geen mobiele data telefoon sinds overgang naar odido met One Plus

  • 5 September 2023
  • 31 reacties
  • 7880 Bekeken

Sinds vandaag word ik verrast dat ik nu ineens odido heb.

Ik heb ook geen mobiele data meer.

Kan geen verbinding met het internet maken.

Voorts woon ik nu kennelijk aan de andere kant van de grens met Duitsland.

Wat een elende.

poulett 8 maanden geleden

I had the same problem with my One Plus Nord, and it was impossible to contact the customer service. But, I found a solution. The configuration of the access point is incorrect. So, I put my sim card on an old phone ( where the internet data was working) and I copied the configuration to my One Plus Nord, and voila! The internet is working again. Here are the screenshot of the configuration I used. 

 

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 1

I had the same problem with my One Plus Nord, and it was impossible to contact the customer service. But, I found a solution. The configuration of the access point is incorrect. So, I put my sim card on an old phone ( where the internet data was working) and I copied the configuration to my One Plus Nord, and voila! The internet is working again. Here are the screenshot of the configuration I used. 

 

I had the same problem with my One Plus Nord, and it was impossible to contact the customer service. But, I found a solution. The configuration of the access point is incorrect. So, I put my sim card on an old phone ( where the internet data was working) and I copied the configuration to my One Plus Nord, and voila! The internet is working again. Here are the screenshot of the configuration I used. 

 

Amazing, thank you! This fixed it for me :)

I had the exact same problem. Also Oneplus Nord. Customer service couldn’t help. Just typed over the settings above (don’t forget to save..) and it works. Thanks!

Hallo,

 

Ik heb na een week nog altijd geen internet op mijn OnePlus, maar ook bovenstaande oplossingen werken niet. Ik heb al heel wat uren gezocht op internet en geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Dit heeft helaas nog niet geholpen. 

In een ander apparaat werkt internet wel.. 

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? 

Alvast Dankje 

Sinds vandaag word ik verrast dat ik nu ineens odido heb.

Ik heb ook geen mobiele data meer.

Kan geen verbinding met het internet maken.

Voorts woon ik nu kennelijk aan de andere kant van de grens met Duitsland.

Wat een elende.

I had the same problem with my One Plus Nord, and it was impossible to contact the customer service. But, I found a solution. The configuration of the access point is incorrect. So, I put my sim card on an old phone ( where the internet data was working) and I copied the configuration to my One Plus Nord, and voila! The internet is working again. Here are the screenshot of the configuration I used. 

 

Amazing, thank you! This fixed it for me :)

Dank, probleem is opgelost

Ik heb dus tig keer gedaan wat in deze posts stond, werkte telkens niet. Liet ik mn pa het 1x doen en toen deed hij het magisch wel. Geen idee hoe het kan maar goed ik heb weer 4g

Sinds vanavond werkt internet op mijn mobiel ineens wel...  zonder dat ik iets heb aangepast. Gelukkig. Hopelijk blijft het zo! 

Deze APN instellingen werken voor mij ook op m'n Oneplus Nord. Top!

Ik heb alleen wel summier 5G bereik (1 streepje)

Dit werkte ook voor mij! Dankjewel :D

Reputatie 7
Badge +14

Deze APN instellingen werken voor mij ook op m'n Oneplus Nord. Top!

Ik heb alleen wel summier 5G bereik (1 streepje)

Het hangt er natuurlijk vanaf of je binnen of buiten bent. Er is de dekkingskaart om te bekijken wat je kunt verwachten en je kunt daar ook een melding doen als je het anders ervaart.

Hallo,

 

Ik heb na een week nog altijd geen internet op mijn OnePlus, maar ook bovenstaande oplossingen werken niet. Ik heb al heel wat uren gezocht op internet en geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Dit heeft helaas nog niet geholpen. 

In een ander apparaat werkt internet wel.. 

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? 

Alvast Dankje 

Ik heb exact hetzelfde.

Ik ga wel lekker naar een andere provider, dit duurt me te lang en irriteert me mateloos

Heb ook one plus Nord blijkbaar kon ie bij de overgang de gebruikte APN niet verwijderen Heb de APN van Tele 2 handmatig verwijderd en daarna kun je in de lijst een andere bijvoorbeeld snartsites.t-mobile kiezen

Hallo,

 

Ik heb na een week nog altijd geen internet op mijn OnePlus, maar ook bovenstaande oplossingen werken niet. Ik heb al heel wat uren gezocht op internet en geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Dit heeft helaas nog niet geholpen. 

In een ander apparaat werkt internet wel.. 

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? 

Alvast Dankje 

Verbinden met eigen Odido APN heeft niet gewerkt voor je?

Kijk is of je je APN kan resetten en controleren wat APN aangeeft? Komt Odido APN automatisch terug of moet je weer handmatig toevoegen?

 

Hallo,

 

Ik heb na een week nog altijd geen internet op mijn OnePlus, maar ook bovenstaande oplossingen werken niet. Ik heb al heel wat uren gezocht op internet en geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Dit heeft helaas nog niet geholpen. 

In een ander apparaat werkt internet wel.. 

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? 

Alvast Dankje 

Ik heb exact hetzelfde.

Ik ga wel lekker naar een andere provider, dit duurt me te lang en irriteert me mateloos

Zelfde hier, kijk even of APN resetten iets kan betekenen voor je.

