Beantwoord

Multisim aanvragen met nieuw Odido abonnement niet mogelijk

  • 24 September 2023
  • 55 reacties
  • 2348 Bekeken

Hallo, ik heb sinds afgelopen dinsdag (19 september) een nieuw Odido abonnement.

Nu wil ik als aanvulling bij dit abonnement een Multisim aanschaffen zodat ik gebruik kan maken van de Celullar (4G) functionaliteiten van mijn smartwatch. Echter lukt het niet om de bestelling voor een Multisim te plaatsen. Ik krijg namelijk steeds de foutmelding: “Wij hebben je gegevens niet op kunnen halen. Probeer het later opnieuw.” Verder krijg ik in de Watch app de melding: "Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen (...) Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL".



Hierdoor heb ik contact opgenomen met de telefonische klantenservice en ik kreeg een vaag antwoord over dat ik wellicht op een later moment (24 oktober) een bestelling kan plaatsen voor een Multisim. Dit aangezien ik eerder een Tele2 klant ben geweest en dat het nu en voorlopig niet mogelijk is om aan ”een abonnementen van deze provider” een Multisim te koppelen. 


Nu begrijp ik de situatie niet en vind ik de situatie eigenlijk onacceptabel.

  1. Ik heb een nieuw Odido abonnement en dan verwacht ik dat ik gebruik kan maken van de extra diensten die door Odido aangeboden worden. Tegen betaling natuurlijk. 
  2. Verder was het bij T-Mobile altijd al mogelijk om een Multisim te koppelen aan je T-Mobile abonnement. Echter komt nu mijn "T-Mobile NL-account” niet in aanmerking voor deze voorziening. Best vreemd toch?
  3. Tot slot zou je als klant mogen verwachten dat er niet gediscrimineerd wordt bij het toewijzen van additionele services binnen je eigen provider. Lees in mijn situatie, wanneer je een nieuw abonnement neemt bij Odido maar ooit bij Tele2 klant bent geweest, mag je geen gebruik maken van een aantal extra diensten bij Odido. (En schijnbaar ook niet als je eerder een T-Mobile NL abonnement had???)

Graag zie ik deze situatie veranderen! Ook omdat ik lees dat meer klanten soortgelijke issue ondervinden. En eigenlijk moet dit echt niet kunnen. Wij als consument hebben al weinig keuze als het gaat om het kiezen van een provider met Multisim als extra dienst. Naar mijn weten is dat nog steeds alleen KPN en jullie (Odido). Laten we dat dan ook houden en niet de consument forceren om straks toch naar KPN te moeten (en torenhoge prijzen te betalen :P). Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 26 September 2023, 10:53

Bekijk origineel

55 reacties

Vraagje: 

Als ik het goed begrijp blijft het voor oude tele2 klanten onmogelijk om de apple watch te voorzien van een multi-sim?

 

onderstaande melding is namelijk wat ik krijg;

Oeps...

Je huidige abonnement kan niet gekoppeld worden aan een Multisim.

Wat te doen?

Verleng eerst met een abonnement dat Multisim wel ondersteunt. Ga naar t-mobile.nl/verlengen of bel naar 0800-7123.

Ik ben een oud-Tele2 abonnee en kreeg in de Watch app steeds de melding dat mijn T-Mobile abonnement niet geschikt was. Ik was onlangs wel overgestapt van fysieke sim naar e-sim, maar dat heeft aan het abonnement niets veranderd voor zover ik weet. Eind vorige week heb ik mijn telefoon helemaal opnieuw gestart en daarna was de melding weg en kon ik in plaats daarvan het mobiele netwerk configureren in de Watch app, multisim installeren, etc. Daarna werkte het.

Het moet dus mogelijk zijn als oud Tele2’er,  maar het zou kunnen zijn dat het met een oude fysieke sim in je telefoon niet lukt maar met een e-sim nu wel.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Foobart . Met een oud Tele2 abonnement is het enigste wat veranderd is sinds september is dat de naam nu Odido is. Alle prijzen, voorwaarden en mogelijkheden zijn gelijkgebleven.

Oud T-Mobile en  vanaf half september nieuw afgesloten of verlengde Odido abonnementen kennen de mogelijkheid van Multi-sim. Dus zodra jij kan verlengen naar de nieuwe Odido prijsplannen krijg je naast de keuze van 4 verschillende unlmited keuzes ook de mogelijkheid om een Multi-sim aan te schaffen.

@eric dat is niet correct, ook oud tele2 abonnementen kunnen nu multisim gebruiken. Dat is juist de fix die er nu is. Als het dus niet werkt dan zou ik adviseren de klantenservice te bellen. Ik heb ook nog steeds het tele2 abonnement die automatisch over is gegaan naar odido en bij mij werkt het zonder problemen. Dit werd mij ook door de technische afdeling verteld dat het nu voor iedereen zou moeten werken.

hier ook gelukt. Tele2 abbo verlengd naar Odido en klantenservice besloot om ook een nieuwe sim-card voor iPhone te sturen ter vervanging van de Tele2 sim. Na nieuwe odido sim-card in de iPhone te zetten lukte het om een multi-sim voor de Apple Watch aan te vragen via de watch-app op iPhone.

Vandaag is het mij dus eindelijk gelukt om de multisim te activeren.

was vanmorgen eigenlijk van plan om de klantenservice te bellen, maar keek eerst maar even in de Watch app of er iets veranderd was.

En ja hoor ik kon activeren en de bestelde multisim koppelen aan de Apple Watch..

 

Hopelijk gaat het bij iedereen nu soepel

Reageer