Uploadsnelheid traag T-mobile glasvezelnetwerk

  • 4 January 2023
  • 75 reacties
  • 2142 Bekeken


Toon eerste reactie

75 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jovawa, bedankt voor de screenshots! Op mijn eigen lijnmeting zie ik geen curieuze dingen, daarom heb ik een monteur aangestuurd. Je ontvangt een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Wil je mij op de hoogte houden van het proces?

@Tommie Ik ga helemaal niets meer doen, want het gaat niets veranderen. Ik heb naast de KPN monteur gestaan met de tests, hij heeft zelf ook dezelfde waardes vastgesteld. 

Ik heb hier al veel te veel tijd aan besteed en ga er geen seconde meee aan besteden. Bij deze wens ik mijn overeenkomst met T-Mobile op te zeggen. Als dit jullie manier is van “klanttevredenheid” dan wil ik geen dag langer bij deze incompetente bende zitten. 

Ik verwacht dat gezien de ellenlange periode van onvolledige dienstverlenging dat dit zeer snel geregeld kan worden en er tevens nog een compensatie tegenover staat. 

Ik denk dat ik tot op heden coulant genoeg geweest ben. 

 

Reputatie 1

Bedankt voor jullie reacties. Dit komt erop neer dat het upload glasvezelnetwerk probleem is verhuist van andere regio's naar o.a Leeuwarden. Aangezien meesten hier al een maand last van hebben zou er ook een vorm van compensatie moeten komen vanuit T-Mobile zelf omdat de afgesproken snelheid niet geleverd kan worden wegens problemen in het T-Mobile corenetwerk, correct?

 

Ik heb wat testen zelf hier gedaan met o.a traceroutes etc. Voor de rest heeft het testen weinig zin omdat het probleem overduidelijk hetzelfde is als bij andere regio's , hier zie je ook dat dit probleem zich al een jaar minimaal voordoet.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jovawa, goed dat je hierop terug komt! Het liefst zie ik je snel weer ongeremd gebruik maken van je internet en daarom ben ik meteen voor je in je dossier gedoken. Ik zie dat de verschillende partijen langs elkaar heen communiceren en dat het lastig is om de andere apparatuur te achterhalen. Ik ga mijn uiterste best doen om de communicatie te stroomlijnen en snel een doorbraak voor je te forceren.

Hier is het laatste woord nog niet over gesproken, dit komt snel voor je goed!

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan! Fijn om te zien dat de voucher bij jou een goed alternatief als noodvoorziening biedt. Indien er anderen zijn die hiervan gebruik willen maken, laat het hieronder in een bericht weten en geef meteen aan of je een Ben, Tele2 of T-Mobile simkaart hebt, dan stuur ik je een vouchercode per privébericht toe.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jovawa, bedankt voor de moeite en screenshots.

Echter mis ik een aantal cruciale screenshots van de ipconfiguratie en taakbeheer. Kan je de stappen zorgvuldig uitvoeren en de screenshots mee sturen? Alvast heel erg bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jovawa, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het ticket opnieuw gesloten is met de reden: Klant heeft eigen router/switch aangesloten. Ik ben opnieuw persoonlijk naar onze techneuten gelopen om dit zo snel mogelijk door te zetten.

 

Om antwoord te geven op je vraag: @eric heeft het al benoemd. Dit geldt alleen voor het desbetreffende product/contract wat wij niet binnen het termijn kunnen verhelpen.

Hi @Jovawa, bedankt voor de moeite en screenshots.

Echter mis ik een aantal cruciale screenshots van de ipconfiguratie en taakbeheer. Kan je de stappen zorgvuldig uitvoeren en de screenshots mee sturen? Alvast heel erg bedankt! 

Hi Tommie,


Die gegevens heb ik eerder al gedeeld in een bericht, maar hierbij een kopie.

Het is beschamend dat er zo weinig echte actie ondernomen wordt door T-Mobile en ik zoveel tijd moet besteden aan telkens hetzelfde bevestigen. Ik zit zelf al 20 jaar in de IT en ik heb nog niet zo'n belabberde support gezien en het kost mij heel veel moeite om mijn rust te bewaren. 

