Beantwoord

eSIM voor Apple Watch / Smart Watch

  • 11 September 2019
  • 83 reacties
  • 8713 Bekeken


Toon eerste reactie

83 reacties

Reputatie 1

Is er inmiddels wat meer bekend? Ik had verwacht- net als anderen- dat de esim op de Apple Watch, in navolging van de smartphone- “gewoon” ook beschikbaar zou komen voor de Apple Watch. Helaas.

”We” zijn hier wat dat betreft helaas een achtergebleven gebied- net als inderdaad Apple Pay.

Nog geen nieuwjaarswens van T-Mobile voor e-sim op de watch, helaas. Ik ga er een in Duitsland kopen, dan wacht ik de e-sim van T-Mobile wel offline af. Als T-Mobile het introduceert, dan kan ik eindelijk mijn XR en de watch gebruiken waar ze voor gemaakt zijn: Altijd beschikbaar en in staat om waar en wanneer dan ook te bellen in Nederland. Is handig als je valt of in nood bent. Of gewoon gemakkelijk. Scheelt weer 2 ons meesjouwen. Is fijn voor de zomer straks.

Reputatie 2

Jammer dat we Esim voor Apple Watch er nog niet is. Echt een gemis in Nederland en het voelt achterlijk dat we dit nog steeds niet hebben.

De Remmende Voorsprong heet dat. ..(voorwaar er ooit een voorsprong was)

Ik verwacht ook, dat NL voor de muziek/techniek uitloopt dooergoede opleiding en (digitale) infrastructuur  (op vele gebieden is dat ook zo). Edoch T-mobile et all zijn deels nog in de dinosaurus era. Eigenlijk een kwalijke zaak! 

Je kunt als bedrijf(en) best een jaar achterlopen op de nieuwe technologie, maar 2-4 jaar is wel erg lang. Het lijkt een trend. Apple pay duurde ook ~ 4 jaar voordat het werd ingevoerd. Trein kaartje betalen met mobiel, voorlopig nog niet. 

De technologieën voor de bovenstaande zijn beschikbaar, het lukt dus meer onwilligheid/onkunde/passiviteit/gebrek aan ondernemerschap dat ze nog niet worden toegepast

Ondertussen is vanaf de introductie van e-sim op de link van apple carriers voor haar Cellular  Watches tussen Kuwait en Norway wel Malaysia en New Sealand neergezet. Waar blijft Netherlands? 

Ik hoop niet dat ik tot de zes of zeven moet wachten voordat T-Mobile de watch Cellular ondersteund. Misschien dat KPN of Tele2 wel eerder is. Stap ik gewoon weer over. 

Ik ben lid geworden van T-Mobile omdat de belofte van e-sim van de Watch er was. Of toch niet?

Reputatie 7
Badge +4
Weet dat de vraag speelt, maar ook hier is nog geen zinnig woord over te zeggen. Wel schijnt het enkele Pixel gebruikers het gelukt te zijn om eSim werkend te krijgen op dat toestel. Maar niet iedereen is het gelukt met de Pixel. Officiële ondersteuning zul je (voorlopig nog) niet hebben vanuit T-Mobile. In die zin zou ik eerder een site als Tweakers in de gaten houden.
@TAVL
Ik heb/had dezelfde "brandende" vraag. Heb ook AppleNL al geschreven daar ik de "editie" verzie wil hebben (Ti).

Weet jij of het mogelijk is, indien ik de apple watch in DE koop, dat ik hem/haar in de hopelijk zeer nabije toekomst op het T-mobile netwerk kan koppelen?
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @iskandar,

Daar is nog niets over bekend. T-Mobile doet daar normaal gesproken nooit lang van tevoren uitspraken over. Het officieel aanschaffen en/of officiële ondersteuning is dus vooralsnog niet mogelijk.

Reageer