Beantwoord

T-Mobile zegt bridge tap

  • 29 November 2020
  • 37 reacties
  • 932 Bekeken

 

icon

Beste antwoord door Brian 23 December 2020, 12:14

Bekijk origineel

37 reacties

Beste Boris,

 

De specialist van KPN is gisteren (21 jan) geweest en ziet een storing op de lijn van de KPN verdeelkast een paar straten verderop naar ons huis maar hij had niet de specifieke apparatuur om dit aan te pakken. Vandaar dat deze KPN monteur een afspraak heeft ingepland op 28 jan. voor een nog gespecialiseerder iemand (!) om dit hopelijk te kunnen verhelpen. Voor het moment is de situatie dus onveranderd, maw nog steeds een blokkerig tv beeld. 

We wachten het dus maar weer af. 

met vriendelijke groet, Marga

Hallo Brian,

Zoals gevraagd de terugkoppeling op je vraag. Na dagen van intensief  tv en internet te hebben gebruikt (kerst) gaat het de goede kant op/blijft het goed. Het tv-beeld is helder en het internet is -zoals je al opnoem- van 'n 25.3 mb voor de KPN interventie tot ‘n 49.7 mb na KPN interventie gegaan. (had tijdens het blokken van het beeld al eens de mb snelheid gemeten vandaar deze gegevens) Ja tot nu toe loopt het naar behoren en zonder problemen (100% beter dan in de zes weken hiervoor van waardeloos tv tot helemaal geen tv kunnen kijken omdat het beeld blokt als 'n malle)

@Brian, dank voor je inzet voor mij dan om dit tot ‘n goed einde te brengen. Je had meer invloed en kon meer realiseren dan je collega die ik telefonisch heb gesproken.

In het bijzonder is wel om dit via de community te moeten communiceren met tmobile omdat -als je belt- de wachttijd enorm is en het antwoord dan onbevredigend is.

@HopeloosTmobile ik hoop voor je dat tmobile ook bij jou kan herstellen/tot 'n goed einde kan brengen.

Met vriendelijke groet,

Alex

Beste Jason ea,

Hierbij een kleine en hopelijk laatste update. Nadat een derde en uiteindelijk gespecialiseerde top monteur van KPN op 26 jan. j.l. is langsgekomen, is het helemaal goed gekomen met het tv beeld. De monteur heeft iets aangepast in de buitenlijn en een filter geplaatst tussen het modem en de buitenlijn waarmee het probleem van het zeer blokkerig tv beeld nu is opgelost en wij tot ons grote genoegen eindelijk na 5 maanden ongestoord tv kunnen kijken. De KPN monteur heeft ook nog keurig 2x gebeld om te informeren hoe het ging met het tv beeld. Het internet is gelukkig ook nog steeds stabiel. 

Dus met de geboden oplossing zijn wij nu tevreden. Echter, ik betreur nog steeds de tijd dat eea geduurd heeft en het feit dat je eerst toch wat “afgescheept” wordt met standaard oplossingen alvorens er actie wordt ondernomen, dit kan absoluut wat klantvriendelijker, maar hopelijk nu eind goed al goed!

met vriendelijke groet,

Marga

Reputatie 7
Badge +16

Dat komt ongetwijfeld helemaal goed. Laat je me weten hoe de afspraak ging? Alvast bedankt, succes morgen en nog een prachtige dag toegewenst!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @HopeloosTmobile, sorry voor het veel te late antwoord! Gelukkig zie ik dat de monteur overmorgen langskomt; ik hoop oprecht dat er een aanzienlijke verbetering zo niet volledig herstel van de TV Box kan worden gerealiseerd.

Hoe zit het momenteel met de stabiliteit van de internetverbinding?

Hallo Brian,

Ja dank voor je belletje om de situatie even te analyseren.

Ja had de tweede poort op het Isra punt ook al geprobeerd, helaas zonder effect, beeld(en) blijft/blijven blokkerig. Zowel de woonkamer áls slaapkamer zijn blokkerig.
De tx box in de slaapkamer is al vervangen ivm dat het geluid, nadat je na de volgende zender gaat het niet meer doet, (dit probleem speelt al vanaf het begin) ook met de nieuwe tv box is dit probleem er nog.

