Beantwoord

Waarom heeft KPN geen jitter problemen?

  • 6 January 2024
  • 85 reacties
  • 2138 Bekeken

Per februari 2024 zou KPN stoppen met de koperkabel. Dus was de keuze: Ziggo kabel, Mobiel netwerk of Glasvezel. Odido liet dit ruim op tijd weten. 

 

De keuze werd Glasvezel via Odido. Want jarenlang tevreden klant van T-Mobile, dus dan Odido. Aanbieding van negen maanden, ja maar daarna flink duurder uit. Maar goed zelfs de traagste verbinding is nog veel rapper dan internet via de telefoonlijn. 

 

Alles geïnstalleerd, nieuwe switch aangeschaft. Voor WiFi ideale kanaal instellingen gezet. Enzovoorts. Duurt even, maar dan is het ook iets. 

 

En dan werkt internet ongelooflijk traag, tot helemaal niet zelfs... Alles geprobeerd, modem gereset, instellingen aangepast. Ethernet / Wifi, geen verschil, het werkt bedroevend slecht. 

Na lang zoeken kom ik uit bij de Odido community site. En daar lees ik de ene bevestiging na de andere. JITTER, er is geen tag van te vinden, maar dat is de oorzaak van de trage internet verbinding. 

 

Daar kwam ik meerdere keren achter met de snelheid test van Odido zelf.

 

Voor het geval jij sinds je glasvezel van Odido hebt ook internet time-out fouten hebt, het wordt veroorzaakt door wat bekend staat als JITTER. Deze dient beneden de 30 milliseconden te blijven. 

 

​​​​Het komt er op neer dat de pakketjes erg slecht met veel vertraging over het netwerk verstuurd worden. Dan gaat het via vele omwegen, lang onderling trage verbindingen of er is te weinig netwerk bandbreedte capaciteit waardoor er opstoppingen ontstaan. 

 

​​​​​​Omdat alle data in pakketjes wordt opgedeeld en die apart verstuurd worden kan het zijn dat er een pakketje nog onderweg is waardoor een webpagina in het geheel niet getoond kan worden. Uiteindelijk kan dit tot een time-out leiden. 

 

​​​​​Bij de oude vertrouwde (KPN) telefoonlijn internet heb ik dit nog nooit meegemaakt. 

 

Nu is het voor mij bizar dat dit wel gebeurt op een Glasvezel netwerk. Nota bene ook aangelegd door de KPN en onder hun beheer. En wat ik lees over een KPN abbonement op hetzelfde glasvezel netwerk is dat daar 2ms Jitter is...!? 

 

Absurd... 

 

De enige verklaring zou zijn dat Odido zelf een internet netwerk heeft die gebruik maakt van de Glasvezel infrastructuur van de KPN. 

 

En dan het eigen Odido netwerk te weining bandbreedte capaciteit heeft en krachtige routers mist om hun klanten van snel en stabiel internet te kunnen voorzien. 

 

Want als KPN het kan via hun Glasvezel netwerk, waarom kan Odido het dan niet. T-Mobile was nou niet echt een of ander ICT BVtje die ook internet aanbood. 

 

En onze vaste telefoonlijn geeft ook 'tuut tuut tuut', we kunnen niet bellen via de VOIP lijn en niet gebeld worden. 

 

Dus Odido, als KPN het lukt om gemiddeld op 2ms JITTER uit te komen, hoezo lukt het zo'n groot bedrijf zoals Odido dan niet? 

 

Mijn uiteindelijke vraag: Wanneer komt Odido met een Jitter gemiddelde die beneden de 30ms gemiddeld blijft? 

 

Want de rekening, aanbieding of niet, mag wel iedere maand op tijd voldaan worden. 

 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door EddeG 7 January 2024, 10:44

Bekijk origineel

85 reacties

Dankzij een behulpzame Odido Helpdesk medewerker is het nogmaals weer door gezet naar de Back Office / Technische Dienst. 

Deze koppelen vervolgens terug dat er geen nieuw IP adres mogelijk is. Op zich is dit voor mij al vreemd en beschouw ik het als onwil. 

