Beantwoord

Router constant bezig met discoveren TV die ik niet afneem

  • 7 January 2022
  • 48 reacties
  • 1429 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

48 reacties

Reputatie 1

Uh, wacht even. Daar zeg je wat @sublimerote ... Ik was zo blij dat ik nu mijn andere dhcp probleem kan debuggen dat ik even vergeten was dat de router nog steeds de ganse dag elke paar seconden in het luchtledige staat te kletsen.

Hoezo kan de ETH_IPTV interface niet worden uitgeschakeld? ADSL etc staat ook gewoon netjes op inactief. 

Hallo @Jason,

hier nu ook veel meldingen van “udhcpc: nas10_5 Sending discover...” terwijl ik geen gebruik van IPTV maak.

 

Kunnen de specialisten hiermee aan de slag voor mij gaan? Alle gegevens staan in mijn profiel zover ik weet, heb je nog iets nodig dan hoor ik het van je.

 

Alvast bedankt.

 

Zo dan ik heb duidelijk mijn tweede bakkie thee nog niet op, sorry voor deze misinformatie! @sublimerote Je hebt helemaal gelijk, ik verwar klantnummer met e-mailadres. 

Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan zorg ik ervoor dat ook jouw case wordt meegenomen in het onderzoek! 😊

P.s. je kunt alleen het e-mailadres invoeren wanneer je jouw profiel aanmaakt op de Community, niet daarna. Nogmaals sorry voor de verwarring!

Helaas; ook dat lukt niet:

Sorry, je hebt nog geen toegang tot deze pagina.

Je hebt geen rechten om deze pagina te bezoeken.

 

EDIT: ik kon wel mijn T-Mobile Thuis klantnummer invullen op mijn profielpagina. Dan weet je misschien ook genoeg?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, een laatste update vanuit onze kant: deze bug is breeduit onderzocht en besproken met alle betrokken partijen. De discovers zelf maken geen verschil in het functioneren van het modem en dat is in principe een standaard configuratie. Het is voor degenen die het esthetisch niet prettig vinden een idee om er eventueel een eigen modem/router aan te hangen. We zullen dit niet meer handmatig verwijderen, sorry voor het ongemak.

Dit topic gaat nu op slot.

Reputatie 7
Badge +16

@Bahorie Het is hersteld, thanks voor het aangeven en veel plezier met de verbinding.

Mochten we elkaar vandaag niet meer spreken: alvast een prachtig weekend toegewenst! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sublimerote en @Michel J, ook bij jullie is de aanpassing verricht en zal het probleem nu niet meer voorkomen. Grote dank voor jullie geduld en medewerking in deze casus. Hierdoor konden we het sneller oppakken en kan straks allicht een generieke wijziging plaatsvinden! 👍👍

Indien we elkaar vandaag niet meer spreken: een prachtig, gezond weekend toegewenst!

Ha @Lisa en @Jason 

 

Ik heb precies hetzelfde probleem! Dus consider me interested for deze oplossing!


Alvast bedankt, Rik

Reputatie 7
Badge +16

@Bahorie Helemaal top en heel graag gedaan! Jij bedankt voor het snel actie ondernemen en checken bij ons. Veel plezier nog met je verbinding en mocht je ooit nog ergens tegenaan lopen, voel je vrij om het met ons te verifiëren! 😄

Reputatie 7
Badge +16

@sublimerote Top dat het nu ook opgelost is bij jou, blij om dat te horen! 😁

Reputatie 7
Badge +16

@sublimerote en @marsmol Daar snijden jullie goede punten aan: ik heb hier nog geen goed antwoord op, maar beloof dat ik het stante pede doorzet zodat er wederom naar gekeken kan worden! 

Dit is overigens inderdaad een klant-specifieke aanpassing. 

@sublimerote Kun je mij nog jouw gegevens toesturen? Dan neem ik jou ook mee in het onderzoek!

Ik heb exact dit probleem (plus nog wat anders). Mag ik vragen om ook bij mij de IPTV interface uit te schakelen?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Kevin789, ook bij jou zal de aanpassing verricht worden en zal het probleem daarna niet meer voorkomen. Houd alsjeblieft rekening met een verwerkingstijd van maximaal drie werkdagen - in de praktijk, kennende mijn razendsnelle collega, zal het echter morgen al verholpen zijn! 😉

Reputatie 7
Badge +16

@sublimerote Dat is mijn domme vergissing geweest, ik linkte door naar de gearchiveerde pagina in plaats van het correcte artikel in de Wiki! Als het goed is, heb je nu toegang tot de pagina privébericht (de link is klikbaar).

@Michel J Bedankt voor je melding, we nemen het mee!

Hallo,

hier hetzelfde probleem, kunnen jullie het ook oplossen.

alvast bedankt!

marco

@marsmol UPDATE: Het is opgelost, de TV interface Vlan 640 is verwijderd van het modem, het modem praat hier ook niet meer tegen en doet geen discovers meer naar Nas 1_5. Er worden geen discovers meer gestuurd naar Vlan 640 dus IPTV en verdere instellingen kunnen wij niet verwijderen door de configuratie van het modem.

Daarmee kunnen er in principe geen problemen meer ontstaan zoals eerder vermeld is.

