Beantwoord

Upload blijft achter glasvezel 200-200



Toon eerste reactie

87 reacties

@Brian Nu staat het door T-Mobile geleverde modem er op. Ik laat m een uur aan staan.
Hoop dat je eerder kunt testen. Nu werkt er niks thuis namelijk 😞

@Brian dat kan inderdaad naat het mailadres welke bekend is. 
 

Maar ik zie de bui al hangen als ik geen gebruik maak van overstapservice. Wat moet ik dan als verwerkingstijd aanhouden?

En eerlijk gezegd is dit gedoemd om te mislukken     
 

de overstap van telfort naar t mobile verliep goed door de overstap service

Reputatie 3
@Brian Bedankt voor de lijnmeting! Misschien was het een ongelukkig moment of een speedtest server die niet mee werkte. De tests zijn bedraad uiteraard en ik heb nu de volgende resultaten:
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by TriNed B.V. (Sint-Oedenrode) [8.61 km]: 16.044 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 748.54 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 411.00 Mbit/s
Reputatie 7
Hi @error33, dat is zeker een optie maar ik zou nog heel even de resultaten afwachten. De monteur heeft zijn bevindingen namelijk naar ons doorgezet en als er inderdaad iets mis is met de binnenkomende lijn dan kunnen we een monteur een kijkje laten nemen in de centrale (via de netbeheerder). Mochten we er echt niet achter komen dan kunnen we altijd nog proberen om de snelheid te verhogen (en je dus om te 'patchen'). Je ontvangt bericht van mijn collega's zodra we aan de slag gaan! Door de drukte op dit moment kan het wat langer duren voordat je bericht ontvangt maar we doen ons uiterste best om het zo snel mogelijk op te lossen!

Heb vanmiddag telefoon gehad van het welbekende nummer van KPN cq Regfiber 073 210 01 41 maar kon op dat moment niet opnemen.

 

Na terugbellen te lang in de wacht en heb ik de verbinding verbroken. Maar wie van T-Mobile kan mij info geven waarom er gebeld is? toch niet voor de 4e maal een monteur te laten komen ???

@Jason Lees je wel wat @error33 schrijft, hij heeft 200/200 en krijgt niet waar die voor betaald, de lijn is niet goed genoeg, zolang hij niet wijzigd behoud die gewoon zijn 200/200 die niet gehaald word.

Los dat probleem nu eens op voor hem, een tevreden klant is namelijk goede reclame, een ontevreden klant is nog betere anti reclame.

Reputatie 7

Hi @error33, ik snap de bezorgdheid. In dit geval zet ik het hele abonnement hier gewoon per direct stop. Neem weer even contact op wanneer je een definitieve datum van de nieuwe provider hebt (die ze ook echt hebben bevestigd), dan zet ik op die dag in de ochtend het abonnement stop. Je zit dan mogelijk alleen die dag tijdelijk even een kort moment zonder. Ik heb je de bevestiging zojuist ook gemaild. Laat het maar weten! :wink:

@Brian Denk je dat je vandaag nog iets kunt betekenen voor te testen??? Anders koppel ik het T-Mobile modem af
Hoi @Brian dank voor deze update.

Maar is het dan niet vreemd dat als ik mijn abonnement verhoog of verlaag dit wel gebeurt op mijn aansluiting ??? Ik zou dan verwachten dat dan een van mijn buren een snellere of langzamere verbinding krijgt en niet ik ????
Reputatie 7

Hey @error33,

Echt jammer dat onze techneuten dit probleem niet hebben weten op te lossen voor je. Jammer genoeg bieden we geen 250 Mbps abonnementen aan op jouw adres. Wél zou je je snelheid zonder problemen naar 100 of 50 Mbps kunnen wijzigen. Let wel op dat je dan de komende tijd niet terug kan naar 200 Mbps aangezien we deze pakketten momenteel niet aanbieden. 

