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.1.1] 
2 12 ms 13 ms 13 ms 1-120-209-87.ftth.glasoperator.nl [87.209.120.1]
3 15 ms 14 ms 15 ms 10.10.12.49
3 17 ms 16 ms 17 ms 10.226.4.18

Ik zeg: gooi die 10.10.12.41 er maar uit, die is stuk.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @svanhugten, @Nikie1977 & @MaartenDenHaag, bedankt voor jullie informatie. Ik heb dit zojuist doorgezet naar onze techneuten. Hopelijk kunnen zij dit euvel ontrafelen!

 

Hey @Falck, heb jij toevallig nog een (andere) domeinnaam waar je dit op hebt ervaren? Hoor graag van je terug, dan kan ik dit meenemen in het onderzoek.  

Reputatie 2

Ik hoop dat er snel een oplossing komt. Ik heb er ontzettend last van in mijn dagelijks werk.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LarsF87 & @vraagbaak, ik heb zojuist bericht gehad van de techneuten. Zij zien dat er een eigen switch of router aangesloten is op het netwerk. Kunnen jullie deze weghalen en ons eigen modem gebruiken? Hebben jullie nu als nog last hiervan? Ik hoor graag van jullie terug! 

Reputatie 2

@tommie.. en bij mij?

 

Reputatie 7
Badge +9

@Nikie1977 ze zijn nog niet toegekomen aan jouw ticket. Wel zie ik ook bij jou een eigen switch of router aangesloten is. Zou je deze er tussen uit kunnen halen en het met ons eigen modem kunnen proberen?

Reputatie 2

oeps was niet voor mij 

Reputatie 2

Tommie.. er is bij mij niks veranderd de afgelopen 2 weken. Er zit een switch idd al lang; op advies van tmobile jaren  omdat mijn modem van tmobile  een model is met weinig poorten. Maar dit is dus niet veranderd. De vraag is dus: waarom hebben ik en dus meerdere sinds een week of 2 ineens last met het laden van sommige websites. Wat is er 2 weken geleden veranderd bij t-mobile?

 

Reputatie 7
Badge +9

@Nikie1977 voor zover ik weet is er in ons netwerk niks veranderd, echter sluit ik dit nog niet uit. Zou je de verbinding voor mij willen testen zonder de switch? Dan kunnen we, stel er veranderd niks in de situatie, de switch uitsluiten van dit euvel!

Reputatie 2

Dan moet ik nog even kijken na mijn werk wat ik er uit moet gooien; of mijn versteker ( en dan heb ik geen goede wifi meer) of mijn phillips hue bridge ( en dan heb ik geen verlichting meer)

Reputatie 2

Ik heb de switch ertussen uitgehaald. Nig steeds blijft hij lang doen in bijvoorbeeld mijn werkomgeving.

Dit in vergelijking met wanneer ik werk via 4g/5g ( ik geloof kpn van het werk)

 

 

 

Reputatie 3

Hi @LarsF87 & @vraagbaak, ik heb zojuist bericht gehad van de techneuten. Zij zien dat er een eigen switch of router aangesloten is op het netwerk. Kunnen jullie deze weghalen en ons eigen modem gebruiken? Hebben jullie nu als nog last hiervan? Ik hoor graag van jullie terug! 

Ik heb het t-mobile modem ergens achter op zolder liggen.

Deze heb ik in de tijd dat ik klant ben nog nooit gebruikt.

Ook op mijn eigen apparatuur heb ik de afgelopen 2 weken geen wijzigingen doorgevoerd.

Ik zit er niet op te wachten om het modem op te gaan zoeken en deze te wisselen.

Als ik het bericht van Nikie lees hierboven maakt het toch geen verschil.

 

De website's van mijn vrouw haar werk lijken deze week weer te werken.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@vraagbaak, had jij de verbinding nog kunnen testen zonder eigen switch/router aangesloten?

 

@Nikie1977 dankje voor het testen, ik heb dit als notitie toegevoegd aan het ticket. To be continued…

 

@LarsF87 ik wil toch voor de zekerheid vragen om dit te testen. Ik kan hier nog vinger op leggen, ook weet ik niet of dit met elkaar te maken heeft.

 

@Zw246 ik heb meteen een lijnmeting gedaan, er lijkt bij jou iets anders te zijn. Ik heb daarom je eigen topic gestart.

Reputatie 2

@vraagbaak, had jij de verbinding nog kunnen testen zonder eigen switch/router aangesloten?

 

@Nikie1977 dankje voor het testen, ik heb dit als notitie toegevoegd aan het ticket. To be continued…

 

@LarsF87 ik wil toch voor de zekerheid vragen om dit te testen. Ik kan hier nog vinger op leggen, ook weet ik niet of dit met elkaar te maken heeft.

 

@Zw246 ik heb meteen een lijnmeting gedaan, er lijkt bij jou iets anders te zijn. Ik heb daarom je eigen topic gestart.

Hoi Tommie, ja dat heb ik geprobeerd, ik heb hetzelfde resultaat als ik direct met de Zyxel verbind. 