@Jason, zou je dit ook voor mij kunnen oplossen?
Ik heb je net ook een PB gestuurd. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Veerling, ik heb de techneuten geïnstrueerd en verwacht dat het dinsdag of woensdag hersteld is. Een mooi, zonnig weekend toegewenst! 😄

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Inosit, goed dat je het meldt, ook jou helpen wij graag! Daarom heb ik voor jou een aanvraag uitgezet binnen het overkoepelende onderzoek en hier zal je deze week meer over horen. Geef het gerust aan als er nog iets speelt, dit gaan wij hoe dan ook onder de knie krijgen!

Reputatie 7
Badge +16

@sublimerote Kun je het e-mailadres waarmee je op My T-Mobile Thuis inlogt, plaatsen in jouw profiel, alsjeblieft? Dan kan ik je meenemen in het onderzoek. Thanks! 😊

Wie kan dat allemaal inzien als ik dat toevoeg?

@sublimerote Logische vraag, ik kan je geruststellen: het is achter slot en grendel beveiligd. Geen zorgen! De enigen die beschikking hebben tot die info zijn de moderators op de Community.

Reputatie 7
Badge +16

Dank je @Jason Ik hoor het graag. Als ik aan deze kant van de lijn iets kan doen om te helpen bij het onderzoek, vind ik het ook prima als de technische dienst contact opneemt.

Heel graag gedaan alvast en jullie bedankt voor de aangeboden medewerking! 😄 Mocht er iets zijn waar jullie qua hulp aan kunnen bijdragen, dan laat ik het direct weten.

@sublimerote Kun je het e-mailadres waarmee je op My T-Mobile Thuis inlogt, plaatsen in jouw profiel, alsjeblieft?

Hoe?

Ik zie een hoop invulvelden op mijn profiel, maar geen voor een emailadres...

Reputatie 7
Badge +16

Zo dan ik heb duidelijk mijn tweede bakkie thee nog niet op, sorry voor deze misinformatie! @sublimerote Je hebt helemaal gelijk, ik verwar klantnummer met e-mailadres. 

Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan zorg ik ervoor dat ook jouw case wordt meegenomen in het onderzoek! 😊

P.s. je kunt alleen het e-mailadres invoeren wanneer je jouw profiel aanmaakt op de Community, niet daarna. Nogmaals sorry voor de verwarring!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @marsmol, excuses voor het te late antwoord, jouw topic was verkeerd gecategoriseerd waardoor wij niet tijdig konden reageren.

Komt jouw ervaring toevallig overeen met de ervaringen die in dit topic gedeeld zijn? 

In principe is die discover geen ramp, alleen gebeurt het wel erg vaak. De reden dat het TV-pad toch nog aangehaald wordt, kan ermee te maken hebben dat TV nu geen eigen VLAN meer heeft. 

Als je tijdens dagelijks gebruik geen last ondervindt en het alleen ‘log vervuiling’ is (mooi woord, dank M76!), dan is het niet zo'n groot probleem met veel impact. Het kan ook zijn dat er een aangesloten apparaat is dat roet in het eten gooit. In dat geval wil ik vragen randapparatuur even los te koppelen en dan één voor één weer aan te sluiten. Op die manier kun je uitsluiten wat de oorzaak kan zijn. Tot slot wil ik om een fabrieksreset van het modem vragen. Mogelijk is er na een wijziging van de instellingen iets spaak gelopen. Dat sluiten we dan ook direct uit. 

 

Mocht je hierna nog steeds uitval ervaren, dan hoor ik graag het volgende: 

  1. -Welke lampjes branden op het modem ten tijde van wegval?
  2. -Vallen alle diensten (TV, Internet) tegelijk weg?
  3. -Hoe vaak per dag vallen de diensten weg?
  4. -Hoe lang duurt het uitval of de ‘glitch'?

 

Met deze info kan ik weer bij de techneuten aankloppen. → Met grote dank aan @Sander!

Reputatie 1

Hoi @Jason. Nee, dit is een compleet ander probleem. De lease op de twee interfaces die ik hoor te hebben is ok.

 

Het probleem is dat de router elke paar seconden een lease probeert te krijgen voor ETH_IPTV. Dat gaat nooit gebeuren, want ik heb geen TV abonnement bij T-Mobile.

Op zich is de "log vervuiling" alleen al een probleem omdat die zo extreem is dat de log files zo groot worden dat de gebruikersinterface van de router ze niet meer kan ophalen binnen de sessie time-out. Daarnaast zorgt het ervoor dat andere dhcp problemen vrijwel niet meer te debuggen zijn.

 

Daarnaast is de router zo druk met het zoeken naar een lease voor ETH_IPTV (die hij dus nooit gaat krijgen) dat hij sneller aan zijn max zit en andere frames kan gaan missen.

 

En wellicht ten overvloed:

Ja, ik heb zowel de router als ze mediaconverter al een fabrieksreset gegeven.

Ja, het probleem treedt ook op als er niks is aangesloten op de router.

M'n TV valt niet weg, want die heb ik niet

 

Dit probleem zit echt in de dhcp configuratie van de router en/of jullie netwerk. Wellicht kun je een techneut aanhaken?