Vervolgens zou het aan Wifi 6 liggen en ligt dan het probleem thuis, waarmee de zaak gesloten is voor de Back Office/ Technische afdeling van Odido... 

Zonder aan te geven hoe het kan dat er slecht tot geen internet mogelijk is in voornamelijk de avonduren. (En soms overdag in het weekend.) 

Sterker nog. Hoe kunnen de vast bekabelde computers in het netwerk daar dan in vredesnaam ook last van hebben...!? 

De test procedures die ik al meerdere keren heb doorlopen gaan via een vaste kabel verbinding, direct op de modem/router van Odido aangesloten. 

Wifi heb ik dan nota bene uitgezet in de Zyxel T56, tijdens het testen... De Wifi kanalen heb ik overigens ingesteld op (zo goed als) vrije kanalen. En dat werkt buiten de slechte tot geen internet periodes ook naar verwachting. 

Dus, het probleem ligt wat mij betreft bij Odido. En mijn uiteindelijke klacht betreft onkunde of onwil van de Back Office / Technische Dienst. Waardoor het probleem nu al een kwartaal lang voortduurt. 

En wel iedere maand automatisch incasseren. 

Alle Helpdesk medewerkers bedankt voor de inzet en de hulp. Jullie kunnen hier verder niks aan doen, dat begrijp ik. 

Degenen die dit allang hadden moeten oplossen hebben keer op keer gefaald door het probleem van zich af te schuiven en bij anderen neer te leggen. Waardoor de Helpdesk medewerkers het weer op hun bord krijgen. 

Zeker na het bezoek van de Allinq monteur heb ik toch meer vertrouwen dat ik met een overstap naar de KPN beter uit ben. 

De Helpdesk medewerkers van Odido hebben absoluut hun best gedaan, waarvoor dank. Daar heeft het in ieder geval niet aan gelegen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Harwin, het was wel handig geweest als Guidion eerst gekomen was. Zij hadden het ONT namelijk kunnen vervangen. Dit is een stap die nodig is voor KPN NetwerkNL, anders pakken ze dit soort cases niet op. Ik heb het doorgezet naar onze techneuten om een nieuwe ONT op te sturen om te testen. Als dit niet mag baten dan kunnen we het doorzetten naar KPN NetwerkNL!

Reputatie 7
Badge +9

We hebben de resultaten en het lijkt erop dat er iets niet goed is aan de kant van KPN NetwerkNL @Harwin. Om dit door te zetten naar KPN NetwerkNL heb ik wel een volledige Ping en Speedtest nodig. Is het mogelijk om deze testen uit te voeren? Dan zet ik het voor je door en hopelijk kunnen we dit oplossen. Alvast bedankt.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test.
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort 
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Hoi @Cheyenne van Odido

Ik zal hier de ontwikkelingen blijven melden. 

Inmiddels is er een speedtest onderzoek in gang gezet. En ik hoop dat ik hier binnenkort kan melden dat uiteindelijk alles naar verwachting werkt. 

Reputatie 4
Badge

Je ziet al ping spikes naar de eerste hop na je router.

Voer ook eens een ping -n1000 192.168.1.1 uit.
Daar mogen geen uitschieters van rond de 500 ms in zitten.

Is dat wel het geval, dan heb je in ieder geval al een probleem in je router, waar monteur of KPN niets aan kunnen doen. Je hebt dan een update van de firmware van je router (of een ander model router) nodig voor er naar eventuele verdere problemen gekeken kan worden.

