Beantwoord

Waar en hoe klok / tijd instellen in Huawei modem



Toon eerste reactie

116 reacties

Hallo Sander,  Bedankt voor je snelle reactie.  Ik heb geen fabrieksreset uitgevoerd.

Ik wacht in spanning af :-)

Reputatie 7

Hi @Belker,

 

Ik ga het voor jou specifiek nog even controleren (en aanpassen). Kan het zijn dat je een fabrieksreset hebt uitgevoerd? In zo'n geval zal de ‘oude’ tijd weer gebruikt worden. Hoe dan ook, ik verwacht dat je binnen enkele dagen weer de correcte tijd hebt. 

Hallo Sander,  Je gaf aan voor iedereen in dit topic een handmatige aanpassing van de tijd “geregeld” te hebben, maar dan ben je mij zeker vergeten !!!

Graag z.sm. alsnog uitvoeren. 

Reputatie 7

Hoi @metaal en @abd076

 

Ik heb bij jullie de tijd laten aanpassen! Je hebt nu dus weer de correcte tijd. Het klopt dat je de tijd niet zelf kunt inzien. Je komt er achter op het moment dat je een regel invoert bij bijvoorbeeld parental control. Je kunt er nu van uitgaan dat als je deze om 20u instelt dat de regel dan ook écht om 20u bij jullie ingaat! 

@Sander Waar precies?  Ik kan nergens de huidige tijd zien of aanpassen, zie alleen de tijden die ik zelf instel via ouderlijk toezicht.

 

Reputatie 7

Voor iedereen in dit topic vraag ik een handmatige aanpassing van de tijd aan. Zodra ik meer weet, zal ik het hier melden!

Ja fijn is dat. Ik geniet er ook van.

Ik denk dat ik maar een provider ga zoeken waar ze dit soort probleempjes wel kunnen oplossen.

En het is er weer hoor!
we lopen weer een uur achter: 2020-03-29 20:07:02
GRANDIOOS!!!!

Reputatie 7
Badge +16

Je hebt helemaal gelijk en ik zou dit met alle liefde voor je in orde willen maken, maar dat gaat momenteel niet. Ik snap dat dit hinderlijk is en verontschuldig me voor de lange wachttijd, maar ik beloof je dat er licht aan het eind van de tunnel is!

@Jason ja je kunt mij blij maken met een nieuwe modem.

Erg  jammer dit! 2 maanden later ben ik nog niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @abd076, we leveren geen nieuw modem in dit geval. Het spijt me oprecht, kan ik je ergens anders blij mee maken? Zodra we volledig overgaan op de Zyxel, wordt die van jou automatisch omgeruild natuurlijk!

aanvragen?

 

@Brian

Hoe en waar kan ik een nieuwe

Dan wil ik graag een nieuwe modem.

Hoe kan ik die aanvragen?

Reputatie 7

Hi @TMTV, dank voor het uitzoekwerk! Het ziet er naar uit dat er geen nieuwe firmware upgrade voor de Huawei meer gaat komen (naast noodzakelijke beveiligingsupdates) omdat we dit modem langzaam aan het uitfaseren zijn. Het aanpassen van de klok zal dus niet zoals het er nu naar uitziet niet veranderd worden.

Reputatie 7
Badge +6

@abd076 Dat kun je zelf helaas niet. Ik heb dat gedaan om T-Mobile uit te leggen waar het probleem zit. Het is wachten tot ze het fixen

Hoi TMTF dank voor de reactie. De vraag is hoe log ik in als admin? Als je van T-Mobile alleen als user kan inloggen. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik zal T-Mobile een handje helpen.

Screenshot gemaakt om 13:36. Versie B032

Zoals je op dit screenshot kunt zien, staan de instellingen voor de zomer- en wintertijd precies andersom. Daardoor loopt de Huawei in de winter een uur voor en in de zomer een uur achter. Helaas zijn deze instellingen alleen beschikbaar als je als admin kunt inloggen (geen commentaar :wink: ), dus je kunt dit niet zelf aanpassen. Dat zal T-Mobile moeten doen middels een firmware-update, maar die proberen ze tot een minimum te beperken (versie B032 is volgens mij alweer bijna een jaar oud). Misschien kan dit nog meegenomen worden in de update die noodzakelijk is voor het nieuwe tv-platform, anders is het wellicht een optie om deze instelling via TR069 aan te passen (de technische dienst weet daar wel raad mee).

Hoi Brian, heb je nog nieuws?

 

 

Reputatie 7

Hmm b.032 is wel de goede versie. Ik ga het nog even een keer navragen bij de collega’s van de technische dienst en ik kom er komende week bij je op terug!

V100R001C243B032 dit is de software versie wat er op zit. Back up maak ik bij apparaatbeheer back up van

Reputatie 7

Hi @abd076, dat hangt er een beetje vanaf wat er precies meegenomen wordt in de back-up. Als het alleen settings zijn dan lijkt me dit niet. Als het echt een back-up van de firmware is dan zal dit de aanpassing inderdaad weer terug draaien. 

Hoi

Klok loopt nog niet goed. Kan het te maken hebben met het terugzetten van de back up?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @abd076,

 

Ik ga het voor je in orde maken! Jouw verzoek is naar onze collega-expert verstuurd en die zal me binnen een aantal werkdagen een terugkoppeling geven. Zodra het opgelost is, weet je het meteen. :wink:

 

Rectificatie: ik heb het direct voor je in orde gemaakt. Als het goed is, loopt de klok nu goed!

Hoi Brian,

Excuus voor de late reactie.

De modem is volledig ge-reset. Hard reset. Probleem is nog steeds aanwezig. Heb na de reset wel een config Back-up terug gezet van voor de reset.

Hoop dat hier een oplossing voor is.

 

Reageer