Beantwoord

eSIM voor Apple Watch / Smart Watch

  • 11 September 2019
  • 83 reacties
  • 8713 Bekeken


Toon eerste reactie

83 reacties

Ik wacht de release van de Watch even af voordat ik mijn abonnement verleng met een nieuwe telefoon. T-Mobile geeft overal aan dat ze de release van de 4G watch afwachten. Dus als T-Mobile t.z.t. geen aanstalten maakt om de Watch ook daadwerkelijk te ondersteunen en KPN kan het wel dan lijkt de oplossing mij vrij simpel.

Ik ben een aantal jaar geleden ook naar de ING gegaan voor Apple Pay. Iedere bank doet ongeveer hetzelfde, iedere provider heeft ook gewoon 5G met unlimited data tegenwoordig.

Reputatie 7
Badge +14

Watch is ook in buitenland te koop, en waarom zou apple ze wel in Belgie willen verkopen en niet in NL?

Omdat er ook (hoge) kosten aan zitten voor de provider om de speciale e-sim van Apple watch te mogen programmeren. Zolang Apple geen deal met een provider in een land kan maken heeft het geen zin om in zo'n land een dergelijk product te lanceren. Nu heeft KPN er blijkbaar het geld voor over.

Reputatie 1

Watch is ook in buitenland te koop, en waarom zou apple ze wel in Belgie willen verkopen en niet in NL?

Reputatie 7
Badge +14

Update met misschien belangrijk nieuws wat wij liever niet willen lezen 🙈 (Of wel) De Nederlandse providers kunnen er weinig aan doen als #Apple niet over de brug komt! 

Bron: ICulture

Update 16 september: Er is een opvallende wijziging op de Nederlandse pagina van de Apple Series 7 én de vernieuwde pagina van de Apple Watch SE te zien. Apple heeft alle verwijzingen naar de Cellular (4G) modellen van de Apple Watch verwijderd.

Alle modellen hebben geen rode ring meer, het woordje “Series 7” en “SE” is niet meer in het rood en ook de omschrijvingen met wat er mogelijk is met een Apple Watch 4G zijn uit de pagina gehaald. Ook spreekt Apple niet meer over de komst van de roestvrij stalen Apple Watch, die alleen met 4G verkrijgbaar is. Sinds het event had Apple ook de Apple Watch SE-pagina een update gegeven met verwijzingen naar de Cellular-versie, maar ook dat is nu teruggedraaid. Ook de Cellular-pagina met lijst met providers (waar Nederland nog niet op stond), verwijst nu simpelweg door naar Apple’s startpagina. Kortom: er is geen enkele verwijzing meer naar de Apple Watch 4G op de Nederlandse Apple-website te vinden. 

 

Het is onduidelijk wat dit precies betekent. Was de informatie op de pagina onjuist of had Apple simpelweg te vroeg de informatie online gezet? Vanuit Apple is het nog altijd stil. Mocht er meer duidelijkheid zijn, dan werken we dit artikel weer bij. Hieronder lees je ons eerder artikel over de aankondiging van 15 september.
 

Reputatie 1

Hoop dat er snel mogelijkheid komt, het is er niet maar als de optie er niet is weet je ook niet of er behoefte is of niet.

Reputatie 2

Dus, KPN is zojuist bevestigd als aanbieder van de Apple Watch 4G in Nederland, de providerdie bekend staat om innovatie ligt dus voor het eerst in tijden achter op de concurrentie omdat ze bezig zijn met andere dingen als overnames ed en niet bezig zijn met wat klanten willen. Of krijgen we deze week ook een aankondiging van T-Mobile?

 

Gezien T Mobile nu in handen is van een investeringsmaatschappij ben ik bang dat dit soort innovaties niet worden opgepakt. Weinig kosten maken en dan met zo veel mogelijk winst in delen weer doorverkopen.
Denk dat we voor innovatie niet meer bij deze roze reus hoeven te zijn. Na mijn contracttermijn maar kijken bij Kpn.

