[Info] Levertijden iPhone 12 Pro

[Info] Levertijden iPhone 12 Pro

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

1401 reacties

Frustratie na frustratie. 
 

op 24 okt bestelde ik een iPhone 12 pro 128gb blue.    Als snel kwam ik erachter dat er met mij enorm veel waren die deze variant wilde aanschaffen.  Een wachttijd is dan niet meer als normaal dacht ik.   Vol verwachting klopte mijn hart of ik hem voor Sinterklaas binnen zou hebben.  Dit mocht niet zo zijn.  Helemaal geen probleem voor mij omdat dit een luxe product is en er meer met mij zijn die moeten wachten.  Het wachten was dus op de kerstman. Dat duurde nog even dus had ik alle hoop dat er dit jaar een mooie telefoon onder de kerstboom zou liggen. 
toen het nieuws kwam dat Nederland in een volledige lockdown zou gaan besloot ik de order om te zetten naar thuis bezorgen.  Wat zou het mooi zijn om mijn nieuwe speeltje aan de deur te mogen ontvangen.  Het omzetten deed ik op 14 december.   Via de telefoon werd me beloofd dat ik niet achteraan in de rij zou hoeven aansluiten en dat hij spoedig geleverd zou worden.  
omdat ik  best nieuwsgierig was naar mijn telefoon besloot ik contact op te nemen met de klantenservice met de vraag of de kerstman al onderweg was.   Ik kreeg als antwoord.  Meneer uw telefoon is binnen maar ligt bij de partij die de telefoons doet bezorgen.  Mocht u voor 30 december niks gehoord hebben dan kunt u weer contact opnemen met de klantenservice want dan gaan we het intern regelen dat hij op een andere lijst komt en sneller geleverd gaat worden.  
Ik kijk en toe in mijn bestelstatus om te zien of er iets veranderd is want ik ben nu eenmaal nieuwsgierig. Zal waarschijnlijk komen omdat ik ongeveer 9,5 week aan het wachten ben op mijn telefoon. Maar goed  nu lees ik dat het toestel nog niet op voorraad is, nu brak mijn spreekwoordelijke klomt. Dus nam ik wederom contact op met de klantenservice (waar ik overigens als heel netjes behandeld ben) met de vraag hoe dit nu zat.     Wat bleek nu: ze hebben de ophaal bestelling op 14 december geannuleerd en mij weer onderaan gezet. 
omdat ik enorm baalde van dit gegeven besloot ik mijn bestelling bij t mobile te annuleren. Hierdoor krijgt iemand anders hem iets eerder 👍
Ik ben overgestapt naar een andere provider. 
Ik wil degene die dit hele verhaal bleef lezen tot het einde hartstikke bedanken 😁
voor mij geen t mobile meer. Ik ga toch echt kijken of het gras bij de buren groener is. 
 

voor iedereen een mooi 2021

Reputatie 7
Badge +9

 @robinwanders @MarijeB I checked both your orders and we are waiting for stock. You will receive a message once your iPhone is available. 

@SugaHoneyIceTea Ik zie dat je al een bezorgafspraak hebt gemaakt dus ik ga ervan uit dat je die op tijd ontvangt. Ik wens je alvast veel plezier met je toestel. 

25-10 besteld en nog steeds geen bericht gekregen. Ordernummer is:  51404071

@Hajar

Reputatie 2

Update voor de mensen die een iPhone blauw 256 GB hebben besteld. Heb zojuist klantenservice gebeld, aangezien ik nog steeds geen bericht heb ontvangen en zij vertelde mij na lang aandringen dat ik mijn bestelling binnenkort niet kan verwachten en dat het toch wel tot eind januari 2021 kan duren en als het mij niet bevalt dat ik dan gewoon mijn bestelling kan annuleren. Misschien is dat de nieuwe tactiek van T-Mobile…..zorgen dat genoeg mensen annuleren, zodat ze de opgewekte verwachtingen wel kunnen waarmaken. Twijfel enorm...misschien moet ik het gewoon annuleren en iemand anders blij maken, net als klaasvandenbroek. Je verwacht op zijn minst een verontschuldiging of iets dergelijks dat het allemaal veel langer heeft geduurd dan verwacht i.p.v. status is: wacht op toestel, dus wacht maar gewoon af.

Levertijd is van 2-3 weken, naar 6-8 weken en is nu kennelijk voor dit model 12 weken geworden.

