Beantwoord

Verschillende Speedtest resulaten

  • 3 December 2021
  • 40 reacties
  • 865 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Ik zit sinds gisteren op jullie nieuwe glazvezel netwerk nadat ik mijn snelheid heb verhoogd naar 1000mbps. Het viel me op dat de snelheden nogal verschillen wanneer ik Speedtests uitvoer.

Mijn computer is rechtstreeks verbonden via een kabel met jullie modem/router en de tests op de telefoon zijn gedaan op ongeveer 1 meter afstand.

Hoe kan er zoveel verschil zijn en kan dit opgelost worden?

 

Android App via T-Mobile router
TriNed B.V
Sint-Oedenrode
265 down / 265 up

VOO
Liège
255 down / 77 up

Android App via TP-Link router
TriNed B.V
Sint-Oedenrode
637 down / 677 up

VOO
Liège
638 down / 103 up


MS Store:
TriNed B.V
Sint-Oedenrode
179 down / 198 up

VOO
Liège
141 down / 104 up


CLI
TriNed B.V
Sint-Oedenrode
206 down / 210 up

 

Website
Chrome:
VOO
Liège
865 down / 104 up

FireFox:
VOO
Liège
839 down / 102 up


T-Mobile Speedtest

Chrome:
275 down / 268 up

FireFox:
902 down / 176 up


KPN Speedtest

Chrome:
336 down / 340 up

FireFox:
899 down / 336 up
 

icon

Beste antwoord door Lisa 6 December 2021, 12:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

40 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@sankonig De techneuten hebben geconstateerd dat er een probleem is met de infrastructuur en dit enkel opgelost kan worden door een bezoek van een monteur. Je ontvangt zo dadelijk een afspraaktool per sms en e-mail om met Guidion een dag af te stemmen waarop zij kunnen langskomen. Deze Guidion monteur is gediplomeerd om eventueel de wijkcentrale in te gaan en kan dieper de materie in dan de “reguliere” monteurs. Hierdoor zou het snelheidsprobleem spoedig opgelost moeten kunnen worden. 

Laat het ons weten zodra je een afspraak hebt kunnen maken, thanks!

@sankonig De techneuten hebben geconstateerd dat er een probleem is met de infrastructuur en dit enkel opgelost kan worden door een bezoek van een monteur. Je ontvang zo dadelijk een afspraaktool per sms en e-mail om met Guidion een dag af te stemmen waarop zij kunnen langskomen. Deze Guidion monteur is gediplomeerd om eventueel de wijkcentrale in te gaan en kan dieper de materie in dan de “reguliere” monteurs. Hierdoor zou het snelheidsprobleem spoedig opgelost moeten kunnen worden. 

Laat het ons weten zodra je een afspraak hebt kunnen maken, thanks!

Yes. Afspraak staat voor 11-feb

Reputatie 7
Badge +16

@sankonig Bedankt voor de terugkoppeling! 

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een voucher code toe!

 

@sankonig Bedankt voor de terugkoppeling! 

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een voucher code toe!

 

Ik heb inderdaad een t-mobile abonnement, maar internet is gewoon online dus hoef ik niet via hotspot te werken. Wel bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

@Sam.N Helemaal goed, indien je toch een grotere terugval in de snelheid ervaart en het onwerkbaar wordt, let me know. Dan stuur ik je alsnog een voucher toe zodat je altijd een back-up hebt voor mobiele hotspot! 

@Sam.N Helemaal goed, indien je toch een grotere terugval in de snelheid ervaart en het onwerkbaar wordt, let me know. Dan stuur ik je alsnog een voucher toe zodat je altijd een back-up hebt voor mobiele hotspot! 

 

Oke. De monteur is maandag langs geweest en geconstateerd dat het draytek modem verouderd is en heeft een Zyxel laten komen. Ook wilde hij in de PoP kijken, maar volgens de werkbon kon hij daar geen sleutel van krijgen:

Geen toegang tot pop,vermelde contactpersoon is al drie jaar bezig om zijn telefoonnummer uit de toegangsapp te
verwijderen. Was dan ook erg kort af.

 

Modem is gisteren bezorgd en heb deze gemonteerd. Alles goed (wel dipswitches 3 en 4 aangezet op de mediaconverter), maar nog steeds geen verwachtte snelheden:

 

 

XS4ALL Amsterdam heeft verreweg de hoogste upload, die andere servers geven ongeveer het zelfde resultaat als met de Draytek. Ik zit me nu dan ook af te vragen of die testservers wel een upload van 1Gbps hebben 😆

 

Wel fijn dat dit modem wel 4 bruikbare switch-poorten heeft btw...

