Problemen Zyxel T-56

  • 13 October 2023
  • 49 reacties
  • 1867 Bekeken

Reputatie 1

Beste allemaal,

Volgend probleem doet zich voor.

- Internet aangesloten door Guidion op 12-10-2023 om 15:30;

- Om 21:30 storing op zowel wifi als lan;

- volgende oplossingen geprobeerd: reset via klein knopje, regelmatig stroom afgehaald, switch en wifipunten tussenuit gehaald in de woonkamer. 

-Andere UTP kabel geprobeerd tussen mediaconverter en modem;

-2,4G en 5G gescheiden ingesteld op de modem.

Na herstarten heb ik 10 minuten internet, maar daarna via Lan de melding:"verbonden met thuisnetwerk zonder internet". Bij Wifi de melding :"verbonden zonder internet" of "kan geen ipadres verkrijgen".

De volgende lampen branden op Mediaconverter Huawei:

Power constant groen

Pon constant groen

Los brandt niet

10GLAN knippert groen

Op de modem T-56 brandt:

Power constant groen

2.5g wan groen constant

Internet knippert groen

Lan constant groen

2.4g constant groen

5g knippert groen

Phone brandt niet.

Nu heb ik de T-54 (Deze moet ik nog terugsturen) aangesloten en alles werkt perfect. Met switch en wifipunten.

 

Wat is het probleem? Wie heeft een idee?

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @anoniemanoe, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

De problemen met de T-56 zijn om dit moment voornamelijk in Beverwijk en Heemskerk. We zijn dit met ons netwerk team aan het onderzoeken. De T-54 is een volledig ander modem dan de T-56. Het is daarom erg lastig om het euvel op te sporen. Waarom het bij jou niet werkt durf ik op dit moment nog niet te zeggen. Ik wil eerst de monteur afwachten voordat ik het modem de schuld kan geven. Wil je mij alsjeblieft morgen een terugkoppeling geven? Dan kan ik het namelijk meteen voor je doorzetten!

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 1

@Tommie van Odido ik heb drie wifipunten teruggestort, maar het duurt wel lang voordat deze verwerkt worden. Dit is de Track and Trace 3STML010142978

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anoniemanoe, het lijkt erop dat de wifipunten morgen arriveren. Dan zal het niet lang meer duren voordat ze verwerkt zijn! 

Reputatie 1

@Tommie van Odido De modem heb ik wel bericht van ontvangen per email, maar de wifi-punten niet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @anoniemanoe, gaat het om de wifipunten die je retour gestuurd hebt? 

Reputatie 1

Hi @anoniemanoe, gaat het om de wifipunten die je retour gestuurd hebt? 

Ja.

Reputatie 7
Badge +9

Het lijkt erop dat hij nog niet verwerkt is bij onze logistiek. Hopelijk gebeurt dit in de loop van deze week nog @anoniemanoe!

Reputatie 1

@Tommie van Odido, is het probleem met de T-56 al geïdentificeerd en opgelost?

Zoals reeds gemeld heb ik ook dit probleem. @Tommie van Odido Zoals eerder gemeld heb ik dus 2x een t56 modem in huis, allebei zelfde probleem. Graag stuur ik deze terug en ontvang om te testen dan de T54.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Het is op dit moment niet mogelijk om de T-56 om te ruilen voor een T-54 wegens leveringsproblemen. We komen hier later in de week zo snel mogelijk op terug - of eerder indien mogelijk natuurlijk!

Ik had een t54 in mijn installatiepakket zitten, deze is meegenomen door de Gideon monteur..

 

@Jason van Odido 

 

Kun je me helpen met het retourneren van een TV-BOx en een van de T56 modems? 

Ik zou hier bericht over krijgen, ook weer niks gehoord.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Lanman400 Tuurlijk kan ik dat! Sorry voor het ongemak. Ik bestel een T-54 voor je en probeer de levering te bespoedigen. Wat betreft de TV Box en 1 van de T-56 modems. Kun je het MAC-adres van beiden met me delen? Ik verwijder daarna direct de informatie voor je.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: never mind, ik heb het al gevonden en heb beide apparaten (1 van de T-56 modems alsmede de Aria 7x TV Box) voor je afgemeld. 

Reputatie 7
Badge +16

@Lanman400 De T-54 is gereserveerd en komt er zo snel mogelijk aan! ​​​​​​

Reputatie 1

Is het probleem met de T-56 al opgelost?

Reputatie 7
Badge +16

@anoniemanoe Ik vermoed van niet, anders zou er geen vraag zijn naar de T-54 (dat is een aanname). Maar we doen ons uiterste best dit binnen afzienbare termijn te herstellen!

Reputatie 1

@Jason van Odido ik vraag dit omdat @Tommie van Odido eerder aangaf dat een team van Odido en de producent bezig zijn met het onderzoeken van het probleem.  Ik ben benieuwd naar de voortgang hiervan. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anoniemanoe, we hebben een nieuwe firmware update voor het modem. Dit zou de oplossing moeten bieden. Omdat het erg veel klanten zijn zullen we de update in batches uitsturen. Dit zal woensdag avond van start gaan en als het goed is moeten we op 7 december alle klanten gehad hebben! 

Reputatie 1

@Tommie van Odido maar hoe werkt het installeren van zo'n batch dan? Gaat dat automatisch in de nacht of bij het herstarten van de modem? Of kan je dit ook handmatig doen?

Reputatie 7
Badge +9

Dit is niet handmatig te doen @anoniemanoe. De updates worden naar het modem verstuurd, het modem zal deze update automatisch downloaden en daarna rebooten.  

Reputatie 1

@Tommie van Odido ik heb nog 10 dagen om mijn modem terug te sturen en wil graag eerst dr T-56 testen. Kun je vandaag de update pushen als ik de modem aansluit, dan kan ik het testen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anoniemanoe, ik kan dit jammer genoeg niet voor je doen. Dit wordt in batches verzonden door ons CPE team. Ik heb hier geen invloed op en wordt systematisch geregeld. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido na een upgrade op 08-03-2024 naar 2gbits internet is mij een Zyxel T-56 toegestuurd. Wederom ondervind ik problemen met onstabiel internet.

Power: brandt constant

2,5wan: brandt constant

internet: knippert

Lan: knippert

2,4g knippert

5g knippert

Waar ligt het aan?

 

Reputatie 1

Update: ik heb twee switches Tp link LS1005G. Deze heb ik nu weggehaald en het lijkt erop dat de instabiliteit is verdwenen. Ik heb altijd begrepen dat unmanaged switched domme dingen zijn. Kan dit het probleem zijn? Soort van issues met communicatie protocol?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @anoniemanoe, dit kan het zeker zijn! Hou je het de komende dagen in de gaten? We ontvangen graag een terugkoppeling! Groetjes, Ishana

Reageer