 

 

Hoi, ik heb op 22-10-2020 (22 oktober 2020) de IPhone 12 pro 128GB Blauw besteld… heb op 16 december wel een mail gekregen dat het ge-annuleerd was. Maar heb nog geen bericht ontvangen wanneer ik een bezorg afspraak kan maken? Het is noodzakelijk aangezien mijn eigen toestel niet meer vol te houden is. Bestel nummer: 51296353 

Beste Moderators van T-Mobile
 

Na meer dan 12 weken na de eerste bestelling ontvang ik op 8 januari mijn nieuwe telefoon. Ik zit er niet om verlegen, maar toch voelt het alsof ik aan het lijntje ben gehouden. Mij eerste bestelling (pre-order) op 16 oktober is op mysterieuze wijze uit het systeem verdwenen, waarna ik op 29 oktober een volgende bestelling heb geplaatst. De levertijden liepen vervolgens op van 2-3 weken, naar 4-6 weken tot 6-8 weken. Helaas is door de huidige omstandigheden ophalen niet mogelijk en ontvang ik mijn telefoon pas 10 weken na bestelling. Allemaal omstandigheden met een plausibele reden. 

Waar bij mij de schoen wringt, is het feit dat mijn nieuwe abonnement pas ingaat op 8 januari 2021, in plaats van op de besteldatum. Hiermee zit ik 10 weken langer vast aan het abonnement van T-Mobile en kan ik derhalve over 2 jaar ook 10 weken later pas weer een telefoon bestellen. Ik los de telefoon in een keer af, dus deze kosten zitten niet verwerkt in het abonnement. De kosten voor het abonnement blijven ook hetzelfde, daar verandert ook niets aan. 

De effecten van omstandigheden zoals hierboven beschreven komen volledig bij de klant te liggen en dat voelt niet goed. Het zou jullie sieren wanneer jullie het “nieuwe” abonnement in zouden laten gaan op de datum van bestelling. Mijns inziens een “compensatie” die acceptabel is voor zowel de klant als T-Mobile. 

Groeten,

Joost de Jong

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SharienK Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie.

@ValentinoNL Ik ga dit voor je navragen en kom erop terug. 

Reputatie 1

Hi,

Nogmaals,

Hoe kan het dat ik mijn toestel eerder heb dan mijn moeder? Zij heeft het toestel rond 23 oktober bestelt. Ik heb ‘m 3 november bestelt. Het gaat precies om hetzelfde toestel, iPhone 12 Pro 128GB Zilver. 
 

Ik heb net met de klantenservice gesproken en die vertelde dat zij maar moet wachten tot 8 of 29 januari want dan komt de volgende levering binnen en ze kunnen op dit moment niks doen. Is dit hoe jullie omgaan met zakelijke klanten?
 

Jullie blijven op dit forum maar volhouden dat het op volgorde van bestelling gaat maar daar klopt dus helemaal niks van. 

Wij hebben thuis 5 abonnementen lopen bij jullie en zijn dit dus echt niet gewend.
 

Ik hoor graag van iemand! 

Reputatie 7
Badge +9

@JJDEJONG79 Wij kunnen de ingangsdatum van je abonnement pas in laten gaan, wanneer jij je toestel hebt ontvangen. Je toestel is namelijk onderdeel van het contract en dus kan het niet eerder ingaan. Ik hoop dat je je toestel snel in handen krijgt. 

@itskevv01 Kun je mij in een privébericht het bestelnummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN van je moeder geven? Dan kijk ik graag naar haar bestelling. 

@Hajar I ordered iPhone 12 Pro grafiet 128gb on November 17. I have gotten no notification to have my device delivered. It’s been 6 weeks. Can you check my order? 53772729

Reputatie 7
Badge +9

@ellebyron I have send you a private message regarding your question. 

Onlangs de iPhone besteld met een levertijd van 5-6 weken. Ben nu benieuwd of de afspraak van AMP leidend is t.o.v. de levertijd die in dit topic vermeld wordt? Want de afspraak met AMP is al over 1,5 week.

Hi, ik heb de iphone 12 pro 128 blauw besteld maar ik wil mijn bestelling veranderen naar de iphone 12 pro zilver 128gb. Hoe kan ik dat precies doen? Order nummer is 55700060

Dag allemaal!

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik toch wel op lichtelijk sadistische wijze kan genieten en dood kan lachen om de frustraties van de mensen in de reacties terwijl ik op dit moment dit bericht op het moment aan het typen ben op een iPhone 12 Pro 256 GB Graphite die ik ZONDER pre-order op één dag na release al fysiek in bezit had op 24 oktober. Ik amuseer mij oprecht. 