Hallo,

 

Ik heb na een week nog altijd geen internet op mijn OnePlus, maar ook bovenstaande oplossingen werken niet. Ik heb al heel wat uren gezocht op internet en geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Dit heeft helaas nog niet geholpen. 

In een ander apparaat werkt internet wel.. 

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? 

Alvast Dankje 

Verbinden met eigen Odido APN heeft niet gewerkt voor je?

Kijk is of je je APN kan resetten en controleren wat APN aangeeft? Komt Odido APN automatisch terug of moet je weer handmatig toevoegen?

 

Hallo,

 

Ik heb na een week nog altijd geen internet op mijn OnePlus, maar ook bovenstaande oplossingen werken niet. Ik heb al heel wat uren gezocht op internet en geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Dit heeft helaas nog niet geholpen. 

In een ander apparaat werkt internet wel.. 

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? 

Alvast Dankje 

Ik heb exact hetzelfde.

Ik ga wel lekker naar een andere provider, dit duurt me te lang en irriteert me mateloos

Zelfde hier, kijk even of APN resetten iets kan betekenen voor je.

 

Als ik de toegangspunten reset verschijnt automatisch opnieuw dezelfde van T-Mobile. 

 

Deze werkt om de een of andere reden niet.

Hallo, ondanks tips van hierboven, ervaar ik nog steeds problemen met het instellen van het internet. Dit is nu al een week het geval ... wat zijn de oplossingen?

Sinds T/Mobile is over gegaan naar Odido heb ik constant dat ik geen 5G heb, totaal geen netwerk verbinding! Moet toestel uit en aan zetten of airplane modus aan en uit zetten…..wat een gezeik zeg!! Betaal genoeg en om dan om de haverklap geen netwerk verbinding te hebben is te hek voor woorden!!!!

Reputatie 7
Badge +14

Er is qua netwerk dekking niets gewijzigd met de overgang van de oude naar het nieuwe merk. Alle 6 miljoen Tele2 / Ben / Simpel en T-mobile sims maken gebruik van het Odido netwerk.

Odido klant hier, zie screenshots om je Access Point Name met Odido netwerk te laten verbinden.

Hou er wel rekening mee dat Odido veel netwerk issue's heeft op moment. (Bandbreedte) Geef ze even de tijd om van vooraf aans te beginnen met zaken op orde krijgen. Zal denk even duren maargoed.

 

1: Open Instellingen

2: Klik op Verbindingen

3: Klik op Mobiele netwerken

4: Klik op Namen toegangspunten

5: Klik rechtsboven op Toevoegen

6: Neem alle instellingen over van de afbeeldingen hieronder:

 

7: Klik rechtsboven op 3 puntjes icoontje

8: Klik op Opslaan

9: Je wordt nu terug gestuurd naar APN startscherm en zie je dit:

10: Zorg dat het veld geselecteerd en actief is

11: Wacht nu 3-10sec endan zou je telefoon de rest moeten doen

Mocht er niks gebeuren even je smartphone een restart geven.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MCAP , welkom bij de community. 

Je schrijft dat Odido bandbreedte uitdagingen heeft? Dat herken ik niet. Alleen op vaste verbindingen zijn er een aantal pop's geweest waar uitbreiding nodig was. Op het gebied van mobiel is Odido juist toonaangevend. Zeker met de nieuwe proposities kun je juist van hoge snelheden gebruik maken.

Hoi @MCAP , welkom bij de community. 

Je schrijft dat Odido bandbreedte uitdagingen heeft? Dat herken ik niet. Alleen op vaste verbindingen zijn er een aantal pop's geweest waar uitbreiding nodig was. Op het gebied van mobiel is Odido juist toonaangevend. Zeker met de nieuwe proposities kun je juist van hoge snelheden gebruik maken.

 

Ik maak gebruik van Odido Unlimited Premium, ik kom niet hoger dan 100Mbit/s (landelijk). (10 speedtests) Voor werk rij ik door heel NL, snel is het zeker niet laten we dat even voorop zetten.

Zolang ik zeker de 50% niet haal lijkt erop dat Odido hun zaakjes nog niet op orde hebben. Tot die tijd zijn ze zeker niet sneller dan hun concurrentie bv.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rob Aerdts 

Sinds vandaag gaan T-Mobile en Tele2 verder onder de naam Odido.

Heb je wel bereik? Misschien kan je handmatig voor Odido kiezen of simpel je telefoon even herstarten?

Heb hetzelfde probleem. Mobiel opstarten, tijdje uitzetten, mobile access point switchen werkt allemaal niet. Amsterdam.

Woon je in het grensgebied?

Bij mij krijg ik tijdens inloggen met de app de melding.

Welkom .. je bent nu in Duitsland 

Zelfde probleem! Regio Amsterdam. Alle bovenstaande oplossingen ook al geprobeerd :( 

Ze switchen momenteel van service contact nummers.

Kreeg zowaar na 20 minuten wachten een medewerker aan de lijn.

Echter niets meer dan:

Is gevolg van de omschakeling er word aan gewerkt morgen is alles goed blabla.

Geloof er niets van dat ze dit op korte termijn krijgen opgelost.

Mijn toestel zoekt netwerk in Duitsland terwijl ik voorheen gewoon via de 2 masten hier in het dorp werd gelinked.

We wachten af en als dit niet goedkomt gaat mijn switch van Tweak naar dit geneuzel straks niet door

Reageer