Beantwoord

Snelheid DSL ineens veel lager

  • 12 February 2020
  • 44 reacties
  • 1337 Bekeken


Toon eerste reactie

44 reacties

Reputatie 7

Hey @JoeyVers,

Ah jammer dat het euvel nog steeds speelt, we gaan dan verder speuren naar een oplossing! Wanneer ik je verbinding op afstand uitlees dan zie ik vanuit hier geen problemen. Even voor de duidelijkheid, de snelheden die je hebt gemeten zijn na het uitvoeren van een bekabelde snelheidstest? Zo ja, zou je de nieuwe snelheidsresultaten met ons kunnen delen? Dan brengen we vervolgens onze techneuten op de hoogte.  

Hey @JoeyVers,

Ah jammer dat het euvel nog steeds speelt, we gaan dan verder speuren naar een oplossing! Wanneer ik je verbinding op afstand uitlees dan zie ik vanuit hier geen problemen. Even voor de duidelijkheid, de snelheden die je hebt gemeten zijn na het uitvoeren van een bekabelde snelheidstest? Zo ja, zou je de nieuwe snelheidsresultaten met ons kunnen delen? Dan brengen we vervolgens onze techneuten op de hoogte.  

Hee Piotr,

Jullie lezen mijn verbinding wel uit op het moment dat ik geen problemen ervaar. Is het een idee dat jullie de verbinding uitlezen in de avond rond 21:00 uur ofzo? Daarnaast heb ik inderdaad alle tests bekabeld uitgevoerd. De resultaten heb ik hier op het forum achtergelaten in tekst, maar als je graag screenshots wil zien kan ik die hier ook wel even posten.

Dit zijn de speedtests van gisteravond (de tijden zijn dus PM maar dat staat er niet bij):

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@JoeyVers 

Zou je de PlayStation op wifi kunnen testen ipv bekabeld en vervolgens kijken wat de snelheid is op je pc/laptop?

@JoeyVers

Zou je de PlayStation op wifi kunnen testen ipv bekabeld en vervolgens kijken wat de snelheid is op je pc/laptop?

Ik heb zojuist trouwens weer geprobeerd het probleem te reproduceren door eerst een test uit te voeren (die gaf 75 Mbps) en toen mn PS4 aan te zetten en toen weer te testen (gaf 68 Mbps). Daarnaast had ik vanochtend getest en toen was de meeting 55 Mbps terwijl alleen mijn desktop aanstond. Dus ik denk niet dat het aan mijn PS4 ligt. Ik denk zelf het dat iets met mijn modem te maken heeft. Om de een of andere reden knijpt ie mijn bekabelde netwerk af en toe ineens.

Morgen zal ik toch nog even jouw test uitvoeren en kijken wat er gebeurt. 

Helaas mijn snelheid is zojuist weer ingezakt van rond de 70 Mbps rond 17:00 uur en nu is ie nog maar rond de 10 Mbps om 21:30 uur.

Een nieuw dieptepunt nu om 21:30 uur een snelheid van rond de 3 Mbit/s. 

Hi @JoeyVers, excuses voor de onduidelijkheid, het lijkt inderdaad op een capaciteitsprobleem en dit wordt door de huidige drukte verergerd. Op dit moment kunnen we daar weinig aan doen gezien de omstandigheden (ook al speelde het al eerder) omdat veel werkzaamheden stil liggen en monteurs nog maar beperkt ingezet worden. Maar uiteraard gaan we er graag mee aan de slag zodra dit weer mogelijk is!

Ik snap dat het nu niet meteen opgelost kan worden hoor door de huidige omstandigheden. Het ging mij er meer om dat duidelijk is wat het probleem is (en al was). Want het probleem is niet dat er een capaciteitsprobleem is omdat er nu veel mensen thuis zijn vanwege het virus. Het is namelijk zo dat het probleem er al was voordat mensen thuis zaten. Daarnaast (zoals ik al eerder zei) heb ik het probleem vooral in de avonduren. Ik merk trouwens geen verschil tussen nu (tijdens de crisis) en 2 maanden geleden hoor het probleem is gewoon exact hetzelfde.

Ik hoop dus dat jullie zodra dit weer mogelijk is inderdaad zorgen dat dit capaciteitsprobleem wordt opgelost, want dit capaciteitsprobleem was er dus voor de duidelijkheid al vóór de huidige situatie, dus zal ook niet zomaar verdwijnen als we straks weer allemaal gewoon aan het werk zijn.

 

EDIT: Ik ben trouwens in ieder geval al blij dat jullie weten en “toegeven” dat het om een capaciteitsprobleem gaat, want dat betekent dat er een oplossing mogelijk is vanuit jullie kant.