Mijn tip voor de mensen is om indien mogelijk (los van de lockdown maatregelen en corona) je toestel zoveel mogelijk proberen te bemachtigen in een fysieke winkel in combinatie met een abonnement. Het vergt wat zoekwerk, maar het zal je weken van ellende besparen. Mijn strategie was om op één dag na release mijn hele dag te reserveren om een iPhone 12 Pro te bemachtigen in de Media Markt. Puur omdat ik deze ellende toen al vooraf in oktober kon voorspellen en wist dat dit 100 procent zeker ging gebeuren. Veel mensen weten het niet, maar OOK Media Markt verstrekt gewoon telefoons in combinatie met een abonnement. Mijn ervaring is dat zij ook altijd enorm grote partijen inkopen en de wachttijd vaak heel minimaal is. Een voorbeeld? Inmiddels heb ik twee weken geleden via de website van Media Markt een tweede iPhone 12 Pro besteld i.c.m. een abonnement bij T-Mobile (inmiddels de vijfde aansluiting in het huishouden van T-Mobile). Die krijg ik over 2/3 dagen thuis geleverd, waardoor de totale wachttijd en het bestelproces van begin tot eind maar 2,5 week heeft geduurd via Media Markt. Ik lees hier berichten dat mensen in oktober besteld hebben en überhaupt tot heden nog niets gehoord hebben van enige informatie over voorraad. Dat is wel een beetje heel ernstig om te lezen na 9 weken. 

Over T-Mobile ben ik heel tevreden qua dienstverlening en de schuld ligt hierbij ook volledig bij Apple, maar een klein beetje actief research doen kan je zomaar weken wachten schelen. Nu zwerven er nogal veel leugenaars rond op het internet zoals GSMWEB, Mobiel.nl enzo die totaal niet eerlijk en transparant durven te zijn over hun levertijden en het telkens maar opschuiven en dat lijkt mij los van Apple hun verantwoording toch wel een van de meest kwalijke zaken vanuit het perspectief van aanbieders en providers. Waar het op neerkomt is dat je op efficiënte wijze heel lang wachten kunt voorkomen door iets meer moeite erin te steken dan thuis vanuit je luie reet klakkeloos zonder jezelf te informeren te gaan lopen bestellen via internet. Inmiddels is de iPhone 12 Pro na langer dan 2 maanden gebruiken mijn beste Apple aankoop in mijn leven en kan ik heel goed begrijpen dat er dan ook extreem veel vraag naar is. Er zijn kortom 3 schuldige partijen hier. Apple om hun levering, providers die valse beloftes doen en niet transparant zijn over de levertijden en tot slot de klanten die zonder enige informatie blind een bestelling plaatsen zonder enige moeite te doen om achteraf te gaan klagen. 

Nou jongens, ik heb weer eens teveel geluld. Laat ik maar verder genieten van mijn iPhone 12 Pro 256 Graphite die ik al twee maanden in bezit heb vanwege mijn spectaculaire speuracties en verder toekijken hoe iedereen elkaar aan het opeten is hier! 
 

*Sent from the iPhone 12 Pro

 

 

Reputatie 1

Dag allemaal!

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik toch wel op lichtelijk sadistische wijze kan genieten en dood kan lachen om de frustraties van de mensen in de reacties terwijl ik op dit moment dit bericht op het

...

Bedankt voor je weinig nuttige toevoeging 😉 Detail voor de lezer; met de roze puntjes rechts-onder zijn bericht kan je het bericht rapporteren voor trolling :D

Reputatie 2

Dag allemaal!

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik toch wel op lichtelijk sadistische wijze kan genieten en dood kan lachen om de frustraties van de mensen in de reacties terwijl ik op dit moment dit bericht op het moment aan het typen ben op een iPhone 12 Pro 256 GB Graphite die ik ZONDER pre-order op één dag na release al fysiek in bezit had op 24 oktober. Ik amuseer mij oprecht. 