 

Het probleem ligt niet in bij mij in huis maar buitenshuis, zoals ook vastgesteld door de engineer van Guidion. Met de vorige KPN-verbinding heeft alles altijd gewerkt en de configuratie in huis is niet gewijzigd, behalve de glasconverter en modem van T-Mobile en omzetting naar jullie dienst. De kabels, glasconverter en modem zijn door de monteur van Guidion vervangen om zeker te zijn dat het daar niet in zit, en de problemen blijven bestaan.

 

De monteur heeft een lijnmeting laten doen en gelijk laten checken of het MAC adres klopte. Dit bleek niet het geval, ze zagen een ander modem met ander MAC adress en allemaal randapparatuur die ik niet heb, er was niet eens iets aangesloten op het modem door de monteur. 

 

Conclusie: HET PROBLEEM ZIT BUITENSHUIS, CROSS OP DE LIJN! 

Oplossing: KPN/Reggefiber inschakelen om het probleem op te lossen.

We zijn nu al bijna een maand bezig met rondjes draaien terwijl de conclusie allang getrokken was door de Guidion monteur.
 

IP Configuratie vaste computer
Taakbeheer vaste computer

 

Reputatie 1

Heel graag gedaan! Fijn om te zien dat de voucher bij jou een goed alternatief als noodvoorziening biedt. Indien er anderen zijn die hiervan gebruik willen maken, laat het hieronder in een bericht weten en geef meteen aan of je een Ben, Tele2 of T-Mobile simkaart hebt, dan stuur ik je een vouchercode per privébericht toe.

Ik heb geen voucher gehad hoor! Had sowieso al Unlimited haha, maar als ik goedkoper Unlimited kan krijgen hierdoor mag het wel ;). Wel een goed initiatief dat je dat doet voor de klanten trouwens.

 

Reputatie 3

Het is tocht ongelooflijk dat steeds meer mensen dit probleem hebben. T-Mobile kom op doe wat aan je verbinding. Anno 2023 zou je dit probleem toch niet meer moeten hebben met glasvezel. Ik kan gewoon de laatste maanden niet meer fatsoenlijk gamen omdat ik continu last heb van packet loss, (eerder zeer trage upload snelheid), jitter en nee het ligt niet aan mijn apparatuur. Ping is ook aan de hoge kant voor glasvezel. Je zou toch echt max 10 ms ping moeten hebben. Bij mij is dat gemiddeld 17 18 ms. En dat is gewoon minder prettig als je op een hoog niveau gamed. 

Reputatie 1

Het is tocht ongelooflijk dat steeds meer mensen dit probleem hebben. T-Mobile kom op doe wat aan je verbinding. Anno 2023 zou je dit probleem toch niet meer moeten hebben met glasvezel. Ik kan gewoon de laatste maanden niet meer fatsoenlijk gamen omdat ik continu last heb van packet loss, (eerder zeer trage upload snelheid), jitter en nee het ligt niet aan mijn apparatuur. Ping is ook aan de hoge kant voor glasvezel. Je zou toch echt max 10 ms ping moeten hebben. Bij mij is dat gemiddeld 17 18 ms. En dat is gewoon minder prettig als je op een hoog niveau gamed. 

Ik heb hetzelfde hoor, kan ook niet streamen of videos uploaden op Youtube. Online games gaan moeizaam dus heb maar een lading aan Singleplayer games zoals God of War gedownload en dat nu aan het spelen tot het weer gefixt is. Het ligt buiten onze controle op het moment, kunnen niks anders doen dan wachten. Graag zou ik wel een passende compensatie zien m.b.t T-mobile Thuis abonnement maar dat is nog even afwachten hoe en wat, zoals Jason eerder zei.

