Beantwoord

Waar en hoe klok / tijd instellen in Huawei modem



Toon eerste reactie

116 reacties

Reputatie 7

Hi @abd076, lekker cliche maar heb je de modem al een keer gerestart? :slight_smile:

Bij mij is het tijdverschil nog niet opgelost.

Starttijd van 17:00 begint om 16:00.

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Als je gaat naar “onderhoud” (rechtsboven) en dan systeemlogboeken (links) dan zie je de bovenste melding de tijd dat je ingelogd bent. Die staat nu goed.

@Sander 

Sorry, maar ik vind dit geen antwoord. Ik zie nog steeds geen instellingen voor de SNTP server of een tijd. Waarom dit in het modem verborgen blijft is mij een raadsel. De tijd zal best goed lopen nu maar het is nog steeds niet te checken zonder een regel aan te maken en dan te gaan zitten wachten totdat deze regel in werking treed?????

 

Bij deze bevestig ik dat het werkt. Dank voor de terugkoppeling van deze verbetering! 

Sweet eindelijk staat de tijd goed

Hallo Sander. Ja, inderdaad sinds vorige week staat de klok op het juiste tijdstip. Viel bijna van m’n stoel af. 
kan ik er vanuit gaan dat het in maart bij de overgang naar de zomertijd ook goed gaat ????

Reputatie 7

Hoi @GGoeij@TBraber@Belker@mrtjphillips@OpaGod en @metaal

 

Het heeft even geduurd, maar het uur tijdverschil zou nu verdwenen moeten zijn op jullie modems. Kunnen jullie dit bevestigen? Sinds afgelopen week is dit aangepast. Excuus voor de vertraging, maar ik ben blij dat het nu goed geregeld is!

 

PS. Hier meer uitleg over het beperken van Wifi na bepaalde tijd op de Huawei: Parental Control.

Hoe moeilijk kan het zijn om de goede of onszelf een NTP server  (bijvoorbeeld  nl.pool.ntp.org ) en/of tijdzone te laten uitkiezen?
 

Als het eindelijk eens verwerkt word in de firmware, misschien lukt het nog voordat het modem het begeeft.

Volgens Sander wordt er 1 tot 2 maal per jaar een update uitgerold waarin o.a dit euvel wordt opgelost. 
Dit duurt nu echter al ongeveer anderhalf jaar dus wanneer komt nu eindelijk eens de oplossing !!!k

Reputatie 7
Hi @metaal In dit geval is het nog steeds 😬. Er zitten deze maand of volgende maand wel updates aan te komen, hopelijk wordt dit issue dan ook opgelost!
Issue speelt nog steeds of alweer?
Mijn modem heeft nieuwste firmware aldus de helpdesk, Dus is het opnieuw begonnen of eigenlijk nooit opgelost?
Reputatie 7
Hi @Belker,

Ik heb nog geen andere boodschap dan dat het er aan zit te komen.

Ik kan jullie geruststellen: het is bekend en de oplossing ook. Zo'n update is echter nogal een ingrijpende zaak en we verzamelen alle wijzigingen in één update. Zo'n update doen we dan ook slechts één, maximaal twee, keer per jaar. Voor nu is de tijdelijke oplossing om rekening te houden met het tijdverschil in het aanmaken van een time-schedule.


Het komt er dus zeker aan! Reken maar dat ik het hier in het topic zal melden als ik meer weet!
Reputatie 7
Badge +1
"Rond de zomer" kan een heel ruim begrip betekenen neem je het letterlijk kan het ergens in mei zijn maar ook september/oktober, maar alle gekheid op een stokje het duurt voor de mensen die er mee zitten wel erg lang.

Ik vraag me wel eens af waarom T-Mobile niet net als KPN/Telfort niet elke maand of bijna elke maand een update uitrolt voor internet en tv
Hè Brian. Wanneer is het zomer bij jullie ??
we zijn nu al een jaar bezig schiet totaal niet op zo.
Reputatie 7
Hi @Belker, ik vermoed rond de zomer, dit is meestal de periode dat we een "grote" release doen.
Ben toch wel heel erg benieuwd wanneer de toegezegde update met de oplossing voor dit probleem gaat komen ????
Reputatie 7
Hoi @OpaGod en @Belker,

De update van het Huawei modem omvatte geen zichtbare wijzigingen. Het gold alleen voor die klanten met een Huawei modem op een bepaald netwerk. Voor de update waarin het time-schedule wordt aangepast zijn alle modems nodig.

Ik kan jullie geruststellen: het is bekend en de oplossing ook. Zo'n update is echter nogal een ingrijpende zaak en we verzamelen alle wijzigingen in één update. Zo'n update doen we dan ook slechts één, maximaal twee, keer per jaar. Voor nu is de tijdelijke oplossing om rekening te houden met het tijdverschil in het aanmaken van een time-schedule.
Hallo Sander.
als het goed is heeft er recent een update van het Huawei modem plaatsgevonden. (Tussen 19 en 25 feb volgens de aankondiging.)
Het modem vandaag enige tijd van de stroom gehad en opnieuw opgestart.
Het bekende euvel is echter niet verholpen !!
Reputatie 7
Hi @OpaGod, het staat op de lijst maar andere zaken gaan voor waardoor het helaas lang duurt, excuses hiervoor!
Hallo personen,

Volgens mij hebben we pas geleden een update van T-Mobile gehad (of ik moet dit fout hebben) maar de SNTP functie is nog steeds niet aan te passen en loopt ook nog steeds een uur voor. Na 6 maanden mag je toch wel verwachten dat er iets duidelijk is. Zo te zien werkt het bij T-Mobile hetzelfde als bij de overheid... 🤔
Reputatie 7
Dag allen,

Weet dat we er mee bezig zijn! Ik moet bekennen dat het niet hoog op de prioriteitenlijst staat. Maar het is in ontwikkeling. Ik verwacht dat bij een volgend grote upgrade deze aanpassing meegenomen wordt.
We gaan alweer bijna naar de zomertijd. Deze topic is al 6 maanden oud. Denkt Sander dat er ooit nog een oplossing gaat komen ??
ik vrees met grote vreze.
Dit probleem heb ik ook

Reageer