Beantwoord

T-Mobile zegt bridge tap

  • 29 November 2020
  • 37 reacties
  • 932 Bekeken

 

icon

Beste antwoord door Brian 23 December 2020, 12:14

Bekijk origineel

37 reacties

Beste Jason ea,

Hierbij een kleine en hopelijk laatste update. Nadat een derde en uiteindelijk gespecialiseerde top monteur van KPN op 26 jan. j.l. is langsgekomen, is het helemaal goed gekomen met het tv beeld. De monteur heeft iets aangepast in de buitenlijn en een filter geplaatst tussen het modem en de buitenlijn waarmee het probleem van het zeer blokkerig tv beeld nu is opgelost en wij tot ons grote genoegen eindelijk na 5 maanden ongestoord tv kunnen kijken. De KPN monteur heeft ook nog keurig 2x gebeld om te informeren hoe het ging met het tv beeld. Het internet is gelukkig ook nog steeds stabiel. 

Dus met de geboden oplossing zijn wij nu tevreden. Echter, ik betreur nog steeds de tijd dat eea geduurd heeft en het feit dat je eerst toch wat “afgescheept” wordt met standaard oplossingen alvorens er actie wordt ondernomen, dit kan absoluut wat klantvriendelijker, maar hopelijk nu eind goed al goed!

met vriendelijke groet,

Marga

Reputatie 7

@HopeloosTmobile ,

Balen dat de monteur dit niet in deze keer kon oplossen! Dank je wel voor de update en weet dat we voor je klaar zitten hier. We wachten het af!

Beste Boris,

 

De specialist van KPN is gisteren (21 jan) geweest en ziet een storing op de lijn van de KPN verdeelkast een paar straten verderop naar ons huis maar hij had niet de specifieke apparatuur om dit aan te pakken. Vandaar dat deze KPN monteur een afspraak heeft ingepland op 28 jan. voor een nog gespecialiseerder iemand (!) om dit hopelijk te kunnen verhelpen. Voor het moment is de situatie dus onveranderd, maw nog steeds een blokkerig tv beeld. 

We wachten het dus maar weer af. 

met vriendelijke groet, Marga

Reputatie 7

Hoi @HopeloosTmobile ,

Ik ben erg benieuwd wat de specialist van KPN heeft ontdekt! Wil je het ons laten weten? 

Beste Jason,

Een kleine update. Helaas kon de KPN monteur de storing (zeer blokkerig tv beeld) niet oplossen ondanks het feit dat hij wel een uur bezig is geweest in het KPN kastje buiten. Verrassend was wel dat hij zei dat de klacht was dat het internet het niet deed terwijl het internet nu juist wel stabiel is nadat deze zelfde monteur in dec. hiermee aan de slag is geweest. Iig kont hij dus ook niet ontdekken waar de storing vandaan komt; vandaar dat er nu morgen 21 jan, een specialist van de KPN langskomt om dit te bekijken. Wordt vervolgd.

met vriendelijke groet, Marga

Reputatie 7
Badge +16

Dat komt ongetwijfeld helemaal goed. Laat je me weten hoe de afspraak ging? Alvast bedankt, succes morgen en nog een prachtige dag toegewenst!

Beste jason, er staat een afspraak met kpn gepland voor morgen 15 jan. Ik hoop dat ze dan voldoende info hebben om eea op te lossen. Fingers crossed.

Mvrgr, marga

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @HopeloosTmobile, gisterochtend is KPN een lijninspectie gestart op basis van alle doorgegeven informatie. Het resultaat hiervan en de mogelijke oplossing zullen spoedig aangeleverd worden. Mocht jij niet direct van hen een reactie ontvangen, dan zal ik die je meteen doorgeven in dit topic. 

We zijn er bijna uit, bedankt voor je geduld!

Beste Jason,

 

Dank voor je antwoord. Zoals de Guidion monteur al liet weten (zie boven), ligt eea ook niet aan de binnenhuisbekabeling. Ik wacht de reactie af.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @HopeloosTmobile, bedankt voor de update en natuurlijk erg onfortuinlijk dat de Guidion monteur het niet heeft kunnen oplossen. Gelukkig heeft de monteur het direct doorgezet. De huidige verwerkingstijd bedraagt drie tot zes dagen. Zodra KPN de terugkoppeling heeft gemaakt naar onze technische dienst, zal er contact opgenomen worden met je. 

Het ‘klantdomein’, oftewel alle binnenhuisbekabeling inclusief de installatieonderdelen bij jou thuis, zijn volledig uitgesloten dus KPN zal met een alternatief komen. Sorry voor de wachttijd!

