's Avonds traag Internet

  • 4 January 2023
  • 56 reacties
  • 1371 Bekeken


Toon eerste reactie

56 reacties

Reputatie 1

Hi @Jason ik heb sinds afgelopen weekend een mail ontvangen dat jullie mij geprobeerd zouden hebben te bellen. (na vorige week heb ik geen gemiste oproepen) en of ik terug wil bellen op het algemene nummer. Ik heb inmiddels een aantal keer teruggebeld en de servicedesk zou ook hebben doorgegeven of de persoon van de technische dienst mij  nogmaals wil bellen.

Ik wacht nu al een aantal dagen, maar heb nog altijd niks gehoord.

Een servicedesk medewerker heeft mij nog geprobeerd te helpen door het kanaal van het glasvezel te wijzigen, maar dit heeft helaas ook niet geholpen.

Ik wordt inmiddels redelijk radeloos, aangezien ik nu al 5 weken aan het klooien ben en 's avonds dus zo goed als niks kan.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AT1979, bedankt voor je privébericht. De files werken niet wanneer je het via een PM stuurt jammer genoeg. Wij mogen daarbuiten ook geen files op onze laptops plaatsen in verband met beveiligingsgevaar. Ik zal de WeTransfer-link naar mijn collega's versturen bij de technische dienst zodat zij het verder kunnen nagaan voor je!

Voor het jitter-probleem kun je de tips van college-moderator Cal wellicht goed gebruiken: Latency, ping, jitter, packet loss, lag en frame rate | T-Mobile Community. Succes!

Reputatie 1

@Jason, Ik heb je via een PM de screenshots via een weTransfer-link doorgestuurd. Daarin ook een opname van het traag laden van pagina's (bedraad).

Wat mij bij de speedtesten vooral opvalt is de hoge jitter, terwijl die nu, na 0:00 weer netjes op 1ms zit.

Hopelijk kunnen jullie op basis van de jou toegestuurde gegevens achterhalen wat het probleem is.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AT1979, bedankt voor het delen van de screenshots, hier kunnen we zeker meer inzicht mee vergaren! Wat ik nog graag wil aangeven, omdat ik me kan voorstellen dat dit niet helemaal duidelijk is, is dat we jammer genoeg niet zoveel kunnen uitsluiten met speedtests die gedaan zijn op mobiele telefoons (en gaming consoles maar dat geldt hier niet). Smartphones hebben een groot aantal actieve achtergrond apps die de boel verstoren, bovendien zijn de ingebouwde netwerkkaarten vaak inadequaat - niet altijd - en bieden de overall resultaten geen waarheidsgetrouwe uitkomst. Graag ontvang ik een aantal speedtests die uitgevoerd zijn op een laptop of pc en waarbij de computer bekabeld aangesloten is en dit zichtbaar is op de screenshot. Onze techneuten onderzoeken alleen snelheidsissues waarbij duidelijk is dat het om een bekabeld aangesloten verbinding gaat. Dit zeg ik niet om je van verder onderzoek te benadelen maar meer om aan te geven dat het onderzoek dan direct stopt en dit zonde is van de tijd die je eraan kwijt bent.

Zodra ik bovenstaande in onderstaand format ontvangen heb, zet ik het per direct door zodat er meteen actie op ondernomen kan worden: 

 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

 

Reputatie 1

Hoi @Cal ,

24 december heb ik de Deco losgehaald en dit telefonisch doorgegeven. De technische dienst zou dan verder kijken, maar ik heb sindsdien niks meer gehoord.

Wanneer ik traag internet ervaar hang ik m'n laptop bedraad direct aan het modem. Ook dan ervaar ik problemen. Wat opvalt is dat, net als in het andere topic, Netflix bijvoorbeeld super traag laadt, maar vervolgens wel gewoon afspeelt.

Bij een Speedtests duurt het erg lang voor er een server is gevonden, waarna de test vaak wel goede snelheden meet.

Gister kon ik vandaag ongeveer 19:30 bijna niks meer en om 22:00 ging het weer goed.

Ik hoop dat het snel wordt opgelost, want dit is geen doen. 

Bijgaand 2 speedtests (bedraad) van gisteren vlak na elkaar tijdens problemen.Op mobiel duurde het enorm lang voordat pagina's waren geladen, bedraad iets sneller, maar bijvoorbeeld afbeeldingen op nos.nl duurde ook vrij lang. Niet wat je bij 100Mbps zou verwachten.

Speedtest 4 januari 21:14
Speedtest 4 januari 21:15

 

En een Speedtest op m'n mobiel tijdens problemen met hoge ping en jitter

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AT1979, omdat de oplossing in het andere topic nog bezig is heb ik jouw bericht verplaatst naar en eigen topic zodat de berichten helder en adequaat zijn. Het originele topic waar je in had gepost was: traag tot geen internet in de avonduren.

Het is niet leuk om hier tegenaan te lopen! Op dit moment staan er inderdaad een aantal topics over traag Internet in de avonduren open, alleen is geen verband tussen de meldingen.

Als ik het goed begrijp ervaar je vooral last via de Wifi, of ervaar je ook problemen via het kabelinternet? Is dit apparaat direct bekabeld op het modem of via een omweg, zoals stroomnetadapters of een eigen router/switch? Heb je al getest hoe het internet werkt zonder de Deco set?

In ieder geval zag je internetlijn er erg stabiel uit, hopelijk is de oplossing daarmee snel in zicht!

Reageer