Beantwoord

T-Mobile zegt bridge tap

  • 29 November 2020
  • 37 reacties
  • 932 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Beste Brian,

Na de terugval van afgelopen maandag is de internetverbinding vooralsnog stabiel. Het lijkt me een goed idee om nog eenmaal een deskundige monteur langs te sturen om naar de streamingkwaliteit te kijken nu het televisiebeeld zeer blokkerig blijft. Vreemd genoeg heeft het tv beeld in de afgelopen 5 maanden wel ca. een maand redelijk goed gefunctioneerd dus je zou denken dat het technisch mogelijk is. Zou evt. een nieuw modem, nieuwe mediaboxen of een versterker nog een oplossing kunnen zijn. Iig willen we nog een poging wagen met een monteur alvorens gebruik te maken van het aanbod van kosteloos opzeggen van het abonnement. In afwachting van de afspraak,

 

met vriendelijke groet

Had al zo'n vermoeden dat de gebruikersnaam er betrekking op had. Ik ben woonachtig in Heemskerk (NH ook) ben juli 2020 meer klant geworden, was al gebruiker van mobiele telefonie en ivm nieuwe woning gekozen voor tmobile, op papier is de prijs goed voor de te leveren dienstenpakket en is voor mijn gebruik voldoende (50mb lijn, standaard tv pakket en F1 dan om Max te kijken) en je gunt iemand ook wat met oog op dat je al jaren mobiele telefonie gebruiker bent van tmobile.

Maar vanaf begin november de problemen beginnen met blokkerig beeld, en inderdaad, dan begint de muur waar je tegenaan loopt van de klantenservice van tmobile; laaaang in de wacht hangen, monteur sturen die dan alleen je Isra punt vervangt en dan het doorschuift naar KPN, niets meer horen van tmobile, na anderhalve week zelf bellen, lang wachten, dan de toverwoorden “bridge tab” en is het voor tmobile over het muurtje gegooid, m.a.w. niet meer ons probleem, waarom zouden wij/tmobile kpn aansturen, laat die klant maar modderen, wat je zegt, die dient z'n contractjaar toch wel uit en afkopen doe je niet want dan betaal je en heb je nog niets. Uiteindelijk gisteren maar 'n topic gestart in de hoop dat 'n medewerker van tmobile zich de frustratie van z'n klanten aan gaat trekken en iets voor ons gaat doen. Mocht er niets gebeuren, inderdaad dan volgen er verdere stappen. We keep in touch!

Met vriendelijk groet,

Alex

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @HopeloosTmobile, bedankt voor de update en natuurlijk erg onfortuinlijk dat de Guidion monteur het niet heeft kunnen oplossen. Gelukkig heeft de monteur het direct doorgezet. De huidige verwerkingstijd bedraagt drie tot zes dagen. Zodra KPN de terugkoppeling heeft gemaakt naar onze technische dienst, zal er contact opgenomen worden met je. 

Het ‘klantdomein’, oftewel alle binnenhuisbekabeling inclusief de installatieonderdelen bij jou thuis, zijn volledig uitgesloten dus KPN zal met een alternatief komen. Sorry voor de wachttijd!

Beste Jason,

Een kleine update. Helaas kon de KPN monteur de storing (zeer blokkerig tv beeld) niet oplossen ondanks het feit dat hij wel een uur bezig is geweest in het KPN kastje buiten. Verrassend was wel dat hij zei dat de klacht was dat het internet het niet deed terwijl het internet nu juist wel stabiel is nadat deze zelfde monteur in dec. hiermee aan de slag is geweest. Iig kont hij dus ook niet ontdekken waar de storing vandaan komt; vandaar dat er nu morgen 21 jan, een specialist van de KPN langskomt om dit te bekijken. Wordt vervolgd.

met vriendelijke groet, Marga

Reputatie 7

@HopeloosTmobile ,

Balen dat de monteur dit niet in deze keer kon oplossen! Dank je wel voor de update en weet dat we voor je klaar zitten hier. We wachten het af!

Reputatie 7

Hoi @HopeloosTmobile ,

Ik ben erg benieuwd wat de specialist van KPN heeft ontdekt! Wil je het ons laten weten? 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @HopeloosTmobile, gisterochtend is KPN een lijninspectie gestart op basis van alle doorgegeven informatie. Het resultaat hiervan en de mogelijke oplossing zullen spoedig aangeleverd worden. Mocht jij niet direct van hen een reactie ontvangen, dan zal ik die je meteen doorgeven in dit topic. 

We zijn er bijna uit, bedankt voor je geduld!

Beste Jason,

 

Dank voor je antwoord. Zoals de Guidion monteur al liet weten (zie boven), ligt eea ook niet aan de binnenhuisbekabeling. Ik wacht de reactie af.