Reputatie 7
Badge +9

@vraagbaak dankje voor je snelle reactie! Ik heb dit aangegeven bij onze techneuten. Ik wacht hun antwoord af. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @vraagbaak@LarsF87@MaartenDenHaag@Nikie1977@svanhugten, zouden jullie, in de tussentijd, een DNS-Flush kunnen uitvoeren en daarna de verbinding willen testen. Dit verwijderd namelijk alle eerder opgeslagen DNS-cachegegevens op een apparaat of in een netwerk. Hierdoor worden de nieuwste DNS-gegevens opgehaald en opgeslagen in de cache, waardoor eventuele problemen met verouderde of onjuiste gegevens worden opgelost. Hier onder lees je hoe je dit uitvoert:

 

  • Op de taakbalk zoeken, “typ Opdrachtprompt”.
  • Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en druk op "uitvoeren als administrator."
  • Open Command Prompt.
  • Typ de opdracht ipconfig /flushdns en druk op enter.

 

Kunnen jullie mij laten weten of jullie hierna verschil merken?

Reputatie 2

Hi @vraagbaak@LarsF87@MaartenDenHaag@Nikie1977@svanhugten, zouden jullie, in de tussentijd, een DNS-Flush kunnen uitvoeren en daarna de verbinding willen testen. Dit verwijderd namelijk alle eerder opgeslagen DNS-cachegegevens op een apparaat of in een netwerk. Hierdoor worden de nieuwste DNS-gegevens opgehaald en opgeslagen in de cache, waardoor eventuele problemen met verouderde of onjuiste gegevens worden opgelost. Hier onder lees je hoe je dit uitvoert:

 

  • Op de taakbalk zoeken, “typ Opdrachtprompt”.
  • Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en druk op "uitvoeren als administrator."
  • Open Command Prompt.
  • Typ de opdracht ipconfig /flushdns en druk op enter.

 

Kunnen jullie mij laten weten of jullie hierna verschil merken?

bij mij blijft het traag. 

Reputatie 2

Blijft traag. Zoals al eerder aangegeven: De DNS wijzigen heeft geen effect.

 

Het lijkt juist te zitten in een router binnen jullie netwerk die een deel van het verkeer naar bepaalde websites regelt.  Die ene keer dat het wel snel was, gaf mijn traceroute ook een andere route aan. Nu kiest hij weer de oude route en het is weer traag. Het is overigens voornamelijk het downloaden van plaatjes en bestanden. 

Reputatie 7
Badge +9

@Falck ik doe graag een meting op je lijn, alleen kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht kunnen sturen? Dan kan ik de meting doen en je meenemen in het onderzoek. 

Reputatie 3

Hi @vraagbaak@LarsF87@MaartenDenHaag@Nikie1977@svanhugten, zouden jullie, in de tussentijd, een DNS-Flush kunnen uitvoeren en daarna de verbinding willen testen. Dit verwijderd namelijk alle eerder opgeslagen DNS-cachegegevens op een apparaat of in een netwerk. Hierdoor worden de nieuwste DNS-gegevens opgehaald en opgeslagen in de cache, waardoor eventuele problemen met verouderde of onjuiste gegevens worden opgelost. Hier onder lees je hoe je dit uitvoert:

 

  • Op de taakbalk zoeken, “typ Opdrachtprompt”.
  • Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en druk op "uitvoeren als administrator."
  • Open Command Prompt.
  • Typ de opdracht ipconfig /flushdns en druk op enter.

 

Kunnen jullie mij laten weten of jullie hierna verschil merken?

Maakt geen verschil, heb dit gisterenavond al geprobeerd.

Reputatie 1

Goedemiddag @Tommie ik begrijp niet helemaal waarom mijn bericht in een losse topic is gezet. Het issue dat wij ervaren is exact gelijk aan de andere berichten in dit topic. Een deel van onze klanten met T-Mobile lijnen lijkt dezelfde problemen te ervaren naar verschillende sites of ons datacenter. We kunnen eventueel ook testen uitvoeren vanuit het datacenter naar een T-Mobile lijn als dit helpt in het zoeken naar de oorzaak.

Reputatie 7
Badge +9

@LarsF87 zou je voor mij het aangeleverde modem kunnen aansluiten? Anders kunnen de techneuten dit niet verder onderzoeken op jou netwerk. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

@Falck ook bij jou zie ik een switch aangesloten. Zou je deze kunnen loskoppelen en de verbinding opnieuw testen? Ervaar je dit nog steeds, ontvang ik graag het domeinnaam waar je dit het meest op ervaart. Dan zet ik dit door in het onderzoek!

Reputatie 3

@Tommie  het zit niet in mijn netwerk. Momenteel ervaar ik dit met 1 site pedozi.nl en dan vooral de avonduren. Het lijkt precies op het probleem wat @Falck beschrijft, alleen ik kan de routes niet zien omdat mijn trace wordt afgeschermd door jullie.

Ik wacht wel af wat er bij mijn medegebruikers uit komt.

Mocht het een probleem zijn dan mag mijn melding wel worden gesloten.

 

Reageer