Reputatie 7
Badge +4

Duitsland en Nederland zijn daarin niet vergelijkbaar. Netwerk en op dit vlak is het echt anders. Ook is eSIM in smartphone én smartwatch niet helemaal vergelijkbaar, waardoor er een extra stukje techniek nodig is. Kennelijk is T-Mobile niet zover. Kan me aan de andere kant niet voorstellen dat ze lang willen achterblijven. Zeker niet nu er een groen schaap over de Dam is.

Wat een onzin. Wanneer T-mobile hier brood in ziet hebben ze het in een week of 3 draaiende. Je moet niet alles geloven wat je hoort of leest.


Ik snap jouw reactie niet. Het gaat nergens over wat ik zeg?! Wat ik zeg klopt. Netwerk DE/NL is anders, eSIM is niet helemaal vergelijkbaar en er is voor de implementatie een extra stukje techniek nodig om het mogelijk te maken. In het verleden is er zeker naar gekeken. ik kan mij niet voorstellen dat ze nu achter willen blijven. Er kan nog veel gebeuren richting de daadwerkelijke beschikbaarheid, dus we zullen zien.

  

Jullie liggen duidelijk achter in jullie informatie voorziening. Apple cellular wordt binnenkort wel ingevoerd door KPN. Dat is bevestigd in de media. Nu kan T-mobile toch niet achter blijven!!!!

Je roept maar weet niets net als TM,KPN en iedereen. De watch is er nog niet eens. Laat je verrassen.

Nu kan je hem toch niet kopen.

Ik schat in dat het een kwestie van anders interpreteren is van wat er gezegd wordt. Ja, de watch komt beschikbaar in Nederland, maar is er nu nog niet. Oftewel, zoals jij ook aangeeft @CrisTien , afwachten hoe de wereld er tegen die tijd uit zien. ;) Maar goed, ik vermoed zo maar dat dit ook te maken heeft dat het erg lang geduurt heeft voor de LTE versie sowieso naar Nederland kwam en sommigen er al zo lang op wachten. ;)

 
Reputatie 7
Badge +14

Jullie liggen duidelijk achter in jullie informatie voorziening. Apple cellular wordt binnenkort wel ingevoerd door KPN. Dat is bevestigd in de media. Nu kan T-mobile toch niet achter blijven!!!!

Je roept maar weet niets net als TM,KPN en iedereen. De watch is er nog niet eens. Laat je verrassen.

Nu kan je hem toch niet kopen.

Reputatie 7
Badge +14

Laten wij nu even afwachten (zeg ik miss ongeduld) en lees goed wat Hajar post hierboven.

laat Apple eerst maar eens over de brug komen, ik baal als een stekker dat de de datum wanneer te koop nog steeds niet duidelijk is.🤨 

Jullie liggen duidelijk achter in jullie informatie voorziening. Apple cellular wordt binnenkort wel ingevoerd door KPN. Dat is bevestigd in de media. Nu kan T-mobile toch niet achter blijven!!!!

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Ik zie dat er wat vragen zijn over de Watch cellular. Wij voeren de Watch cellular niet, want deze is in Nederland nog niet geïntroduceerd. Mochten we in de toekomst ander nieuws hebben, dan zullen we dat direct delen! 

Helemaal mee eens. Als Tmobile geen Apple Watch gaat ondersteunen vertrek ik snel naar KPN. Wacht hier ondertussen jaren op en voegt voor mij zeer veel toe.

Het voortdurende externaliseren van alle onmogelijkheden door Tmobile ben ik ondertussen ook zat.

Onbeperkt abonnementen zijn ondertussen ook bij KPN verkrijgbaar.

 

Ik doe hetzelfde, lang genoeg gewacht, ik hoop dat T-mobile zich nog snel bedenkt, anders na 10 jaar maar naar andere provider.

Reputatie 4

Duitsland en Nederland zijn daarin niet vergelijkbaar. Netwerk en op dit vlak is het echt anders. Ook is eSIM in smartphone én smartwatch niet helemaal vergelijkbaar, waardoor er een extra stukje techniek nodig is. Kennelijk is T-Mobile niet zover. Kan me aan de andere kant niet voorstellen dat ze lang willen achterblijven. Zeker niet nu er een groen schaap over de Dam is.