De coulance die mijn collega Brian hierboven aanbiedt, is alleen van toepassing op je T-Mobile Thuis abonnement. Het liefst willen we je natuurlijk behouden als klant! Wellicht heb je voldoende aan 100 Mbps. Ook die snelheid is nog steeds meer dan prima voor de meeste huishoudens! Daarnaast bespaar je enkele euro's per maand. :wink:

@Brian Dank voor de info, we gaan het zien wat er uitkomt.
@Brian Sorry T-Mobile modem gaat er af. Mogelijk is er een concretere tijd af te spreken om te testen.

Moet weg en kan de medebewoners niet zonder internet laten.
Beste @Brian,

Vandaag is monteur geweest en heeft glasvezel kabel vervangen MC vervangen maar alle zonder resultaat. Hij heeft gebeld voor een lijntest en er zou nu een 24 uurs meting gaan plaatsvinden.

Zelf was zijn mening dat de lijn instabiel was.... Maar ook allemaal verhaaltjes waar ik niet zoveel mee kan. Heb hem ook de uploads van Telfort laten zien die boven de 300 uitkwamen

Ik zou zelf een ander voorstel willen doen. Ik neem een maand een 500-500 abonnement en eens kijken waar ik dan op uit kom. Is dat mogelijk ????
Reputatie 7

Hi @error33, met het bericht van Piotr hebben we opnieuw contact gezocht met de netbeheerder maar die geeft aan niets meer te kunnen doen. De oorzaak zit in de modem/het netwerk, alles is uitgesloten. Dus de enige conclusie die overblijft is dat het dan in de eigen apparatuur moet zitten. Ik zou het echt graag oplossen maar we hebben alles gedaan wat mogelijk is.

@Jason 

Graag had ik een schriftelijke bevestiging dat ik op mag zeggen.

Of kom met een aanpassing voor het abonnementsgeld. En dan niet 25€ voor de 100-100 ik wil op 200-200 blijven staan.

 

Daarna zal ik een keuze maken

Reputatie 7
Hi @error33, het is soms lastig om er precies de vinger achter te leggen wat een mogelijk oorzaak van de verbindingsproblemen is. Als de binnenkomende verbinding goed is dan wordt het een kwestie van zaken uitsluiten en nalopen, hier kan dan inderdaad wat tijd overheen gaan.

Hi @knakko voor Glasvezel houden we een maximale afwijking van 10% aan (bekabelde verbinding) maar de voornaamste vraag is altijd waarom je de snelheid niet haalt. In de praktijk zien we dat de oorzaak vaak zit in de modem of de apparatuur en bekabeling die er op aangesloten is, niet in de verbinding an sich.
Reputatie 3
@Brian Nee ik heb niets te klagen; oogt stabiel nu.

Voor de geïnteresseerden weer eens een update. Wederom is er een monteur geweest. Die zeker welkom was maar de reden van bezoek was voor mij niet duidelijk gezien alle eerdere bezoekjes die niks opleverden. Alhoewel het leverde op dat ook deze monteur mijn probleem erkend en dit ook zo terugkoppelt.

 

Nu is er nog bij gekomen dat ik niet meer kan verhogen max 100-100 is nog bestelbaar op mijn adres.terwijl eerder nog 200-200 en 500-500 mogelijk waren.

T-Mobile heeft me te kennen gegeven dat ze het niet meer wisten en ik kosteloos mag afzien van het abonnement ondanks dat dit nog in de contractperiode zit.

 

Maar ja er zijn eigenlijk geen alternatieven dan KPN en T-Mobile Een overstap naar KPN gaat gezien alle bundel kortingen wel wat kosten per maand :(  En dat duurt dan een kleine 2 jaar omdat zo lang mijn mobile abonnement nog loopt.

 

 

Reputatie 6
Volgens mij kun je maandelijks je internet snelheid veranderen, dus ik zou zeggen, leef je uit.

@Piotr 

Blijkbaar komt hetgeen ik schrijf niet goed over.

Nogmaals maar proberen

Ten tijde van mijn 500-500 abonnement  test haalde ik snelheden van 400-400 niet wat het moet zijn maar hier bleek wel uit dat ik 200-200 gewoon moet halen over de lijn.

