geen mobiele data telefoon sinds overgang naar odido met One Plus

  • 5 September 2023
  • 31 reacties
  • 7934 Bekeken


Toon eerste reactie

31 reacties

Hetzelfde probleem (omgeving Doetinchem), na installeren nieuwe app. Helaas geen mobiele data meer (mobiel: oneplus nord). Wanneer ik de simkaart in een oudere Iphone plaats heb ik wel mobiele data. Helaas is dit geen oplossing. 

Daarnaast is het sim only abonnement niet zichtbaar in de app en is het niet mogelijk deze toe te voegen. Al met al een zeer teleurstellende overgang die weinig vertrouwen wekt. 

Ook hetzelfde probleem, omgeving Amsterdam. Toevallig ook een OnePlus Nord met sim only.

Probleem zit hem sowieso in oneplus telefoons. Net sim gewisseld met iphone en daar werkt hij wel.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Zouden jullie nogmaals je toestel opnieuw kunnen starten? Zouden jullie je simkaart ook in een ander toestel kunnen testen? Ik zie dat bij een klant de simkaart wel in een ander toestel werkt dus dan ligt het niet aan de simkaart en het netwerk, maar aan het toestel. Kunnen jullie wel bellen? Als jullie dit probleem op een locatie ervaren dan kun je een melding maken via onze dekkingskaart als je klikt op Meld een probleem. Je wordt dan zo snel mogelijk geholpen door onze netwerk specialisten. 

Hi allemaal,

Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Zouden jullie nogmaals je toestel opnieuw kunnen starten? Zouden jullie je simkaart ook in een ander toestel kunnen testen? Ik zie dat bij een klant de simkaart wel in een ander toestel werkt dus dan ligt het niet aan de simkaart en het netwerk, maar aan het toestel. Kunnen jullie wel bellen? Als jullie dit probleem op een locatie ervaren dan kun je een melding maken via onze dekkingskaart als je klikt op Meld een probleem. Je wordt dan zo snel mogelijk geholpen door onze netwerk specialisten. 


Ik heb mijn mobiel meerdere keren opnieuw opgestart en heb geen ander toestel om de simkaart mee te testen. Ik kan wel bellen en smsen, alleen geen internet dus en ook geen probleem met dekking. Ik zie in meerdere topics dat dit vooral een issue is voor OnePlus-telefoons dus het lijkt mij dat daar een probleem zit?

Hi allemaal,

Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Zouden jullie nogmaals je toestel opnieuw kunnen starten? Zouden jullie je simkaart ook in een ander toestel kunnen testen? Ik zie dat bij een klant de simkaart wel in een ander toestel werkt dus dan ligt het niet aan de simkaart en het netwerk, maar aan het toestel. Kunnen jullie wel bellen? Als jullie dit probleem op een locatie ervaren dan kun je een melding maken via onze dekkingskaart als je klikt op Meld een probleem. Je wordt dan zo snel mogelijk geholpen door onze netwerk specialisten. 

 

 

Zoals gezegd mijn sim werkt wel in iphone. Niet in oneplus.  Sms/bellen werkt wel. Tele2 abbonnement.

Opnieuw opstarten helpt niet. Ik denk misschien iets met de network access point settings die op mijn mobile staan maar niet goed geupdate zijn na de switch naar odido? Heb deze gereset maar helpt ook niet.  Of miss zijn het de "configuratie" details die naar je mobiel worden verstuurd bij het connecten met netwerk wat niet werkt met oneplus?

Heb nu maar een tijdelijke prepaid simkaart gekocht omdat ik in het buitenland zit en geen internet dus wel een probleem is. Die werkt wel meteen.

Reageer