Beantwoord

iPhone stuk 1 maand buiten de garantie


Ik heb gisteren mijn iPhone geüpdatet en daarna kwam deze in een boot loop. Ben ermee naar de Apple store gegaan en die zeggen dat er een reparatie nodig is en dat ik naar de originele verkoper moet gaan. Bij de Odido winkel wordt er gezegd dat de garantie verlopen is, dat was inderdaad zo eind Januari, en dat er geen coulance is, “1 dag buiten de garantie is pech”...

Ik hoop dat de mensen van Odido hier iets kunnen doen, ik ben sinds 2011 een klant en ik zou iets meer service verwachten. Ook lees ik bij de consumentenbond dat een iPhone een langere verwachte levensduur heeft en daarom de garantietermijn niet zo direct kan eindigen.

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 7 March 2024, 10:55

Bekijk origineel

28 reacties

Het kost mij natuurlijk wel tijd, en de mensen bij Odido ook. Naar zijn mening staat er voor een iPhone een levensduur van 7 jaar. Dat betekend niet volledige garantie, dat heb ik nooit aangegeven, maar 1 dag voor de garantie alles vervangen en 1 dag erna niets dat is te zwart-wit, dat is het probleem. Zijn inzet is de kosten volledig te verhalen. 

De ingebrekestelling gaat ook in op de kosten voor een ander toestel en overige kosten die ik moet maken, dus er zal nog wel wat bijkomen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Michiel, in dat geval wens ik je veel succes. Ik hoop dat je krijgt wat je wil. Voor nu wens ik je alvast een hele fijne avond!

En overigens is Odido niet de fabrikant, dus met fabrieksgarantie heb ik niets te maken.

Odido heeft het product verkocht, zij stellen zelf 2 jaar garantie als een redelijke termijn.  Dan is 2 jaar en 1 maand niet ineens onredelijk. 

Lees ook hier: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-buiten-garantietermijn

Reageer