Reputatie 4
Badge

Ik had ook stevige jitter, regelmatige ping uitschieters naar 400-500 ms.
Gelukkig ben ik geen gamer, anders was ik al 20x dood geweest.
Ik heb het getest bij een vriend van me, die ongeveer gelijktijdig overgestapt is: jitter bijna 0.
Hm.
Wat was het verschil? Bij hem hebben we de Zyxel T-56 meteen vervangen door een Fritz!box.
Thuis ook Zyxel vervangen door een oude Fritz!box die ik nog had liggen (7390, al jaren niet meer leverbaar), en: jitter weg!
De jitter werd bij mij hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door bufferbloat ( https://www.bufferbloat.net/projects/bloat/wiki/Tests_for_Bufferbloat/ ). Die kende ik nog van de eerste kabelmodems van 30 jaar (of zo) geleden. Ik dacht dat ze dat probleem inmiddels onder de knie zouden hebben, maar Zyxel heeft het bij de T-56 voor elkaar gekregen om het weer in te bouwen.
Bij jitterproblemen dus eens kijken of vervanging van de Zyxel door een Fritzbox (of andere moderne router) uitkomst biedt. Bij mij (en die vriend van me) in ieder geval wel.
Er kunnen ook oorzaken verderop in het netwerk zitten. In dat geval wordt het niet opgelost door vervanging van de router. Maar de T-56 heeft in ieder geval dit probleem, dus testen is zeker de moeite waard. Internet via poort 1, expert instellingen aanzetten en het verborgen menu op de Fritzbox zoeken om VLAN 300 in te stellen.

Reputatie 4
Badge

Ik had geen verloren pakketten, alleen 1 op de 100 pings was extreem traag (meer onder belasting), dus het zou goed kunnen dar jij een ander probleem hebt. Eerst testen met een gellende router voor je wat koopt. En ik las elders dat het probleem was opgelost toen hij zijn T-56 door een T-54 had vervangen.
De firmware van de T-56 is nog niet helemaal uitgerijpt, zullen we maar zeggen.

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om je reactie uit te typen en je gevoel te uiten! 

Ik wil graag dat jij kunt genieten van een optimale verbinding, op ieder moment van de dag. Ik help je dan ook graag om dit te realiseren! Wel heb ik mij aan bepaalde richtlijnen te houden en soms heb ik daarbij jouw hulp nodig om dit in goede banen te leiden. Echt super bedankt voor de moeite die je tot nu toe hebt genomen! 

Op 18-01 is er een ticket aangemaakt naar onze technische dienst betreft de wegvallende diensten en jitter. In de terugkoppeling wordt er gevraagd om een ping- en speedtest, zodat mijn collega’s de verbinding gericht kunnen onderzoeken. Eigenlijk hadden wij dit al moeten toevoegen aan het ticket, om vertraging te voorkomen, mijn excuses hiervoor! 

Ik wil graag dat de technische dienst het onderzoek voort kan zetten, zodat jij weer kunt genieten van een stabiele verbinding. Wil je een ping-en speedtest doen en de screenshots hiervan delen in dit topic? Je kunt deze link gebruiken: Speedtest: test je internetsnelheid thuis | Odido. Ik geef de uitkomst gelijk door! 

Daarnaast verneem ik graag hoe het zit met de Vaste telefoon, werkt deze nog steeds niet? Houd dit in dat je niet kan bellen en niet gebeld kan worden? 

Het modem maakt gebruik van een dynamisch IP-adres. Als je dit wil aanpassen, raad ik je aan om eens een kijkje te nemen in dit topic: IP adres vastzetten | Odido community. Laat je mij weten of het is gelukt? 

Reputatie 3

Die link gaat over het vastzetten van interne ip adressen dacht ik, maar hij wil een nieuw extern ip adres. Daar heeft hij dan dus niks aan.

Overigens verwacht ik niet dat zijn slechte verbinding zou verbeteren als hij een nieuw extern ip adres zou krijgen. Dat hij met meerdere mensen 1 extern ip adres zou kunnen delen is sowieso zo goed als uitgesloten.

Een nieuw ip adres kan je v.z.i.w. krijgen door je apparatuur langere tijd uit te zetten. (Langer dan 24 uur? Ik weet het niet precies.). Maar persoonlijk zou ik daar geen tijd aan verspillen.

KPN beheerd het glasvezel netwerk van de centrale tot het aansluitpunt bij jou thuis, de fysieke infra zeg maar, maar partijen kunnen zelf vanaf de centrale het verdere verkeer afhandelen, dat doet Odido via hun belichter Glasoperator ook. Glasoperator heeft eigen apparatuur in de centrale staan, en ze gebruiken eigen apparatuur bij jou thuis. Ik denk niet dat je het probleem bij KPN hoeft te zoeken, die doen in dit verhaal niks anders dan enkele euros per maand vangen voor huur van ruimte in de centrale voor de apparatuur en huur van de fysieke lijn.

