Mijn modem geeft een rood lampje, wat nu?

  • 10 February 2022
  • 46 reacties
  • 31948 Bekeken
Mijn modem geeft een rood lampje, wat nu?

Toon eerste reactie

46 reacties

Het rode lampje van de bol brandt op de modem, de converter is ook oranje, de rest van de lampjes zijn twee dagen in orde Ik heb geen internet resetten helpt ook niet

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mija53 zou je mijn vragen opnieuw kunnen beantwoorden. Ik heb namelijk exact nodig wat ik vroeg namelijk ook hoe de lampjes branden en welke. Dit staat onder elkaar geformuleerd in mijn vorige reactie.

Ik heb zo goed mogelijk geschreven. Ik weet er niets van. Ik denk twee dagen zonder enig bericht over de storing. Het is een beetje vervelend op de modem. Het rode lampje op de wereldbol brandt. De converter brandt oranje. Twee groene lampjes knipperen snel.

De update zegt dat het internet voor mij is hersteld, de wereldbol brandt nog steeds rood als het wordt gerepareerd, het is 3 dagen geleden

Kan iemand me eindelijk helpen?  Ik heb nog steeds geen internet, ook al is alles in orde met mij, de wereldbol is nog steeds rood gloeiend

Reputatie 7
Badge +9

@Mija53 ik zie dat je al iemand gesproken hebt van onze klantenservice.

Je krijgt binnen een paar dagen een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur! Kan je mij, na dat de monteur is langs geweest, een terugkoppeling geven?

Ok

de monteur is vandaag langs geweest, hij heeft de convector vervangen die kapot was alles werkt bedankt 🙂

Reputatie 7
Badge +9

@Mija53 ik ben erg blij om te horen dat alles verholpen is en je weer online bent! Ik wens je nog een prettige dag toe.

Very good evening everyone

I bought TpLink router Tri band 6e etc (Archer AXE75)

Unfortunately can't get access to internet,i tried all options as that short movie says

https://youtu.be/6NrzCoLKPF0

Now do i need some special VLan id or...or maybe i do something wrong but I don't think so

Or just send this rubbish back?

Thank u and good night 

Mariusz 

Reputatie 7
Badge +14

You need vlan300 for internet access. 

Reputatie 7
Badge +15

Hello @MariuszGck 

Have you connected the TP-LINK router to the mediaconverter?

Connect a laptop to it and go to the interface of the router. Go to advanced > network > IPTV/VLAN.

With these settings your internet should work :

IGMP Snooping: uitschakelen

IGMP Proxy: uitschakelen

IGMP Version: V2

IPTV/VLAN inschakelen

Mode Custom

Internet Vlan ID: 300 Priority 0

802.1Q tag inschakelen.

Phone vlan: 35

IPTV vlan: 640

Restart the mediaconverter after applying the settings.

Hello @MariuszGck 

Have you connected the TP-LINK router to the mediaconverter?

Connect a laptop to it and go to the interface of the router. Go to advanced > network > IPTV/VLAN.

With these settings your internet should work :

IGMP Snooping: uitschakelen

IGMP Proxy: uitschakelen

IGMP Version: V2

IPTV/VLAN inschakelen

Mode Custom

Internet Vlan ID: 300 Priority 0

802.1Q tag inschakelen.

Phone vlan: 35

IPTV vlan: 640

Restart the mediaconverter after applying the settings.

Hello Waqqas

Yes i did connect router to mediaconverter...whole installation went good till test network at tplink website 

Btw u want me to go to router settings yes? Set it on as above u wrote down and then restart mediaconverter?

I will give one more time tomorrow 

Reputatie 7
Badge +15

@MariuszGck 

If it still doesn't work can you share a picture of the IPTV/VLAN tab?

@MariuszGck

If it still doesn't work can you share a picture of the IPTV/VLAN tab?

Hi Waqqas

Am at work now

I get it done as soon as possible

If i understand right 8 need go to my old router settings and there set vlan 300 on right? Or i misunderstood something?

Then plug in new router yes?

Thx

Nice hot afternoon

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@MariuszGck 

Connect your TP-LINK to the mediaconverter.

Connect a laptop to the TP-LINK and go to the router interface.

Apply VLAN 300 for internet.

Save and restart the mediaconverter.

Hi, we have the red light. The wifi is there and I can see it on my list of Wifis but there is no signal, so can’t connect. 

I disconnected it for 10 seconds and connected it back again. The red light is still there. There don’t seem to be any malfunctioning in our neighbourhood. 

Reputatie 7
Badge +15

Hello @Gisela92 

Do you have a Fiber or DSL connection?

If tou look in your My T-Mobile account under meer > storingen do you see an outage for your address?

Hello @Gisela92 

Do you have a Fiber or DSL connection?

If tou look in your My T-Mobile account under meer > storingen do you see an outage for your address?

I have a Fiber and I’ve checked and there isn’t a malfunction at the moment at my address.

The reuter is Zyxel T-54

Reputatie 7
Badge +15

@Gisela92 

In Amsterdam there is an outage, see the topic below for more information.

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

@MariuszGck

Connect your TP-LINK to the mediaconverter.

Connect a laptop to the TP-LINK and go to the router interface.

Apply VLAN 300 for internet.

Save and restart the mediaconverter.

Hi Waqqas

All went good and works perfect.

Thank u very much 

Cold beer for You ;D

Reageer