Beste Jason,

De Guidion monteur is geweest maar heeft het helaas ook niet kunnen oplossen. Omdat bij tel. navraag van een collega bleek dat er toch veel ruis is op de KPN lijn is het volgende uitgezet aldus de werkbon: “na verschijnende pogingen heb ik deze ticket via collega bij Guidion door laten zetten (ondanks dat er al een keer een lijnmonteur van KPN is langs geweest voor de buitenlijn vanaf de straat kast naar het huis toe) graag deze lijn nogmaals uittesten of vanaf de buiten kast op (dik ader) een andere aansluitpunt te plaatsen”.

Ik hoop dan ook dat KPN spoedig contact opneemt om eea op te pakken/op te lossen.

met vriendelijke groet,

Marga

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @HopeloosTmobile, top dat Internet in ieder geval weer gestabiliseerd is. Wil je me laten weten of de monteur het vandaag heeft opgelost? Bedankt voor je terugkoppeling alvast en een prachtig weekend toegewenst!

Beste Jason,

Dank voor je reactie. Het internet is sinds het bezoek van de KPN monteur op 17 dec. j.. waarbij hij buiten in de verdeelkast iets heeft aangepast, nagenoeg stabiel. Het tv beeld is echter nog steeds blokkerig dus ik hoop dat de monteur die inderdaad as vrijdag langskomt, hierin verbetering kan brengen. Dank voor de aandacht. Wordt vervolgd.

 

met vriendelijke groet,

Marga

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @HopeloosTmobile, sorry voor het veel te late antwoord! Gelukkig zie ik dat de monteur overmorgen langskomt; ik hoop oprecht dat er een aanzienlijke verbetering zo niet volledig herstel van de TV Box kan worden gerealiseerd.

Hoe zit het momenteel met de stabiliteit van de internetverbinding?

Beste Brian,

 

Inmiddels zijn we 7 dagen geleden en is het nieuwe jaar begonnen maar helaas is het televisiebeeld nog steeds erg blokkerig. Het internet is vooralsnog nog steeds stabiel. Ik hoop echter dat je spoedig aktie kunt ondernemen inzake het blokkerig tv beeld, in de vorm van een monteur zoals je 12 dagen geleden besprak. In afwachting van je reactie,

 

met vriendelijke groet,

Marga

Beste Alex,

Fijn te horen dat eea bij jou zeer verbeterd is. De wijze van communiceren is inderdaad apart maar het heeft iig bij jou tot een goed resultaat geleid. Ik hoop dat Brian nog iets betekenen voor ons helaas nog steeds zeer blokkerig tv beeld en dan heeft T mobile er toch nog hopelijk wel twee tevreden klanten bij. Een goede jaarwisseling voor jullie beiden.

met vriendelijke groet,

Marga

Hallo Brian,

Zoals gevraagd de terugkoppeling op je vraag. Na dagen van intensief  tv en internet te hebben gebruikt (kerst) gaat het de goede kant op/blijft het goed. Het tv-beeld is helder en het internet is -zoals je al opnoem- van 'n 25.3 mb voor de KPN interventie tot ‘n 49.7 mb na KPN interventie gegaan. (had tijdens het blokken van het beeld al eens de mb snelheid gemeten vandaar deze gegevens) Ja tot nu toe loopt het naar behoren en zonder problemen (100% beter dan in de zes weken hiervoor van waardeloos tv tot helemaal geen tv kunnen kijken omdat het beeld blokt als 'n malle)

@Brian, dank voor je inzet voor mij dan om dit tot ‘n goed einde te brengen. Je had meer invloed en kon meer realiseren dan je collega die ik telefonisch heb gesproken.

In het bijzonder is wel om dit via de community te moeten communiceren met tmobile omdat -als je belt- de wachttijd enorm is en het antwoord dan onbevredigend is.

@HopeloosTmobile ik hoop voor je dat tmobile ook bij jou kan herstellen/tot 'n goed einde kan brengen.

Met vriendelijke groet,

Alex

Beste Brian,

Na de terugval van afgelopen maandag is de internetverbinding vooralsnog stabiel. Het lijkt me een goed idee om nog eenmaal een deskundige monteur langs te sturen om naar de streamingkwaliteit te kijken nu het televisiebeeld zeer blokkerig blijft. Vreemd genoeg heeft het tv beeld in de afgelopen 5 maanden wel ca. een maand redelijk goed gefunctioneerd dus je zou denken dat het technisch mogelijk is. Zou evt. een nieuw modem, nieuwe mediaboxen of een versterker nog een oplossing kunnen zijn. Iig willen we nog een poging wagen met een monteur alvorens gebruik te maken van het aanbod van kosteloos opzeggen van het abonnement. In afwachting van de afspraak,

 

met vriendelijke groet

Reputatie 7

Hi @AlexTermes , ik heb je verbinding op afstand bekeken en er lijkt (in ieder geval in de meting) wel een flinke verbetering te zijn opgetreden sinds 20-12. De streamkwaliteit is van 48% naar boven de 98% procent gegaan en ook op de internetverbinding zelf zie ik na de 19de geen wegval meer. Ervaar je dit aan jouw kant ook zo?