@Tommie Zojuist is eindelijk KPN Netwerk geweest en heeft alles wat er te vervangen viel vervangen, zowel in huis als in de wijkkast. Ondanks een uitzonderlijk goede lijnmeting hebben we nog steeds hetzelfde resultaat. KPN Netwerk geeft aan dat probleem bij T-Mobile zelf zit en na contact met jullie support gaat Guidion ingeschakeld worden om opnieuw langs te komen. 

@Tommie Nadat de monteur van Guidion vorige week woensdag is geweest en opnieuw alle apparatuur heeft vervangen blijft het probleem bestaan. Via de lijnmeting laat overigens nu wel de juiste apparatuur zien, terwijl dit in een eerder bezoek van Guidion niet het geval was. 

De monteur van Guidion had aangegeven dat hij het tickets moest sluiten maar dat er daarna direct actie naar KPN Netwerk gedaan zou worden, want er moet ergens anders een probleem zitten. Echter heb ik na ruim een week nog niets ondernomen. Zou jij kunnen kijken wat de status is?

Hi @Jovawa, bedankt voor de screenshots! Op mijn eigen lijnmeting zie ik geen curieuze dingen, daarom heb ik een monteur aangestuurd. Je ontvangt een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Wil je mij op de hoogte houden van het proces?

HI Tommie,

Zojuist is de monteur geweest. Hij heeft verschillende tests gedaan en zelfs na vervanging van alle apparatuur kwam hij niet boven de 6Mbps upload. Er is toen een lijncheck gedaan, maar T-Mobile support kon het modem niet vinden en kwam op hele andere apparatuur uit (op basis van Mac Adres gekeken). Het probleem blijkt een kruising op de lijn in centrale. Het ticket is geëscalleerd naar Reggefiber/KPN om dit op te lossen. 

De verwachting is dat dit binnen een week opgelost is. Gelukkig heb ik wel een normale downloadsnelheid, maar optimaal is het niet. 

Reputatie 7
Badge +8

@Jovawa Ik zie dat de monteur van Guidion in huis alles weer heeft nagelopen en heeft aangegeven dat een poortwissel de oplossing kan zijn. Ik zie verder nog geen update naar KPN NetwerkNL. Ik heb dit nu gelijk voor je doorgezet. Hopelijk is dit de oplossing!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jovawa, bedankt voor de uitgebreide update! Ik zie inderdaad dat het is doorgezet, hopelijk kunnen zij de fix realiseren! We wachten nog even af. 

Reputatie 3

@A Random IT Guy echt frustrerend hoor. Wanneer zijn bij jou de problemen begonnen? Bij mij is het eigenlijk sinds ik een gigabit verbinding heb achteruit gegaan. Dus van AON naar GPON. 

 

Reputatie 1

UPDATE: de oplossing bleek een vervanging van apparatuur in de centrale te zijn. De root cause: zeer waarschijnlijk een hardware defect in de centrale.

 

Dat is wel een rot probleem ook, fijn dat het is opgelost zo.

 

Sprekend over vervanging, ik kreeg in de email een bericht dat mijn modemwisseling afspraak geannuleerd is omdat mijn probleem elders lag. Dit is begrijpelijk natuurlijk maar ik heb mijn twijfel omdat de Huawei modem wel problemen heeft wat o.a bestaat uit;

  • LAN poorten die uitvallen / locken
  • instellingen en admin password wordt vergeten
  • WiFi valt herhaaldelijk weg of het algeheel netwerk is soms verdwenen. Dit onstaat vaak na aantal uren van een hard reset al. 

 

Ik las in een vergelijkbare post dat de auteur van @Lisa het advies kreeg om zijn modemwisseling door te laten gaan omdat de Zyxel veel verbeteringen met zich meebrengt. Is dit ook een mogelijkheid bij mij? Ik had ooit 6 jaar geleden ook een modemwisseling gedaan en toen waren alle problemen in een keer opgelost. Toen was het zo dat ik mijn modem opstuurde en daarna een nieuwe kreeg.

Reputatie 7
Badge +9

@Jovawa ik had dit graag voor je willen oplossen maar omdat ik geen recente testen heb kan ik dit simpelweg niet doorzetten. 