Terug naar 200-200 en het blijft weer steken op 190-150.

Als er nu als test de waarden op 250-250 gezet zouden worden is toch te achterhalen wat de verbinding doet…… en mogelijk ik op 200-200 uitkom zoals er geleverd zou moeten worden. Ik betaal nu al van Mei voor diensten die niet geleverd worden. 

 

Een stap terug naar 100-100 ga ik niet aanvragen. Ik zie de bui al hangen wordt het iets van 90-75 wat er gehaald wordt. En het euvel is toch niet op te lossen :( Inmiddels betaal ik wel al vanaf Mei 2019 voor een abonnement wat niet geleverd wordt.

Jammer dat het opzeggen niet voor alle abonnementen van T-mobile geldt. Nu heeft verder kijken naar een andere provider geen zin.

 

 

Reputatie 7
Hi @error33, geen probleem, het forum heeft soms wat nukken 😉 Maar dan blijft er inderdaad maar 1 conclusie over, dat er wat mis is met de capaciteit en/of de binnenkomende verbinding. De e-mail die je hebt ontvangen was nog vanwege de eerdere melding die nog open stond. Ik heb opnieuw een melding uitgezet naar onze technische dienst met je bevindingen. We gaan contact opnemen met de netbeheerder om dit zo snel mogelijk op te lossen!
Reputatie 7
Hi @error33, vrijdagochtend is ook helemaal goed! Ik voer de lijnanalyse morgenvroeg uit en dan neem ik daarna contact met je op.

@knakko Top, dan houden we het op een tijdelijke dip, mocht het weer opspelen laat het dan zeker weten!

@Cheyenne Gezien jij het stokje van Brian hebt overgenomen heb je mijn reactie gezien op je verwisseling in het topic ?

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/intersnelheid-bekabeld-van-500-500-abo-bedroevend-laag-316991#post1529239

 

@Jason verdiepen in een topic hoort er ook bij. Dit komt weer zo over van

“ik hoor de klok luiden maar weet niet waar de klepel hangt” :frowning2:

 

Wie o wie van T-Mobile gaat dit nu serieus oppakken ? Het pingpongen tussen KPN en T-Mobile mag nu wel ten einde komen.

En het contract opzeggen wat al aangeboden is is geen optie, de mobile abonnementen lopen niet parallel waardoor de kosten wel erg gaan variëren en stijgen en niet in verhouding staat voor de snelheid die ik mis.

Als ik met alles weg mag dan pas is dit bespreekbaar 

 

@Brian @Cheyenne @Piotr 

 

En wederom is er vandaag een monteur geweest. Voor de 3e maal iemand van KPN/Regifiber. 3 maal dezelfde trouwens :) En deze vraagt zich ook af wat hij moet komen doen.  In totaal 6 monteurs aan de deur gehad de andere 3 waren van Guidion

 

Iedere monteur ziet het probleem maar niemand is in staat het op te lossen. Nu werd er wederom door KPN gezegd (via een meneer aan de andere kant van de lijk) T-Mobile moet het oplossen en een DESKUNDIGE monteur aansturen. 

 

Alles is in orde volgens eenieder. Maar de monteurs zien zelf ook dt dit niet zo is. Standaard bekabeld is de uitkomst voor een 200-200 abonnement 190-150. Mijn geduld raakt langzaam op voor een probleem dat al meer dan 6 maanden speelt.

 

Piotr je geeft aan dat hulp nabij is:

Hey @error33,

Dit probleem speelt al te lang, helemaal mee eens. Ik heb daarom onze techneuten op de hoogte gesteld met het verzoek dit probleem met spoed op te pakken. Zodra we meer weten, ben jij de eerste die het hoort. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!

Maar hoe nu verder ????

T-Mobile stuurt het door naar KPN en KPN stuurt het weer terug nat T-Mobile…… En dat gaat nu al maanden zo :(

 

Reageer