Vrijdag 26 januari 2024 

 

Gisteravond nogmaals gebeld met de Helpdesk. Beloftes zijn weer niet nagekomen. Steeds weer dezelfde procedures die doorlopen moeten worden. 

 

En ik begin erg geïrriteerd te raken. Want volgens een recente email is alles opgelost en kan ik volop genieten van de glasvezel... En vanmorgen komt de rekening, die ik ga blokkeren, geen automatische betaling meer. 

 

De Helpdesk medewerkers doen wat ze behoren te doen. Maar... Dit is duidelijk iets wat buiten hun mogelijkheden om op te lossen valt. Dus is het nodig dat het probleem doorgezet wordt richting Technische Dienst. 

 

Eerst was de vaste lijn gefixed, mooi. Toen ging afgelopen zondag een Helpdesk medewerker op afstand de modem hier resetten. Terug naar fabrieksinstellingen... Al mijn eigen instellingen in 1 klap weg... 

 

De medewerker gaf al aan dat de lijn metingen misgingen. Ja, ik had al gewaarschuwd voor de veel te hoge jitter waarden. Dus dan moest de modem terug naar de fabrieksinstellingen. BAM, vaste lijn weg en die kwam niet terug. Want... De medewerker kon niet meer in de modem komen. Ja, daar belde ik voor, de verbinding is op bepaalde tijden en dagdelen traag, slecht, tot onbruikbaar. Dat geldt dan ook andersom. 

 

En het is mij inmiddels duidelijk dat dit geval buiten de standaard procedures valt waar Helpdesk medewerkers voor opgeleid worden. 

 

"Drukt u het kabeltje vast bij het aansluitpunt.", "Wilt u de modem even resetten naar de fabrieksinstellingen.", "Wilt u de modem even van het stroom afzetten.", "Wat is Jitter?", "U moet even een aantal testen doen, daar screenshots van maken en die per email opsturen.", "Dan moet er een monteur langskomen, maar daarvoor moet ik u eerst een aantal handelingen laten doen, anders mag het niet door naar de back-office." 

 

Echt, ik snap dat er heel veel klanten bellen per dag. Waarvoor een van die standaard procedures zeker werkt. En als het een Helpdesk medewerker boven de pet gaat, prima, dat snap ik, maar schakel door dan naar de teamleider of de technische dienst, alstublieft... 

 

Weet je, tien keer hetzelfde (laten) doen en dan iedere keer een andere uitkomst verwachten vind ik bijzonder klant onvriendelijk. En ik vind het een erg slechte wijze van service verlening. Dat verwijt ik de leiding overigens, want die horen dit op te pikken en verder in goede banen te leiden. 

 

Gisteravond vroeg ik om een ander extern IP adres voor de glasvezel aansluiting. Dat kon de medewerker in kwestie helaas niet doen. Weer hetzelfde kastje-naar-de-muur gesprek. "Er moet eerst een monteur..." Ja ja, want het probleem ligt natuurlijk bij de klant thuis. En weer voel ik mij met een kluitje het riet in gestuurd. 

 

Mijn thuisnetwerk gaat via de modem/router, dat gaat prima. En ik heb een stickje in de USB poort. Gaat ook via WiFi vlekkeloos en zo rap als zoiets kan gaan in de praktijk. 

 

Dus ligt het niet aan de nieuwe 1Gb Zyxel switches, de nieuwe Cat6 en Cat8 UTP kabels. En dat gaat allemaal via de Odido Zyxel modem/router. Daar zijn hier in het intranet 0,0 foute pakketten, nauwelijks ping tijden en 0 jitter. 

 

Maar op bepaalde tijden is er niet of nauwelijks internet. Voornamelijk 's avonds. En soms overdag. Zoals vandaag. Het is evenwel niet continue, behalve ' s avonds. Meestal ergens tussen ongeveer 19 en 23 uur. 

 

En het heeft er alle schijn van dat de aansluiting hier 'gedeeld' wordt met een (of meerdere andere) aansluiting (en) welke dichter in de buurt zitten van het IAP in Diever. 