Reputatie 7

Hi @AlexTermes @HopeloosTmobile Allereerste van harte welkom! Vanwaar de negatieve insteek? Het klopt dat je hier veel klachten zal zien, dat komt voornamelijk omdat je een tevreden klant minder snel zal horen. :wink: Als je wat verder leest dan zal je ook zien dat we veel bridge tap issues uiteindelijk wél op kunnen lossen zoals in het bridge tap topic dat hier voor aan is gemaakt.

Voor een stukje context, wat @Waqqas zegt klopt, bij onderzoek krijgen wij vanuit de netbeheerder terug dat er sprake zou zijn van een bridge tap. Een bridge tap is een mooi woord voor wat in principe een aftakking is, denk dan aan bijvoorbeeld een lijn voor de vaste telefoon die niet meer gebruikt wordt. Deze ‘loze’ aansluiting kan dan voor verstoring in het signaal zorgen.

 Áls er echt sprake is van een bridge tap in de woning dan ben je hier inderdaad zelf verantwoordelijk voor, net zoals je bijvoorbeeld verantwoordelijk bent voor de stopcontacten in huis en niet je energieleverancier. Maar, de melding dat er een bridge tap zou zijn klopt lang niet altijd en in dat soort gevallen gaan we uiteraard alsnog graag voor je aan de slag! Een foto zoals jij hebt geplaatst @HopeloosTmobile helpt hier ontzettend bij, dit kunnen we dan namelijk ook doorsturen naar de netbeheerder om aan te tonen dat het geen bridge tap is en zij sturen dan alsnog een monteur langs om de aansluiting te controleren.

 

@HopeloosTmobile Ik heb voor jou direct al een nieuw verzoek uitgezet om een monteur aan te sturen en we gaan er opnieuw mee aan de slag! 

@AlexTermes Als er bij jou ook geen sprake zou zijn van een bridge tap lukt het jou dan om ook een foto te maken en deze hier te plaatsen? Dan kijk ik graag met je mee naar wat de beste oplossing is.

Beste jason, er staat een afspraak met kpn gepland voor morgen 15 jan. Ik hoop dat ze dan voldoende info hebben om eea op te lossen. Fingers crossed.

Mvrgr, marga

Hallo Brian,

Ten eerste; dank voor je reactie, blij iemand te hebben die het wil oppakken/oplossen. De negatieve insteek komt voor uit het feit dat het eerst vlekkeloos werkt (tevreden klant) Vervolgens begint het tv beeld te blokken. Je maakt tmobile op attent en die sturen ’n monteur aan, so far, so good. Maar dan blijft het stil, je belt maar eens na hoe het ermee staat. Dan, na lang in de wacht te hebben gehangen wordt ik voor mijn gevoel afgescheept met ’n slap berichtje over bridge tap en dat ik dat even zelf in m’n kenniskring moet vragen naar ’n technisch iemand om dit te verwijderen of door Guidion laten doen tegen eigen kosten. Ok, áls de stelregel is dat alles wat ná de voordeur is, voor eigen kosten is, ok. Bel Guidion en die doen niets voor me zonder aansturing van tmobile en verbinden me doodleuk door naar tmobile waar je weer ’n tijd hang en vervolgens de verbinding wordt verbroken… vervolgens ellelange wachttijden om iemand te pakken krijgen, dus in de wachttijd ga je maar de community afstruinen naar lotgenoten in de hoop de oplossing te vinden.. en tja dan sta ik voor m’n gevoel met ’n kluitje in het riet en dan zakt het bij mij ook ’n beetje richting negatieve insteek…  

Maar goed, op naar die positieve vibe die je uitdraag namens tmobile.

Bijgevoegd de foto van hoe nu m’n isra punt eruit zit waar ik m’n dsl kabel inprik. Hassan (monteur door tmobile aangestuurd) heeft de oude 4-gats vervangen voor deze nieuwe uitvoering, 18 november jl. helaas zonder veel succes. Heeft gebeld met de tmobile back-office dat de lijn gemeten moest worden dat deze onstabiel zou zijn. Wellicht kan je de monteur om meer info vragen. (Werkordernummer WO-01432205 afspraaknummer SA-1422214)

Alvast bedankt en hoor graag van je.

Alex

 

 

 

 

Beste Brian,

 

Inmiddels zijn we 7 dagen geleden en is het nieuwe jaar begonnen maar helaas is het televisiebeeld nog steeds erg blokkerig. Het internet is vooralsnog nog steeds stabiel. Ik hoop echter dat je spoedig aktie kunt ondernemen inzake het blokkerig tv beeld, in de vorm van een monteur zoals je 12 dagen geleden besprak. In afwachting van je reactie,

 

met vriendelijke groet,

Marga

Reageer