Wat een onzin. Wanneer T-mobile hier brood in ziet hebben ze het in een week of 3 draaiende. Je moet niet alles geloven wat je hoort of leest.

Reputatie 7
Badge +4

Duitsland en Nederland zijn daarin niet vergelijkbaar. Netwerk en op dit vlak is het echt anders. Ook is eSIM in smartphone én smartwatch niet helemaal vergelijkbaar, waardoor er een extra stukje techniek nodig is. Kennelijk is T-Mobile niet zover. Kan me aan de andere kant niet voorstellen dat ze lang willen achterblijven. Zeker niet nu er een groen schaap over de Dam is.

Reputatie 2

Dus, je kunt wel je esim smartphone als mobile hotspot instellen en zo je ipad/tablet/smartwatch van internet voorzien of bellen via, maar diezelfde esim is niet bruikbaar om in een smartwatch te activeren zodat je daar ook bereikbaar bent, iets wat met esim juist zou moeten kunnen en bv bij t-mobile Duitsland wel gewoon kan. raar...

Reputatie 4

Helemaal mee eens. Als Tmobile geen Apple Watch gaat ondersteunen vertrek ik snel naar KPN. Wacht hier ondertussen jaren op en voegt voor mij zeer veel toe.

Het voortdurende externaliseren van alle onmogelijkheden door Tmobile ben ik ondertussen ook zat.

Onbeperkt abonnementen zijn ondertussen ook bij KPN verkrijgbaar.

 

Reputatie 2

T-Mobile gaat hem inderdaad niet worden ben ik bang. KPN lijkt me een prima provider met vergelijkbare tarieven. Het komt in elk geval redelijk goed uit met de afloop van m’n huidige contract.

https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-watch-4g-in-nederland/

Reputatie 2

 

“T-Mobile zegt 'het niet in de nabije toekomst te ondersteunen'.” (https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5254417/apple-watch-4g-nederland-kpn-t-mobile-vodafone-esim)

Dit klinkt niet veelbelovend helaas

Reputatie 7
Badge +4

Laten we het hopen. Laat de zoektocht in de krochten van de T-Mobile website en mijn omgeving beginnen. ;)

Reputatie 1

Dus, KPN is zojuist bevestigd als aanbieder van de Apple Watch 4G in Nederland, de providerdie bekend staat om innovatie ligt dus voor het eerst in tijden achter op de concurrentie omdat ze bezig zijn met andere dingen als overnames ed en niet bezig zijn met wat klanten willen. Of krijgen we deze week ook een aankondiging van T-Mobile?

Reputatie 7
Badge +14

@RoRO_NL ik vrees dat we ook deze keer niet verrast zullen worden.

[Series 7-horloges] komen er aan maar of het dan dit jaar eindelijk zal gebeuren 🙏

 4G-model? Je weet maar nooit!”? 
ik gok van niet maar ga het nieuwe model wel kopen.

Bron #Iculture 
De grote vraag voor Nederlandse Apple Watch gebruikers is al jaren hetzelfde: wanneer komt de 4G Apple Watch naar Nederland? Er zijn de afgelopen jaren eigenlijk geen beloftes door providers gedaan en daar is de laatste tijd ook geen verandering in gekomen. Providers houden hun lippen op elkaar en concrete betrouwbare aanwijzingen zijn er ook niet echt geweest. Af en toe duikt er wel een hint naar de 4G Apple Watch op, maar wij durven ons geld er nog niet op in te zetten. Als verrassing kan het natuurlijk altijd zo zijn dat de 4G Apple Watch dit najaar eindelijk naar Nederland komt. We hopen dan meteen dat meerdere providers mee doen.

Apple-website hint op komst Apple Watch met 4G-ondersteuning naar Nederland - Tablets en telefoons - Nieuws - Tweakers

ik heb toch weer een beetje hoop dat het eindelijk eraan zit te komen, al is het dan nog de vraag of het bij T-Mobile of bij 1 van de andere aanbieders zal zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Dank je voor je positieve feedback. Zullen we het vriendelijk houden op de community? Ik geef je aan wat de gedachtegang vaak is. Dat Apple Watch in steeds meer landen beschikbaar komt, dat is mooi. Dat wil nog steeds niet zeggen dat je het eens hoeft te zijn met de wijze van het beschikbaar maken.