 

Oftewel er zitten meerdere aansluitingen op hetzelfde IP adres. Hetzij in het netwerk van Odido of in combinatie met de KPN. Of er is door de netwerkbeheerder KPN een fout gemaakt. Waardoor er meerdere aansluitpunten van hetzelfde IP adres gebruik maken. Dat kan ook in het 10.x.x.x adres bereik liggen. In dat geval is het een intern netwerk probleem bij Odido. 

 

Goed nieuws? 

 

Als alles wat voor de hand ligt bij een probleem niet de oplossing geeft dan zou, hoe onwaarschijnlijk ook, dat wat onmogelijk leek wel eens de oplossing kunnen zijn. 

 

Oftewel het probleem ligt in het netwerk van Odido / KPN. Dus ligt daar ook de oplossing. 

 

Of de KPN heeft niet de aansluiting hier thuis gekoppeld aan een vrij IP adres. Of bij Odido zelf is het verkeerde adres aan het aansluitpunt hier gekoppeld. 

 

Mijn oplossing is een nieuw vrij IP adres, per direct. Of ervoor te zorgen dat het huidige IP absoluut enkel gekoppeld is aan het aansluitpunt hier. Is dat bij Odido zelf onduidelijk dan aankloppen bij de netwerk beheerder KPN. Want dan staat daar iets verkeerd ingesteld. 

 

Tot slot nog een afbeelding van een nieuw Jitter dieptepunt van vanmorgen. Maar liefst 3,5 seconden per TCP/IP pakketje. Ergens mis ik nu zelfs de 56K telefoon modems... 

 

Nog steeds een beetje hoop dat er nu eens echt serieus met mij als klant omgegaan zal worden. 

Hoe dan ook, een prettig weekend toegewenst. 

Beste @Tommie van Odido

Nee, ik ga niet weer testen. Inmiddels ben ik helemaal klaar met Odido. 

 

Dit liet je eerder weten: 

"dit lijkt netwerkgerelateerd. We laten een test runnen op jouw modem tot morgen om te kijken of we hier iets op kunnen zien. Hopelijk krijgen we dan meer informatie om het door te zetten richting de netwerkbeheerder." 

En vervolgens: 

"We hebben de resultaten en het lijkt erop dat er iets niet goed is aan de kant van KPN NetwerkNL" 

 

Toen moest er een nieuwe ONT geplaatst worden, want anders zou KPN NetwerkNL het niet oppikken. Ook dat is inmiddels geregeld. 

 

Odido kan zelf de lijn naar ONT testen, dat is immers al eerder gedaan. En daaruit bleek dat er iets mis is. 

 

Oftewel: jullie mogen de lijn nu zelf 24 uur gaan testen en deze ellende doorzetten naar KPN NetwerkNL. 

 

Dit is nu gaande sinds 3 januari 2024 en de mobiel internet vouchers zijn op, net als mijn geduld. 

 

Weigert Odido de test zelf uit te voeren en het uiteindelijk door te zetten naar de KPN, dan ga ik er van uit dat ik de geleden financiële schade vergoed ga krijgen en ik mijn contract met Odido kan verbreken zonder verdere verplichtingen of kosten. 

 

Odido is nu aan zet om de KPN onder druk te zetten. 

 

Succes, laat maar weten wat het gaat worden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Harwin, dit lijkt netwerkgerelateerd. We laten een test runnen op jouw modem tot morgen om te kijken of we hier iets op kunnen zien. Hopelijk krijgen we dan meer informatie om het door te zetten richting de netwerkbeheerder.

- En ik vermoed nu dat Odido een virtuele Glasvezel internet aanbieder is. (In tegenstelling tot hun 4G[+] mobiele netwerk.) Dus zijn zij voor alles wat buiten het internet aansluitpunt thuis ligt afhankelijk van de eigenaar en beheerder van het Glasvezelnetwerk. En dat is de KPN. 

