geen mobiele data telefoon sinds overgang naar odido met One Plus

  • 5 September 2023
  • 31 reacties
  • 7794 Bekeken

Sinds vandaag word ik verrast dat ik nu ineens odido heb.

Ik heb ook geen mobiele data meer.

Kan geen verbinding met het internet maken.

Voorts woon ik nu kennelijk aan de andere kant van de grens met Duitsland.

Wat een elende.

poulett 7 maanden geleden

I had the same problem with my One Plus Nord, and it was impossible to contact the customer service. But, I found a solution. The configuration of the access point is incorrect. So, I put my sim card on an old phone ( where the internet data was working) and I copied the configuration to my One Plus Nord, and voila! The internet is working again. Here are the screenshot of the configuration I used. 

 

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rob Aerdts 

Sinds vandaag gaan T-Mobile en Tele2 verder onder de naam Odido.

Heb je wel bereik? Misschien kan je handmatig voor Odido kiezen of simpel je telefoon even herstarten?

Heb hetzelfde probleem. Mobiel opstarten, tijdje uitzetten, mobile access point switchen werkt allemaal niet. Amsterdam.

Woon je in het grensgebied?

Bij mij krijg ik tijdens inloggen met de app de melding.

Welkom .. je bent nu in Duitsland 

Zelfde probleem! Regio Amsterdam. Alle bovenstaande oplossingen ook al geprobeerd :( 

Ze switchen momenteel van service contact nummers.

Kreeg zowaar na 20 minuten wachten een medewerker aan de lijn.

Echter niets meer dan:

Is gevolg van de omschakeling er word aan gewerkt morgen is alles goed blabla.

Geloof er niets van dat ze dit op korte termijn krijgen opgelost.

Mijn toestel zoekt netwerk in Duitsland terwijl ik voorheen gewoon via de 2 masten hier in het dorp werd gelinked.

We wachten af en als dit niet goedkomt gaat mijn switch van Tweak naar dit geneuzel straks niet door

Hetzelfde probleem (omgeving Doetinchem), na installeren nieuwe app. Helaas geen mobiele data meer (mobiel: oneplus nord). Wanneer ik de simkaart in een oudere Iphone plaats heb ik wel mobiele data. Helaas is dit geen oplossing. 

Daarnaast is het sim only abonnement niet zichtbaar in de app en is het niet mogelijk deze toe te voegen. Al met al een zeer teleurstellende overgang die weinig vertrouwen wekt. 

Ook hetzelfde probleem, omgeving Amsterdam. Toevallig ook een OnePlus Nord met sim only.

Probleem zit hem sowieso in oneplus telefoons. Net sim gewisseld met iphone en daar werkt hij wel.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Zouden jullie nogmaals je toestel opnieuw kunnen starten? Zouden jullie je simkaart ook in een ander toestel kunnen testen? Ik zie dat bij een klant de simkaart wel in een ander toestel werkt dus dan ligt het niet aan de simkaart en het netwerk, maar aan het toestel. Kunnen jullie wel bellen? Als jullie dit probleem op een locatie ervaren dan kun je een melding maken via onze dekkingskaart als je klikt op Meld een probleem. Je wordt dan zo snel mogelijk geholpen door onze netwerk specialisten. 

Hi allemaal,

Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Zouden jullie nogmaals je toestel opnieuw kunnen starten? Zouden jullie je simkaart ook in een ander toestel kunnen testen? Ik zie dat bij een klant de simkaart wel in een ander toestel werkt dus dan ligt het niet aan de simkaart en het netwerk, maar aan het toestel. Kunnen jullie wel bellen? Als jullie dit probleem op een locatie ervaren dan kun je een melding maken via onze dekkingskaart als je klikt op Meld een probleem. Je wordt dan zo snel mogelijk geholpen door onze netwerk specialisten. 


Ik heb mijn mobiel meerdere keren opnieuw opgestart en heb geen ander toestel om de simkaart mee te testen. Ik kan wel bellen en smsen, alleen geen internet dus en ook geen probleem met dekking. Ik zie in meerdere topics dat dit vooral een issue is voor OnePlus-telefoons dus het lijkt mij dat daar een probleem zit?

Hi allemaal,

Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Zouden jullie nogmaals je toestel opnieuw kunnen starten? Zouden jullie je simkaart ook in een ander toestel kunnen testen? Ik zie dat bij een klant de simkaart wel in een ander toestel werkt dus dan ligt het niet aan de simkaart en het netwerk, maar aan het toestel. Kunnen jullie wel bellen? Als jullie dit probleem op een locatie ervaren dan kun je een melding maken via onze dekkingskaart als je klikt op Meld een probleem. Je wordt dan zo snel mogelijk geholpen door onze netwerk specialisten. 

 

 

Zoals gezegd mijn sim werkt wel in iphone. Niet in oneplus.  Sms/bellen werkt wel. Tele2 abbonnement.

Opnieuw opstarten helpt niet. Ik denk misschien iets met de network access point settings die op mijn mobile staan maar niet goed geupdate zijn na de switch naar odido? Heb deze gereset maar helpt ook niet.  Of miss zijn het de "configuratie" details die naar je mobiel worden verstuurd bij het connecten met netwerk wat niet werkt met oneplus?

Heb nu maar een tijdelijke prepaid simkaart gekocht omdat ik in het buitenland zit en geen internet dus wel een probleem is. Die werkt wel meteen.