 

Edit. Bij navraag heb ik dit via een mede-user gekregen: https://newsroom.t-mobile.nl/t-mobile-biedt-als-eerste-nederlandse-provider-esim/

Ze experimenteren er dus wel mee, maar ligt ook nog een belangrijke stap bij Apple. De introductie van de Apple Watch zelf. 

Ik begrijp dan toch niet goed waarom de bal bij Apple ligt? Of Samsung bijvoorbeeld, die ook smartwatches met e-sim aanbiedt. Ik denk dat je je daarin vergist. Want zowel Apple als Samsung  (maar ook andere merken) bieden namelijk wel varianten van hun smartwatches aan waarin een e-sim chip toegevoegd is. Dat ligt eerder aan het feit dat T-Mobile niet het gebruik van e-sim / LTE op smartwatches ondersteunt. M.a.w. hun infrastructuur hier niet (nog) op wil uitbreiden of aanpassen. En dat terwijl T-Mobile dit wel bijvoorbeeld in andere Europese landen, zoals Duitsland bijvoorbeeld, al gedaan heeft. In Duitsland zelfs al een paar jaar. En ik zit er ook al zo lang op te wachten (ik bezit nu een Samsung Galaxy Watch, waar dus ook een LTE versie van is).

Omdat ze het product gewoonweg niet officieel in Nederland aanbieden. Net zoals de Pixel. Daarmee is de beschikbaarheid beperkt en is het een kip ei verhaal. Het investeren in de licenties en techniek loont dan niet. Zoals je zelf in feite ook aangeeft. Dat werkt namelijk iets anders dan voor de E-Sim in smartphones. Duitsland is in deze een apart geval en is niet vergelijkbaar met Nederland. Haalt niet weg dat de tijd meer dan rijp is om dit te gaan ondersteunen. :)

Reputatie 7
Badge +4

De nieuwe(re) Garmin modellen ondersteunen hun eigen LTE functionaliteit. 
Als je daarvoor kiest dan betaal je dus een maandelijkse fee aan in dit geval Garmin.
Persoonlijk vind ik het aanbod nog te karig en ben tevreden met mijn huidige FR945, maar ik volg de ontwikkelingen op de voet. 

Dank je voor je positieve feedback. Zullen we het vriendelijk houden op de community? Ik geef je aan wat de gedachtegang vaak is. Dat Apple Watch in steeds meer landen beschikbaar komt, dat is mooi. Dat wil nog steeds niet zeggen dat je het eens hoeft te zijn met de wijze van het beschikbaar maken.

 

Edit. Bij navraag heb ik dit via een mede-user gekregen: https://newsroom.t-mobile.nl/t-mobile-biedt-als-eerste-nederlandse-provider-esim/

Ze experimenteren er dus wel mee, maar ligt ook nog een belangrijke stap bij Apple. De introductie van de Apple Watch zelf. 

Ik begrijp dan toch niet goed waarom de bal bij Apple ligt? Of Samsung bijvoorbeeld, die ook smartwatches met e-sim aanbiedt. Ik denk dat je je daarin vergist. Want zowel Apple als Samsung  (maar ook andere merken) bieden namelijk wel varianten van hun smartwatches aan waarin een e-sim chip toegevoegd is. Dat ligt eerder aan het feit dat T-Mobile niet het gebruik van e-sim / LTE op smartwatches ondersteunt. M.a.w. hun infrastructuur hier niet (nog) op wil uitbreiden of aanpassen. En dat terwijl T-Mobile dit wel bijvoorbeeld in andere Europese landen, zoals Duitsland bijvoorbeeld, al gedaan heeft. In Duitsland zelfs al een paar jaar. En ik zit er ook al zo lang op te wachten (ik bezit nu een Samsung Galaxy Watch, waar dus ook een LTE versie van is).

Reageer