Beantwoord

Upload blijft achter glasvezel 200-200



Toon eerste reactie

87 reacties

Reputatie 7
Hi @error33, oei dat zou dan inderdaad best de oorzaak kunnen zijn. Bedankt voor de aanvulling, ik heb dit vermeld in de opdracht naar de monteur. Je ontvangt zometeen een sms/e-mail om direct een afspraak in te plannen. Laat zeker nog even weten hoe het af is gelopen! 😉
Beste @MelisaTMT Als je het topic terug leest kun je zien dat ik al een verhoging gedaan heb en wat daar het resultaat van is. Jammer dat je dit niet gedaan hebt.

HIer is duidelijk in te zien dat de verbinding de 200-200 aan kan maar dat er ergen een blokkade bij T-Mobile zit.

Heb de verhoging ook weet terug gezet en wachtend op een "krijg waar je voor betaald" verbinding. Jammer dat we inmiddels al ruim 2 maanden verder zijn.
@Brian Het abonnement omgezet naar 500-500 ging snel en is al geactiveerd.

Nu wordt duidelijk dat het probleem niet bij mij zit. Ik haal nu makkelijk 300-300 wat bij lange na geen 500-500 is maar laat wel zien dat de 150 upload d


ie ik behaal (bij 200-200 abo) makkelijk gehaald zou moeten worden. Ik heb diverse tests gedaan met T-Mobile modem en mijn eigen USG3 hier zit geen verschil in.





Ergens wordt er dus wat geknepen, ook al lijkt de verbinding goed te zijn.

Nu kreeg ik nog een mail over mijn klacht:

Beste,

Laatst heb je een storing bij ons gemeld. Hiervoor hebben wij onze technische dienst ingeschakeld. Zij hebben werkzaamheden uitgevoerd om de storing op te lossen. De snelheid zou nu weer behaald kunnen worden.
Klopt het dat je storing verholpen is? Als het weer goed werkt, hoef je niets te doen.
Mocht het nog niet verholpen zijn, neem dan gratis contact met ons op via 0800-0092.
Je kan ons ook een bekabelde speedtest mailen.

Ik wens je nog een fijne dag verder.
Met vriendelijke groet,

Amal

Er wordt verwezen dat ik een bekabelde speedtest kan mailen. Maar waar heen ?? Het bericht is verstuurd met een no-replay mailadres. Wie heeft dit ticket eigenlijk gesloten ?? zoals mail laat zien??

En om te laten zien dat de wifi hier goed is een test via wifi waar een mooie upload uit voortkomt. Dus vreemd dat deze bij het 200-200 abo blijft steken op 150

@Brian Ik had je vraag over mac adres even gemist 😞 maar heb je zojuist een privé bericht gestuurd.
Sorry voor de dubbele afbeeldingen... Krijg ze niet verwijderd 😞
Jammer dat de communicatie steeds zo stroperig gaat,

Dan nog maar eens:

@Brian @Sander @Sven-TMT @Piotr

Of wie er ook bereikbaar is van T-Mobile hoe verder dit op te lossen ?
Reputatie 7

Hey @error33,

Het blijft een hardnekkig probleem.:sweat: Ik zie inderdaad dat onze techneuten de netwerkbeheerder hebben aangestuurd om dit voor je op te lossen. Erg jammer dat de poortmove niet succesvol is gebleken. Ik heb wederom onze techneuten op de hoogte gesteld met het verzoek dit zo spoedig mogelijk op te pakken. Ik wil je in ieder geval bedanken voor het geduld. We halen alles uit de kast om dit voor je op te lossen. 

Hoi @Ginny_TM Het heeft niks met durven te maken.

Maar alleen een glasvezel internet abonnement zonder bundelkortingen is niet voordelig. De enigste optie is KPN en daar gaat het €50 pm kosten voor 200-200.

Dat is €14 meer per maand. En daar aan gekoppeld gaan de sim only abonnementen omhoog omdat ik geen thuis meer afneem het klantvoordeel wat gaat veranderen.

 

Dus als de sim only abonnementen niet vrij gegeven worden is het geen optie. Wel wordt het langzaam eens tijd om te spreken over een tegemoetkoming gezien ik al vanaf dag 1 niet geleverd krijg waar ik wel voor betaal.

 

 

 

Dat is niet mooi om te lezen :(

 

Hier ook afgelopen dinsdag weer een monteur geweest (volgend mij voor de 5e maal)…….. Niks noppes nada veranderd er. En allen zien de klacht maar zeggen ook dat alles goed is…

Iets om moedeloos van te worden. het positieve is dat ik internet heb. Maar niet hetgeen waar ik voor betaal.