Reputatie 7

Hi @sankonig,

Thanks voor je duidelijke bericht en had graag gezien dat dit dé oplossing was geweest. Ik heb daarop direct gecheckt of we een verbinding kunnen meten, maar merk direct dat we geen verbinding kunnen maken met het modem. Wil je kijken of een fabrieksreset ervoor zorgt dat dit gebeurt? Op die manier kunnen we met de technische dienst opnieuw een onderzoek starten. Hoe je de reset precies doet, vind je op onze Wiki: 

Wil je me het laten weten wanneer het is gelukt? Ik hoor het graag.

Hallo @Boris, de fact default is gedaan.

Reputatie 7
Badge +16

@sankonig Bedankt voor het uitvoeren van de factory reset! Is er verbetering merkbaar in de downloadsnelheid of blijft het wisselvallig en hangen rond die 500 Mbit/s?

@sankonig Bedankt voor het uitvoeren van de factory reset! Is er verbetering merkbaar in de downloadsnelheid of blijft het wisselvallig en hangen rond die 500 Mbit/s?

Ik heb net weer even 3 tests gedaan met dezelfde servers. Ik zit nu rond de 600Mbps, op KPN na.

 

Kunnen jullie nu wel het modem benaderen?

Reputatie 7

Hi @sankonig, thanks voor de screenshots! Ik ben gelijk in jouw verbinding gaan kijken en ik zie nu inderdaad netjes het Zyxel modem terug, dus dat is top. De downloadsnelheid is daarentegen nog niet wat het moet zijn. Vanaf mijn kant ziet jouw verbinding er verder prima uit, dus zojuist heb ik een verzoek ingediend bij de technische dienst om hier dieper in te duiken. Graag houd ik de komende dagen dit onderzoek voor je in de gaten, zodat ik de uitkomst met je kan delen. Hopelijk kan ik je volgende week verblijden met de structurele oplossing! ☘

Reputatie 7

Hi @sankonig, ik wil je heel graag voorzien van de volgende update! Aan de hand van mijn verzoek is de technische dienst druk bezig geweest met het onderzoek. Zij hebben dit vervolgens doorgezet naar de netwerkbeheerder, waar jij ook een e-mail over hebt ontvangen. Ik ben erg blij om te zien dat zij morgen al bij jou langskomen om hier verder naar te kijken. Houd jij ons hier op de hoogte? Fingers crossed dat jij morgenmiddag kan delen dat jij weer de juiste snelheid behaalt! 💪

Hi @sankonig, ik wil je heel graag voorzien van de volgende update! Aan de hand van mijn verzoek is de technische dienst druk bezig geweest met het onderzoek. Zij hebben dit vervolgens doorgezet naar de netwerkbeheerder, waar jij ook een e-mail over hebt ontvangen. Ik ben erg blij om te zien dat zij morgen al bij jou langskomen om hier verder naar te kijken. Houd jij ons hier op de hoogte? Fingers crossed dat jij morgenmiddag kan delen dat jij weer de juiste snelheid behaalt! 💪

Hoi @Lisa, bedankt voor de update, maar ik heb nog geen mail of bellletje gehad.

Hi @sankonig, ik wil je heel graag voorzien van de volgende update! Aan de hand van mijn verzoek is de technische dienst druk bezig geweest met het onderzoek. Zij hebben dit vervolgens doorgezet naar de netwerkbeheerder, waar jij ook een e-mail over hebt ontvangen. Ik ben erg blij om te zien dat zij morgen al bij jou langskomen om hier verder naar te kijken. Houd jij ons hier op de hoogte? Fingers crossed dat jij morgenmiddag kan delen dat jij weer de juiste snelheid behaalt! 💪

Hoi @Lisa, bedankt voor de update, maar ik heb nog geen mail of bellletje gehad.

Blijkbaar zijn ze wel bezig, want vast internet is offline nu… Ik ben nu overgestapt naar mijn hotspot aangezien ik wel aan het werk ben. Niet handig dat ze geen heads-up hebben gegeven.

Reputatie 7

Hi @sankonig,

Thanks voor je bericht en update! Ik zie dat er na jou bericht een verstoring is geconstateerd in het domein van de netwerkbeheerder. Daarop is er monteur aangestuurd om dit te verhelpen. Nu kan het zijn dat daar een afspraak met jou voor nodig is, maar hoeft niet altijd het geval te zijn. Mocht dit nodig zijn, zal er contact worden opgenomen. We houden je op de hoogte!