Reputatie 1

I had the same problem with my One Plus Nord, and it was impossible to contact the customer service. But, I found a solution. The configuration of the access point is incorrect. So, I put my sim card on an old phone ( where the internet data was working) and I copied the configuration to my One Plus Nord, and voila! The internet is working again. Here are the screenshot of the configuration I used. 

 

I had the same problem with my One Plus Nord, and it was impossible to contact the customer service. But, I found a solution. The configuration of the access point is incorrect. So, I put my sim card on an old phone ( where the internet data was working) and I copied the configuration to my One Plus Nord, and voila! The internet is working again. Here are the screenshot of the configuration I used. 

 

Amazing, thank you! This fixed it for me :)

I had the exact same problem. Also Oneplus Nord. Customer service couldn’t help. Just typed over the settings above (don’t forget to save..) and it works. Thanks!

Deze APN instellingen werken voor mij ook op m'n Oneplus Nord. Top!

Ik heb alleen wel summier 5G bereik (1 streepje)

Dit werkte ook voor mij! Dankjewel :D

Reputatie 7
Badge +14

Deze APN instellingen werken voor mij ook op m'n Oneplus Nord. Top!

Ik heb alleen wel summier 5G bereik (1 streepje)

Het hangt er natuurlijk vanaf of je binnen of buiten bent. Er is de dekkingskaart om te bekijken wat je kunt verwachten en je kunt daar ook een melding doen als je het anders ervaart.

Heb ook one plus Nord blijkbaar kon ie bij de overgang de gebruikte APN niet verwijderen Heb de APN van Tele 2 handmatig verwijderd en daarna kun je in de lijst een andere bijvoorbeeld snartsites.t-mobile kiezen

Sinds vandaag word ik verrast dat ik nu ineens odido heb.

Ik heb ook geen mobiele data meer.

Kan geen verbinding met het internet maken.

Voorts woon ik nu kennelijk aan de andere kant van de grens met Duitsland.

Wat een elende.

I had the same problem with my One Plus Nord, and it was impossible to contact the customer service. But, I found a solution. The configuration of the access point is incorrect. So, I put my sim card on an old phone ( where the internet data was working) and I copied the configuration to my One Plus Nord, and voila! The internet is working again. Here are the screenshot of the configuration I used. 

 

Amazing, thank you! This fixed it for me :)

Dank, probleem is opgelost

Sinds T/Mobile is over gegaan naar Odido heb ik constant dat ik geen 5G heb, totaal geen netwerk verbinding! Moet toestel uit en aan zetten of airplane modus aan en uit zetten…..wat een gezeik zeg!! Betaal genoeg en om dan om de haverklap geen netwerk verbinding te hebben is te hek voor woorden!!!!

Reputatie 7
Badge +14

Er is qua netwerk dekking niets gewijzigd met de overgang van de oude naar het nieuwe merk. Alle 6 miljoen Tele2 / Ben / Simpel en T-mobile sims maken gebruik van het Odido netwerk.

Hallo, ondanks tips van hierboven, ervaar ik nog steeds problemen met het instellen van het internet. Dit is nu al een week het geval ... wat zijn de oplossingen?

Odido klant hier, zie screenshots om je Access Point Name met Odido netwerk te laten verbinden.

Hou er wel rekening mee dat Odido veel netwerk issue's heeft op moment. (Bandbreedte) Geef ze even de tijd om van vooraf aans te beginnen met zaken op orde krijgen. Zal denk even duren maargoed.

 

1: Open Instellingen

2: Klik op Verbindingen

3: Klik op Mobiele netwerken

4: Klik op Namen toegangspunten

5: Klik rechtsboven op Toevoegen

6: Neem alle instellingen over van de afbeeldingen hieronder:

 

7: Klik rechtsboven op 3 puntjes icoontje

8: Klik op Opslaan

9: Je wordt nu terug gestuurd naar APN startscherm en zie je dit:

10: Zorg dat het veld geselecteerd en actief is

11: Wacht nu 3-10sec endan zou je telefoon de rest moeten doen

Mocht er niks gebeuren even je smartphone een restart geven.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MCAP , welkom bij de community. 

Je schrijft dat Odido bandbreedte uitdagingen heeft? Dat herken ik niet. Alleen op vaste verbindingen zijn er een aantal pop's geweest waar uitbreiding nodig was. Op het gebied van mobiel is Odido juist toonaangevend. Zeker met de nieuwe proposities kun je juist van hoge snelheden gebruik maken.

Hoi @MCAP , welkom bij de community. 

Je schrijft dat Odido bandbreedte uitdagingen heeft? Dat herken ik niet. Alleen op vaste verbindingen zijn er een aantal pop's geweest waar uitbreiding nodig was. Op het gebied van mobiel is Odido juist toonaangevend. Zeker met de nieuwe proposities kun je juist van hoge snelheden gebruik maken.

 

Ik maak gebruik van Odido Unlimited Premium, ik kom niet hoger dan 100Mbit/s (landelijk). (10 speedtests) Voor werk rij ik door heel NL, snel is het zeker niet laten we dat even voorop zetten.

Zolang ik zeker de 50% niet haal lijkt erop dat Odido hun zaakjes nog niet op orde hebben. Tot die tijd zijn ze zeker niet sneller dan hun concurrentie bv.

Reageer