 

 

Reputatie 7
Hi @error33, we hebben de verbinding een tijdje monitoring gehad maar we zien hier geen dips op de snelheid en sinds 25 juli lijkt alles perfect stabiel (de demping is erg goed met een waarde van -6.0) dus we kunnen er eigenlijk niet de vinger achter leggen waarom de upload lager zou zijn. Ik durf ook niet te zeggen of de snelheid verhogen in dit geval de oplossing is, de binnenkomende verbinding lijkt namelijk gewoon goed, maar je zou het altijd kunnen proberen.

@Brian 

Ik heb een nieuwe aanbieder gekozen, zonder overstap service. Nu krijg ik wel een mail van T-Mobile dat  er een verzoek is van de nieuwe aanbieder om het abonnement op de geplande datum stop te zetten…

En als aanvulling dat zou de datum veranderen dat dit aangepast zou worden en ik geen dag zonder internet zou zitten. 

Dit lijkt toch wel erg op de overstap service?

Het ziet er wel naar uit dat volgens de gestuurde mail’s het goed gaat verlopen. 

Reputatie 7
Hi @knakko, dat ziet er al beter uit! Ervaar je op dit moment nog problemen met je verbinding?

@error33 Excuses voor de miscommunicatie. We gaan berichten af opvolgorde van binnenkomst dus het kan soms even duren voordat ik weer bij je terug kan komen. Is het voor jou mogelijk om ons modem morgen aangesloten te hebben? Dan kom ik er morgen direct bij je op terug!
Reputatie 7

Hi @error33, we hebben inderdaad een verzoek ontvangen om het abonnement per 03-04 stop te zetten. Qua overstap gaat dit dus helemaal lukken maar er komt dan wel een afkoopsom voor de periode 03-04 tm 31-05 (de einddatum van je contract). Maar no worries dit bedrag ga ik dan direct verrekenen zodra de factuur hiervoor klaar staat. Naast hier en daar een dagje vrij heb ik de komende tijd verder geen vakantie gepland (helaas :slight_smile: ). Ik zit een reminder in mijn agenda voor 3 april en ik neem dan eind van de dag nog even contact met je op om te kijken of het allemaal gelukt is met de overstap. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben dan weet je me inmiddels te vinden! :wink:

Reputatie 7
Hi @error33, even een tussentijdse update, we zijn nog in gesprek met de netbeheerder maar er lijkt hier sprake te zijn van een kruising (dus jouw verbinding is verwisseld met die van één van je buren), we wachten nog op definitieve bevestiging en een oplossing hiervan.
Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @error33,

 

Hoe frustrerend het ook is, een ander antwoord dan wat mijn collega’s reeds gegeven hebben kan ik jammer genoeg niet geven. Onze techneuten zijn er ook een hele tijd mee bezig geweest en kunnen niets meer doen. KPN heeft als het goed is zelfs het SPF vervangen, dat is een netwerkmodule. Net als de port-move mocht ook dit niet baten. Wat Brian ook aangekaart heeft: we hebben alles uit de kast gehaald om je te helpen. Het spijt me oprecht dat we daarmee jouw uploadsnelheid niet omhoog hebben gekregen, maar aan onze kant is letterlijk elke stap genomen. Sorry!

@Brian 

 

Ik kom er niet bij met mijn verstand.

De lijn is ook gewoon goed daar twijfel ik vanaf het begin niet aan. Gezien de waarden voor de overstap naar T-Mobile en bij de tijdelijke verhoging naar 500-500 (toen dat nog kon) werden snelheden van boven 200-200 gehaald. Ergens zitten er remmen op de lijn. Waar ??? geen idee.

 

Zet de schuifjes of hoe de snelheden worden ingeregeld eens een stuk hoger op 250-250 kijken wat er dan geleverd wordt…..

Hey @error33,

Het blijft een hardnekkig probleem.:sweat: Ik zie inderdaad dat onze techneuten de netwerkbeheerder hebben aangestuurd om dit voor je op te lossen. Erg jammer dat de poortmove niet succesvol is gebleken. Ik heb wederom onze techneuten op de hoogte gesteld met het verzoek dit zo spoedig mogelijk op te pakken. Ik wil je in ieder geval bedanken voor het geduld. We halen alles uit de kast om dit voor je op te lossen. 

En met de uitspraak van @Piotr staat dit best nog in de kast om te proberen.

 

Een overstap is alleen interesant naar een andere provider als ik met alles weg mag bij T-Mobile. 

