Beantwoord

Verschillende Speedtest resulaten

  • 3 December 2021
  • 40 reacties
  • 870 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

40 reacties

@Waqqas hier ook nog even de screenshots, laatste 2 zijn in safe mode:

 

@sankonig

Heb je ook eens een test gedaan in veilige modus om zo alle factoren te verminderen die de snelheid beïnvloeden?

Heb ik nu gelijk even gedaan. 1ste test met TriNed was 460,29Mbps down en 2de test met ID3.net was 585,32Mbps. Dus download is in safe mode wel wat sneller, maar nog steeds niet optimaal. Beide upload rond de 918Mbps.

Overigens zijn alle tests uitgevoerd met de laptop als enige op het modem (zowel poort 1 als 2 getest) en wifi staat standaard uit.

Reputatie 7
Badge +15

@sankonig 

Heb je ook eens een test gedaan in veilige modus om zo alle factoren te verminderen die de snelheid beïnvloeden?

Goedemorgen,

 

Ik ervaar gelijke problemen, alleen bij mij is de upload gemiddeld rond de 910Mbps maar de download steeds onder de 500Mbps. Ik heb met de speedtest app (windows) 3 servers getest, per server 2 keer een test. Laptop is met UTP Cat5e rechtstreeks op de Draytek aangesloten.

Ik heb screenshots zoals hierboven, kan ik die hier droppen of moet ik even een nieuw topic aanmaken?

Oh ja, modem is al meerdere malen spanningsloos geweest, nog geen fact reset gedaan omdat ik dan bang ben dat ie misschien niet meer intraint 😁

 

Hey @Lisa ,

Ik heb het een tijdje laten liggen, maar ik heb het probleem nog steeds.

Ik heb een andere kabel en andere LAN-poort geprobeerd maar dit veranderde niks. Ook heb ik de powerflip uitgevoerd. Dit hielp ook niet.

 

Niet meer dan logisch dat je verschillende resultaten krijgt als je verschillende servers gebruikt. Wat je het beste kunt doen is testen met een paar bekende servers zoals die van KPN Amsterdam, KPN Rotterdam, XS4ALL en i3D.

Ondanks dat, de snelheden zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven en zouden toch wel een stuk hoger moeten liggen - zelfs bij de door jouw gebruikte servers.

 

Reputatie 7

Hi @Sam.N, top dat je je hier weer hebt gemeld! We gaan je hierbij helpen, want deze snelheid moet omhoog. Ik heb jouw gegevens eerder al ontvangen in een privébericht, dus ik ben gelijk weer met je mee gaan kijken. Graag zou ik nog één stap aan je willen voorleggen. Ik wil kijken of een factory reset van het modem deze snelheidsproblemen definitief oplost. 

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip het factory reset knopje 10 seconden in (Bij de Huawei naast de stroomaansluiting in het midden van de achterkant).
  2. Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uit gaan.
  3. Laat de factory reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  4. Het kan 3 minuten duren voordat het modem weer diensten heeft. Na een reset naar fabrieksinstellingen ben je je wifi instellingen (naam van het wifi netwerk en wachtwoord) kwijt. Op een sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je vervolgens weer kunt inloggen.

Kan je aangeven of dit de oplossing is geweest? Zo niet, dan ga ik de hulptroepen voor je inschakelen! 🎈

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Sam.N, dat ziet er inderdaad erg wisselvallig uit, reden des te meer om dit onderzoek te heropenen!

Heb jij jouw privégegevens voor de verificatie toevallig al naar een collega gestuurd per privébericht? Zo ja, dan vraag ik aan diegene of ik dit mag inzien zodat ik je verbinding kan doormeten, zo niet: dan wil ik je verzoeken om de volgende gegevens naar mij te sturen per privébericht:

Postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN. Alvast bedankt voor je medewerking!

Hey @Lisa ,

Ik heb het een tijdje laten liggen, maar ik heb het probleem nog steeds.

Ik heb een andere kabel en andere LAN-poort geprobeerd maar dit veranderde niks. Ook heb ik de powerflip uitgevoerd. Dit hielp ook niet.

 

Bij deze de screenshots.

 

Reputatie 7

Hi @Sam.N, yes ik heb jouw berichtje in goede orde ontvangen! Ik ben de verbinding meteen gaan checken en deze ziet er picobello uit. Dit staat natuurlijk haaks op wat jij ervaart, dus ik wil graag meehelpen om de snelheid van jullie abonnement omhoog te krikken. Zou je op de volgende punten een korte terugkoppeling kunnen geven:

  • Zou je ook eens willen testen of jij dezelfde resultaten krijgt met een andere internetkabel?
  • Zou je eens van LAN-poort op het modem willen switchen? Wellicht is één van de poorten defect.

Als jij het bovenstaande al hebt geprobeerd, dan wil ik je vragen om een zogenoemde powerflip uit te voeren:

  1. Haal de stekker van het modem en de witte media converter uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Laat de witte media converter eerst 30 sec opstarten voordat je verder gaat met het modem
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten

Kun jij hiermee uit de voeten? Mocht dit niet werken, dan zou ik je aanvullend om extra screenshots van speedtests willen vragen. Zo kan de technische dienst een onderzoek starten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen?

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Merci voor de moeite, ik wil dit graag fixen! 💪

@Lisa Hey Lisa, ik had je een privébericht gestuurd.

Reputatie 7

Hi @Sam.N, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Top om te lezen dat jij zelf al op onderzoek uit bent gegaan. Ik wil hier graag verder voor je in duiken en wilde jouw verbinding onder de loep nemen. Met jouw e-mailadres kom ik jammer genoeg niet op je abonnement uit. Zou je mij een privébericht willen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik met liefde voor je aan de slag om dit uit te pluizen. Op het screenshot is duidelijk te zien dat dit niet eens in de buurt komt van 1000 mbit/s, dus ik wil hier graag achteraan gaan! 🎈

@Waqqas 

Reputatie 7
Badge +15

@Sam.N 

Voer T-Mobile dien je screenshots te plaatsen waarin zichtbaar is dat je computer bedraad is aangesloten en van de test dus een printscreen.

Zo kan er een onderzoek worden gestart.

@Waqqas

Ik heb die snelheden al gegeven:

MS Store:
TriNed B.V
Sint-Oedenrode
179 down / 198 up

VOO
Liège
141 down / 104 up

Alle tests zijn gedaan met mijn PC die met een kabel is verbonden met jullie modem/router, met uitzondering van de telefoon tests uiteraard.

Ik heb zojuist ook nog even getest in veilige modus en toen kreeg ik:

TriNed B.V
Sint-Oedenrode
153 down / 191 up

VOO
Liège
152 down / 105 up

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sam.N 

Wil je eens een speedtest doen met een laptop/pc bekabeld op het T-Mobile modem en gebruik de Ookla speedtest desktop app.

Eventueel kan je ook nog testen in veilige modus zodat je alle snelheid verminderende factoren kunt minimaliseren.