 

 

Nogmaals, dit klopt niet. Odido/Glasoperator gebruikt enkel de fysieke infrastructuur van KPN, alles daarvoor en daarachter regelen ze zelf, de ervaring tussen Glasoperator als belichter of KPN als belichter kan op hetzelfde adres dus behoorlijk verschillen.

 

En wil je over naar Glasvezel? Bezint eer ge begint.

 

Niks mis met glasvezel, jij zit gewoon momenteel bij een provider die z’n zaakjes niet helemaal op orde heeft.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Harwin, bedankt voor de laatste updates. Ik zie dat het doorgezet is naar onze Back Office, hopelijk kunnen we de oorzaak vinden! 

Reputatie 3

Krijg je geen nieuw extern IP adres als je een andere router aansluit?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb dit ook onder de aandacht gebracht bij een collega van mij zodat ik zeker weet dat de juiste aansturing gedaan wordt @Harwin

Reputatie 2

 

En dan werkt internet ongelooflijk traag, tot helemaal niet zelfs... Alles geprobeerd, modem gereset, instellingen aangepast. Ethernet / Wifi, geen verschil, het werkt bedroevend slecht. 

Na lang zoeken kom ik uit bij de Odido community site. En daar lees ik de ene bevestiging na de andere. JITTER, er is geen tag van te vinden, maar dat is de oorzaak van de trage internet verbinding. 

 

Want de rekening, aanbieding of niet, mag wel iedere maand op tijd voldaan worden. 

Als ik heel eerlijk ben en je zit nog in je periode dat je kan herroepen, dan zou ik dat doen.

Deze community staat vol met avond-traagheidsklachten en je moet als klant eerst door 20 hoepels springen, met allerlei oplossingen die helemaal niets met het probleem te maken hebben. 

Het is namelijk overduidelijk dat het probleem aan het netwerk van Odido zelf ligt.

Oordeel zelf maar:

 

Het is om gek van te worden.

Dankjewel @Tommie van Odido

Reputatie 2

De nieuwe firmware heeft niets met jitter en package loss te maken helaas.

Ik gebruik mijn eigen router en heb ook kast van beiden.

Zelfde apparatuur met Caiway geen enkel probleem.

Reputatie 3

Ik zag toch wel een duidelijk verschil qua pingspikes met de Zyxel T56 of mijn Fritzbox. Maar mijn verbinding is sowieso nooit dramatisch slecht geweest, dus het zal mede daaraan liggen dat ik met de Fritzbox nu helemaal geen problemen meer ervaar.

De nieuwe firmware heb ik trouwens nog niet geprobeerd.

@Harwin 

Als ik de Guidion monteur moet geloven heb jij ook een ONT hangen die problemen veroorzaakt. Een ONT beginnend met GNXS050.... en GNXS023.… veroorzaakt problemen en als ik in dit topic kijk heb jij deze ook na vervanging weer gekregen.

Bij mij wordt nu KPN aangestuurd om deze te vervangen. Ik houd je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de update @Harwin, is KPN NetwerkNL inmiddels al langsgeweest? 

Hallo @Tommie van Odido , 

Heel vreemd, de monteur heeft de nieuwe ONT geplaatst en ook in het systeem geregistreerd. Zal foto's maken van de oude ONT en van de doos waar de nieuwe in kwam. 

 

De problemen zijn op bepaalde momenten op de dag, zoals ik al vaker heb aangegeven. Het lijkt mij stug dat dit aan het ONT zou liggen of aan het modem. Inmiddels heb ik alle procedures al meerdere keren doorlopen. En ook met de nieuwe ONT is het probleem er nog. 

 

Odido kan zelf testen is mij gebleken, dan zal zeker op bepaalde tijden duidelijk worden dat de Jitter extreem hoog is. Dus ga ik er voorlopig eerst van uit dat dit uiteindelijk wel door gaat naar KPN NetwerkNL. 

 

Bedankt voor jouw gedane moeite. 

Hoi @Tommie van Odido , 

Bij deze de twee foto's. De PN van de nieuwe ONT heb ik voor de zekerheid 'afgeplakt'. Mocht je die nodig hebben dan kan ik deze je mailen. In ieder geval is de nieuwe ONT dus wel aangesloten. 

 

 

Reageer