De rede dat je de router niet kon vinden kwam doordat deze stroomloos was (de schakelaar van de verdeler was met stofzuigen omgezet geraakt) Je zou vanaf nu gewoon de router weer moeten zien/vinden.

Succes in deze uitdaging van blokkend beeld, mocht er nog wat zijn dan hoor ik graag van je.

Met vriendelijke groet,

Alex

 

Beste Brian, de negatieve insteek komt voort na maanden geploeter zonder dat je je als klant gehoord voelt door Tmobile maar een positieve reactie van jou en bijbehorende aktie neemt direct al veel frustratie weg. Ik hoop dat een monteur het probleem kan oplossen en wij toch naar tevredenheid gebruik zullen kunnen maken van Tmobile (zodat ik mijn gebruikersnaam kan wijzigen in HoopvolTmobile :), evenzo natuurlijk voor mijn "medeklager” Alex. Ik wacht het af. 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @HopeloosTmobile Wat is de vraag?

Per aug. 2020 ben ik helaas overgestapt naar Tmobile. Twee weken heeft eea gefunctioneerd, toen een maand vol met uitvallend internet en blokkerige tv, toen weer een maand redelijk en de laatste maand weer met internet dat soms 4 a 5 keer per dag uitvalt en zeer blokkerig tv beeld. Ondanks alle powerflips en tel.contacten met klantenservice medew. zonder een concrete oplossing, trof ik deze week een mailtje aan dat het aan de bridge tap zou liggen. Nu lijkt dit een door Tmobile verzonnen standaardoplossing waarbij de verantwoordelijkheid voor hun falend netwerk doorverwezen wordt naar de klant, zeker gezien alle andere opmerkingen op dit forum over het zeer slechte netwerk van Tmobile. Aangezien eea destijds juist geinstalleerd is door een Guideon monteur via Tmobile en eea af en toe wel maar grotendeels niet gefunctioneerd heeft, lijkt het me sterk dat dit het probleem is. Desalniettemin wil ik een poging wagen het zelf op te lossen voordat ik een monteur tegen eigen kosten moet inhuren, hetgeen overigens ook een absurde en klant onvriendelijke suggestie van Tmobile is, zeker gezien de top op heden niet geleverde diensten. Graag hoor ik dan ook nav bijgaande foto welk kabeltje ik dien te verwijderen. Ondertussen zou ik zeggen, ontevreden klanten van Tmobile, verenigt u!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @HopeloosTmobile 

Die ISRA kan je dicht laten hoor, er zit geen bridge tap in deze aansluiting.

Een bridge tap zou ook gewoon buiten je huis kunnen zitten.

En het is geen smoesje van T-Mobile, die krijgen dat door van KPN volgens mij.

Beste Jason,

Dank voor je reactie. Het internet is sinds het bezoek van de KPN monteur op 17 dec. j.. waarbij hij buiten in de verdeelkast iets heeft aangepast, nagenoeg stabiel. Het tv beeld is echter nog steeds blokkerig dus ik hoop dat de monteur die inderdaad as vrijdag langskomt, hierin verbetering kan brengen. Dank voor de aandacht. Wordt vervolgd.

 

met vriendelijke groet,

Marga

Dank voor je reactie. Ik vraag me of hoe dan nu het probleem opgelost moet worden.

Beste Alex,

Fijn te horen dat eea bij jou zeer verbeterd is. De wijze van communiceren is inderdaad apart maar het heeft iig bij jou tot een goed resultaat geleid. Ik hoop dat Brian nog iets betekenen voor ons helaas nog steeds zeer blokkerig tv beeld en dan heeft T mobile er toch nog hopelijk wel twee tevreden klanten bij. Een goede jaarwisseling voor jullie beiden.

met vriendelijke groet,

Marga

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @HopeloosTmobile, top dat Internet in ieder geval weer gestabiliseerd is. Wil je me laten weten of de monteur het vandaag heeft opgelost? Bedankt voor je terugkoppeling alvast en een prachtig weekend toegewenst!