 

Ik kan inderdaad je abonnement kosteloos voor je opzeggen omdat er al zoveel tijd verstreken is. Dit gaat dan wel per direct in gang en stoppen de diensten dan ook per direct. Zal ik dit voor je in gang zetten? Daarnaast is het maximale wat ik nog kan bieden uit coulance, 1 volledige maand de kosten crediteren. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @A Random IT Guy, ik snap de vraag! Ik heb het intern besproken met de juiste afdeling en voor jouw situatie kom je in aanmerking voor het Zyxel modem. Ik heb dit meteen in orde gemaakt, hij binnen vijf werkdagen bij jou aan en je ontvangt nog een trackinglink van de bezorgdienst. Vergeet je niet om het oude modem te retourneren zodra de nieuwe staat? Dat doe je zo!

Reputatie 7
Badge +9

@Jovawa bedankt voor de screenshots.

Ik heb het doorgezet naar onze techneuten. Je bent niet gekruist, je kan namelijk nog verbinding maken met internet. Onze techneuten gaan er nog een keer naar kijken. Hopelijk komen ze nu met de fix!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jovawa, sorry voor mijn late reactie!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken, je case is met een ongeldige reden gesloten. Ik heb het direct doorgezet naar onze netwerkspecialisten. Zij gaan er nu naar kijken, zodra ik meer weet, laat ik het je direct weten!

Reputatie 4

@Demi Wat is eigenlijk het beleid van T-Mobile als een klant zoals @Jovawa zijn geduld verliest en kostenloos wil ontbinden. Maken jullie dat dan moeilijk en moet die klant eerst aangetekende ingebrekestellingen gaan sturen en vervolgens naar de geschillencommissie. Of mag een klant die blijkbaar niet binnen een redelijke termijn geholpen kan worden gewoon weg naar KPN of Ziggo of nog beter freedom internet?

@Tommie 

Ik blijf me wel verbazen hoe dit telkens kan gebeuren. Hoeveel monteurs, techneuten etc. moeten er nog naar kijken voor dit opgelost is? Hoeveel keer moet ik zelf achter T-Mobile aan om jullie in beweging te krijgen?

 

Ondertussen zijn we 3 volle maanden verder na aansluiten van mijn verbinding, maar ik heb nog steeds maar half internet. En met half bedoel ik normale download, maar zo goed als geen upload. 

 

Zodra dit opgelost is ben ik wel benieuwd hoe T-Mobile gaat compenseren voor de maanden aan niet geleverde diensten.

@Jovawa dit kan kloppen omdat het nog niet doorgezet is. Ticket is wederom gesloten. Ik heb nu een “aardig” bericht gestuurd naar onze techneuten. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden. Weet dat ik hier voor je achteraan ga!

Hi @Tommie,

Weer een week verder zonder update. Als dit deze week niet doorgezet wordt voor port swap/danwel opgelost is dan wens ik graag mijn overeenkomst op te zeggen.

We zijn nu maanden verder en het enige wat T-Mobile zelf tot nu toe heeft laten zien is pure incompetentie, gebrek aan communicatie en totaal geen pro activiteit. 

 

Ik ben al maanden aan het betalen voor een dienst waar ik niet ten volle gebruik van kan maken. Daarbij heb ik keer op keer heel veel tijd moeten steken om T-Mobile in beweging te krijgen, maar ook dat heeft niet mogen baten. 

 

Wellicht dat de een andere nieuwe partij mij van de kwaliteit en support kan voorzien die je mag verwachten.

Reputatie 7
Badge +9

@Jovawa ik heb een nieuw ticket voor je aangemaakt en ben persoonlijk naar onze techneuten gelopen. Ze gaan dit zo snel mogelijk doorzetten! 

Zodra dit opgelost is zal ik gaan kijken voor een passende compensatie, dit had echt veel sneller opgelost moeten zijn. Nogmaals mijn excuses hiervoor. Weet dat ik er bovenop zit!

Reageer