@HopeloosTmobile Bij jou zie ik inderdaad een wat wisselend beeld, de internetverbinding lijkt voor het grootste deel stabiel maar de streamkwaliteit is onvoldoende. Nu zou ik eventueel nog één van onze monteurs langs kunnen sturen om te kijken of we dit nog kunnen verbeteren maar ik kan niet garanderen dat het de monteur gaat lukken. Ik kan het mij voorstellen als je dit niet meer ziet zitten, in dat geval kijk ik graag met je naar een andere “oplossing”, dan gaan we richting kosteloos opzeggen van het abonnement. Wel iets om dan rekening mee te houden; bij een andere provider met DSL zal je tegen hetzelfde probleem aanlopen, die gebruiken namelijk dezelfde aansluiting. Laat maar weten wat je wil doen!

 

 

Beste Brian en Alex,

Fijn te horen dat eea inmiddels beter loopt bij Alex. Helaas is bij ons het televisiebeeld sinds het bezoek van de KPN monteur afgelopen donderdag 17 dec. alsmaar blokkeriger geworden met als kers op de taart dat hedenochtend, midden in mijn thuiswerkzaamheden, het internet weer uitviel. Van hoopvol ben ik dus weer terug naar hopeloos. Bij zijn vertrek afgelopen donderdag mompelde de KPN monteur nog iets over een specialist als eea het weer niet zou doen. Ik ben benieuwd of jij een suggestie hebt Brian, want het kan echt zo niet langer, met name de internetverbinding.

groet,

Hallo Brian,

Afgelopen zaterdag is de KPN monteur geweest na de gemaakte afspraak. De KPN monteur heeft de lijn gemeten op locatie (er liep al 'n eerdere meeting die hadden ze al gestart hadden van enkele dagen om daar informatie uit te monitoren) de lijn was groen op moment van meeting, de fouten vielen nagenoeg mee. De KPN monteur constateerde wel 'n afwijking die buiten marge was en heeft hierop actie ondernomen door in de verdeelkast (waar de lijn het appartementen complex binnenkomt ) 'n wijziging aan te brengen en tevens dit ook in het wijkcentrale om de lijn goed te krijgen.

Na deze wijziging pakte de router gelijk goed het signaal op, beeld is helder, scherp en zonder blokken. Vanaf zaterdag middag na het bezoek van de KPN is het tv beeld dus goed. Advies van de KPN monteur is om dit de komende dagen te monitoren of er veranderingen voordoen (de KPN monteur verwachtte dit overigens niet)  maar kon hier geen volledige garantie op afgeven.

So far, so good, we gaan de komende dagen tv kijken en beleven hoe het allemaal verloopt. Dank voor je inzet om dit te verhelpen. Zal je via het topic op de hoogte houden hoe het verder verloopt.

Met vriendelijke groet,

Alex

 

Beste brian, gisteren is inderdaad de Kpn monteur geweest en heeft buiten in de verdeelkast van de kpn onze poort veranderd. Het is nu nog te vroeg om te zeggen hoe dit uitpakt. Gisterenavond laat was de tv helaas toch nog wat blokkerig maar het internet doet het vooralsnog. Fingers crossed.

Groet

Reputatie 7

Hi @AlexTermes We hebben de opdracht afgelopen woensdag doorgezet naar de netbeheerder en zo te zien zijn ze gisteren een meting gestart, wordt vervolgd!

@HopeloosTmobile Als het goed is heb jij inmiddels een bericht ontvangen van de netbeheerder voor een monteursafspraak.

Reputatie 7

Dank voor de aanvulling, voor jullie allebei staat er nu een opdracht uit, ik houd een vinger aan de pols vanaf hier.

Beste Brian,

 

Ik heb inmiddels bericht ontvangen van Tmobile dat eea in behandeling is bij een externe leverancier. Ik hoop dat deze het spoedig kunnen oplossen want vorige week viel gemiddeld 3 a 4 keer per dag het internet uit incl. blokkerige tv. We wachten het af. Ik hoop dat Alex inmiddels ook een stapje dichterbij is. 

met vriendelijke groet,

Reageer