Op dit moment is mijn snelheid rond de 8 Mbps. Vanmiddag was dat nog rond de 55 Mbps. Op mijn modem krijg ik nog steeds rond de 90 Mbps binnen. Er is in de tussentijd niks veranderd; dus geen nieuwe apparaten aangesloten of afgesloten bijvoorbeeld. Het enige dat al de hele dag aanstaat is mijn desktop en mijn PS4, die het vanmorgen en vanmiddag dus op zich nog best oke deden op 55 Mbps. Volgens mij is mijn modem echt de weg kwijt ofzo. (Reset van mijn modem heeft wederom niet geholpen.)

Reputatie 7

Hey @JoeyVers,

Bedankt voor je medewerking. Ik heb zojuist onze techneuten op de hoogte gesteld en aangegeven dat het probleem jammer genoeg nog steeds speelt. Zij gaan dit onderzoeken en uiteraard er alles aan doen om dit voor je op te lossen. Zodra we een update ontvangen, brengen we je spoedig op de hoogte. :relaxed:

Hey @JoeyVers,

Bedankt voor je medewerking. Ik heb zojuist onze techneuten op de hoogte gesteld en aangegeven dat het probleem jammer genoeg nog steeds speelt. Zij gaan dit onderzoeken en uiteraard er alles aan doen om dit voor je op te lossen. Zodra we een update ontvangen, brengen we je spoedig op de hoogte. :relaxed:

Oke dankje!

Hi @JoeyVers, excuses dat je geen tussentijdse update hebt ontvangen, we zijn de verbinding nog aan het monitoren om te kijken wat er exact gebeurt. Je hoort snel van ons! 

Hi @Brian inmiddels al weer 10 dagen geleden en nog geen update. Ik begrijp dat er met de huidige situatie in het land wellicht minder snel gewerkt kan worden, maar heb je inmiddels een update voor mij over mijn probleem? Ik zat het forum eens af te zoeken en toen kwam ik op meerdere posts die héél erg op mijn probleem lijken. In deze posts was de oplossing dat er een “link toegevoegd” moest worden. Ik heb zeer sterk het vermoeden dat dit mijn probleem ook op zal lossen omdat dit ook een capaciteitsprobleem lijkt te zijn.

Deze info over de extra link komt trouwens van een post die jij zelf op onderstaande topic hebt geplaatst:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/twee-maanden-en-5-afspraken-verder-nog-steeds-langzaam-glasvezel-in-de-avonduren-310057

Reputatie 7
Badge +15

Zou het misschien kunnen liggen aan de switch die je er tussen hebt? Verwijder de kabel naar de switch eens uit je modem en dan testen op je pc.

Zou het misschien kunnen liggen aan de switch die je er tussen hebt? Verwijder de kabel naar de switch eens uit je modem en dan testen op je pc.

Al gedaan. Mijn desktop is direct aangesloten op mijn modem en als ik verder de kabel naar de switch eruit haal verandert dat niks aan de snelheid.

En nu een uurtje later heb ik ineens weer 75 Mbps. Er is niks veranderd aan de apparaten of wat dan ook. Zowel mijn desktop als PS4 staan nu steeds aan en beide meten nu rond de 75 Mbps. Onverklaarbaar...

Reputatie 7
Badge +15

Misschien is het eens goed om een Moderator je lijn na te laten kijken en misschien dat ze er iets hier kunnen halen. Ze zijn er morgen weer :)

Misschien is het eens goed om een Moderator je lijn na te laten kijken en misschien dat ze er iets hier kunnen halen. Ze zijn er morgen weer :)

Ja ben benieuwd, hopelijk kunnen zij iets zien wat een verklaring zou kunnen zijn.

Reputatie 7

Hi @JoeyVers, bedankt voor al het testen! We hebben hiermee de meest voorkomende oorzaken inmiddels doorgelopen, ik stuur graag een monteur bij je langs om de aansluiting te controleren en de snelheidsproblemen hopelijk op te lossen. Mijn collega's nemen binnen een aantal dagen contact met je op!

Hi @JoeyVers, bedankt voor al het testen! We hebben hiermee de meest voorkomende oorzaken inmiddels doorgelopen, ik stuur graag een monteur bij je langs om de aansluiting te controleren en de snelheidsproblemen hopelijk op te lossen. Mijn collega's nemen binnen een aantal dagen contact met je op!

Dankje! Is het niet een probleem dat mijn snelheid alleen op onverklaarbare momenten laag is? Je zal namelijk net zien dat het gewoon prima is als die monteur er is. 
 

PS, die monteur is neem ik aan gratis? Blijf een Nederlander he haha. 

Reputatie 7
Badge +15

Een monteur aangestuurd vanuit T-mobile is in principe gewoon gratis, als je zelf meerwerk laat doen door de monteur dan betaal je daar wel voor.

Reageer