Hallo! Ik zit dus sinds drie weken met hetzelfde probleem, blokkerig beeld! (heeft vanaf juli 2020 goed gewerkt) Welkom dan in de wereld van TMobile. Gisteren na lang in de wacht te hebben gehangen kwam het woord “bridge tap” voorbij en dan is het klaar. “Even” aan iemand vragen in je kennisenkring dat die het kan verhelpen is het antwoord van TMobile of bel Guidion maar die kosten zijn voor jezelf. En als je Guidion bel, die verbinden je doodleuk door naar TMobile. Dus sta nu met m'n kluitje in het riet. Vanmorgen maar 'n topic? gestart in de hoop dat iemand me kan helpen hoe dit op te lossen. Ben momenteel in staat de hele zooi van de muur te rukken en retour TMobile te sturen en over te stappen naar Ziggo. Mag ik vragen in welk gedeelte van het land jij je bevind waar deze storing zich voordoet? Sluit me wel aan bij je om ons te verenigen als onttevreden klant van TMobile.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Alex (aankomend gefrustreerde TMobile klant)

Beste Alex, 

Mijn gebruikersnaam is niet voor niets Hopeloostmobile!  Ik ben woonachtig in Purmerend (NH) en tot aug. 2020 jaren redelijk tevreden klant van Ziggo. Ik ben destijds overgestapt van Ziggo naar Tmobile omdat de extra mediaboxen van Tmobile via internet te verbinden zijn aangezien wij helaas geen Coax kabel meer naar onze bovenverdieping kunnen doortrekken en Ziggo geen BBC 4 meer aanbood. Ondanks de problemen met de extra mediaboxen van Ziggo, hadden wij verder geen problemen met het internet en geen blokkerige tv en als er wel problemen waren, was er een vriendelijke en bereikbare klantenservice en werd er een monteur gestuurd. Daar schort het nu volledig aan bij Tmobile, er is totaal geen afdoende respons op problemen terwijl je natuurlijk wel geacht wordt je abonnementskosten te voldoen en je contractjaar vol te maken. Kortom, ik deel je frustratie. Ik ben nu ook nog in afwachting van een reactie van Tmobile nu een vriendelijke superuser (zie boven) tenminste heeft geantwoord dat ik zelf geen kabeltjes hoef door te knippen maar dat eea zich mogelijk buiten bevindt. Als eea niet afdoende geregeld wordt, overweeg ik verdere stappen. Wordt vervolgd.

Beste Jason,

De Guidion monteur is geweest maar heeft het helaas ook niet kunnen oplossen. Omdat bij tel. navraag van een collega bleek dat er toch veel ruis is op de KPN lijn is het volgende uitgezet aldus de werkbon: “na verschijnende pogingen heb ik deze ticket via collega bij Guidion door laten zetten (ondanks dat er al een keer een lijnmonteur van KPN is langs geweest voor de buitenlijn vanaf de straat kast naar het huis toe) graag deze lijn nogmaals uittesten of vanaf de buiten kast op (dik ader) een andere aansluitpunt te plaatsen”.

Ik hoop dan ook dat KPN spoedig contact opneemt om eea op te pakken/op te lossen.

met vriendelijke groet,

Marga

Reputatie 7

Hi @AlexTermes We hebben de opdracht afgelopen woensdag doorgezet naar de netbeheerder en zo te zien zijn ze gisteren een meting gestart, wordt vervolgd!

@HopeloosTmobile Als het goed is heb jij inmiddels een bericht ontvangen van de netbeheerder voor een monteursafspraak.

Beste Brian,

 

Ik heb inmiddels bericht ontvangen van Tmobile dat eea in behandeling is bij een externe leverancier. Ik hoop dat deze het spoedig kunnen oplossen want vorige week viel gemiddeld 3 a 4 keer per dag het internet uit incl. blokkerige tv. We wachten het af. Ik hoop dat Alex inmiddels ook een stapje dichterbij is. 

met vriendelijke groet,

Reputatie 7

Hi @AlexTermes Excuses voor de late reactie, we hebben zojuist al even telefonisch contact gehad en we gaan opnieuw contact opnemen met de netbeheerder. Waar ik nog wel even benieuwd naar ben en mij net is ontschoten, is het de tweede lijn ook beschikbaar op deze Isra? Dus letterlijk de tweede ingang naast waar de kabel nu ingeplugd is? Zo ja zo je deze dan ook eens willen proberen of het resultaat dan beter is? En speelt het blokkerige beeld op beide TV Boxen of slechts op één?