Mijn tip voor de mensen is om indien mogelijk (los van de lockdown maatregelen en corona) je toestel zoveel mogelijk proberen te bemachtigen in een fysieke winkel in combinatie met een abonnement. Het vergt wat zoekwerk, maar het zal je weken van ellende besparen. Mijn strategie was om op één dag na release mijn hele dag te reserveren om een iPhone 12 Pro te bemachtigen in de Media Markt. Puur omdat ik deze ellende toen al vooraf in oktober kon voorspellen en wist dat dit 100 procent zeker ging gebeuren. Veel mensen weten het niet, maar OOK Media Markt verstrekt gewoon telefoons in combinatie met een abonnement. Mijn ervaring is dat zij ook altijd enorm grote partijen inkopen en de wachttijd vaak heel minimaal is. Een voorbeeld? Inmiddels heb ik twee weken geleden via de website van Media Markt een tweede iPhone 12 Pro besteld i.c.m. een abonnement bij T-Mobile (inmiddels de vijfde aansluiting in het huishouden van T-Mobile). Die krijg ik over 2/3 dagen thuis geleverd, waardoor de totale wachttijd en het bestelproces van begin tot eind maar 2,5 week heeft geduurd via Media Markt. Ik lees hier berichten dat mensen in oktober besteld hebben en überhaupt tot heden nog niets gehoord hebben van enige informatie over voorraad. Dat is wel een beetje heel ernstig om te lezen na 9 weken. 

Over T-Mobile ben ik heel tevreden qua dienstverlening en de schuld ligt hierbij ook volledig bij Apple, maar een klein beetje actief research doen kan je zomaar weken wachten schelen. Nu zwerven er nogal veel leugenaars rond op het internet zoals GSMWEB, Mobiel.nl enzo die totaal niet eerlijk en transparant durven te zijn over hun levertijden en het telkens maar opschuiven en dat lijkt mij los van Apple hun verantwoording toch wel een van de meest kwalijke zaken vanuit het perspectief van aanbieders en providers. Waar het op neerkomt is dat je op efficiënte wijze heel lang wachten kunt voorkomen door iets meer moeite erin te steken dan thuis vanuit je luie reet klakkeloos zonder jezelf te informeren te gaan lopen bestellen via internet. Inmiddels is de iPhone 12 Pro na langer dan 2 maanden gebruiken mijn beste Apple aankoop in mijn leven en kan ik heel goed begrijpen dat er dan ook extreem veel vraag naar is. Er zijn kortom 3 schuldige partijen hier. Apple om hun levering, providers die valse beloftes doen en niet transparant zijn over de levertijden en tot slot de klanten die zonder enige informatie blind een bestelling plaatsen zonder enige moeite te doen om achteraf te gaan klagen. 

Nou jongens, ik heb weer eens teveel geluld. Laat ik maar verder genieten van mijn iPhone 12 Pro 256 Graphite die ik al twee maanden in bezit heb vanwege mijn spectaculaire speuracties en verder toekijken hoe iedereen elkaar aan het opeten is hier! 
 

*Sent from the iPhone 12 Pro

 

 

Weet niet wat grappiger is de mensen die hier gek worden op dit forum op een telefoon of jij die blijkbaar niks te doen heeft en hier een a4’tje lult met onzin. Geniet van jouw iphone en ik raad je aan om iets anders van je leven te maken dan alleen een forum in de gaten houden. :grin:

Reputatie 1

Weet niet wat grappiger is de mensen die hier gek worden op dit forum op een telefoon of jij die blijkbaar niks te doen heeft en hier een a4’tje lult met onzin. Geniet van jouw iphone en ik raad je aan om iets anders van je leven te maken dan alleen een forum in de gaten houden. :grin:

En inderdaad niet in de gaten hebben dat die versie die hij heeft al lang direct leverbaar is :D

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

De levertijd van de iPhone 12 Pro 128GB Zilver is aangepast. 

Hajar, ik heb u een prive bericht gestuurd met het ordernummer.

Hallo,

Op 4 november 12 pro besteld, de blauwe met 128. Eindelijk zou deze vandaag geleverd worden. Maar ik kreeg 'm niet omdat mijn voorletters niet volledig waren. Ik ben al jaren klant van Tele2/T-mobile, was nooit een probleem, heb ook geen abonnement besteld, alleen een telefoon. Heel raar, maar het wordt nog gekker: de klantenservice vertelde dat de gegevens niet aangepast kunnen worden en dat de order geannuleerd moet worden. Kortom, opnieuw 6-8 weken wachten. Dat ga ik dus niet doen. Tenzij er nog adequaat op mijn email gereageerd wordt, stap ik over naar KPN.     