@Brian morgen gaat niet lukken vrijdag in de ochtend wel

@Jason Dank voor de info,

Maar vind het wel een vreemde gang van zaken. Er wordt ten onrechte een ontbindings vergoeding geind. En vervolgens mag je 2 maanden wachten op een creditering :(

 

Op 15 april mail gehad dat het bedrag goedgekeurd is om terug gestort te worden. Dat betekent dus dat ik in totaal ca 70 dagen op een ten onrechte geïncasseerde terugbetaling mag wachten. :thumbsdown:

 

Maar ja heb geen andere keus dan dit te accepteren.

Reputatie 7
Hi @error33, excuses voor de late reactie! Je download en upload snelheid zouden in principe gelijk moeten zijn. Ik kijk graag je verbinding op afstand even na aan onze kant. Zou je hiervoor het door ons geleverde modem tijdelijk aan kunnen sluiten en mij een seintje willen geven wanneer het zover is? Dan lees ik de verbinding graag voor je uit!

@knakko Bij jou is het verschil wel heel erg groot! Ik heb bij jou ook direct de verbinding op afstands nagekeken en deze ziet er gelukkig prima uit! Is deze speedtest via Wifi gedaan of via een bekabelde verbinding? Als deze bekabeld is, hoe ziet jouw opstelling er dan uit? Is de pc/laptop rechtstreeks aangesloten op de modem of heb je hier nog andere apparatuur tussen zitten? Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +16

@error33 Je kunt inderdaad maandelijks jouw internetsnelheid aanpassen en hierdoor verleng je niet je contract. Ik zie dat je het 200 Mbit/s pakket hebt. Met het nieuwe aanbod willen we het voor iedereen zo voordelig mogelijk maken! Door de hoge inkoopsprijzen betekent dit dat we alleen voor ons eigen (glasvezel) netwerk de Premium variant aanbieden - waarbij alle snelheden tot 1 Gbit/s beschikbaar zijn. Wanneer we gebruik moeten maken van een ander netwerk, bieden we maximaal 100 Mbit/s. Door deze wijziging kunnen we de nieuwe pakketten zo scherp aanbieden! Zolang je dus niets aanpast aan je snelheid behoudt je wel het 200 Mbit/s pakket.

 


 

Na het uitvoerig doornemen van dit topic, zoals het hoort, slaat dit antwoord werkelijk helemaal nergens op. Mijn oprechte excuses aan alle betrokkenen in dit topic. Ik denk dat ik koffie nodig had en een korte vakantie. Het spijt me @error33, het is niet mijn intentie geweest om met dit kansloze bericht jouw zoektocht naar een oplossing te verstoren. 

@Brian 

Dankjewel voor de info en reactie. Inmiddels een mail gehad dat de creditering goed gekeurd is.

Blijf ik zelf wel nog met de vraag zitten wat je er zelf van vind dat de snelheden nu wel goed zijn….Zoals eerder geschreven blijf ik met een gemengd gevoel zitten over dit geheel.

En voor de beeldvorming nog maar een testen gedaan bekabeld op 3 verschillende servers met verschillende tijden.

Speedtest bekabeld :(

 

Reputatie 7

Hi @error33,  dat kan zeker. Kan het naar het e-mailadres die je ook hier op de Community gebruikt? Het opzeggen kunnen we doen wanneer het jou uitkomt, geef hiervoor nog even 2 of 3 dagen van te voren de datum door. Je kan het beste géén gebruik maken van een overstapservice bij een andere provider, op dat moment wordt er namelijk automatisch een afkoopsom berekend en dat is in dit geval natuurlijk niet de bedoeling!

@Brian Dank voor de info vreemde wereld soms ICT. Ik heb in deze periode ook regelmatig een test gedaan en steeds kwam ik op ca hetzelfde uit. getest bij 2 verschillende servers. 192 down en 150 up.

Volgens mij kan per maand de snelheid aangepast worden toch ?
Als ik de snelheid verhoog naar 500-500 voor een maand zit ik dan langer aan mij contract vast ?
En wat is de doorlooptijd om de snelheid te verhogen ??
Reputatie 7
Hi @error33, volgens mij had mijn collega even een bakje koffie nodig haha 🙂 Wat de snelheidswijziging betreft, dat zou dan inderdaad wel de bedoeling moeten zijn. Zou je mij misschien via een privébericht het MAC-adres door willen sturen van de modem die je op dit moment gebruikt? Wij zien namelijk een ander MAC adres dan dat de netbeheerder aangeeft te zien, vandaar het vermoeden dat er mogelijk een kruising is. Ik hoor het graag van je!

Reageer