@HopeloosTmobile Voor jou loopt het verzoek nog maar ik verwacht dat het niet lang meer duurt, ik houd jullie beide op de hoogte!

Hallo Brian,

Afgelopen zaterdag is de KPN monteur geweest na de gemaakte afspraak. De KPN monteur heeft de lijn gemeten op locatie (er liep al 'n eerdere meeting die hadden ze al gestart hadden van enkele dagen om daar informatie uit te monitoren) de lijn was groen op moment van meeting, de fouten vielen nagenoeg mee. De KPN monteur constateerde wel 'n afwijking die buiten marge was en heeft hierop actie ondernomen door in de verdeelkast (waar de lijn het appartementen complex binnenkomt ) 'n wijziging aan te brengen en tevens dit ook in het wijkcentrale om de lijn goed te krijgen.

Na deze wijziging pakte de router gelijk goed het signaal op, beeld is helder, scherp en zonder blokken. Vanaf zaterdag middag na het bezoek van de KPN is het tv beeld dus goed. Advies van de KPN monteur is om dit de komende dagen te monitoren of er veranderingen voordoen (de KPN monteur verwachtte dit overigens niet)  maar kon hier geen volledige garantie op afgeven.

So far, so good, we gaan de komende dagen tv kijken en beleven hoe het allemaal verloopt. Dank voor je inzet om dit te verhelpen. Zal je via het topic op de hoogte houden hoe het verder verloopt.

Met vriendelijke groet,

Alex

 

Beste Brian en Alex,

Fijn te horen dat eea inmiddels beter loopt bij Alex. Helaas is bij ons het televisiebeeld sinds het bezoek van de KPN monteur afgelopen donderdag 17 dec. alsmaar blokkeriger geworden met als kers op de taart dat hedenochtend, midden in mijn thuiswerkzaamheden, het internet weer uitviel. Van hoopvol ben ik dus weer terug naar hopeloos. Bij zijn vertrek afgelopen donderdag mompelde de KPN monteur nog iets over een specialist als eea het weer niet zou doen. Ik ben benieuwd of jij een suggestie hebt Brian, want het kan echt zo niet langer, met name de internetverbinding.

groet,

Beste brian, gisteren is inderdaad de Kpn monteur geweest en heeft buiten in de verdeelkast van de kpn onze poort veranderd. Het is nu nog te vroeg om te zeggen hoe dit uitpakt. Gisterenavond laat was de tv helaas toch nog wat blokkerig maar het internet doet het vooralsnog. Fingers crossed.

Groet

Reputatie 7

Hi @AlexTermes , ik heb je verbinding op afstand bekeken en er lijkt (in ieder geval in de meting) wel een flinke verbetering te zijn opgetreden sinds 20-12. De streamkwaliteit is van 48% naar boven de 98% procent gegaan en ook op de internetverbinding zelf zie ik na de 19de geen wegval meer. Ervaar je dit aan jouw kant ook zo?

@HopeloosTmobile Bij jou zie ik inderdaad een wat wisselend beeld, de internetverbinding lijkt voor het grootste deel stabiel maar de streamkwaliteit is onvoldoende. Nu zou ik eventueel nog één van onze monteurs langs kunnen sturen om te kijken of we dit nog kunnen verbeteren maar ik kan niet garanderen dat het de monteur gaat lukken. Ik kan het mij voorstellen als je dit niet meer ziet zitten, in dat geval kijk ik graag met je naar een andere “oplossing”, dan gaan we richting kosteloos opzeggen van het abonnement. Wel iets om dan rekening mee te houden; bij een andere provider met DSL zal je tegen hetzelfde probleem aanlopen, die gebruiken namelijk dezelfde aansluiting. Laat maar weten wat je wil doen!

 

 

Reputatie 7

Dank voor de aanvulling, voor jullie allebei staat er nu een opdracht uit, ik houd een vinger aan de pols vanaf hier.

Reageer