Reputatie 1

Ik ben echt de laatste die er van houd om te zeiken om klantenservice maar dit is wel echt belachelijk. Ik heb 26 oktober besteld en wacht inmiddels al meer dan 10 weken. Vorige week al contact opgenomen met klantenservice en NATUURLIJK daarna nooit meer een update gehad. Dat het op volgorde van besteldatum word geleverd slaat ook nergens op, want mensen die mid November hebben besteld, krijgen hem zelfs eerder binnen. Gaat dit nog opgelost worden of hoe zit het?

Dank dat jullie de moeite nemen om inzicht te geven in de levertijd. Echter toch een vraagje. Ik heb een iPhone 12 pro Blauw besteld. In jouw schema staat dat de levertijd 6-8 weken is. Maar ...
 

  • Is dat vanaf dat ik hem besteld heb? Wat betekent dan de besteldatum in jouw overzicht?
  • Is dat van bestellen tot aan levering, of is dat wanneer hij weer op voorraad is, en dan moet hij nog de molen in bij AMP?

 

Hopelijk kun jij wat meer duidelijkheid geven. Dank!

Reputatie 7
Badge +9

@Marnix21 Ik zie dat je een zakelijk account hebt en daarbij kunnen we geen wijzigingen doen. Je kan hiervoor het beste contact opnemen met onze zakelijke klantenservice. Zij helpen je graag verder!

@jvessies Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie. 

@5hoog8ter De besteldatum in het overzicht is het algemene startpunt van de wachttijden. Dus de levertijden die je ziet staan gelden vanaf die datum, maar je eigen besteldatum is ook belangrijk. Bestellingen die voor die datum zijn gedaan zouden al geleverd moeten zijn of moeten nog geleverd worden. De levertijden van 6 tot 8 weken is inderdaad afhankelijk van de voorraad. 

@Hajar Dat snap ik niet helemaal. Worden de Blauwe iPhone 12 Pro 256 dan geleverd 6 tot 8 weken na 13/11/2020? Maar dat is toch ong. nu? Of krijgt T-Mobile 6-8 weken na 13/11/2020 geleverd en dan begint uitlevering via AMP op volgorde van aanvraag? Maar dan weet ik niet of jullie genoeg hebben en ik wellicht nog een batch moet wachten etc.

Wat als klant interessant is om te weten is hoeveel weken (ong.) na mijn bestelling kan ik mijn telefoon verwachten. Maar dat is dus niet te zien. Of begrijp ik het helemaal verkeerd?

Anders zou het voor mij interessant kunnen zijn voor een zwarte te kiezen. Die is namelijk direct leverbaar zie ik. Weet niet wat dat betekent. Volgende dag in huis?

Probeer het gewoon een beetje te snappen. 

Reputatie 7

Hoi @5hoog8ter,

De besteldata die in de levertijdentabel worden aangegeven zijn algemene data en de levertijd geldt voor de bestellingen die daarna zijn gedaan, maar dan is de levertijd alsnog afhankelijk van jouw persoonlijke besteldatum. De besteldatum die wij nu voor de iPhone 12 Pro Blauw 256 GB hebben staan is 13 november 2020, dus voor alle orders die vanaf die datum geplaatst zijn geldt een verwachte levertijd van 6 tot 8 weken. Stel, je hebt op 5 november de Pro Blauw 256 GB besteld dan kan het zijn dat er iets mis is gegaan met de order, want die had dan al geleverd moeten zijn aangezien de aangegeven datum 13 november is. Wij kunnen dan nakijken wat er precies aan de hand is met jouw order en dit voor je rechtzetten.

In jouw geval heb je op 29 december 2020 de bestelling geplaatst voor een Pro Blauw 256 GB en dan geldt er dus een verwachte levertijd van 6 tot 8 weken voor. Dit zou betekenen dat de verwachting is dat jouw telefoon half tot eind februari geleverd kan worden. Deze levertijden zijn echter altijd onder voorbehoud, dus er kan altijd iets aan veranderen in de tussentijd.

Als je jouw telefoon sneller wilt hebben dan is het inderdaad interessant om te kijken naar een andere variant, dat is geheel jouw keus natuurlijk. Ik wil je er wel op wijzen dat het op het moment enorm druk is bij de koeriersdienst en dat ze zeer beperkte beschikbaarheid hebben voor orders. Het kan zijn dat de telefoon dus vanuit ons direct leverbaar is, maar dat kan het nog een aantal dagen of weken duren voor deze daadwerkelijk geleverd kan worden.

Mocht je nog andere vragen hebben dan horen we het graag van je.