Beantwoord

Ubiquiti Edgerouter 6P instellen voor Tmobile Internet en TV



Toon eerste reactie

30 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @BramDEP 

Heel laag geleden ook een EdgeRouter voor iemand insteld voor T-Mobile met vlans. 

Heb toen de basic wizard gevolgd om internet werkend te krijgen met vlan300. 

Converter aangesloten op eth0. eth1 gebruik voor lan netwerk (met een switch en Access point) en eth2 om de stb aan te sluiten (hij had er toch maar 1) 

eth0 - vlan 300

eth1 - lan netwerk (192.168.1.0/24)

Om Tv werkend krijgen toen de volgende commands uitvoerd in de CLI van de edgerouter 

configure 
set interfaces bridge br0
set interfaces ethernet eth0 vif 640 bridge-group bridge br0
set interfaces ethernet eth2 bridge-group bridge br0
set interfaces bridge br0 multicast enable
echo -n 0 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_snooping
echo -n 1 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_querier
commit
save

 

Je maakt dan een bridge aan tussen vlan640 op eth0 (wan poort)  en eth2. 

Door het aanmaken van de bridge kan het wel zijn dat je internet snelheid verliest omdat Hardware offloading wordt uitgezet. 

 

Hopelijk helpt dit je opweg :) 

Reputatie 1

Hoi @Waqqas,

Het gaat in dat topic om de EdgeRouter X. Die lijkt er al wat meer op, maar is qua switching niet gelijk aan de 6P. Ook daar heb ik al zitten zoeken naar eventuele oplossingen, maar zoals het daar beschreven wordt is -volgens mij- niet mogelijk op de 6P. 

Op dit moment werkt internet wel met VLAN300, maar zodra ik VLAN640 aanzet voor het tv-gedeelte dan stopt internet ermee en tv kijken is nog niet gelukt (ik denk inderdaad dat het in het switching gedeelte zit, maar hoe in te stellen dat weet ik nog niet). Hij haalt wel een IP-adres op, iets in de 10.-nogwat range.

Maar ik blijf proberen. Het is leuk om mee te klooien. Mocht ik het aan de gang krijgen dan maak ik speciaal en super makkelijke tutorial voor alle 6P gebruikers ;)

Groet, Bram

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BramDEP 

Volgens mij moet er ook een internal switch aangemaakt worden, zie deze pagina.

Ik zet dit topic er ook maar bij

Reputatie 1

Hoi @Seccie,

Bedankt voor je bericht. Helaas, ook dat topic ben ik al tegengekomen.... De interface van de EdgeRouter ziet er anders uit.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BramDEP 

 

Hopelijk heb je iets aan de tips uit dit topic. 

Mocht je verder nog hulp nodig hebben dan horen we het natuurlijk graag van je :-) 

Reageer